30 Tips For A Profitable Email Marketing Campaign

کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟ + 30 راهکار برای کمپین موفق

زمان مطالعه 5 دقیقه
30 راهکار طلایی برای کمپین ایمیل مارکتینگ موفق و موثر [1402]

یکی از ارکان اصلی تبلیغات ایمیل مارکتینگ است که حتی به‌‌عنوان یک شیوه‌ تبلیغاتی انقلابی شناخته‌ شده است. اما یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق نیاز به رعایت چه نکاتی دارد؟

0
(0)

برای اینکه ایمیل‌های ارسالی شما میهمانان خوبی برای صندوق ورودی مخاطبان‌تان باشد، باید نکاتی را در کمپین خود در نظر بگیرید. در این مقاله قصد داریم تا ۳۰ نکته برای یک کمپین ایمیل مارکتینگ اثرگذار را برای شما عنوان کنیم که می‌توانند در موفقیت حداکثری ایمیل‌های ارسالی شما مؤثر باشد.


کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟

کمپین مانیتور می گوید: کمپین ایمیل مارکتینگ مجموعه ای هماهنگ از پیام های ایمیل است که در یک دوره زمانی خاص با یک هدف خاص ارسال می‌شوند. این اهداف خاص یا فراخوان برای اقدام (CTA) می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • دانلود وایت پیپر
  • ثبت نام در یک وبینار
  • یا خرید محصول یا خدمات

به‌طور کلی کمپین ایمیل مارکتینگ در سراسر جهان به ۵ منظور انجام می‌شود:

  1. افزایش فروش با کمپین ایمیل مارکتینگ
  2. تولید آگهی
  3. تقویت روابط
  4. افزایش ترافیک وب‌سایت
  5. ایجاد وفاداری برای برند

اگر نمی دانید CTA یا کال تو اکشن چیست کلیک کنید.


30 راهکار کمپین ایمیل مارکتینگ موفق

برای طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ موثر این اقدام ها را انجام دهید:

30 راهکار کمپین ایمیل مارکتینگ موفق
30 راهکار کمپین ایمیل مارکتینگ موفق

۱.شناخت مخاطبان

در قدم اول سعی کنید جنس مخاطبان خود را بشناسید و بدانید برای کدام قشر از مخاطبان جوامع مجازی ایمیل می‌فرستید. مثلاً اگر کار شما فروش دوربین است، باید گروهی را مدنظر داشته باشید که به حوزه‌ی کاری شما نزدیک‌تر هستند.


۲.ارائه ارزش افزوده

در ازای اطلاعات تماسی که مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهند، شما نیز چیزهایی با ارزشی مانند خبرنامه، یک درس آموزشی رایگان و یا اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات خود را در اختیار آن‌ها قرار بدهید.


۳.جلب اعتماد مخاطب

از پرسیدن اطلاعات غیرضروری در هنگام جمع‌آوری اطلاعات یا ثبت‌نام کاربران یا مشتریان خودداری کنید. زیرا این موضوع نوعی حس عدم اعتماد را در طرف مقابل ایجاد می‌کند.


۴.امکان لغو اشتراک خبرنامه

حتماً در ایمیل‌های ارسالی گزینه‌ای برای لغو اشتراک در نظر بگیرید. ایمیل‌های ناخواسته یا هرزنامه‌ها می‌توانند ضربه‌ای مهلک به شهرت برند شما بزنند.


۵. لیست مشترکین

لیست مشترکان خود را به‌گونه‌ای مدیریت کنید که به‌سرعت و به نحو احسن بتواند پاسخگوی درخواست‌های مشترکان یا لغو اشتراک آن‌ها باشد.


۶. دسته بندی مشترکین

از آنجایی‌که فهرست‌های اطلاعات مشترکان می‌تواند تغییر کند، برای سرعت عمل بیشتر سعی کنید مخاطبان را با مشخصه‌هایی خاص دسته‌بندی کنید.


۷. حفظ حریم شخصی

یک سیاست حفظ حریم شخصی تهیه کنید و به مشتریان و کاربران اطمینان دهید که اطلاعات تماس آن‌ها نزد شما محفوظ خواهد ماند.


۸. احترام به حریم شخصی

به سیاست حفظ حریم خصوصی مشتریان احترام بگذارید و هرگز آن را نقض نکنید.


۹. بررسی رقبا

ببینید دیگران چه‌کاری انجام می‌دهند. در قدم اول در خبرنامه‌های ایمیلی رقبا عضو شوید و پذیرای ایمیل‌های آنان باشید. سپس نکات مثبت و منفی ایمیل‌های ارسالی آن‌ها را استخراج‌کنید. عضو شدن در خبرنامه‌های دیگر علاوه بر ایجاد ارتباط می‌تواند دیدی وسیع‌تر از نحوه‌ی عملکرد سایرین به شما بدهد.


۱۰. تحقیق از طریق ایمیل های دریافتی

هنگامی‌که یک خبرنامه از دیگر کمپین‌ها دریافت می‌کنید توجه داشته باشید که چه چیزی شما را در باز کردن یا حذف آن ایمیل ترغیب می‌کند.


۱۱. تعیین استراتژی کمپین بازاریابی ایمیلی

قبل از ارسال هرگونه ایمیل تبلیغاتی، استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهید و آن را متناسب با نوع کاربران تنظیم کنید.


۱۲. استفاده سفید از کمپین

از ایمیل‌مارکتینگ برای مقاصدی چون افزایش درآمد، تولید آگهی، تقویت روابط میان مشتریان، افزایش ترافیک وب‌سایت و یا ایجاد آگاهی عمومی در مورد نام تجاری خود استفاده کنید. متأسفانه دیده می‌شود افراد سودجو از این روش بازاریابی برای ایجاد اخلال در سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند.


۱۳. نگارش خلاصه موثر

از ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی بلند خودداری کنید؛ زیرا این روزها افراد به هر دلیلی حوصله‌ی خواندن مطالب بلند را ندارند.


۱۴. لحن محاوره ای صمیمانه

در صورت امکان با مشتریان محاوره‌ای سخن بگویید. زیرا آن‌ها می‌خواهند چهره‌ی پشت نقاب شرکت شمارا ببینند.


۱۵. نگارش شده توسط انسان

مردم به ایمیلی توجه می‌کنند و پاسخ می‌دهند که توسط یک شخص نوشته‌شده باشد نه توسط یک روبات. پس متن ایمیل‌ها را خودتان بنویسید.


۱۶. بررسی میزان باز شدن ایمیلها

میزان باز شدن ایمیل‌های ارسالی خود را در طول یک دوره در نظر بگیرید و در صورت عدم بازگشایی ایمیل‌ها جویا شوید که عیب کار از کجاست.


۱۷. استفاده از کلمات مناسب در موضوع ایمیل

از بکار بردن بعضی کلمات در کمپین ایمیل مارکتینگ مثل «رایگان» در موضوع ایمیل جدا خودداری کنید. زیرا این امر نوعی حس بدگمانی یا اسپم بودن را به مخاطب القا می‌کند.


۱۸. رعایت اصول موضوع نویسی در ایمیل

در قسمت موضوع خود صادق باشید و مطمئن شوید که دقیقه منعکس‌کننده متن ایمیل است. عدم توجه به متن موضوع یکی از دلایلی است که ایمیل‌های شما باز نمی‌شوند.


۱۹. جلب توجه مخاطب

از کلماتی در ایمیل استفاده کنید که می‌تواند باعث جلب‌توجه مخاطب شود. مثلاً از بکار بردن عباراتی مانند «خبرهای مهم ماه گذشته» خودداری کنید و در عوض از عباراتی مانند «راه های افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی» یا «تصاویر محصولات جدید» استفاده کنید.


۲۰. معرفی شبکه های اجتماعی

لینک های اتصال به شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.


۲۱. درگیر کردن مخاطبان

از کاربران خود بخواهید اگر پیشنهادی برای بهبود عملکرد سرویس شما دارند، آن را از طریق ایمیل به گوش شما برسانند. بازخوردهای کاربران می‌تواند نقاط ضعف و قوتتان را به شما بشناساند.


۲۲. مشتری مداری

به منافع مشتریان و مشتری مداری توجهی ویژه داشته باشید. مثلاً از کاربران بپرسید که نظرشان در مورد پیشنهاد‌ها ویژه یا خدمات جدید چیست.


۲۳. افزایش نرخ تبدیل

یک پیام در قالب HTML یا محتوای رسانه‌ای صوتی و یا تصویری مانند صدا، ویدئو و انیمیشن می‌تواند نرخ پاسخ بسیار بالایی را برای ایمیل‌ها ایجاد کند. اما یادتان نرود که هنوز بسیاری از افراد ایمیل‌های نوشتاری و متنی را ترجیح می‌دهند و موفقیت شما در این زمینه به شناخت شما از مخاطبتان وابسته است.


۲۴. ناوبری در ایمیل

همیشه یک جدول شامل لینک‌های مفید در قسمت هدر ایمیل بگنجانید. به‌طوری افراد به‌راحتی بتوانند به بخش موردنظرشان منتقل شوند. زیرا مطالعات نشان می‌دهد که اکثر مردم اگر چیزی توجه تان را جلب نکند به ادامه‌ی ایمیل توجهی نخواهند کرد. پس دلیلی قانع‌کننده برای خواندن ایمیل به آن‌ها بدهید.


۲۵. فعالسازی پاسخ خودکار

در صورتی که در ایمیل خود در مورد موضوع خاصی سوال پرسیده اید و خواستار پاسخ هستید، گزینه پاسخ خودکار را فراموش نکنید.


۲۶. تایپوگرافی

برای نوشته‌های خود فونت مناسب در نظر بگیرید و متن‌ها را باقاعده و نظم مشخص در ایمیل جای دهید.


۲۷. اهمیت تیتر ایمیل

برای تیترها از یک فونت بزرگ‌تر و ضخیم‌تر استفاده کنید.


۲۸. بررسی نهایی ایمیل با ابزارها قبل از ارسال

ایمیل‌های ارسالی خود را از طریق سرویس‌های مختلف ایمیل چک کنید تا از سالم بودن محتوای ارسالی مطمئن شوید.


۲۹. بررسی و تحلیل منظم عملکرد

سعی کنید به‌صورت هفتگی یا ماهانه یک بررسی جامع و کامل از عملکرد خود داشته باشید.


۳۰. نگاه از دید مخاطب

خود را جای کاربر بزارید؛ آیا اگر خودتان بودید ایمیل را باز می‌کردید؟


کلام آخر

ارسال ایمیل های تبلیغاتی با استراتژی صحیح و رعایت نکات مهم این مقاله، می تواند موجب بهبود کمپین ایمیل مارکتینگ و کسب‌و‌کار آنلاین شما شود. اگر شما هم پیشنهاد و یا تجربه خاصی دارید نظرات خود را با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیاز : 0 / 5. تعدا آرا : 0

ثبت امتیاز شما به این مطلب

سوالات متداول کمپین ایمیل مارکتینگ

یادگیری ایمیل مارکتینگ آسان است؟

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی به مهارت‌های ارتباطی قوی، مهارت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها و درک زمان‌بندی و شاخت اتوماسیون به همان شیوه بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نیاز دارد. سطح دشواری هر سه فیلد تقریباً یکسان است و یادگیری آنها تقریباً یکسان است.

هر چند وقت یک بار باید یک کمپین ایمیل مارکتینگ داشته باشیم؟

ارسال ایمیلها دو بار در ماه برای شروع و سپس افزایش آن به صورت هفتگی می تواند یک روش خوب باشد. اگر محتوای عالی دارید، یا پیشنهادهای دائمی در حال تغییر یا تبلیغات منظم دارید، دو تا سه بار در هفته ایمیل بفرستید. اما نتیجه را بررسی و آنالیز کنید.

چند ایمیل باید در یک کمپین بازاریابی ایمیلی ارسال شود؟

برندهای مختلف مقادیر بهینه شده  متفاوتی برای تعداد دفعات ارسال ایمیل دارند. تعداد دفعات ارسال ایمیل باید بر اساس چرخه و تحلیل رفتار مشتریان معمولی شما باشد.

شما نظری در این مورد ندارید؟