کال تو اکشن یا CTA چیست ؟ + انواع فراخوان به اقدام

زمان مطالعه 4 دقیقه
کال تو اکشن یا CTA چیست ؟ + انواع فراخوان به اقدام

فراخوان به اقدام یک عنصر کلیدی در یک صفحه وب است که به عنوان یک تابلوی راهنما عمل می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد بداند در مرحله بعد چه کاری انجام دهد.

2
(2)

فراخوان به اقدام یا CTA چیست؟

فراخوانی به اقدام ( CTA ) یا کال تو اکشن یک درخواست در یک وب سایت است که به کاربر می گوید برخی از اقدامات مشخص شده را انجام دهد. یک فراخوان به اقدام معمولاً به عنوان یک دستور یا عبارت عملی مانند «ثبت نام» یا «اکنون بخرید» نوشته می‌شود و عموماً به شکل یک دکمه یا لینک است.

در بازاریابی دیجیتال این می تواند به شکل متن روی یک دکمه ( یک دکمه CTA ) یا یک پیوند وب باشد و در کمپین های ایمیل، CTA ها اغلب پیوندهایی به یک صفحه وب هستند که کاربر را به انجام اقدامی دعوت می کند.


چرا CTA یا فراخوان به اقدام مهم است؟

فراخوان به اقدام یک عنصر کلیدی در طراحی وب سایت است که به عنوان یک تابلوی راهنما عمل می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد بداند در مرحله بعد چه کاری انجام دهد. بدون CTA واضح، کاربر ممکن است مراحل بعدی را برای خرید یک محصول یا ثبت نام در خبرنامه نداند و احتمالاً بدون انجام اقدام هدایت شده ای، وب سایت شما را ترک می کند.

فراخوان به اقدام برای مشتریان بالقوه روشن می کند که کدام اقدام بعدی را انجام داده و در رفع اصطکاک در انتقال کاربر به سمت پایین قیف فروش تاثیرگذار است. در صورت وجود چندین اقدام دلخواه برای کاربر، می‌تواند چندین فراخوان به اقدام در یک صفحه وجود داشته باشد. در اینجا می توانید در مورد بهینه سازی تجربه مشتری بخوانید.

به عنوان مثال، اگر خواننده ای در یک مقاله وبلاگ قرار گیرد و هیچ فراخوان روشنی برای اقدام در پایین پست یا صفحه وجود نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که بدون انجام هیچ کار دیگری از سایت شما خارج شود. با این حال، اگر یک CTA در پایین پست وجود داشته باشد که از آنها بخواهد مقالات بیشتری بخوانند یا برای یک خبرنامه ایمیلی ثبت نام کنند، این می تواند آنها را تشویق به ادامه تعامل با سایت کند.

CTA معمولاً در پایان یا گاهاْ در سرتاسر صفحه فروش مورد استفاده قرار می گیرد تا به مشتریان یا مشتریان بالقوه اجازه دهد، آنچه شما ارائه می دهید، را بخرند یا نسبت به آن عکس العمل نشان دهند.

digitalschoolofmarketing.co.za

انواع کال تو اکشن [نمونه هایی از CTA]

انواع کال تو اکشن [نمونه هایی از CTA]
انواع کال تو اکشن [نمونه هایی از CTA]

تماس برای اقدام می تواند به هر درخواستی که از یک کاربر در سایت می کنید اشاره داشته باشد، بنابراین CTA بسته به زمینه می تواند دارای اشکال مختلفی همچون، بیانیه پایانی در یک پست وبلاگ، خطی در ایمیل یا دکمه CTA در یک وب سایت باشد.

در اینجا با انواع کال تو اکشن و چند نمونه فراخوان به اقدام که معمولاً ممکن است در یک وبلاگ مشاهده کنید، آورده شده است:

  • مقالات بیشتر را بخوانید
  • برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید
  • از اسپانسر ما حمایت کنید
  • در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

برای یک شرکت B2B، دکمه‌های فراخوان یا کال تو اکشن، می‌توانند دارای متنی مانند:

  • شروع کنید
  • ثبت نام
  • نسخه آزمایشی رایگان
  • تماس با فروش

یک فراخوان موثر به وضوح نشان می‌دهد که کاربر هنگام کلیک کردن بر روی دکمه یا اقدام بعدی چه انتظاراتی را می‌تواند داشته باشد، که باعث بهبود نرخ کلیک شود.

در حالی که در یک سایت تجارت الکترونیک، CTAها ممکن است بیشتر از نظر تجاری متمرکز شوند:

  • اضافه کردن به سبد خرید
  • پرداخت نهایی
  • همین الان خرید کنید
  • اضافه کردن به لیست علاقه مندی ها

در هر مورد، CTAهای موجود در صفحه، به کاربر می‌گویند که برای ادامه تعامل با سایت و حرکت بیشتر به سمت پایین در قیف تبدیل، چه اقدامی را باید انجام دهد. اگر نمی دانید مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ کدامند ما در این مقاله ۱۵ مورد از این مهارت ها را لیست کردیم.


نحوه ساخت کال تو اکشن : چگونه می توان فراخوان های متقاعد کننده ای برای اقدام ایجاد کرد

بازاریابان از تعدادی استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای ایجاد CTAهای موثر استفاده می کنند. در زیر لیستی از برخی موارد رایج آورده شده است:

طراحی خوب: بهترین فراخوان ها باید توجه کاربر را به خود جلب کنند، بنابراین یک رنگ دکمه روشن که با رنگ صفحه یا یک ایمیل در تضاد باشد، یک استراتژی موثر است.

دید بالا: از آنجایی که فراخوانی برای اقدام باید قابل توجه ترین مورد در صفحه باشد، اندازه فونت باید به اندازه ای بزرگ باشد که توجه را جلب کند.

سود واضح: بیان یک مزیت واضح که کاربر از تکمیل تراکنش به دست می آورد، راهی موثر برای کلیک کردن آنهاست.

متن عملی: یک فراخوان، همانطور که از نامش پیداست، برای وادار کردن کاربر به اقدام، طراحی شده است، بنابراین یک CTA موثر باید از کلمات عملی مانند “کشف”، “بیشتر بیاموزید” و “اکنون خرید کنید” استفاده کند.

خلاصه نویسی: یک فراخوان خوب باید یک عبارت کوتاه باشد، نه یک جمله. (اکثر آنها بیش از پنج تا هفت کلمه نیستند)

احساس فوریت: کاربران به راحتی در اینترنت حواسشان پرت می شود، بنابراین یک حس فوری مانند پیشنهاد زمان محدود می تواند به کاربران کمک کند تا به جای به تعویق انداختن اقدام، فوراً وارد عمل شوند.


آزمایش CTA ها با استفاده از تست A/B

هر مخاطبی به فراخوان‌های مختلف واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. هیچ تضمینی وجود ندارد که یک فراخوان به اقدام، بهتر از دیگری باشد.

موفقیت کلی یک فراخوان را می‌توان از طریق فرمول نرخ تبدیل اندازه‌گیری کرد که تعداد کلیک‌ها تقسیم بر تعداد نمایش‌ها یا دفعات مشاهده CTA را محاسبه می‌کند. اگر نمی دانید نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ چیست در اینجا بصورت کامل بخوانید.

برای آزمایش اثربخشی فراخوان های مختلف در وب سایت یا صفحه فرود خود، می توانید از از پلت فرم های رایج ارائه دهنده این خدمات استفاده کنید. این کار هرگونه حدس و گمان را از بین می‌برد و اطلاعات مبتنی بر داده را در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما کمک می‌کند برای CTA با بالاترین تبدیل بهینه‌سازی کنید.


نتیجه

در این مقاله به سوال CTA چیست پاسخ دادیم. کال تو اکشن یا فراخوان به اقدام که یکی از مهمترین موضوعات در طراحی سفر مشتری در صفحات وب سایت مطرح می باشد، نحوه تعامل صفحه با مخاطب و هدایت وی به سمت انجام فرآیندی هدایت شده و سودآور از طریق CTA یا کال تو اکشن است.

با خیال راحت طراحی سفر مشتری صفحات خودتان را به آژانس دیجیتال مارکتینگ آوادیس بسپارید تا گزارش پیشرفت آنالیزهای ماهیانه رفتار کاربران وب سایتتان را دریافت کرده و لذت ببرید.

میانگین امتیاز : 2 / 5. تعدا آرا : 2

ثبت امتیاز شما به این مطلب

photo 2023 09 11 00 00 54
نویسنده
امیرحسین ستاری
حدود 15 سال هست که با علاقه به فرانت و CSS HTML Java Script شروع کردم و بعد از آن در زمینه برنامه نویسی PHP و لاراول مشغول فعالیت هستم. در زمینه استارتاپ، سئو و راهکارهای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم و بصورت روزانه مطالعه می‌کنم.

شما نظری در این مورد ندارید؟