انقلاب هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ + 7 ابزار مفید

زمان مطالعه 9 دقیقه
انقلاب استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، Use AI in Digital Marketing + 7 ابزار مفید هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتال

هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ به سرعت، چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را به عنوان ابزاری برای نوشتن پست‌های وبلاگ، رسیدگی به سوالات مشتریان، پیش‌بینی تقاضا و موارد دیگر تغییر داده است.

2
(414)

اگر به دنبال راه هایی برای ارتقای استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود به سطح بالاتر هستید استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ می‌تواند راه‌حل مناسبی برای کمک به شخصی‌سازی تلاش‌های بازاریابی، بهینه‌سازی محتوا و بهبود نرخ بازگشت سرمایه باشد.

قبل از شروع اگر نمی دانید دیجیتال مارکتینگ چیست اینجا را بخوانید. در این مقاله، نحوه استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ را بررسی و 7 ابزار عالی بازاریابی با هوش مصنوعی و نحوه استفاده از آنها برای کسب و کار خود خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

چرا باید از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد؟

هوش مصنوعی تقریباً در هر گوشه ای از دنیای بازاریابی دیجیتال، از بازاریابی محتوا گرفته تا بازاریابی رسانه های اجتماعی و فراتر از آن، موجب تغییرات بسیار شده است.

اگرچه بیش از یک دهه است که از فناوری‌های هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌شود، اما نسل جدید ابزارهای پردازش زبان طبیعی مانند ChatGPT، فناوری هوش مصنوعی را در مورد توجه قرار داده است.

یک ابزار بازاریابی هوش مصنوعی به طور کلی از یادگیری ماشینی برای درک و انجام وظایف تکراری مانند تولید محتوا برای وبلاگ ها یا پست های رسانه های اجتماعی با تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها استفاده می کند. خودکارسازی کارهایی مانند این می‌تواند با کارآمدتر کردن و دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر به افزایش بازگشت سرمایه شما کمک کند.

استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ همچنین می تواند به شما کمک کند تا تجربه کلی مشتری را بهبود بخشید. یک ابزار بازاریابی هوش مصنوعی می تواند با ایجاد محتوای مرتبط برای هر فرد، به شما کمک کند با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرده و در افزایش نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ و رضایت مشتری تاثیرگذار باشد.


7 کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

۷ کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، تصویر ساخته شده با هوش مصنوعی Bing
۷ کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، تصویر ساخته شده با هوش مصنوعی Bing

همه از تیم های مدیریت رسانه های اجتماعی گرفته تا کارشناسان CRO و بازاریابان سئو می توانند از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال، خواه برای اتوماسیون کارهای ساده، جمع آوری داده ها یا ارائه ایده های خلاقانه استفاده کنند.در اینجا 7 مورد محبوب برای استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ آورده شده است.


1. طوفان فکری

شما می توانید از قدرت هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ برای افزایش خلاقیت، کارایی و تصمیم گیری استراتژیک خود استفاده کنید. ابزارهای SaaS مبتنی بر هوش مصنوعی را می توان برای ایجاد ایده های موضوعی، پیشنهاد کلمات کلیدی و شناسایی روندهای نوظهور استفاده کرد که در نهایت منجر به ابتکارات بازاریابی تاثیرگذار و مبتنی بر داده می شود. در اینجا با مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

یک مدل هوش مصنوعی مانند ChatGPT می تواند به شما کمک کند تا سرفصل ها و موضوعات مقاله را طوفان فکری کرده و یا حتی ایده هایی برای تجسم ارائه کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که درخواستی مانند «پنج ایده برای پست‌های وبلاگ در مورد [موضوع یا جایگاه شما] به من بدهید» را وارد کنید. هوش مصنوعی برای بازاریابی اینترنتی، جایگزین خلاقیت انسان نمی‌شود، اما می‌تواند کمک بزرگی باشد.

اکثر ابزارهای بازاریابی با ChatGPT ادغام شده اند تا به شما کمک کنند تا ایده ها را بدون ترک پلتفرم آنها در ذهن خود ایجاد کنید. مولد سرفصل هوشمند OptiMonk یک مثال عالی از این موضوع است و تنها با یک کلیک ایده‌های سرفصل جذابی را برای پنجره‌های بازشو و کمپین‌های تعبیه‌شده شما ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: طراحی پوستر با هوش مصنوعی


2. تحقیق و تحلیل داده های مشتریان

ابزارهای هوش مصنوعی می توانند عملکرد کمپین های گذشته را تجزیه و تحلیل و الگوهای موفقیت را شناسایی کنند و شما را قادر سازند تا استراتژی های بازاریابی موثرتری را توسعه دهید.

از آنجایی که بازاریابی هوش مصنوعی می تواند داده ها را از منابع مختلف (رسانه های اجتماعی، روندهای بازار، رفتار مصرف کننده و غیره) تجزیه و تحلیل کند، می تواند بینش عمیقی در مورد موفقیت کمپین های بازاریابی شما ارائه دهد.

فناوری هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ برای توسعه پروفایل های مشتری و بهینه سازی کمپین های بازاریابی بر داده های با کیفیت بالا، متکی است؛ به همین دلیل است که دسترسی به یک پلتفرم داده‌های مشتری مجهز برای هر کسی که می‌خواهد بیشترین بهره را از هوش مصنوعی داشته باشد، ضروری است.

ابزارهای هوش مصنوعی همچنین می توانند با جمع آوری و تجزیه و تحلیل خودکار داده ها به تجزیه و تحلیل رقبا کمک کنند. این به شما امکان می دهد با کشف تاکتیک های رقبا، کلمات کلیدی و موقعیت در بازار، یک مزیت رقابتی به دست آورید.


3. تولید محتوا

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا احتمالا یکی از محبوب ترین کاربردهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ است. فناوری هوش مصنوعی جدید مانند ChatGPT می‌تواند وظایف پیچیده‌ای مانند ارائه توصیه‌های محتوا، پیشنهاد سرفصل‌ها، نوشتن خطوط کلی شما یا حتی تولید کل مقالات بر اساس موضوعات و کلمات کلیدی شما را انجام دهد.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با تجزیه و تحلیل تعامل و رفتار کاربر، شناسایی زمینه‌های بهبود، و پیشنهاد استراتژی‌هایی برای افزایش عملکرد بازاریابی محتوای شما، به بهینه‌سازی محتوا کمک کند.

استفاده از ابزار نوشتن هوش مصنوعی در فرآیند تولید محتوا، با تولید محتوای جذاب به سرعت و در مقیاس، جریان کاری شما را تسریع می‌کند.


4. گزارش گیری

گزارش گیری از هوش مصنوعی یکی دیگر از روش های رایج استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ است. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به شما اطمینان دهند که داده‌های دقیقی دریافت کرده و الگوها، روندها و بینش‌های معنی‌داری را کشف کنید. همچنین می تواند گزارش های جامعی را با تجسم تولید کند. از هر KPI استفاده می کنید، یک ابزار بازاریابی هوش مصنوعی می تواند به شما در ارزیابی صفحات وب و حضور در رسانه های اجتماعی کمک کند.

علاوه بر این، ابزارهای هوش مصنوعی در شناسایی ناهنجاری‌ها و مناطقی که می‌توانند از بهبود استفاده کنند، برتری دارند و فرصت‌های بهینه‌سازی را برجسته می‌کنند. این عالی است، زیرا هرچه داده های بیشتری داشته باشید و بهتر آن ها را تجزیه و تحلیل کنید، بهتر با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار خواهید کرد.


5. شخصی سازی

مشتریان انتظار دارند تجربیات مناسبی را به خصوص در حوزه تجارت الکترونیک داشته باشند. دستیابی به شخصی سازی 1 به 1 در گذشته دشوار بوده است، اما با کمک ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، این کار بسیار آسان تر شده است.

OptiMonk’s Smart Personalizer در خط مقدم این انقلاب قرار دارد و ویژگی های پیشرفته ای را ارائه می دهد که فروشگاه های تجارت الکترونیک را برای ارائه تجربیات فوق شخصی توانمند می کند. این ابزار از قدرت هوش مصنوعی استفاده می کند تا پیام های صفحات فرود شما را به صورت خودکار با تبلیغات پولی شما مطابقت داده و ارتباط و تبدیل را افزایش دهد.

می‌توانید صدها صفحه فرود را به‌طور هم‌زمان و تنها با چند کلیک، شخصی‌سازی کنید و نرخ تبدیل PPC را تا 100٪ افزایش دهید. با خودکار کردن این فرآیند، می‌توانید نتایج کمپین‌های تبلیغاتی پولی خود را چند برابر کرده و اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان با صفحه فرودی مواجه می‌شوند که با علایق فردی آن‌ها همخوانی دارد. برای آشنایی بیشتر با طراحی لندینگ پیج ها اینجا را بخوانید.

همچنین می توانید از هوش مصنوعی برای شخصی سازی صفحه وب خود با ارائه توصیه های محصول خاص مشتری و قیمت گذاری پویا استفاده کنید. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده را در زمان واقعی ارائه دهند، خواه در یک وب‌سایت، از طریق بازاریابی ایمیلی یا از طریق تبلیغات شخصی‌شده باشد.


6. بهینه سازی صفحات محصولات

به‌طور سنتی، بهینه‌سازی صفحات محصول برای نرخ تبدیل بالاتر، فرآیندی زمان‌بر بوده و منابع فشرده را شامل می‌شود. با این حال، با ظهور هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، کسب‌وکارها اکنون می‌توانند، استراتژی‌های مقیاس بزرگی را اجرا کنند که از محدودیت‌های بهینه‌سازی دستی فراتر می‌رود.

Smart Product Page Optimizer ابزاری پیشرفته است و برای متحول کردن روشی که فروشگاه‌های تجارت الکترونیک به بهینه‌سازی نرخ تبدیل نگاه می‌کنند، طراحی شده است. در اینجا آمده است که چگونه این ابزار می تواند استراتژی بهینه سازی شما را با حفظ جوهره خلاقیت انسان ارتقا دهد:

  • تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید در صفحات محصول خود بهینه کنید و تنها با چند کلیک به هوش مصنوعی بگویید.
  • به هوش مصنوعی اجازه دهید صفحات محصول شما را تجزیه و تحلیل کند و سرفصل ها، لیست مزایا و توضیحات را برای تمام محصولات شما بنویسد.
  • وقتی عناصر جدید به طور خودکار به صفحات محصول شما اضافه می شوند، شاهد شکوفایی جادو باشید. هوش مصنوعی به آزمایش و بهینه سازی این عناصر بر اساس داده ها ادامه خواهد داد.

این سطح از اتوماسیون به کسب و کارها اجازه می دهد تا صدها صفحه محصول را به طور همزمان بهینه کرده، در زمان و منابع صرفه جویی کنند و در عین حال ذهن خلاق را برای تلاش های استراتژیک تر آزاد سازند.


7. بهبود تجربه مشتری

در نهایت، بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که می‌توانند در بهینه سازی تجربه مشتری مورد استفاده قرار بگیرند.

ابزارهای هوش مصنوعی مانند ربات‌های گفتگو می‌توانند پشتیبانی سریع از مشتری و کمک دقیق را در شبانه‌روز در وب‌سایت شما ارائه دهند. بسیاری از ربات‌های گفتگو نیز می‌توانند طوری برنامه‌ریزی شوند که در صورت نیاز به تخصص انسانی، مشتری را به تیم خدمات شما تحویل دهند.


7 ابزار هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

اکنون که نگاهی به نحوه استفاده بازاریابان دیجیتال از هوش مصنوعی انداختیم، بیایید برخی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم.

این 7 برنامه یکپارچه یادگیری ماشینی می توانند وظایف مربوط به بازاریابی محتوا، ایجاد محتوای بصری و طراحی صفحات فرود را انجام دهند. آنها می توانند بسیاری از فرآیندهای موجود شما، از جمع آوری داده ها گرفته تا تولید محتوا و اتوماسیون گردش کار را خودکار کرده و به شما این فرصت را می دهند تا روی کارهای مهم دیگر تمرکز کنید.


1. OptiMonk AI

OptiMonk AI یک پلتفرم CRO مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای خودکارسازی فرآیندهایی مانند تست A/B و شخصی‌سازی برای به حداکثر رساندن تبدیل‌های وب‌سایت شما طراحی شده است. این برای بازاریاب هایی ساخته شده است که به دنبال راه های جدید و مبتنی بر داده برای بهبود کارایی بازاریابی خود بدون نیاز به استخدام تیم CRO هستند.

ویژگی کلیدی شماره 1: شخصی سازی هوشمند

Smart Personalizer فوراً صفحات فرود شما را برای هر شخصی که از آنها بازدید می کند شخصی سازی کرده و این کار را با اطمینان از مطابقت کلمات موجود در صفحه فرود با تبلیغاتی که در Google اجرا می کنید انجام می دهد. این باعث می‌شود صفحات فرود شما مرتبط‌تر شده و به افراد بیشتری کمک می‌کند تا اقدامی مانند خرید یا ثبت نام، انجام دهند.

ویژگی کلیدی شماره 2: تست هوشمند A/B

با روزهای قدیم آزمایش دستی و خسته کننده A/B خداحافظی کنید. OptiMonk اکنون تست A/B کاملاً خودکار را با کمک هوش مصنوعی ارائه می دهد و به این ترتیب جایگزاری های CTA ها یا کال تو اکشن صفحات را بررسی و تحلیل کنید. اگر نمی دانید CTA چیست اینجا را بخوانید. با Smart A/B Testing، می توانید به راحتی بسیاری از تست های A/B را همزمان در هر بخشی از صفحه وب خود اجرا کنید، شما تصمیم می گیرید که کدام تست را اجرا کنید و هوش مصنوعی ما بقیه موارد را انجام می دهد!

ویژگی کلیدی شماره 3: بهینه ساز صفحه محصول هوشمند

بهینه ساز صفحه محصول هوشمند ما از هوش مصنوعی برای تبدیل صفحات جزئیات محصول به صفحات فروش بسیار موثر با ایجاد کپی متقاعد کننده استفاده می کند.

از توانایی هوش مصنوعی برای ایجاد سرفصل‌ها، توضیحات و فهرست‌های جذابی که با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید آزمایش‌های A/B را روی چندین صفحه محصول به‌طور هم‌زمان انجام داده، فرآیند را ساده‌تر کرده و صفحات محصول ایده‌آل را برای هر کالای موجود در موجودی گسترده خود سفارشی کنید.


2. jasper

جاسپر یک ابزار هوش مصنوعی است که به طور خاص برای کمک به استراتژی های بازاریابی آنلاین طراحی شده است. با تجزیه و تحلیل راهنمای سبک یک برند و محتوای موجود، جاسپر می تواند کپی و محتوای نوشته شده با صدای خود برند تولید کند.

این ابزار به ویژه در ایجاد محتوای جذاب برای تبلیغات پلت فرم جستجوی پولی و صفحات فرود بسیار ارزشمند است.


3. ChatGPT Plus (GPT-4)

ChatGPT Plus یک ابزار پیشرفته هوش مصنوعی با زبان طبیعی است که برای برنامه های بازاریابی آنلاین مانند نوشتن محتوا استفاده می شود. انعطاف پذیری آن به این معنی است که می تواند وظایفی مانند درک زبان طبیعی، تجزیه و تحلیل احساسات و پیش بینی رفتار مشتری را انجام دهد.

ChatGPT Plus امکان ایجاد تجربیات شخصی برای همه بازدیدکنندگان خود را فراهم کرده و در نتیجه رضایت و تجارب مشتری را افزایش می دهد.


4. Eleven Labs

ElevenLabs یک استارتاپ جدید بازاریابی دیجیتال است که به بازاریابان اجازه می دهد تا صدا و سایر محتوای صوتی را بر اساس فناوری متن به گفتار ایجاد کنند. این یک ابزار عالی برای هر کسب و کار آنلاینی است که بر بازاریابی محتوای ویدیویی یا پادکست/کتاب های صوتی تمرکز دارد.


5. Opus clip

Opus Clip یک ابزار هوش مصنوعی همه کاره است که برای متخصصان بازاریابی آنلاین طراحی شده است و قابلیت های پیشرفته ایجاد و ویرایش ویدیو را ارائه می دهد. با Opus Clip، بازاریابان به راحتی می توانند ویدیوهای حرفه ای جذابی را برای کمپین های رسانه های اجتماعی، تبلیغات و محتوای وب سایت ایجاد کنند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی این ابزار، ویرایش خودکار، زیرنویس‌ها و سفارشی‌سازی ویدیو را امکان‌پذیر کرده و در زمان و تلاش در فرآیند تولید صرفه‌جویی می‌کند.


6. SmartWriter

SmartWriter یکی دیگر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، به طور خاص برای تقویت تلاش های بازاریابی آنلاین با ارسال ایمیل های شخصی استثنایی طراحی شده است. SmartWriter با تحقیق در مورد داده‌های آنلاین مشتریان احتمالی، ایمیل‌های تبلیغاتی سرد تولید می‌کند تا ایمیل‌های بسیار شخصی‌سازی شده ایجاد کرده و گیرندگان را وادار به انجام اقداماتی کند و به بازاریابان اجازه می‌دهد در زمان و تلاش ارزشمند خود صرفه‌جویی کنند.


7. دستور زبان Grammarly

Grammarly به طور گسترده به عنوان یک ابزار ارزشمند برای بازاریابی آنلاین شناخته شده است که به بازاریابان دیجیتال کمک می کند تا محتوای تمیز و بدون خطا ایجاد کنند. این چک‌های هم‌زمان برای دستور زبان و املا، پیشنهاداتی برای افزایش وضوح و اختصار فراهم می‌کند.

با ویژگی‌های اصلی مانند تشخیص لحن و بررسی سرقت ادبی، Grammarly به بازاریابان اجازه می‌دهد تا لحن ثابت و حرفه‌ای را در تمام کانال‌های ارتباطی حفظ کنند.


نتیجه

هوش مصنوعی مطمئناً در دنیای دیجیتال مارکتینگ موج انقلابی ایجاد می کند. برای اینکه در صدر بازی باقی بمانید، بسیار مهم است که ترندهای نوظهور را زیر نظر داشته باشید و به آزمایش راه حل های جدید هوش مصنوعی به محض در دسترس قرار گرفتن آنها، ادامه دهید.

در این فضای به سرعت در حال تغییر، تصور اینکه هوش مصنوعی چگونه بر تلاش‌های بازاریابی ما در آینده تأثیر می‌گذارد، دشوار است. با شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس ارتباط بگیرید تا با گنجاندن هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما به روش هایی که برای آن منطقی باشد، کارایی کسب و کار شما را بهبود ببخشیم، نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهیم و باعث بهبود تجارب مشتریان کسب و کار شما شویم.

میانگین امتیاز : 2 / 5. تعدا آرا : 414

ثبت امتیاز شما به این مطلب

niloofar fendereski
نویسنده
نیلوفر فندرسکی
من كارشناس ارشد معماری هستم و مدرک پایه ۳ اجرا در معماری دارم. بخاطر علاقه ام به دنیای وب با هدف استفاده از تکنولوژیهای روز تصمیم گرفتم در حوزه تولید محتوای وب سایت و سوشال مدیا فعالیت کنم. امیدوارم مطالبم مورد پسند و استفاده خوانندگان قرار بگیرد.

سوالات متداول

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی به فن‌آوری‌ها و ماشین‌هایی اطلاق می‌شود که برای «فکر کردن» و انجام کارهای پیچیده‌ای که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند، طراحی شده‌اند. اگرچه طیف گسترده‌ای از تکنیک‌ها و رویکردها در هوش مصنوعی وجود دارد، یادگیری ماشینی در حال حاضر محبوب‌ترین روش توسعه سیستم‌هایی است که می‌توانند به روشی مشابه انسان‌ها درک، استدلال، یادگیری و تصمیم‌گیری داشته باشند.

 

هوش مصنوعی چطور صنعت بازاریابی را دگرگون کرده است؟

هوش مصنوعی با ایجاد انقلابی در روشی که کسب و کارها به مشتریان خود دست می یابند و با آنها ارتباط برقرار می کنند، صنعت بازاریابی را به طور قابل توجهی متحول می کند. با تجزیه و تحلیل صدها هزار یا میلیون ها نقطه داده، ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی از جمله ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد محتوا، بینش های ارزشمندی را در مورد رفتار، ترجیحات و روندهای مصرف کننده ارائه می دهند. همه اینها به این معنی است که بازاریابی هوش مصنوعی می تواند کمپین های بسیار شخصی و هدفمند را هدایت کند.

شما نظری در این مورد ندارید؟