مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ که باید بدانید (15 مهارت ضروری)

زمان مطالعه 9 دقیقه
15 مورد از مهارت های لازم در دیجیتال مارکتینگ که هر بازاریاب دیجیتالی باید بداند Essential Skills Every Digital Marketer Needs to Know

اگر می خواهید یک دیجیتال مارکتر حرفه ای شوید یا از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارتان استفاده کنید، شناخت و اجرای این 15 مورد از مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ در این مقاله و نحوه استفاده موثر از آنها برایتان مفید است.

2
(2)

یک حرفه موفق در زمینه بازاریابی دیجیتال اغلب مستلزم کسب و توسعه مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ است که به شما در ارتقای محصولات و خدمات کسب و کارها کمک می کند. در این مقاله به اهمیت مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ پرداخته و 15 مهارت دیجیتال مارکتینگ ارزشمند را برای حرفه ای ها مرور می کنیم.

چرا مهارت های دیجیتال مارکتینگ مهم هستند؟

مهارت‌های بازاریابی دیجیتال مهم هستند زیرا کسب‌وکارها می‌توانند این مهارت‌ها را برای حفظ حضور دیجیتالی خود و ایجاد استراتژی‌های بازاریابی آنلاین برای تبلیغ نام تجاری، محصولات یا خدمات خود به کار ببرند. استراتژی های دیجیتال مارکتینگ می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از مرورگرهای وب، شبکه های اجتماعی و خبرنامه های ایمیل به مخاطبان هدف خود برسید. مهارت های بازاریابی آنلاین همچنین به شما این امکان را می دهد که رویکردهایی برای ارزیابی اثربخشی استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود ایجاد کنید تا مشخص کنید کدام کمپین ها موفق ترین هستند.

بازاریاب های دیجیتال نقش مهمی در دنیای تجارت پرشتاب امروز ایفا می کنند. آنها نیروی محرکه ای هستند که در پس ترویج محصولات و خدمات با استفاده از کانال های دیجیتالی مانند وب سایت ها، پلتفرم های رسانه های اجتماعی، کمپین های ایمیل، موتورهای جستجو و برنامه های تلفن همراه هستند.

online.champlain.edu

15 مورد از مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ

1. بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

سئو یکی از مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ ( بهینه سازی سایت جز مهارت دیجیتال مارکتینگ است )
سئو یکی از مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ ( بهینه سازی سایت جز مهارت دیجیتال مارکتینگ است )

بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو ( SEO ) روشی برای بهینه‌سازی محتوای دیجیتال است به طوری که وقتی کاربر در مورد موضوعات یا کلمات کلیدی خاص با استفاده از موتور جستجو تحقیق می‌کند، رتبه بالایی در نتایج جستجو کسب کند. داشتن این مهارت در صنعت رسانه های دیجیتال بسیار ارزشمند است زیرا کسب و کارها و سازمان ها اغلب استراتژی های سئو را برای ایجاد ترافیک برای وب سایت ها و فروش محصولات یا خدمات در نظر می گیرند.

سئو شامل انجام ارزیابی های تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل محتوای وب سایت و انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای توسعه تکنیک هایی برای بهینه سازی محتوای آنلاین برای موتورهای جستجو است. مهارت های دیجیتال مارکتینگ برای سئو ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • دانستن اینکه چگونه بینش کاربر را تفسیر کنید
  • آشنایی با تبلیغات و جستجوهای پولی
  • انجام تست A/B برای بهبود تولید ترافیک

2. طراحی و توسعه وب سایت

توسعه و طراحی وب سایت یک مهارت ارزشمند برای متخصصان بازاریابی رسانه های دیجیتال است زیرا به آنها اجازه می دهد تا وب سایت هایی کاربردی، شیک و جذاب برای مشاغل طراحی کنند که یکی از مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ است. وب سایت ها می توانند به یک کسب و کار کمک کنند تا برند خود را توسعه داده و اطلاعات را به مشتریان منتقل کند. مهارت های بازاریابی دیجیتال برای توسعه وب ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آشنایی با کد نویسی HTML و CSS
  • آشنایی با نرم افزارهای توسعه وب
  • آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا

3. تحقیق، تجزیه و تحلیل داده ها

متخصصان بازاریابی، داده ها را برای ارزیابی اثربخشی کمپین های دیجیتال و بهبود استراتژی های بازاریابی خود تجزیه و تحلیل می کنند. تجزیه و تحلیل داده ها و مهارت های تحقیق برای چندین فرآیند، مانند جمع آوری و ارزیابی داده های رضایت مصرف کننده مفید است. این مهارت ها همچنین می تواند به شما در ایجاد تفسیرها و نتیجه گیری های دقیق در مورد نتایج داده ها کمک کند. مهارت های تحقیق و تجزیه و تحلیل برای بازاریابی دیجیتال ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد نظرسنجی از کاربران برای بازخورد
  • آشنایی با ابزارها و پایگاه های اطلاعاتی پژوهشی
  • شناسایی اولویت ها یا نیازهای یک مخاطب هدف

4. کپی رایتینگ

متخصصان دیجیتال مارکتینگ اغلب از مهارت های کپی رایتینگ برای ایجاد نوشتاری دقیق، جذاب و بدون خطا برای کانال های رسانه های مختلف استفاده می کنند. می‌توانید محتوای وب آنلاین بنویسید، برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی زیرنویس ایجاد کنید یا برای سئو کپی رسانه‌ای تولید کنید که یکی از مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ است.

مهارت‌های رسانه‌های دیجیتال می‌توانند به شما کمک کنند کپی‌نویسی مداومی را توسعه دهید که منعکس‌کننده زبان برند برای ارتقای محصولات و ایجاد اعتماد مشتری از طریق تداعی برند است. مهارت های کپی رایتینگ دیجیتال ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تفکر خلاق برای پیروی از دستورالعمل های مشتری
  • آشنایی با تحقیق کلمات کلیدی و سئو
  • همدلی برای شناسایی زبان و لحنی که مشتریان را به بهترین شکل جذب می کند

5. بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند روشی خلاقانه برای استفاده از مهارت های دیجیتال مارکتینگ باشند. این شامل سفارشی کردن پلت فرم های اجتماعی برای تناسب با ایده آل ها و احساسات یک جمعیت هدف و ایجاد اشکال مختلف محتوا، مانند گرافیک و عکاسی است. مهارت های رسانه های اجتماعی زمانی مفید هستند که هدف آنها ایجاد روابط با مشتری و گسترش آگاهی از برند باشد.

مهارت‌های لازم برای دیجیتال مارکتینگ در رسانه‌های اجتماعی ممکن است به شما کمک کند یک پلتفرم آنلاین جذاب و فالوورهایی ایجاد کرده و مشتریان جدید و فعلی را به صفحه وب خود هدایت کنید. مهارت های بازاریابی شبکه اجتماعی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آشنایی با استراتژی های فعلی رسانه های اجتماعی
  • درک عملکرد هر پلتفرم رسانه اجتماعی
  • پاسخ به نظرات دنبال کنندگان در پست ها

6. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیل دیجیتال یک استراتژی بازاریابی تعاملی است که شامل شخصی سازی خبرنامه های الکترونیکی برای حفظ و گسترش پایگاه مشتری می شود که می تواند منجر به ایجاد سرنخ (لید) و افزایش خرید مشتری شود. تحقیقات بازاریابی ممکن است به شما کمک کند تعیین کنید چه نوع محتوایی می تواند مشتریان را جذب کند.

برای مثال، در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، می‌توانید نظرسنجی‌های رضایت مشتری را برای شناسایی زمینه‌های بهبود و ایجاد کمپین‌های جدید برای ارتقای شناخت و فروش برند بگنجانید. بازاریابی ایمیلی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • طراحی قالب های ایمیل با استفاده از عناصر برند مانند رنگ های خاص و نوع فونت
  • درک نحوه استفاده از پایگاه های داده برای ذخیره اطلاعات مصرف کننده
  • متقاعد کردن کاربران جدید و فعلی برای اشتراک در ایمیل ها

7. طراحی گرافیکی

بازاریابی دیجیتال در یک شرکت اغلب شامل طراحی گرافیکی سایت و دیگر موارد است. طراحی گرافیک دیجیتال شکلی از ارتباطات آنلاین است که هم به خلاقیت و هم برنامه ریزی استراتژیک برای افزایش ترافیک در کانال های بازاریابی دیجیتال و جذب مشتریان جدید نیاز دارد. این مهارت های لازم دیجیتال مارکتینگ می تواند به ایجاد یک برند جذاب و ایجاد علاقه مندی مشتریان جدید و موجود کمک کند. مهارت های بازاریابی دیجیتال برای طراحی گرافیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آشنایی با نرم افزار و تجهیزات طراحی
  • تفکر خلاقانه برای تولید محتوای معتبر
  • توانایی برقراری ارتباط با مشتریان برای شناسایی دستورالعمل های طراحی محصول

8. بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی می تواند تصویر برند را نشان داده، بر ادراک مشتری تأثیر بگذارد و تعامل ارگانیک کاربر را افزایش دهد. می توانید با استفاده از ابزارها و تجهیزات نرم افزاری مختلف، کلیپ های ویدیویی خلاقانه ای طراحی کرده تا مشتریان را درگیر خود کنید که یکی از مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ است.

بازاریابی ویدیویی موثر شامل توسعه و ارسال محتوای ویدیویی منحصر به فرد به طور مداوم برای حفظ دنبال کنندگان قوی و دستیابی به مشتریان جدید برای ایجاد فروش است. شما می توانید بازاریابی ویدئویی را در زمینه های زیر پیاده سازی کنید:

  • صفحات فرود وب سایت یا محتوای وبلاگ
  • پلتفرم های رسانه های اجتماعی و سایت های جریان
  • کمپین های بازاریابی ایمیلی

9. طراحی تجربه کاربر

طراحی تجربه کاربری و بهینه سازی آن از اسکیل ها و مهارت های هر دیجیتال مارکتری است.
طراحی تجربه کاربری و بهینه سازی آن از اسکیل ها و مهارت های هر دیجیتال مارکتری است.

مهارت های طراحی تجربه کاربری و بهینه سازی تجربه مشتری اغلب هنگام ایجاد وب سایت ها و برنامه ها مفید است. این مهارت‌ها می‌تواند به یک دیجیتال مارکتینگ حرفه ای کمک کند تا استراتژی‌هایی را توسعه داده تا در هنگام تعامل با یک برند یا شرکت آنلاین، تجربه‌ای عالی به کاربران بدهد که یکی از مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ است.

بازاریابی دیجیتال تجربه کاربری با هدف افزایش وفاداری مشتری، ایجاد تعامل و ترویج رشد شرکت است. اگر یک شرکت طراحی تجربه کاربری موفقی را بر روی پلتفرم های دیجیتال خود پیاده کند، کاربران ممکن است از نظر احساسی به برند و محصولات متصل شوند. مهارت های تجربه کاربری در زمینه های زیربه شما کمک می کند:

  • ایجاد نمونه های اولیه محصول برای دریافت بازخورد تجربه کاربر
  • سازماندهی اطلاعات برای کمک به کاربران در جهت یابی محصولات
  • تحقیق و شناسایی نیازهای کاربر برای پیاده سازی در تجربه کاربری

10. تولید محتوا

یک متخصص بازاریابی محتوای حرفه ای معمولاً استراتژی های بازاریابی دیجیتال را برای گسترش پایگاه مشتریان شرکت و حفظ مشتریان فعلی طراحی و توسعه می دهد. استفاده از محتوای خلاقانه و بصری جذاب می تواند یک تجربه کاربری آنلاین عالی برای مشتریان فراهم کند. می‌توانید از مهارت‌های تولید محتوا برای تولید ویدیوهای جذاب، محتوای نوشتاری و تصاویر برای بهبود تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. مهارت های تولید محتوا با کیفیت ممکن است برای ایجاد و ساخت این موارد مفید باشد:

  • صفحات فرود سایت
  • پست های شبکه های اجتماعی
  • پست های وبلاگ و کمپین های ایمیل

11. زبان های برنامه نویسی

مهارت های برنامه نویسی تکنیک هایی هستند که از زبان های کدنویسی برای اطمینان از عملکرد رایانه ها، برنامه ها یا صفحات وب استفاده می کنند. زبان های برنامه نویسی تجهیزات دیجیتال، فناوری و نرم افزار را کد می کنند. این زبان‌ها می‌توانند به طراحی عملکردهای یک وب‌سایت، ایجاد ظاهر برنامه‌های تلفن همراه و سازماندهی داده‌ها برای شناسایی مناطق برای بهبود تجربیات کاربر یا ارتقاء برنامه‌های موجود کمک کنند. مهارت های زبان برنامه نویسی برای بازاریابی دیجیتال ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نوشتن کد برای ایجاد رابط کاربری برای برنامه ها و صفحات وب
  • درک انواع مختلف زبان های برنامه نویسی برای محصولات خاص
  • استفاده از مهارت های حل مسئله برای رفع مشکلات عملکرد

12. برنامه ریزی استراتژیک محتوا

مهارت‌های برنامه‌ریزی محتوای استراتژیک می‌تواند به متخصصان بازاریابی دیجیتال کمک کند تا برنامه‌هایی را برای ایجاد محتوا برای کمپین‌های بازاریابی ایجاد کنند که یکی از مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ است. برنامه ریزی استراتژیک محتوا برای بازاریابی دیجیتال می تواند حضور آنلاین کسب و کار را بهبود بخشد و آگاهی از برند را ارتقا دهد. مهارت های برنامه ریزی محتوای استراتژیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد ایده برای محتوای نوآورانه برای کسب و کارها
  • زمان بندی محتوای دیجیتال با استفاده از نرم افزار زمان بندی رسانه های دیجیتال
  • تحقیق در مورد روند بازار برای طراحی محتوا برای کانال های رسانه ای مختلف

13. اتوماسیون

درک چگونگی استفاده از مهارت‌های اتوماسیون بازاریابی می‌تواند به یک دیجیتال مارکتینگ حرفه ای کمک کند تا فرآیندهای بازاریابی را که مرتباً اجرا می‌کنند، ساده‌تر کند. مهارت‌های اتوماسیون شامل دانستن نحوه هدایت صحیح برنامه‌های نرم‌افزاری برای خودکار کردن پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ارائه کمپین‌های ایمیل و ردیابی تعامل مخاطبان است. نرم افزار اتوماسیون ممکن است شامل موارد زیر نیز باشد:

  • تعامل با مشتریان با استفاده از ویژگی های رسانه های اجتماعی مانند لایک ها و نظرات
  • جمع آوری و ذخیره تجزیه و تحلیل داده ها برای تولید سرنخ
  • نظارت بر عملکرد کمپین بازاریابی

14. توسعه نام تجاری

یک دیجیتال مارکتینگ حرفه ای ممکن است مهارت های برندسازی و برندینگ اینترنتی را در استراتژی های بازاریابی خود بگنجاند و به یک کسب و کار کمک کند تا یک برند را شناسایی، توسعه و ایجاد کند که یکی از مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ است. دیجیتال مارکتینگ می تواند از توسعه برند برای ایجاد آگاهی از محصول و افزایش دسترسی مخاطبان خود استفاده کند. مهارت های برندینگ ممکن است شامل ایجاد موارد زیر باشد:

  • لوگو
  • بسته بندی محصول
  • کمپین های تبلیغاتی

15. ویرایش عکس

مهارت های ویرایش عکس هنگام ایجاد محتوای بازاریابی برای وب سایت ها و پست های پلت فرم اجتماعی مفید است. درک چگونگی ارتقاء حرفه ای تصاویر بسیار مهم است تا یک کسب و کار بتواند نمایشی با کیفیت از محصولات، خدمات و ارزش های خود ارائه دهد. مهارت های ویرایش عکس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تصحیح تصاویر برای هماهنگی با رنگ های برند
  • برش تصاویر به تناسب اندازه خاص برای وب سایت ها و پست های اجتماعی
  • استفاده از ابزارهای تصحیح نقطه ای برای جلوگیری از پرت شدن حواس بیننده به وسیله پس زمینه های ناموزون در تصاویر

روشهای رشد مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ

روشهای رشد مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ
روشهای رشد مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ را بهبود دهید:

1. آزمایش استراتژی های دیجیتال مارکتینگ جدید

آزمایش استراتژی های مختلف بازاریابی رسانه های دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا مهارت های خود را بهبود بخشیده و تعیین کنید کدام استراتژی موثرتر است. برای مثال، اگر در حال اجرای یک استراتژی جدید کمپین رسانه‌های اجتماعی برای افزایش تعامل مخاطب هستید، می‌توانید بینش یا تحلیل‌هایی را برای سنجش موفقیت‌آمیز بودن استراتژی جدید ثبت کنید. اگر متوجه شدید که کمپین جدید شما بی اثر است، از بینش خود برای شناسایی زمینه های بهبود و آزمایش یک کمپین جدید استفاده کنید.


2. شرکت در دوره های آنلاین

شما می توانید دوره های آنلاینی را بگذرانید که بر تخصص ها یا مهارت ها در رسانه های دیجیتال تمرکز دارند تا مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را بیشتر توسعه دهید. تخصص ها می تواند شامل سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی و طراحی گرافیک باشد. دوره های آموزشی می تواند به شما فرصتی بدهد تا مهارت های فعلی و دانش خود را در مورد رسانه های دیجیتال گسترش داده و به طور بالقوه علایق جدیدی در سایر جنبه های بازاریابی دیجیتال پیدا کنید.


3. انجام تحقیقات بازار

انجام تحقیقات بازار می تواند به شما در بهبود مهارت های تحقیق و تجزیه و تحلیل و در عین حال جمع آوری داده های مربوطه در مورد تکنیک های بازاریابی سازمان های دیگر کمک کند. گرایش های جدید بازاریابی دیجیتال ممکن است در هر زمانی رخ دهد که به پیشرفت های فناوری و پلت فرم های رسانه های اجتماعی مربوط باشد. اینگونه درک خواهید کرد که چگونه روندهای دیجیتال و فناوری می تواند بر فروش و رقابت سازمان شما در بازار تأثیر بگذارد، و همچنین به شما کمک می کند تا تحقیقات خود را برای بهبود استراتژی های بازاریابی خود به کار ببرید.


نتیجه

کسب این 15 مورد از مهارت های لازم در دیجیتال مارکتینگ می تواند هرکسی را به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای تبدیل کند. البته داشتن همه این مهارت ها با همدیگر کار نسبتا سختی است که افراد به همکاری گروهی در پروژه های دیجیتال مارکتینگ سوق می دهد. در آژانس دیجیتال مارکتینگ آوادیس تیمی از دیجیتال مارکترهای با تجربه آماده همکاری با شما  برای پیش برد اهداف کسب و کارتان هستند. با ما تماس بگیرید.

میانگین امتیاز : 2 / 5. تعدا آرا : 2

ثبت امتیاز شما به این مطلب

photo 2023 09 11 00 00 54
نویسنده
امیرحسین ستاری
حدود 15 سال هست که با علاقه به فرانت و CSS HTML Java Script شروع کردم و بعد از آن در زمینه برنامه نویسی PHP و لاراول مشغول فعالیت هستم. در زمینه استارتاپ، سئو و راهکارهای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم و بصورت روزانه مطالعه می‌کنم.

شما نظری در این مورد ندارید؟