چطور طراحی لندینگ پیج باعث فروش بیشتر می شود؟

زمان مطالعه 4 دقیقه
چطور طراحی لندینگ پیج را به هدف افزایش فروش برند و کسب و کار شرکت انجام دهیم؟ چه فاکتورهایی در طراحی صفحه فرود مهم هستند؟

ایجاد یک لندینگ پیج برای هر کسب و کاری مفید است تا محصولات/خدمات خود را سریعتر با استفاده از فوت کوزه گری بکارگیری هدرهای جذاب، مدیا، هویت بصری، فراخوانهای به اقدام (CTA) به کاربران نمایش دهد؛ حتماً تا آخر بخوانید تا صفحهات فرود حسابی برای وب سایت خود برای فصل پاییز طراحی کنید.

2
(2)

لندینگ پیج یا صفحه فرود یک اصطلاح بازاریابی در مورد اولین صفحه ای است که کاربران از طریق کلیک کردن بر روی لینکی از منابع بیرونی مانند یک تبلیغ یا ایمیل به آن صفحه فرود می آیند تا هدف کسب و کار آنلاین را که می تواند خرید یک محصول یا پر کردن فرم درخواست باشد را عملی کنند.
طراحی لندینگ پیج باید برای بازدیدکنندگان متمایز و کاربر پسند باشد تا آنها را تشویق و هدایت کند و دقیقاً بگوید که در مرحله بعد چه کاری را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهند. به عنوان مثال مشتریانی که به دنبال نحوه تماس با شما هستند اگر فرم های تماس را به راحتی پیدا نکنند، صفحه را ترک می کنند.

در این مقاله، می گوییم که چه عناصری را در طراحی لندینگ پیج برای افزایش میانگین مدت ارتباط کاربران با لندینگ پیج و تبدیل‌ حداکثری کاربران، لحاظ کنید تا خیالتان از یک صفحه کارآمد برای قیف فروشتان راحت شود!

هدرهای جذاب

در ابتدا، برای طراحی لندینگ پیج باید یک هدر واضح و خوانا طراحی شود تا دقیقاً نشان دهد که نقطه فروش منحصر به فرد شما برای محصول یا خدماتی که ارائه می کنید چیست، این می تواند شامل داستانی کوتاه اما جذاب مانند شعار مرتبط شرکت شما باشد. بعد از هدر، گنجاندن یک سرصفحه فرعی برای گسترش آنچه که می‌خواهید در لندینگ پیج انجام دهید که بیشتر در مورد کسب و کارتان باشد، بسیار مفید است. در اینجا می توانید در مورد بهینه سازی تجربه مشتری بخوانید.

بهتره کمی حرفه ای تر به موضوع نگاه کنیم. این توضیح کوتاه را بخوانید:

طراحی “صفحه فرود” مبتنی بر تجربه کاربر است. این به شما امکان می دهد تا دامنه دسترسی یک شرکت، موسسه یا برنامه خاص را گسترش دهید. هدف آن ارائه مرتبط ترین اطلاعات در وب سایت شرکت است.

https://www.intechopen.com/chapters/85318

همانطور که می بینید بهترین راه برای طراحی لندینگ پیجی کارآمد استفاده از تجربیات کاربران است.


تصاویر، ویدئو و سایر مدیا ها

هیچ کس نمی خواهد یک صفحه وب را بدون مدیا جذاب ببیند. بسیاری از کاربران آنلاین ترجیح می دهند در این روزگار مدرن چیزها را به صورت بصری یاد بگیرند و تفسیر کنند. به همین دلیل مهم است که برای طراحی لندینگ پیج عالی، تصاویر یا ویدیو را در آن به طرزی خلاق بگنجانید.

یک ویدیو باید کوتاه، دقیق و جذاب باشد و نشان دهد که لندینگ پیج در مورد چه چیزی است و چه داستانی را از ابتدا تا انتها بیان می کند، حتی اگر فقط 30 ثانیه باشد. اگر ویدیوهای طولانی‌تر به‌درستی بارگذاری نشوند، توجه کاربر را از دست می دهید و می‌تواند برای سئو مضر باشد و به همان اندازه سرعت صفحات سایت را کاهش دهد. اگر نمیدانید چطور سرعت سایت خود را بالا ببرید، آموزش افزایش سرعت سایت را بخوانید.

در رابطه با تصاویر نیز باید در نظر گرفت که تصاویر مرتبط با فعالیت استفاده شود به طوریکه در هر کجا که قرار می گیرند مناسب به نظر برسند. یک تصویر در کنار متن اضافه کنید یا به عنوان یک بنر، این انتخاب به عهده شماست تا جذاب‌ترین چیزی باشد که به نظر می‌رسد. تصاویر باید واضح، دارای اندازه صحیح و نه خیلی بزرگ باشند، در غیر این صورت ممکن است صفحه وب در بارگذاری آنها دچار مشکل و کندی شود. البته سئوی تصویر را نباید فراموش کرد.


لوگو، برند و رنگ

مانند هر صفحه وب دیگری در وب سایت شما، طراحی لندینگ پیج مخصوصاً در طراحی سایت شرکتی باید از نظر لوگو و برندسازی در یک هویت بصری مشابه با دیگر صفحات سایت صورت پذیرد. استفاده از لوگو باعث افزایش آگاهی از برند در آینده می شود. این باعث می شود صفحه برای بازدیدکنندگان جذاب تر به نظر برسد.

در طراحی صفحه فرود برای تارگت کردن مخاطب هدف، پالت رنگ در طراحی و انتخاب فونت ها بسیار موثر هستند و بایستی با دقت بالا انجام شود.

امیرحسین ستاری
24 ساعته آنلاین هستیم

تماس آنی کارشناسان با شما


    فراخوان به اقدام (CTA) و تبدیل ها

    کال تو اکشن چیست؟ Call to action تاکتیک قدرتمندی است که برای بهینه سازی نرخ تبدیل استفاده می شود و باعث می شود کاربران احساس کنند که باید یک اقدام خاصی را که شما در طراحی لندینگ خود هدایت کرده اید، انجام دهند. فراخوان برای اقدام می تواند چیزی مانند «برای مشاوره همین امروز با ما تماس بگیرید» باشد. داشتن CTA در سرتاسر لندینگ پیج و راهنمایی بازدیدکننده که اکنون به کجا مراجعه کند تا با آن تماس بگیرد یا خرید کند، به بهینه سازی نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ (CRO) صفحه فرود شما کمک خواهد کرد.

    نقاط و عناصر ایجاد تبدیل مواردی مانند دکمه‌ها و فرم‌های استعلام هستند که کاربر می‌تواند آنها را پر کرده یا برای تماس، خرید یا پرس و جو در مورد خدمات/محصولات شما کلیک کند. نقاط تبدیل باید بزرگ و در طراحی لندینگ پیج قابل مشاهده باشند.

    بسیاری از لندینگ پیج ها معمولا دارای یک فرم درخواست بزرگ هستند که یک طرف صفحه را پر می کند به طوری که یکی از اولین چیزهایی است که کاربران هنگام لود صفحه مشاهده می کنند. همه اینها به ترجیحات شخصی بستگی دارد، اما تا زمانی که نقاط تبدیل قابل مشاهده و در دسترس هستند، این تنها چیزی است که اهمیت دارد.


    نتیجه

    اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را تشویق به اقدام بر روی فراخوان مورد نظر خود کنید و آنها را به سمت کسب‌وکارتان سوق دهید، این ویژگی‌ها در طراحی لندینگ پیج ، از مهم‌ترین چیزهایی هستند که باید در دیزاین صفحهات فرود خود اعمال کنید. سایر ویژگی‌ها مانند متن کلی باید اطلاعات مختصر اما کاملی در مورد برند شما و آنچه ارائه می‌دهید، عرضه کنند.

    اگر تمام معیارهای ذکر شده در بالا برای شما واضح است، آماده هستید تا لندینگ پیج زیبای خود را به تنهایی ایجاد کرده یا از راهنمایی متخصصین ما در شرکت آوادیس استفاده کنید؟ با ما در تماس باشید تا طراحی صفحه فرود خود را به بهترین نحو انجام دهید.

    میانگین امتیاز : 2 / 5. تعدا آرا : 2

    ثبت امتیاز شما به این مطلب

    niloofar fendereski
    نویسنده
    نیلوفر فندرسکی
    من كارشناس ارشد معماری هستم و مدرک پایه ۳ اجرا در معماری دارم. بخاطر علاقه ام به دنیای وب با هدف استفاده از تکنولوژیهای روز تصمیم گرفتم در حوزه تولید محتوای وب سایت و سوشال مدیا فعالیت کنم. امیدوارم مطالبم مورد پسند و استفاده خوانندگان قرار بگیرد.

    سوالات متداول طراحی لندینگ پیج

    طراحی لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

    طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج، فرآیند ایجاد یک صفحه سایت فریبنده برای مخاطبان هدف و بازدیدکنندگان وب سایت شما است. صفحه فرود در وب سایت باید آنها را تشویق کند که از سرنخ ها به مشترک یا مشتری تبدیل شوند.

    یک صفحه لندینگ پیج خوب در سال 2023 چطور است؟

    بهتر است کل صفحه فرود خوب بر روی یک پیشنهاد واحد متمرکز شود که تنها یک فراخوان به اقدام مشخص داشته باشد. تا جای ممکن این فراخوان به اقدام باید در صفحه دارای چیدمان تبدیل محور باشد (به فضای سفید، رنگ، کنتراست و نشانه های جهت فکر کنی). ایده های جدید بهتر است با تست A/B پیش برود.

    چند نمونه صفحه فرود بگویید؟

    به عنوان مثال، ثبت نام کاربران برای یک خبرنامه، خرید یک محصول یا صفحه ای برای پاسخگویی به یک رویداد.

    لندینگ پیج چطور کار می کند؟

    صفحه فرود صفحه ای در سایت شما، برای تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ طراحی می شود. این صفحه با سایر صفحات در وب سایت شما متفاوت است زیرا از هر دو معیار زیر پیروی می کند: فرمی دارد که به شما امکان می دهد در ازای پیشنهاد مورد نظر، اطلاعات بازدیدکنندگان را دریافت کنید یا دکمه دارد که فراخوانی به اقدامی مشخص است.

    شما نظری در این مورد ندارید؟