8 تا از محبوب ترین انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ

زمان مطالعه 8 دقیقه
۸ تا از محبوب ترین انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ در دنیا، تدوین و اجرا انواع کمپین دیجیتال مارکتینگ در آوادیس، Popular Types Of Digital Marketing

در این مقاله قصد داریم 8 تا از انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ محبوب را بررسی کرده و به شما بگوییم که چگونه می توان از آنها به نفع کسب و کار خود استفاده کنیم.

1
(216)

در روش های سنتی، برندها از طریق رسانه ها مانند روزنامه ها و مجلات، تلویزیون و رادیو به تبلیغ می پرداختند؛ در حالی که این رسانه ها همچنان مورد استفاده قرار می گیرند، بازار دیجیتال فرصت های زیادی را برای برپایی انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ از طریق روش های زیر ایجاد کرده است:

  • پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی موبایلی
  • بازاریابی ویروسی

محبوبترین انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing Campaign)

1. پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

پرداخت به ازای هر کلیک ( PPC ) یک مدل کمپین بازاریابی دیجیتال ( تبلیغات دیجیتال ) است که برای هدایت ترافیک به وب سایت ها استفاده می شود. زمانی که روی تبلیغ کلیک می‌شود، یک تبلیغ‌کننده معمولاً به موتور جستجو (Google Ads، Amazon Advertising  یا Microsoft Advertising) مبلغی را پرداخت می کند. احتمالاً هنگام جستجوی مطلبی در گوگل، PPC را مشاهده کرده اید و این یکی از انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ است که می تواند بسیار سود بخش برای کسب و کار باشد.

هزینه هر کلیک بر اساس امتیاز کیفیت سایت و رقابت کلمه کلیدی انتخاب شده است. برندها معمولاً از ابزارهای ارائه شده توسط Google Ads برای تعیین کلمات کلیدی خود استفاده می کنند.

بازاریابی پرداخت به ازای کلیک، زمانی که توسط کسانی که این عمل را واقعا درک می کنند، انجام شود، می تواند یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار قدرتمند باشد. شما فقط در صورتی باید این استراتژی را انجام دهید که با آن آشنایی داشته باشید یا فردی را استخدام کنید که در این زمینه متخصص باشد.

Nate Tsang، بنیانگذار و مدیر عامل WallStreetZen، ارائه دهنده خدمات تحلیل بازار سهام

طبق گفته Tsang ، انجام این کار به تنهایی و بدون دانش کافی، هدر دادن پول است. یک کمپین موفق PPC باید یک طراحی لندینگ پیج (صفحه فرود) عالی و ساده داشته باشد تا بتوانید بازدیدکنندگان خود را تبدیل کند تا بودجه کسب و کار هدر نرود.


2. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

سئو یا بهینه سازی وب سایت از انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ
سئو، قلب انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ

بهینه سازی صفحات سایت برای موتورهای جستجو (SEO)، هنر سئو یک وب سایت است، به طوری که وقتی یک مشتری بالقوه از طریق گوگل یا سایر موتورهای جستجو به جستجوی نیازهای یا علایق خود می پردازد، صفحه وب شما در بالای صفحه نتایج نمایش داده می شود. می‌توان از سئو برای معرفی وب‌سایت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در سرتاسر وب‌سایت، در عنوان صفحات استفاده کرد که به این ترتیب فرآیندهای سئو به یکی از انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ ثمربخش تبدیل می شود.

این بدان معنا نیست که سایت یا صفحه باید با کلمه کلیدی اسپم شده و پر از کلمات کلیدی بدون محتوای مرتبط باشد. تاکتیک‌های امروزی باید شامل بک لینک‌هایی به سایت از تمام حضورهای رسانه‌های اجتماعی برند بوده و صفحات وب باید حاوی محتوای مرتبط باشند. متا تگ های کلیدواژه و توضیحات هنوز استفاده می شوند، اما ارتباط محتوا امروزه اهمیت بیشتری دارد. همچنین، به ویژه برای مشاغل محلی، داشتن یک صفحه کسب و کار گوگل که یک نام تجاری را در Google Maps قرار می دهد، به بالا بردن یک نام تجاری به بالای لیست نتایج کمک زیادی می کند.

اغلب، سئو از طریق یک شرکت شخص ثالث که در زمینه سئو تخصص دارد، به جای یک تیم سئو داخلی یا بخش بازاریابی، انجام می شود. سئو قبلاً نسبتاً ساده بود، اما تغییرات مداوم در الگوریتم‌های گوگل، آن را به یک عمل دقیق‌تر که مستلزم تخصصی تر شدن در این حوزه است، تبدیل کرده است.

سئو باید در صدر فهرست کار انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ قرار گیرد، زیرا اگر مشتریان نتوانند وب سایت شما را پیدا کنند، هیچ کسب و کاری نمی تواند رخ دهد. با وجود وب‌سایت‌های بسیار زیاد در مورد هر موضوع ممکن، قرار گرفتن در بالای صفحات نتایج موتور جستجو چالش برانگیز است.

قرار گرفتن در صفحه اول، ترافیک بسیار بیشتری به شما می دهد زیرا سایت شما توسط چشمان بیشتری دیده می شود. مزیت این کار این است که اگرچه در ابتدا تلاش بسیار بیشتری می‌طلبد، اما وقتی سایت شما شتاب بیشتری به دست آورد، مجبور نیستید برخلاف تبلیغاتی که باید به طور مداوم هزینه کنید، آنقدر روی آن هزینه کنید.


3. بازاریابی شبکه های اجتماعی

همانطور که تصور می شود، بازاریابی رسانه های اجتماعی زمانی است که برندها از حضور اجتماعی خود، مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین یا توییتر، در میان دیگران، برای هدف قرار دادن مشتریان خود استفاده می کنند. این امر از طریق استفاده از انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ تبلیغاتی برای بازاریابی هدفمند، کمپین های “لایک” و پست هایی که پیشنهادات و تخفیف های ویژه ارائه می دهند انجام می گردد. اطلاعات دموگرافیک دقیق در مورد جنسیت، سن، مکان، زمان در سایت و موارد دیگر را می توان برای هدف قرار دادن دموگرافیک و گروه های خاص از افراد استفاده کرد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی در واقع بسیار قدرتمند است زیرا افراد زیادی در رسانه های اجتماعی حضور دارند. ما در واقع استراتژی‌های اینستاگرام و همچنین استراتژی‌های فیسبوک خود را اصلاح می‌کنیم، زیرا پتانسیل ترافیکی که آنها به سایت ما وارد می‌کنند را می‌بینیم. مضرات بازاریابی شبکه های اجتماعی، گاهی اوقات، این است که تعامل در آن باقی می‌ماند بنابراین باید تلاش کنید تا ترافیک شبکه های اجتماعی خود را به سایت کسب و کار بیاورید.


4. بازاریابی محتوا

حتماً بازاریابی محتوایی یکی از بهترین انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ می تواند باشد.
حتماً بازاریابی محتوایی یکی از بهترین انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ می تواند باشد.

در مورد ایجاد صفحاتی که مستقیماً محصولات یا خدماتی را به فروش نمی‌رسانند، اما اطلاعات و جزئیاتی در مورد موضوعات خاص مرتبط با محصولات یا خدماتی که یک برند می‌فروشد، ارائه می‌دهند، به طور مختصر در مورد بازاریابی محتوایی در بخش سئو این مقاله بحث کردیم. با ارائه محتوای مرتبط که برای مخاطبان هدف یک برند جذاب باشد، برندها می توانند مشتریان را به وب سایت خود جذب کنند، این محتوا همچنین به بهبود سئوی وب سایت کمک می کند که یکی از انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ اثربخش و عالی تبدیل است.

بازاریابی محتوا گسترده است. شما می توانید از چندین نوع ویدیو در درجه اول ویدیو های آموزشی استفاده کنید، اینها برای افزایش آگاهی در مورد برند شما مفید است و به افرادی که علاقه مند هستند کمک می کند تا برند، محصول یا خدمات شما را بیشتر بشناسند. گاهی اوقات، فقط کمی توضیح کافی است تا مردم متقاعد شوند که خدمات شما را امتحان کنند.


5. بازاریابی ایمیلی

در حالی که بسیاری از بازاریابان ممکن است بر این باور باشند که ایمیل یک کانال بازاریابی در حال مرگ است ولی کاملا برعکس آن صادق است چرا که با توجه به تعداد کاربران ایمیل در سراسر جهان، این امر نباید تعجب آور باشد. بازاریابی ایمیلی هنوز یکی از موثرترین کانال‌هایی است که یک برند می‌تواند از آن استفاده کند و به عنوان یکی از انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ خود بکار ببرد.

طبق گزارشی از Statista، تقریباً 306 میلیارد ایمیل در هر روز ارسال و دریافت می شود که 3.9 میلیارد نفر هر روز از ایمیل استفاده می کنند. این نیمی از جمعیت جهان است! بازاریابان باید توجه داشته باشند که طبق DMA Marketer Email Tracker، به ازای هر دلاری که برای بازاریابی ایمیلی خرج می‌شود، میانگین بازگشت سرمایه مورد انتظار ۴۲ دلار است.

برخلاف سایر کانال‌های بازاریابی، ایمیل‌ها در بازاریابی با ایمیل فقط به مشتریانی ارسال می‌شوند که به برند اجازه انجام این کار را داده‌اند – به این معنی که آنها واقعاً به آنچه برندها ارائه می‌دهند علاقه‌مند هستند، برخلاف تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی که در آن چاره‌ای جز انتخاب ندارند.

به طور معمول، بازاریابان از نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد فرآیند را خودکارکرده، ایمیل‌های شخصی‌سازی شده ارسال کنند و اغلب شامل بهینه‌سازی عملکرد و عملکردهای تحلیلی می‌شود. با ردیابی معیارهای کلیدی عملکرد، برندها می توانند تعیین کنند که کدام کمپین های بازاریابی ایمیلی موثر و کدام یک موثر نیستند.


6. اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ هنوز نسبتاً جدید است و به افرادی متکی است که در رسانه‌های اجتماعی به دلیل سرگرمی، آموزنده بودن یا متخصص بودن در زمینه خود طرفدارانی به دست آورده‌اند. اینفلوئنسرها معمولاً خود را از طریق وبلاگ ها، ویدیوها و پست های رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند. برندها اینفلوئنسرهایی را انتخاب می کنند که به نوعی با مشتریان خود در ارتباط هستند. ویدیوهای اینفلوئنسرها یا حداقل افرادی که فالوور دارند مفیدند. اگر اینفلوئنسرها می گویند محصول یا خدمات شما جالب است، افرادی که آنها را دنبال می کنند طبق گفته آنها احتمالاً محصول شما را امتحان می کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ بر پایه تاثیر گذاری اینفلوئنسرها است.

انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد، اما همه آنها برای هر کسب و کاری مناسب یا موثر نیستند. اینفلوئنسر مارکتینگ این روزها به طور فزاینده ای محبوب شده است زیرا افراد بیشتری در پلت فرم های رسانه های اجتماعی شهرت پیدا می کنند، به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل از آن استفاده می کنند.

در حالی که واقعاً به رشد بسیاری از برندها کمک کرده است، اما هر کسب و کاری نمی تواند رشد مورد نیاز خود را از این نوع بازاریابی کسب کند. شما باید درباره اینفلوئنسر مناسبی که نشان دهنده برند شما باشد تحقیق کرده و اطمینان حاصل کنید که آنها تعامل مورد نیاز برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما را دریافت می کنند.


7. بازاریابی موبایلی

با توجه به تعداد زیاد کاربران تلفن همراه، تمرکز بازاریابان بر بازاریابی تلفن همراه منطقی است. گزارش Statista در مورد استفاده از تلفن همراه نشان داد که در سه ماهه سوم سال 2020، دستگاه های تلفن همراه 50.81 درصد از ترافیک وب سایت جهانی را به خود اختصاص داده اند. با این نوع آمار، کاملاً واضح است که می توان از بازاریابی تلفن همراه برای دستیابی به میلیون ها مشتری استفاده کرد. بازاریابی موبایلی یکی از انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ تاثیرگذار است.

Lytton ، مدیر عامل دفتر  The Detroit Bureau ، یک نشریه خبری صنعت خودرو، فکر می‌کند موبایل فرصت بزرگی برای بازاریابان است. میلیون ها نفر در هر ساعت از تلفن های خود استفاده می کنند در نتیجه بازاریابی موبایلی به شما امکان دسترسی به میلیون ها نفر را در یک زمان می دهد. طبق گفته Lytton ، شما می توانید مخاطبان خود را با بازاریابی موبایلی به طور دقیق تعیین کنید.

همانطور که Lytton توضیح داد، برندها باید مراقب باشند که از بازاریابی تلفن همراه بیش از حد استفاده نکنند، زیرا در معرض خطر از دست دادن کامل مشتریان خود قرار می گیرند. Lytton گفت: «از سوی دیگر، بسیاری تبلیغات را در تلفن های خود آزاردهنده می دانند. برخی از افراد با استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغاتی برای جلوگیری از برخی تبلیغات تلاش می‌کنند، و بیشتر آن‌قدر از تبلیغات آزار می بینند که ممکن است شرکت را به طور کامل در لیست سیاه قرار دهند.»


8. بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی معمولاً به شبکه های اجتماعی متکی است، اما برخلاف بازاریابی رسانه های اجتماعی، این بار بازاریابی توسط خود مشتریان انجام می شود، زیرا آنها اطلاعاتی را در شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی در مورد یک محصول، خدمات یا برند با افراد دیگر پخش می کنند. بازاریابی زمانی که به نقطه‌ای می‌رسد که توسط عموم مردم و نه فقط مخاطبان هدف برند، به اشتراک گذاشته می‌شود، «ویروسی» می‌شود. روی این روش به عنوان یکی از انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ می توان حساب باز کرد.

برندهایی مانند Wendy’s، Dennies و McDonalds اغلب خود ویدیوها، توییت‌ها  خنده‌دار و بامزه ایجاد می‌کنند و آن‌ها را در رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، یوتیوب، فیس‌بوک، اینستاگرام، TikTok و سایت‌های دیگر ارسال می‌کنند. سپس توسط افرادی که آنها را شوخ طبع می دانند به اشتراک گذاشته می شوند و کسانی که آنها را با آنها به اشتراک گذاشته اند نیز آنها را با دیگران به اشتراک می گذارند و باعث می شود که ویدیو در فضای مجازی پخش شود.

نکته: به خاطر داشته باشید که بازاریابی ویروسی هرگز قطعیت ندارد – نمی توان چیزی را مجبور کرد که ویروسی شود.


تدوین و اجرا انواع کمپین دیجیتال مارکتینگ در آوادیس

همانطور که در این مقاله گفته شد، استراتژی ها و انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ زیادی برای بازاریابی یک برند وجود دارد. برندها می توانند از حضور خود در رسانه های اجتماعی و اینفلوئنسرها برای انتشار پیام خود استفاده کنند، یا می توانند از تکنیک های بازاریابی ایمیلی سنتی و بازاریابی محتوا بهره ببرند.

PPC و SEO هنوز هم استراتژی های بازاریابی بسیار مفیدی هستند و بازاریابی موبایلی هرگز به اندازه امروز نقش مهمی ایفا نکرده است. با استفاده از ترکیبی از این استراتژی ها، بازاریابان دیجیتال می توانند محصولات و خدمات یک برند را تبلیغ کرده و سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنند.

اگر برای برنامه ریزی کمپین بازاریابی دیجیتال خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس آماده ارائه راهکارهای خلاقانه و جدید برای پیشبرد اهداف کسب و کار شما است.

میانگین امتیاز : 1 / 5. تعدا آرا : 216

ثبت امتیاز شما به این مطلب

niloofar fendereski
نویسنده
نیلوفر فندرسکی
من كارشناس ارشد معماری هستم و مدرک پایه ۳ اجرا در معماری دارم. بخاطر علاقه ام به دنیای وب با هدف استفاده از تکنولوژیهای روز تصمیم گرفتم در حوزه تولید محتوای وب سایت و سوشال مدیا فعالیت کنم. امیدوارم مطالبم مورد پسند و استفاده خوانندگان قرار بگیرد.

شما نظری در این مورد ندارید؟