سئو تکنیکال چیست؟ 5 چک لیست ناجی ممیزی سئو فنی

زمان مطالعه 23 دقیقه
سئو تکنیکال چیست؟ چک لیست کامل ممیزی سئو فنی سایت و ارتقا تکنیکال سئو

در این مقاله خواهید آموخت چگونه ممیزی سئو تکنیکال وب سایت خود را برای افزایش رتبه وب خود انجام دهید.

5
(1)

3 کاری را که در سال جاری انجام داده‌اید و مربوط به بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) هستند را فهرست کنید. آیا این تاکتیک ها حول محور تحقیقات کلمات کلیدی، متا تگ توضیحات و بک لینک ها می چرخند؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. وقتی صحبت از سئو به میان می آید، این تکنیک ها معمولاً اولین تکنیک هایی هستند که بازاریابان انجام می دهند.

این استراتژی‌ها باعث بهبود سئو سایت در جستجوی ارگانیک می‌شود، اما بخاطر داشته باشید که کار به اینجا ختم نمی شود. مجموعه دیگری از تاکتیک های سئو تکنیکال وجود دارد که در زیر چتر سئو قرار می گیرند. تکنیکال سئو به عناصر پشت صحنه ای همچون معماری سایت، بهینه سازی موبایل و سرعت صفحه سایت اشاره دارد که باعث تقویت موتور رشد ارگانیک شما می شود. این تکنیک ها بسیار مهم هستند.

اولین قدم در بهبود سئو فنی سایت شما این است که با انجام ممیزی سایت، بدانید در چه جایگاهی قرار دارید. گام دوم ایجاد طرحی برای رسیدگی به حوزه هایی است که در آن کوتاهی می کنید. می توانید برای مشاوره سئو سایت خود با ما تماس بگیرید. حالا بریم تا ریز و بم تکنیکال سئو را در بیاوریم.

سئو تکنیکال چیست؟

با این سوال مهم شروع می کنیم: سئو تکنیکال چیست؟ سئوی تکنیکال به هر کاری که انجام می‌دهید تا خزیدن و فهرست‌سازی (Indexing) سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان‌تر کند، اشاره می‌کند. سئوی تکنیکال ، استراتژی محتوا، سئو محتوا و استراتژی‌های لینک‌سازی همگی در کنار هم کار می‌کنند تا به سئو فنی صفحات شما کمک کنند رتبه بالایی در نتایج سرپ داشته باشند.


تکنیکال سئو در مقابل سئو داخلی در مقابل سئوی خارجی

آها، یادمان رفته بود، اگر نمی دانید سئو چیست اینجا را کلیک کنید در غیر اینطورت ادامه دهیم. ما بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) را به 3 دسته مختلف، سئو داخلی، سئوی خارجی و سئو تکنیکال تقسیم می کنیم که در این قسمت به بررسی معنای هر کدام می پردازیم، با ما همراه باشید. البته قبل از هر چیز اگر نمی دانید سئو چیست این مقاله را بخوانید.

سئو داخلی

سئو داخلی به محتوایی اشاره دارد که به موتورهای جستجو (و خوانندگان!) می‌گوید صفحه شما در مورد چه چیزی است. متن جایگزین تصویر (Alt)، استفاده از کلمه کلیدی، متا توضیحات، تگ‌های هدینگ (H1,H2…)، نام‌گذاری URL و لینک های داخلی همگی در سئو داخلی بررسی و اجرا می شوند. شما بیشترین کنترل را روی سئوی داخلی دارید زیرا، در وب سایت شما حاضر است.

سئو خارجی

سئوی خارجی به موتور جستجو می گوید صفحه وب سایت شما شما چقدر محبوب و مفید است که این از طریق بررسی بک لینک ها یا لینک هایی که از دیگر وب سایت به سایت شما وارد می شود محاسبه می گردد. کمیت و کیفیت بک لینک باعث افزایش رتبه سایت و صفحهات می شود. اگر همه چیز برابر باشد، صفحه ای با 100 لینک مرتبط از سایت های معتبر از صفحه ای با 50 پیوند مرتبط از سایت های معتبر (یا 100 پیوند نامربوط از سایت های معتبر) بالاتر خواهد بود.

سئو تکنیکال یا فنی

سئو تکنیکال نیز در کنترل شماست، اما تسلط بر آن کمی دشوارتر است زیرا دور از چشمان شماست یعنی کمتر بصری است.


چرا سئو تکنیکال یا سئو فنی مهم است؟

ممکن است وسوسه شوید که این جز مهم در پروسه سئو سازی سایت را به طور کامل نادیده بگیرید. اما سئو تکنیکال، نقش مهمی در افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما ایفا می کند. محتوای شما ممکن است کامل‌ترین و البته مفیدترین باشد و به خوبی هم نوشته شده باشد، اما اگر یک موتور جستجو نتواند آن را کرال کند (بخزد)، تعداد کمی از کاربران آن را خواهند دید. اهمیت سئو فنی اینجا مشخص می شود.

درخت افتاده در جنگل که صدایش به هیچ جا نرسید
درخت افتاده در جنگل که صدایش به هیچ جا نرسید

مشابه درختی که در یک جنگل می افتد و صدای آن بجایی نمی رسد، بدون یک پایه قوی سئوی تکنیکال و فنی، صدای محتوای شما به موتورهای جستجو هم نخواهد رسید. حالا بریم در مورد این موضوع صحبت کنیم: چگونه می‌توانیم محتوای خود را در اینترنت پرآوازه و پرطرفدار کنیم؟

بریم با 15 تا از بهترین تکنیک های سئو آشنا شویم.


آشنایی با سئوی تکنیکال

تکنیکال سئو یا سئو فنی مجموعه ای از کارهاست که بهتر است بصورت تکه تکه و با چک لیست انجام شود. باور کنید یا نه، همه چیزهایی که تا این مرحله به آن پرداختیم را می توان در یکی از 5 دسته که هر کدام شایسته فهرستی از آیتم های قابل اجرا هستند، قرار داد.

این پنج دسته و جایگاه آنها در سلسله مراتب فنی سئو به بهترین وجه توسط این گرافیک زیبا نشان داده شده که یادآور سلسله مراتب نیازهای موزلو بوده و با هم ترکیب شده است.

سلسله مراتب نیازهای سئو Moslow
سلسله مراتب تکنیکال سئو Moslow

اصول حسابرسی سئو تکنیکال

قبل از شروع ممیزی سئو تکنیکال سایت، چند اصل اساسی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. بیایید قبل از اینکه به ادامه ممیزی سئو فنی وب سایت بپردازیم شما برویم، این اصول فنی سئو را پوشش دهیم.

1. دامنه مورد نظر خود را بررسی کنید

دامنه شما URLی است که افراد برای ورود به سایت شما تایپ می کنند، مانند avadis.net. دامنه وب‌سایت شما بر اینکه افراد می‌توانند شما را از طریق جستجو پیدا کنند تأثیر گذاشته و راه ثابتی برای شناسایی سایت شما ارائه می‌دهد.

وقتی دامنه را انتخاب می کنید، به موتورهای جستجو می گویید که ترجیح می دهید نسخه www یا غیر www سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. برای مثال، ممکن است www.yourwebsite.com را از yourwebsite.com انتخاب کنید. این به موتورهای جستجو می گوید که نسخه www سایت شما را در اولویت قرار دهند و همه کاربران را به آن URL هدایت می کند. هنگامی که دامنه مورد نظر خود را تنظیم کردید، مطمئن شوید که همه انواع، به معنی www، non-www، http و index.html به طور دائم به آن نسخه هدایت شود.

امیرحسین ستاری
24 ساعته آنلاین هستیم

تماس آنی کارشناسان با شما

    2. پیاده سازی SSL

    SSL یا Secure Sockets Layer یک لایه حفاظتی بین وب سرور (نرم افزار مسئول انجام درخواست آنلاین) و یک مرورگر ایجاد و در نتیجه سایت شما را ایمن می کند. وقتی کاربر اطلاعاتی مانند اطلاعات پرداخت یا تماس را به وب سایت شما ارسال می کند، اگر SSL نصب باشد، احتمال هک شدن آن اطلاعات کمتر است.

    نصب گواهینامه SSL و نمایش آن در آدرس بار مرورگر در تکنیکال سئو
    نصب گواهینامه SSL و نمایش آن در آدرس بار مرورگر در تکنیکال سئو

    اگر گواهی SSL روی دامنه شما نصب باشد، دامنه شما بصورت https بجای http با نماد یک قفل در آدرس مرورگر نمایش داده می شود. موتورهای جستجو سایت های امن را در اولویت قرار می دهند. در واقع، گوگل در اوایل سال 2014 اعلام کرد که SSL به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته می شود.

    پس از راه اندازی SSL، باید هر صفحه غیر SSL را از http به https ریدایرکت کنید. این مراحل را کامل کنید:

    1. همه صفحات http://yourwebsite.com را به https://yourwebsite.com هدایت کنید.
    2. همه تگ های canonical و hreflang را بر این اساس بروزرسانی کنید.
    3. URL ها را در نقشه سایت خود (واقع در yourwebsite.com/sitemap.xml) و robots.txt خود (واقع در yourwebsite.com/robots.txt) بروزرسانی کنید.
    4. نمونه جدیدی از دامنه با https را در سرچ کنسول گوگل و ابزار وب مستر بینگ تنظیم کنید و مطمئن شوید که آدرس وب سایت شما به https تغییر یافته است.

    3. بهینه سازی سرعت صفحه در تکنیکال سئو

    آیا می دانید یک بازدیدکننده وب سایت چه مدت منتظر بارگذاری کامل وب سایت شما خواهد بود؟ شش ثانیه … خیلی زیاد است. برخی از داده ها نشان می دهد که با افزایش زمان بارگذاری صفحه از یک به پنج ثانیه، نرخ پرش کاربر از وب سایت شما 90 درصد افزایش می یابد! شما یک ثانیه هم برای تلف کردن ندارید، بنابراین افزایش سرعت سایت باید در اولویت کارهای تکنیکال سئو باشد.

    سرعت سایت فقط برای تجربه کاربر و تبدیل مهم نیست، بلکه یک فاکتور مهم در رتبه‌بندی سایت به حساب می آید.

    برای بهبود میانگین زمان بارگذاری صفحه خود از این نکات استفاده کنید:

    • تمام فایل ها را فشرده کنید. فشرده‌سازی اندازه تصاویر شما و همچنین فایل‌های CSS، HTML و جاوا اسکریپت را کاهش می‌دهد، بنابراین فضای کمتری اشغال می‌کنند و سریع‌تر بارگذاری می‌شوند.
    • حسابرسی ریدایرکت ها. پردازش تغییر مسیر 301 چند ثانیه طول می کشد. آن را در چندین صفحه یا لایه ریدایرکت ها ضرب کنید، به این ترتیب بر سرعت سایت خود تأثیر خواهید گذاشت.
    • کدها را مرتب و مینیفای کنید. کدهای نامرتب می تواند بر سرعت سایت شما تأثیر منفی بگذارد. کد آشفته به معنای کدی است که تنبل لود می شود. مانند نوشتن است، شاید در اولین پیش نویس نوشته خود، نظر خود را در 6 جمله بیان کنید. در پیش نویس دوم، آن را در 3 می سازید. هر چه کد کارآمدتر باشد، صفحه سریعتر بارگذاری می شود. وقتی همه چیز را پاک کردید، کد خود را کوچک و فشرده می کنید.
    • یک شبکه توزیع محتوا (CDN) راه اندازی کنید. CDN ها سرورهای وب توزیع شده ای هستند که نسخه هایی از وب سایت شما را در مکان های جغرافیایی مختلف ذخیره می کنند و سایت شما را بر اساس موقعیت جستجوگر ارائه می دهند. از آنجایی که اطلاعات بین سرورها مسافت کمتری برای سفر دارند، سایت شما برای طرف درخواست کننده سریعتر بارگذاری می شود.
    • از پلاگین های سالم و ضروری استفاده کنید. افزونه های قدیمی اغلب دارای آسیب پذیری های امنیتی هستند که وب سایت شما را در معرض هکرهای مخربی قرار می دهد که می توانند به رتبه بندی وب سایت شما آسیب برسانند. مطمئن شوید که همیشه از آخرین نسخه پلاگین ها استفاده می کنید و استفاده خود را تا حد ضروری ترین آنها به حداقل برسانید. در همین راستا، استفاده از تم های سفارشی را در نظر بگیرید، زیرا تم های از پیش ساخته شده وب سایت اغلب با کدهای غیرضروری زیادی همراه هستند.
    • از افزونه های کش استفاده کنید. افزونه‌های کش یک نسخه ثابت از سایت شما را ذخیره می‌کنند تا برای کاربران بازگشتی ارسال کنند، در نتیجه زمان بارگذاری سایت در بازدیدهای مکرر کاهش می‌یابد.
    • از بارگذاری ناهمزمان (async) استفاده کنید. اسکریپت ها دستورالعمل هایی هستند که سرورها باید قبل از پردازش HTML یا بدنه صفحه وب شما، یعنی چیزهایی که بازدیدکنندگان می خواهند در سایت شما ببینند، بخوانند. به طور معمول، اسکریپت‌ها در <head> یک وب‌سایت قرار می‌گیرند (فکر کنید: اسکریپت مدیر برچسب گوگل شما)، جایی که آنها بر محتوای موجود در بقیه صفحه اولویت دارند. استفاده از کد async به این معنی است که سرور می تواند HTML و اسکریپت را به طور همزمان پردازش کند، در نتیجه تاخیر را کاهش و زمان بارگذاری صفحه را افزایش می دهد.
    • از تکنیک lazy loading استفاده کنید. یکی دیگر از روش هایی که باعث افزایش سرعت سایت شما می شود استفاده از روش lazy loading است. اجرای این تکنیک به این معناست که تا زمانی که صفحه به سمت پایین اسکرول نشده عکس ها و ویدیوها لود نشود تا از سرعت سایت کاسته نشود. برای اجرای این روش افزونه های زیادی هستن که با نصب آنها می توانید سرعت سایت خود را افزایش دهید.

    چک لیست کرال یا خزش

    خزیدن ربات ها، پایه و اساس استراتژی سئو تکنیکال وب سایت شما است. ربات های جستجو برای جمع آوری اطلاعات در صفحات وب سایت شما می خزند. اگر این ربات ها به هر نحوی موفق به کرال سایت شما نباشند، نمی توانند صفحات شما را ایندکس یا رتبه بندی کنند. اولین قدم برای پیاده سازی سئوی تکنیکال این است که اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات مهم وب سایت شما قابل دسترسی و آسان برای پیمایش هستند.

    در زیر برخی از موارد را برای اضافه کردن به چک لیست شما و همچنین برخی از عناصر وب سایت را برای بازرسی برای اطمینان از اینکه صفحات شما برای خزیدن اولیه هستند، مورد بررسی قرار می دهیم.


    تکنیکال سئو با چک لیست کرال خزش در سئو فنی

    1. یک نقشه سایت XML ایجاد کنید.
    2. بودجه خزیدن خود را به حداکثر برسانید.
    3. معماری سایت خود را بهینه سازی کنید.
    4. یک ساختار URL را تنظیم کنید.
    5. از robots.txt استفاده کنید.
    6. منوهای پودر سوخاری را اضافه کنید.
    7. از صفحه بندی استفاده کنید.
    8. فایل های گزارش سئوی خود را بررسی کنید.

    1. یک نقشه سایت XML ایجاد کنید.

    نقشه XML سایت به ربات های جستجوگر کمک می کند تا صفحات وب شما را بفهمند و بخزند. می توانید آن را به عنوان نقشه ای برای وب سایت خود در نظر بگیرید. پس از تکمیل، نقشه سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ ثبت کنید. این نقشه همیشه باید بروز باشد.

    2. بودجه خزش سایت را به حداکثر برسانید.

    بودجه خزیدن شما به صفحات و منابع موجود در ربات‌های جستجوی سایت شما که می‌خزند، اشاره دارد. از آنجایی که بودجه خزیدن نامحدود نیست، مطمئن شوید که مهمترین صفحات خود را برای خزیدن در اولویت قرار داده اید. اینطوری می توانید احوالات تکنیکال سئو سایت خود را بهتر کنید.

    در اینجا چند نکته برای اطمینان از اینکه بودجه خزیدن خود را به حداکثر می رسانید آورده شده است:

    • صفحات تکراری را حذف یا متعارف کنید.
    • پیوندهای خراب را اصلاح یا تغییر مسیر دهید.
    • مطمئن شوید که فایل های CSS و Javascript شما قابل خزیدن هستند.
    • آمار خزیدن را به طور منظم بررسی کنید و مراقب شیب یا افزایش ناگهانی باشید.
    • مطمئن شوید که هر ربات یا صفحه‌ای که خزیدن آن را ممنوع کرده‌اید، مسدود می‌شود.
    • نقشه سایت خود را بروز نگه دارید و آن را در ابزارهای وب مستر مناسب ثبت کنید.
    • محتوای غیر ضروری یا قدیمی را حذف و هرس کنید.
    • مراقب URL های ایجاد شده به صورت پویا باشید، که می تواند باعث افزایش تعداد صفحات سایت شما شود.

    3. بهینه سازی معماری سایت

    وب سایت شما صفحات زیادی دارد. این صفحات باید به گونه ای سازماندهی شوند که به موتورهای جستجو اجازه دهد به راحتی آنها را پیدا کرده و بخزند. اینجاست که ساختار سایت شما یا معماری سایت وارد کارزار می شود.

    اهمیت معماری سایت در سئو تکنیکال
    اهمیت معماری سایت در سئو تکنیکال

    همانطور که یک ساختمان مبتنی بر طراحی معماری است، معماری سایت شما نیز نحوه سازماندهی صفحات سایتتان است. صفحات مرتبط با هم گروه بندی می شوند. به عنوان مثال، صفحه اصلی وبلاگ شما به پست های وبلاگ پیوند می خورد که هر کدام به صفحات نویسنده مربوطه خود لینک است. این ساختار به ربات های جستجو کمک می کند تا رابطه بین صفحات شما را درک کنند.

    معماری سایت شما نیز باید اهمیت صفحات منفرد را شکل دهد و بر اساس آن شکل بگیرد. هرچه صفحه A به صفحه اصلی شما نزدیکتر باشد، صفحات بیشتری به صفحه A پیوند می دهند و هر چه ارزش لینک آن صفحات بیشتر باشد، موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به صفحه A می دهند.

    به عنوان مثال، پیوند از صفحه اصلی شما به صفحه A اهمیت بیشتری نسبت به پیوند از یک پست وبلاگ دارد. هر چه تعداد پیوندها به صفحه A بیشتر باشد، آن صفحه برای موتورهای جستجو مهم تر می شود.

    از نظر مفهومی، معماری سایت می تواند چیزی شبیه به این باشد، جایی که صفحات درباره، محصول، اخبار و غیره در بالای سلسله مراتب اهمیت صفحه قرار می گیرند. مطمئن شوید که مهمترین صفحات کسب و کار شما در بالای سلسله مراتب با بیشترین تعداد (مرتبط!) پیوندهای داخلی قرار دارند.

    4. تنظیم ساختار URL

    ساختار URL می تواند توسط معماری سایت شما تعیین شود. URL ها می توانند ساب دامنه مانند blog.avadis.net و یا در ساب دایرکتوری مانند avadis.net/blog باشند که نشان می دهد URL به کجا منتهی می شود.

    به عنوان مثال، یک پست وبلاگ با عنوان چگونه سگ خود را اصلاح کنیم، در زیر دامنه یا زیر شاخه وبلاگ قرار می گیرد. آدرس اینترنتی ممکن است www.avadis.net/blog/yyy باشد. در حالی که یک صفحه محصول در همان سایت www.avadis.net/products/yyy خواهد بود.

    اینکه آیا از زیر دامنه ها یا زیر شاخه ها مانند “Products” در مقابل “shop” در URL خود استفاده می کنید کاملاً به شما بستگی دارد. زیبایی ایجاد وب سایت در این است که می توانید قوانین را خودتان ایجاد کنید. آنچه مهم است این است که آن قوانین از یک ساختار یکپارچه پیروی کنند، به این معنی که شما نباید بین blog.yourwebsite.com و yourwebsite.com/blogs در صفحات مختلف جابجا شوید. یک نقشه راه ایجاد کنید و آن را در ساختار نام‌گذاری URL خود اعمال کنید و به آن پایبند باشید.

    در اینجا چند نکته دیگر در مورد نحوه نوشتن URL های خود آورده شده است:

    • از حروف کوچک استفاده کنید.
    • برای جدا کردن کلمات از خط تیره استفاده کنید.
    • آنها را کوتاه و توصیفی بیان کنید.
    • خودداری در استفاده از کاراکترها یا کلمات غیر ضروری و یا حروف اضافه
    • کلمات کلیدی مورد نظر خود را درج کنید.
    • هنگامی که ساختار URL خود را کلید زدید، لیستی از URLهای صفحات مهم خود را به شکل نقشه سایت XML به موتورهای جستجو ارسال کنید. انجام این کار به ربات‌های جستجو، شناخت زمینه ای بیشتری در مورد سایت شما می‌دهد تا مجبور نباشند در حین خزیدن آن را بفهمند.

    5. از robots.txt استفاده کنید.

    هنگامی که یک ربات وب سایت شما را می خزد، ابتدا robots.txt را بررسی می کند. دستورات این فایل می‌تواند به ربات‌های وب اجازه یا عدم اجازه کرال بخش‌ها یا صفحات خاص سایت شما را بدهد. اگر می‌خواهید از ایندکس کردن سایت توسط ربات‌ها جلوگیری کنید، از متا تگ ربات noindex استفاده ‌کنید.

    ممکن است بخواهید ربات های خاصی را از خزیدن در سایت خود به طور کلی مسدود کنید. برخی از ربات‌ها با اهداف مخرب وجود دارند، ربات‌هایی که محتوای شما را خراش می‌دهند یا انجمن‌های شما را اسپم می‌کنند. اگر متوجه این رفتارهای مخرب شدید، از robots.txt برای جلوگیری از ورود آنها به وب سایت استفاده کنید.

    در مورد فهرست سازی توسط موتورهای جستجو، ربات های آنها در سایت شما می خزند تا سرنخ ها را جمع آوری کنند و کلمات کلیدی را پیدا کنند تا بتوانند صفحات وب شما را با عبارت های جستجوی مرتبط مطابقت دهند. اما، همانطور که بعداً بحث خواهیم کرد، شما یک بودجه خزش مشخص دارید که نمی خواهید آن را صرف داده های غیر ضروری کنید. بنابراین بهتر است صفحات غیرضروری و تکراری را حذف و تمرکز را بر روی صفحات مفید بگذارید.

    6. بردکرامب داشته باشید

    بریدکرامب (Breadcrumbs) کاربران را راهنمایی می کند تا به شروع سفر خود در وب سایت شما برگردند. بردکرامب منویی از صفحات است که به کاربران می گوید صفحه فعلی آنها چگونه با بقیه سایت مرتبط است و علاوه بر کاربرد و هدایت بازدیدکنندگان به ربات های جستجو نیز در شناخت ساختار سایت کمک می کند.

    مزایای بردکرامب در سئو سایت
    مزایای بردکرامب در سئو سایت

    بریدکرامب باید دارای دو ویژگی باشد:

    1. برای کاربران قابل مشاهده باشد تا بتوانند به راحتی صفحات وب شما را بدون استفاده از دکمه بازگشت جستجو کنند
    2. دارای زبان نشانه گذاری ساختاری برای ارائه زمینه دقیق به ربات های جستجویی که در سایت شما می خزند.

    7. از صفحه بندی (Pagination) استفاده کنید.

    صفحه بندی یا Pagination در سئو تکنیکال از کد استفاده می کند تا به موتورهای جستجو بگوید که چه زمانی صفحات با URL های متمایز به یکدیگر مرتبط هستند. به عنوان مثال، ممکن است یک سری محتوا داشته باشید که آن را به فصل یا چندین صفحه وب تقسیم کنید. اگر می‌خواهید خزیدن این صفحات را برای ربات‌های جستجو آسان کنید، از صفحه‌بندی استفاده کنید.

    8. بررسی فایل های لاگ سئو

    وب سرورها داده های گزارش مربوط به هر اقدامی را که در سایت شما انجام شده است در فایل های لاگ ثبت و ذخیره می کنند. داده های ثبت شده شامل زمان و تاریخ درخواست، محتوای درخواستی و آدرس IP درخواستی است. همچنین می توانید مرورگر کاربر را  که یک نرم افزار منحصر به فرد قابل شناسایی (مثلاً یک ربات جستجو) است که درخواست کاربر را برآورده می کند، شناسایی کنید.

    اما این چه ارتباطی با سئو دارد؟

    خوب، ربات‌های جستجو هنگام خزیدن در سایت شما، دنباله‌ای را در قالب فایل‌های گزارش از خود بر جای می‌گذارند. با بررسی فایل‌های گزارش و فیلتر کردن یوزر ایجنت و موتور جستجو، می‌توانید تعیین کنید که، چه زمانی و چه چیزی خزیده شده است.

    این اطلاعات برای شما مفید است زیرا می توانید تعیین کنید که بودجه خزیدن شما چگونه خرج می شود و کدام موانع برای نمایه سازی یا دسترسی به یک ربات وجود دارد. برای دسترسی به فایل‌های گزارش خود، می‌توانید از یک برنامه نویس توسعه دهند سوالات مدنظر را بپرسید یا از یک تحلیلگر فایل لاگ مانند Screaming Frog استفاده کنید.

    فقط به این دلیل که یک ربات جستجو می تواند سایت شما را بخزد، لزوماً به این معنی نیست که می تواند تمام صفحات شما را ایندکس کند. بیایید نگاهی به لایه بعدی ممیزی SEO تکنیکال یعنی فهرست‌بندی بپردازیم.


    چک لیست ایندکیسنگ یا نمایه سازی

    همانطور که ربات های جستجو در وب سایت شما می خزند، آنها شروع به فهرست بندی صفحات بر اساس موضوع و ارتباط با آن موضوع می کنند. پس از ایندکس شدن، صفحه شما واجد شرایط رتبه بندی در SERP ها می شود. در اینجا چند عامل وجود دارد که می تواند به ایندکس شدن صفحات شما به عنوان عامل مهم در تکنیکال سئو باشد را بررسی می کنیم.

    چک لیست Indexing در سئو فنی

    1. عدم مسدود سازی دسترسی ربات های موتور جستجوگر
    2. محتوای تکراری را حذف کنید
    3. تغییر مسیرهای خود را بررسی کنید
    4. پاسخگویی موبایل سایت خود را بررسی کنید.
    5. خطاهای HTTP را برطرف کنید.

    1. عدم مسدود سازی دسترسی ربات ها

    احتمالاً هنگام پرداختن به قابلیت خزش مراقبت این بخش هم باشید. اطمینان حاصل کنید که ربات ها به صفحات دلخواه شما هدایت می شوند و آنها می توانند آزادانه به این صفحات دسترسی داشته باشند. برای انجام این کار چند ابزار در اختیار دارید. آزمایش‌کننده robots.txt Google فهرستی از صفحاتی را که مجاز نیستند به شما ارائه می‌دهد و می‌توانید از ابزار بازرسی کنسول جستجوی Google برای تعیین علت صفحات مسدود شده استفاده کنید.

    2. محتوای تکراری را حذف کنید

    محتوای تکراری ربات‌های جستجو را گیج می‌کند و بر نمایه‌سازی شما تأثیر منفی می‌گذارد. به یاد داشته باشید که از URL های متعارف برای ایجاد صفحات دلخواه خود استفاده کنید.

    اگر محتوای منحصر به فرد برای هر صفحه در سایت خود می نویسید، نیازی نیست نگران محتوای تکراری باشید. در این قسمت 2 ابزار به شما معرفی می کنیم که می توانید به کمک آنها مطالب تکراری و یا کوتاه سایت خود را چک کنید و آنها را آپدیت کنید. اولین ابزار کاربردی استفاده از Raven Tools هست. تمام صفحات سایت را بررسی می کند و صفحاتی که احتیاج به بررسی و اپدیت از سمت شما دارند را نشان می دهند.

    raven tools duplicate content 640x508 1
    سئو تکنیکال چیست؟ 5 چک لیست ناجی ممیزی سئو فنی 13

    ابزار دیگر ممیزی سایت Semrush دارای بخش “کیفیت محتوا” است که به شما نشان می دهد که آیا سایت شما دارای محتوای تکراری در چندین صفحه مختلف است یا خیر.

    اما در اینجا نکته ای وجود دارد که برخی از سایت ها تحت شرایطی ناچار به انتشار محتوای تکراری هستند، در این حال باید از چه روش هایی استفاده کنیم تا به سئو سایت ضربه ای وارد نشود؟ یک روش پیشنهادی برای این شرایط این است که از تگ noindex استفاده کنید تا مطالب تکراری ایندکس نشوند و باعث اشغال بودجه خزش سایت نشوند. روش بعدی خوشبختانه، می‌توانید از روش canonical استفاده کنید تا به گوگل اطلاع دهید که این صفحه نسخه «اصلی» است و بقیه همه تنوع هستند

    نکته دیگر استفاده از محتوای یونیک است. اگر شما از محتوایی استفاده کنید که در سایت های دیگر گفته شده و تکرار جملات آنهاست، نکته ای منفی برای سایت شما به حساب می آید. حال چطور چک کنیم که این محتوای سایت ما یونیک است. قسمتی از محتوای خود را در گوگل سرچ کنید. اگراولین نتیجه سایت شما بود که جای نگرانی ندارد و سایت های دیگر باید به فکر خود باشند. اما اگر سایت های دیگری در رتبه اول نمایش داده شد، شما باید در محتوای خود تجدید نظر کنید تا جایی که دیگر تکراری و یا کپی از سایت های دیگر به نظر نرسد.

    3. بررسی ریدایرکت ها

    بررسی کنید که همه ریدایرکت های وب سایت به درستی تنظیم شده باشند. حلقه های ریدایرکت ها، URL های شکسته یا تغییر مسیرهای نادرست می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام ایندکس شدن سایت شما شود. برای جلوگیری از این امر همه تغییر مسیرهای خود را به طور منظم بررسی کنید.

    4. بررسی رسپانسیو سایت

    اگر وب‌سایت شما در حال حاضر رسپانسیو نیست، پس از جایی که باید باشید بسیار عقبترید. در اوایل سال 2016، گوگل ابتدا شروع به ایندکس سایت های موبایلی کرد و تجربه تلفن همراه را نسبت به دسکتاپ در اولویت قرار داد. امروزه این نمایه سازی به صورت پیش فرض فعال است. برای همگام شدن با این روند مهمی توانید از تست سازگاری با موبایل گوگل برای بررسی استفاده کنید.

    5. رفع خطاهای HTTP.

    HTTP مخفف HyperText Transfer Protocol است، اما احتمالاً به آن اهمیتی نمی دهید. چیزی که شما به آن اهمیت می دهید این است که چه زمانی HTTP خطاها را به کاربران شما یا موتورهای جستجو برمی گرداند و چگونه آنها را برطرف کنید.

    خطاهای HTTP می تواند با مسدود کردن ربات های جستجوگر از محتوای مهم سایت شما، مانع کار آنها شود. بنابراین، رسیدگی به این خطاها به سرعت و به طور کامل بسیار مهم است. از آنجایی که هر خطای HTTP منحصر به فرد است و به وضوح خاصی نیاز دارد، در بخش زیر توضیح مختصری در مورد هر یک ارائه شده است و شما از پیوندهای ارائه شده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یا نحوه حل آنها استفاده خواهید کرد.

    • ریدایرکت 301. تغییر مسیرهای دائمی برای ارسال دائمی ترافیک از یک URL به URL دیگر استفاده می شود. CMS شما به شما این امکان را می دهد که این تغییر مسیرها را راه اندازی کنید، اما تعداد زیادی از آنها می توانند سرعت سایت شما و تجربه کاربری شما را کاهش دهند زیرا هر تغییر مسیر اضافی به زمان بارگذاری صفحه اضافه می کند. در صورت امکان، زنجیره های تغییر مسیر صفر را هدف قرار دهید، زیرا تعداد بیش از حد باعث می شود موتورهای جستجو از خزیدن آن صفحه صرف نظر کنند.
    • ریدایرکت 302. راهی برای هدایت موقت ترافیک از یک URL به یک صفحه وب دیگر است. در حالی که این کد وضعیت به طور خودکار کاربران را به صفحه وب جدید می فرستد، برچسب عنوان، URL و توضیحات ذخیره شده در حافظه پنهان با URL مبدا مطابقت دارند. اگر تغییر مسیر موقت به اندازه کافی در محل باقی بماند، در نهایت به عنوان یک تغییر مسیر دائمی تلقی می شود و آن عناصر به URL مقصد منتقل می شوند.
    • ارورهای 403. پیام‌های ممنوعه به این معنی است که محتوای درخواستی کاربر بر اساس مجوزهای دسترسی یا به دلیل پیکربندی نادرست سرور محدود شده است.
    • صفحات خطای 404. به کاربران می گویند که صفحه ای که درخواست کرده اند وجود ندارد، یا به این دلیل که حذف شده یا URL اشتباهی را تایپ کرده اند. همیشه ایده خوبی است که 404 صفحه با نام تجاری و جذاب برای حفظ بازدیدکنندگان در سایت خود ایجاد کنید.
    • 405 Method Not Allowed. به این معنی است که سرور وب سایت شما روش دسترسی را شناسایی و همچنان مسدود کرده است و در نتیجه پیام خطا ایجاد می شود.
    • خطای سرور داخلی 500. یک پیام خطای کلی به این معنی است که سرور وب شما در تحویل سایت شما به طرف درخواست کننده با مشکلاتی مواجه است.
    • خطای 502 Bad Gateway. به ارتباط اشتباه یا پاسخ نامعتبر بین سرورهای وب سایت مربوط می شود.
    • 503 Service Unavailable. به شما می گوید که در حالی که سرور شما به درستی کار می کند، نمی تواند درخواست را انجام دهد.
    • 504 Gateway Timeout. به این معنی است که سرور پاسخی به موقع از سرور وب شما برای دسترسی به اطلاعات درخواستی دریافت نکرده است.

    دلیل این خطاها هرچه که باشد، مهم است که آنها را برطرف کنید تا هم کاربران و هم موتورهای جستجو را راضی نگه دارید تا هر دو به سایت شما بازگردند.

    حتی اگر سایت شما خزیده و ایندکس شده باشد، مشکلات دسترسی که کاربران و ربات ها را مسدود می کند، بر سئوی شما تأثیر می گذارد. با این اوصاف، ما باید به مرحله بعدی ممیزی سئو تکنیکال شما یا همان قابلیت رندرینگ می رویم.


    چک لیست رندرینگ در سئو فنی

    قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، مهم است که تفاوت بین دسترسی سئو و دسترسی به وب را ذکر کنیم. مورد دوم حول محور آسان کردن صفحات وب شما برای کاربران دارای ناتوانی یا نقص مانند نابینایی یا نارساخوانی است. بسیاری از عناصر دسترسی آنلاین با بهترین شیوه های سئو همپوشانی دارند. ممیزی دسترسی سئو در سئو تکنیکال عبارت است از همه چیزهایی را که باید انجام دهید تا سایت خود را برای بازدیدکنندگانی که از کار افتاده اند در دسترستر کنید، در نظر نمی گیرد.

    ما در این بخش بر روی دسترسی به سئو یا رندر تمرکز خواهیم کرد.

    تکنیکال سئو با چک لیست رندرپذیری

    یک سایت قابل دسترسی مبتنی بر سهولت رندرینگ در سئو فنی است. در زیر عناصر مهم ممیزی رندرپذیری را می خوانید:

    1. عملکرد سرور

    همانطور که در بالا آموختید، وقفه های زمانی سرور و خطاها باعث ایجاد خطاهای HTTP می شود که مانع از دسترسی کاربران و ربات ها به سایت شما می شود. اگر متوجه شدید که سرور شما با مشکلاتی مواجه است، از منابع ارائه شده در بالا برای عیب یابی و رفع آنها استفاده کنید. عدم انجام به موقع این کار می تواند باعث شود موتورهای جستجو صفحه وب شما را از فهرست خود حذف کنند زیرا نشان دادن صفحه شکسته به کاربر تجربه ضعیفی است.

    2. وضعیت HTTP

    مشابه عملکرد سرور، خطاهای HTTP از دسترسی به صفحات وب شما جلوگیری می کند. می‌توانید از یک خزنده وب مانند Screaming Frog، Botify یا DeepCrawl برای بررسی خطای جامع سایت خود استفاده کنید.

    3. زمان بارگذاری و اندازه صفحه

    اگر بارگذاری صفحه شما بیش از حد طول می کشد، نرخ پرش تنها مشکلی نیست که باید نگران آن باشید. تأخیر در زمان بارگذاری صفحه می‌تواند منجر به خطای سرور شود که ربات‌ها را از صفحات وب شما مسدود می‌کند یا نسخه‌های نیمه بارگذاری شده‌ای که بخش‌های مهمی از محتوا را ندارند می‌خزند. بسته به میزان تقاضای خزیدن برای یک منبع معین، ربات ها مقداری معادل از منابع را برای بارگذاری، رندر و فهرست بندی صفحات صرف می کنند. با این حال، شما باید هر کاری را در کنترل خود انجام دهید تا زمان بارگذاری صفحه خود را کاهش دهید.

    4. رندر جاوا اسکریپت

    مسلماً گوگل برای پردازش جاوا اسکریپت (JS) مشکل دارد و بنابراین، استفاده از محتوای از پیش رندر شده را برای بهبود دسترسی توصیه می‌کند. گوگل همچنین منابع زیادی دارد که به شما کمک می‌کند بفهمید چگونه ربات‌های جستجوگر به JS در سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند و چگونه مسائل مرتبط با جستجو را بهبود ببخشید.

    5. صفحات یتیم

    هر صفحه در سایت شما باید حداقل به یک صفحه دیگر، ترجیحاً بیشتر، بسته به اهمیت صفحه، پیوند داده شود. وقتی صفحه ای لینک داخلی نداشته باشد، به آن صفحه یتیم می گویند. مانند مقاله‌ای بدون مقدمه، این صفحات فاقد زمینه‌ای هستند که ربات‌ها بدانند چگونه باید ایندکس شوند.

    6. عمق صفحه

    عمق صفحه به چند لایه پایین صفحه در ساختار سایت شما اشاره دارد، یعنی چند کلیک از صفحه اصلی شما فاصله دارد. بهتر است معماری سایت خود را تا حد امکان کم عمق نگه دارید و در عین حال سلسله مراتب بصری را حفظ کنید. گاهی اوقات یک سایت چند لایه اجتناب ناپذیر است. در این صورت، شما می خواهید یک سایت خوب سازماندهی شده را به کم عمق بودن اولویت دهید.

    صرف نظر از اینکه چند لایه در ساختار سایت خود دارید، صفحات مهم – مانند صفحه محصول و تماس خود – را بیش از سه کلیک عمیق نگه دارید. ساختاری که صفحه محصول شما را به قدری در سایت شما پنهان می کند که کاربران و ربات ها برای یافتن آنها نیاز به کارآگاهی دارند، کمتر در دسترس هستند و تجربه ضعیفی را ارائه می دهند.

    7. تغییر مسیر زنجیره ها

    وقتی تصمیم می گیرید ترافیک را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت کنید، هزینه ای را پرداخت می کنید. این قیمت راندمان خزیدن است. ریدایرکت ها می توانند خزیدن را کاهش و زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهند و در صورتی که آن تغییر مسیرها به درستی تنظیم نشده باشند، سایت شما را غیرقابل دسترس کند. به همه این دلایل، سعی کنید تغییر مسیرها را به حداقل برسانید.


    چک لیست رتبه بندی

    چگونه رتبه‌بندی را صفحات وب سایت خود را از نقطه نظر سئو تکنیکال بهبود بخشیم. رتبه بندی صفحات شما شامل برخی از عناصر درون صفحه و خارج از صفحه است که قبلاً به آنها اشاره کردیم. به یاد داشته باشید که همه این عناصر با هم کار می کنند تا یک سایت سئو فرندلی ایجاد کنند.

    1. لینک های داخلی و خارجی

    لینک ها به ربات‌های جستجوگر کمک می‌کنند بفهمند یک صفحه در طرح کلی یک پرس و جو قرار می‌گیرد و زمینه را برای نحوه رتبه‌بندی آن صفحه فراهم می‌کند. پیوندها ربات های جستجو (و کاربران) را به محتوای مرتبط و مهم صفحه انتقال می دهند. به طور کلی، لینک سازی ، خزش، ایندکسینگ توانایی سایت شما برای رتبه بندی را بهبود می بخشد.

    2. کیفیت بک لینک

    بک لینک ها (لینک هایی از سایت های دیگر به سایت شما) یک رای اعتماد برای سایت شما فراهم می کند. آنها به ربات‌های جستجو می‌گویند که وب‌سایت خارجی A معتقد است صفحه شما با کیفیت بالا است و ارزش خزیدن را دارد. با جمع شدن این آرا، ربات‌های جستجو متوجه می‌شوند و سایت شما را معتبرتر می‌بینند. به نظر می رسد یک معامله بزرگ و البته یک هشدار وجود دارد که آن کیفیت بک لینک هاست، که در سئو فنی سایت بسیار مهم است.

    لینک‌های سایت‌های با کیفیت پایین واقعاً می‌توانند به رتبه‌بندی شما آسیب بزنند. راه های زیادی برای دریافت بک لینک های با کیفیت به سایت شما وجود دارد، مانند دسترسی به نشریات مرتبط، ادعای منشن های بدون لینک، ارائه انتشارات مرتبط، ادعای منشن های بدون لینک، و ارائه محتوای مفیدی که سایت های دیگر می خواهند به آن لینک دهند.

    3. بررسی لینک های شکسته

    نکته ی مهم دیگر در بحث لینک سازی، بررسی لینک های شکسته است . لینک های داخلی شکسته مشکلاتی را هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران ایجاد می کند. یک لینک داخلی شکسته به معنای پیوندی است که به URL دیگری در سایت شما اشاره می کند که کار نمی کند. با این روش ها می توانید لینک های شکسته سایت خود را بررسی کنید.

    1. به صورت دستی به دنبال آنها بگردید

    2. استفاده از اطلاعات سرچ کنسول

    3. استفاده از اطلاعات گوگل انلایتیک

    4. Spark یک افزونه رایگان است که تجزیه و تحلیل فوری را ارائه می دهد

    How to Fix Broken Internal Links Draft
    سئو تکنیکال چیست؟ 5 چک لیست ناجی ممیزی سئو فنی 14

    با این روش ها می توانید لینک های شکسته را بررسی کنید و آنها را اصلاح کنید.

    خوشه های محتوا (Content Clusters)

    کانتنت کلاسترها محتوای مرتبط را پیوند می‌دهند تا ربات‌های جستجو به راحتی بتوانند همه صفحاتی را که در یک موضوع خاص متعلق به شماست، پیدا کرده، بخزند و فهرست کنند. آنها به عنوان یک ابزار خویش تبلیغ عمل می کنند تا به موتورهای جستجو نشان دهند که شما در مورد یک موضوع چقدر می دانید، بنابراین آنها به احتمال زیاد سایت شما را به عنوان مرجع برای هر درخواست جستجوی مرتبط رتبه بندی می کنند.

    رتبه بندی شما عامل تعیین کننده اصلی در افزایش ترافیک سایت بصورت ارگانیک است زیرا مطالعات نشان می دهد که جستجوگران بیشتر بر روی سه نتیجه جستجوی برتر در SERP کلیک می کنند. اما چگونه مطمئن می شوید که نتیجه مورد کلیک شماست؟

    بیایید این را با آخرین قطعه به هرم ترافیک ارگانیک که همان قابلیت کلیک کردن است، کامل کنیم.


    چک لیست قابلیت کلیک

    در حالی که نرخ کلیک (CTR) با رفتار جستجوگر ارتباط دارد، کارهایی وجود دارد که می توانید برای بهبود قابلیت کلیک روی صفحات نتایج موتور جستجو انجام دهید. در حالی که توضیحات متا و عناوین صفحه با کلمات کلیدی بر CTR تأثیر می‌گذارند، ما بر روی عناصر فنی تمرکز می‌کنیم زیرا به همین دلیل است که شما اینجا هستید.

    چک لیست قابلیت کلیک

    • از داده های ساختار یافته استفاده کنید.
    • ویژگی های سرپ
    • Featured Snippets
    • گوگل دیسکاور را در نظر بگیرید.

    رتبه بندی و نرخ کلیک دست به دست هم می دهند زیرا، صادقانه بگوییم، جستجوگران به دنبال پاسخ های فوری هستند. هر چه نتیجه شما در SERP بیشتر برجسته شود، احتمال کلیک بیشتر برای شما وجود دارد. اجازه دهید به چند روش برای بهبود قابلیت کلیک شما بپردازیم.

    1. استفاده از داده های ساختار یافته

    داده های ساختاریافته از واژگان خاصی به نام طرحواره برای دسته بندی و برچسب گذاری عناصر صفحه وب شما برای ربات های جستجو استفاده می کند. این طرح به وضوح مشخص می کند که هر عنصر چیست، چگونه با سایت شما ارتباط دارد و چگونه آن را تفسیر کنید. اساساً، داده‌های ساختاریافته به ربات‌ها می‌گویند: «این یک ویدیو است»، «این یک محصول است» یا «این یک دستور پخت است»، و جایی برای تفسیر باقی نمی‌گذارد.

    برای روشن بودن، استفاده از داده‌های ساختاریافته یک «عامل قابلیت کلیک» نیست (اگر چنین چیزی وجود داشته باشد)، اما به سازماندهی محتوای شما کمک می‌کند تا درک، فهرست‌بندی و رتبه‌بندی بالقوه ربات‌های جستجو را آسان کند. صفحات

    2. ویژگی های SERP

    ویژگی های سرپ که به عنوان نتایج غنی شناخته می شوند، یک شمشیر دو لبه هستند. اگر آنها را برنده شوید و کلیک کنید، طلایی هستید. در غیر این صورت، نتایج ارگانیک شما در صفحه زیر تبلیغات حمایت‌شده، جعبه‌های پاسخ متنی، چرخ فلک‌های ویدیویی و مواردی از این دست قرار می‌گیرد.

    نتایج غنی عناصری هستند که از عنوان صفحه، URL، فرمت توضیحات متا سایر نتایج جستجو پیروی نمی کنند. در حالی که هنوز می توانید از نمایش در نتایج ارگانیک برتر کلیک کنید، شانس شما با نتایج غنی بسیار بهبود می یابد.

    SERP features
    SERP features

    چگونه شانس خود را برای کسب نتایج غنی افزایش می دهید؟ محتوای مفید بنویسید و از داده های ساخت یافته استفاده کنید. هر چه ربات‌های جستجو راحت‌تر عناصر سایت شما را درک کنند، شانس شما برای به دست آوردن یک نتیجه غنی بیشتر است.

    داده های ساختاریافته برای رساندن این (و سایر عناصر گالری جستجو) از سایت شما به بالای SERP ها مفید است، در نتیجه احتمال کلیک کردن را افزایش می دهد:

    • مقالات
    • فیلم های
    • بررسی ها
    • مناسبت ها
    • نحوه کار
    • پرسش‌های متداول (جعبه‌های «مردم هم می‌پرسند»)
    • تصاویر
    • لیست مشاغل محلی
    • محصولات
    • لینک های سایت

    3. Featured Snippets

    بهینه سازی Featured Snippets
    بهینه سازی Featured Snippets

    یکی از ویژگی‌های SERP تک‌شاخ که هیچ ارتباطی با نشانه‌گذاری طرحواره ندارد Featured Snippets است، آن جعبه‌هایی که در بالای نتایج جستجو هستند و پاسخ‌های مختصری به پرسش‌های جستجو ارائه می‌دهند. Featured Snippets در نظر گرفته شده‌اند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به جستجوگران پاسخ مناسب داده شود.

    4.گوگل دیسکاور را در نظر بگیرید.

    گوگل دیسکاور یک لیست الگوریتمی نسبتاً جدید از محتوا است که به طور خاص برای کاربران تلفن همراه می باشد. بر کسی پوشیده نیست که گوگل تجربه تلفن همراه را دوچندان کرده است. با بیش از 50 درصد جستجوها از طریق تلفن همراه، تعجبی هم ندارد. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا با انتخاب دسته‌های مورد علاقه (فکر کنید: باغبانی، موسیقی یا سیاست) یک کتابخانه از محتوا بسازند.


    نتیجه: سئو تکنیکال همه چیز است

    سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئوی خارج از صفحه با هم کار می کنند تا قفل ترافیک ارگانیک وب سایت شما را باز کنند. در حالی که تکنیک های سئو داخلی و خارجی سایت اغلب اولین مواردی هستند که به کار گرفته می شوند، سئو فنی نقش مهمی در رساندن سایت شما به بالای نتایج جستجو و محتوای شما در مقابل مخاطبان ایده آل شما دارد. از این تاکتیک های فنی برای تکمیل استراتژی سئوی خود استفاده و نتایج را مشاهده کنید. در صورتی که در مورد تکنیکال سئو سایت خود سوالی دارید با کارشناسان ما در دیجیتال مارکتینگ آوادیس تماس بگیرید.

    میانگین امتیاز : 5 / 5. تعدا آرا : 1

    ثبت امتیاز شما به این مطلب

    f780105412c33f21337b001dd35e5655
    نویسنده
    امیرسام
    حدود 15 سال هست که با علاقه به فرانت و CSS HTML Java Script شروع کردم و بعد از آن در زمینه برنامه نویسی PHP و لاراول مشغول فعالیت هستم. در زمینه استارتاپ، سئو و راهکارهای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم و بصورت روزانه مطالعه می‌کنم.

    نظرات کاربران

    پدرام احسانی22 مهر 1403

    برای رسیدن سایت به سئو فنی خوب چقدر زمان لازمه؟

      آوادیس24 مهر 1403

      سلام، سئو فنی سایت از همان شروع پیاده سازی وب سایت بهتر است رعایت و اجرا شود و با نصب پلاگین های لازم سئو و حسابرسی صفحات از طریق ابزارها ادامه پیدا کند. رفع ایرادات فنی در سرچ کنسول و باقی موارد حدوداً یک ماه زمان نیاز دارد.

    حمید کریمی22 مهر 1403

    برای بهبود سئو فنی سایت احتیاج به دانش فنی کدنویسی داریم؟

      آوادیس24 مهر 1403

      سلام، خیر می تواند لیست نیازهای خود را به یک کدنویس ارائه کنید تا اون برای شما این لیست را تکمیل کند.

    امین بلوکات22 مهر 1403

    با سلام. بررسی و بهبود سئو فنی یا تکنیکال سایت کار سخت و فنی هست؟

      آوادیس24 مهر 1403

      درود بر شما
      کار سختی نیست اما نیاز به تجربه لازم در موضوعات فنی مرتبط با بهینه سازی ساختار صفحات و ساختار محتوای سایت دارد.

    شایان ذاکری22 مهر 1403

    با سلام و درود . امکانش هست کارشناسان شما سایت ما رو از نظر سئو تکنیکال بررسی کنند؟

      آوادیس24 مهر 1403

      درود بر شما بله ما وب سایت شما را از لحاظ سئو داخلی و خارجی بررسی و در جلسات مشاوره راه حل های مناسب فنی ارائه می کنیم.

    نظر خود را ثبت کنید