چطور یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ ویرانگر تدوین کنیم؟

زمان مطالعه 20 دقیقه
چطور استراتژی دیجیتال مارکتینگ تدوین کنیم؟ استراتژی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟ انواع استراتژی ها کدامند؟

یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی به کسب و کار شما کمک می‌کند تا از طریق رسانه‌هایی که به دقت انتخاب شده‌اند، به اهداف دیجیتال کسب و کار خود دست یابید. هر چه استراتژی قویتر باشد ویرانگرتر و ثمربخش تر خواهد بود. چطور؟ بریم بخوانیم.

2
(2)

استراتژی دیجیتال مارکتینگ طرحی برای استفاده از کانال های آنلاین برای ایجاد حضور در اینترنت و دستیابی به اهداف بازاریابی خاص است. این کانال ها می توانند شامل جستجوی ارگانیک SEO ، شبکه های اجتماعی، تبلیغات پولی و سایر رسانه های مبتنی بر وب مانند وب سایت شما باشند. در نهایت، هدف از استراتژی دیجیتال مارکتینگ، افزایش دیده شدن کسب و کار و جذب مشتریان جدید است.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ و کمپین بازاریابی دیجیتال اغلب با یکدیگر متفاوت هستند که در ادامه به آن می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کمپین دیجیتال مارکتینگ بلوک های سازنده و اقداماتی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما هستند که شما را به سمت یک هدف نهایی خاص سوق می دهند. به عنوان مثال، اگر هدف اصلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما، ایجاد سرنخ بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی است، ممکن است یک کمپین بازاریابی دیجیتال در توییتر راه اندازی کرده و  برخی از محتواهای کسب‌وکارتان را با بهترین عملکرد در توییتر به اشتراک بگذارید تا سرنخ‌های بیشتری از طریق این کانال ایجاد کنید.

آمار Gartner در مورد پشتیبانی هر یک از کانال ها در استراتژی دیجیتال مارکتینگ می تواند برای شما جالب باشد:

آمار Gartner در مورد پشتیبانی هر یک از کانال ها در استراتژی دیجیتال مارکتینگ
آمار Gartner در مورد پشتیبانی هر یک از کانال ها در استراتژی دیجیتال مارکتینگ

چگونه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنیم؟

1. پرسونا یا نماد مشتری خود خود را بسازید

برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال یا غیر دیجیتال، باید بدانید که برای کدام مخاطب بازاریابی می کنید. بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ بر اساس شخصیت های دقیق خریدار ساخته شده اند، پس اولین قدم شما ایجاد آنهاست. مخاطبان خود را دسته بندی کنید و بازاریابی خود را با الگوهایی قوی از شخصیت های خریدار خود بسازید. پرسونای خریدار نشان دهنده مشتری(های) ایده آل شما هستند و می توانند با تحقیق، نظرسنجی و مصاحبه با مخاطبان هدف کسب و کار شما ایجاد شوند.

توجه به این نکته مهم است که این اطلاعات باید در صورت امکان بر اساس داده های واقعی باشد، زیرا فرضیات در مورد مخاطبان می تواند باعث شود استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما در جهت اشتباه حرکت کند. برای به دست آوردن تصویری از شخصیت های مخاطبان خود، مجموعه تحقیقات شما باید ترکیبی از مشتریان، مشتریان بالقوه و افراد خارج از پایگاه داده مخاطبین شما باشد که با مخاطبان هدف شما همسو هستند.

اما چه نوع اطلاعاتی را باید برای پرسونا (های) خریدار خود جمع آوری کنید تا استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را به آنها اطلاع دهید؟ استراتژی دیجیتال مارکتینگ، به کسب و کار شما بستگی دارد و بسته به اینکه شما دارای کسب و کار B2B یا B2C هستید و یا اینکه یک محصول پر هزینه یا کم هزینه می فروشید، متفاوت است. در اینجا چند نقطه شروع وجود دارد که می توانید آنها را به دقت و متناسب با تجارت خاص خود تنظیم کنید.

اطلاعات کمی و دموگرافیک

در قدم اول تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ مبحث ساخت پرسونا یا نماد مشتری بسیار مهم است.
در قدم اول تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ مبحث ساخت پرسونا یا نماد مشتری بسیار مهم است.
  • موقعیت مکانی: از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب استفاده کنید تا تشخیص دهید که ترافیک وب سایت شما از چه مکانی می آید.
  • سن: بسته به کسب و کار شما، ممکن است این اطلاعات مرتبط باشد یا نباشد. اما اگر چنین است، بهتر است این داده ها را با شناسایی گرایش های موجود در پایگاه داده مشتری و تماس ها جمع آوری کنید.
  • درآمد: بهتر است اطلاعات حساسی مانند درآمد شخصی را از طریق مصاحبه های تحقیقاتی شخصی جمع آوری کنید، زیرا ممکن است افراد تمایلی به اشتراک گذاری این جزئیات از طریق فرم های آنلاین نداشته باشند.
  • عنوان شغلی: این چیزی است که می توانید یک ایده تقریبی در مورد آن از پایگاه مشتریان فعلی خود بدست آورید و برای شرکت های B2B خوب کار می کند.

اطلاعات کیفی و روانشناختی

  • اهداف: بسته به اینکه محصول یا خدمات شما چه چالشی را حل می کند، ممکن است از قبل ایده خوبی از اهداف شخصیت خریدار خود داشته باشید. مفروضات خود را با صحبت با مشتریان واقعی و فروشندگان داخلی و فروشندگان خدمات مشتری ثابت کنید.
  • چالش ها: با مشتریان، نمایندگان فروش و خدمات مشتری، و هر کارمند دیگری که با مشتری روبرو هستند صحبت کنید تا از چالش های رایجی که مخاطبان خود با آن مواجه هستند، ایده بگیرید.
  • سرگرمی ها/علاقه ها: از مشتریان و کسانی که با مخاطبان هدف شما همسو هستند در مورد سرگرمی ها و علایقشان بپرسید. به عنوان مثال، اگر شما یک برند مد هستید، دانستن اینکه آیا بخش بزرگی از مخاطبان شما نیز به تناسب اندام و رفاه علاقه مند هستند، مفید است تا از محتوا و مشارکت های آینده مطلع شوید.
  • اولویت ها: با مشتریان و اعضای مخاطب هدف صحبت کنید تا بدانید چه چیزی برای آنها در ارتباط با تجارت شما مهم است. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت نرم‌افزاری B2B هستید، دانستن اینکه مخاطبان شما به حمایت مشتری نسبت به قیمت رقابتی ارزش می‌دهند، اطلاعات بسیار ارزشمندی است.

با ترکیب همه این جزئیات، می توانید شخصیت های خریدار درست و بسیار ارزشمند برای کسب و کار خود ایجاد کنید.


2. تعیین اهداف و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

اهداف بازاریابی شما باید همیشه به اهداف اساسی کسب و کار شما گره بخورد. به عنوان مثال، اگر هدف کسب‌وکار شما افزایش ۲۰ درصدی درآمد آنلاین باشد، هدف تیم بازاریابی شما ممکن است ایجاد ۵۰ درصد سرنخ بیشتر از طریق وب‌سایت نسبت به سال قبل باشد تا به این موفقیت کمک کند.

تعیین اهداف و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای گزارش گیری مستمر
تعیین اهداف و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای گزارش گیری مستمر

از یک الگوی طرح بازاریابی سطح بالا برای ترسیم استراتژی دیجیتال مارکتینگ سالانه خود، شناسایی اولویت های اصلی و موارد دیگر استفاده کنید. هدف کلی بازاریابی دیجیتال شما هرچه باشد، باید بتوانید موفقیت استراتژی خود را در طول مسیر با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مناسب اندازه گیری کنید.

به عنوان مثال، داشبورد گزارش دهی در HubSpot همه داده‌های بازاریابی و فروش شما را در یک مکان قرار می‌دهد، بنابراین می‌توانید به سرعت تعیین کنید که چه چیزی برای بهبود استراتژی‌تان برای آینده مفید است و چه چیزی مفید نیست.


امیرحسین ستاری
24 ساعته آنلاین هستیم

تماس آنی کارشناسان با شما

    3. ارزیابی کانال ها و دارایی های دیجیتال موجود

    هنگام بررسی کانال‌ها و دارایی‌های دیجیتال مارکتینگ موجود خود برای تعیین اینکه چه چیزی را باید در استراتژی خود بگنجانید، مفید است که ابتدا تصویر بزرگ را در نظر بگیرید؛ این از احساس سردرگمی جلوگیری می‌کند. آنچه دارید را جمع آوری کرده و هر وسیله نقلیه یا دارایی را در یک صفحه گسترده دسته بندی کنید تا تصویر واضحی از رسانه های متعلق به، دستاوردهای مالی موجود خود داشته باشید.

    • چارچوب رسانه متعلق به، کسب شده، پرداخت شده : برای انجام مؤثر این کار، از چارچوب رسانه‌ای متعلق به، کسب درآمد و مالی استفاده کنید تا «وسایل نقلیه» دیجیتال، دارایی‌ها یا کانال‌هایی را که قبلاً استفاده کرده اید، دسته‌بندی کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای استراتژی شما مناسب است.
    • رسانه متعلق: این دارایی‌های دیجیتالی شامل وب‌سایت، نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی، محتوای وبلاگ یا تصاویر شما می باشد که برند یا شرکت شما مالک آن است. کانال های متعلق به آن چیزی است که کسب و کار شما کنترل کاملی بر آن دارد.
    • رسانه های به دست آمده: رسانه‌های کسب‌شده به تبلیغاتی که از طریق بازاریابی دهان به دهان به دست می‌آورید اشاره دارد. خواه این محتوایی باشد که در وب‌سایت‌های دیگر توزیع کرده‌اید (مثلاً پست‌های مهمان)، کارهای روابط عمومی که انجام می‌دهید یا تجربه مشتری که ارائه کرده‌اید. رسانه های به دست آمده، تقدیری است که در نتیجه این تلاش ها دریافت می کنید. شما می‌توانید با دریافت اشاره‌های مطبوعاتی و بررسی‌های مثبت و همچنین با اشتراک‌گذاری محتوای خود از طریق شبکه‌هایشان (مانند کانال‌های رسانه‌های اجتماعی) رسانه‌ها را به دست آورید.
    • رسانه های پولی: رسانه پولی به هر وسیله نقلیه یا کانالی اطلاق می شود که برای جلب توجه شخصیت های خریدار خود پول خرج می کنید. این شامل مواردی مانند تبلیغات گوگل، پست‌های رسانه‌های اجتماعی پولی، تبلیغات بومی (مانند پست‌های حمایت شده در سایر وب‌سایت‌ها)، یا هر رسانه دیگری است که از طریق آن در ازای افزایش دید، هزینه پرداخت می‌کنید.

    4. حسابرسی و برنامه ریزی کمپین های رسانه ای

    در قلب بازاریابی دیجیتال، رسانه های مالکیتی قرار دارند – و تقریباً همیشه به شکل محتوا ارائه می شوند و علت آن این است که تقریباً هر پیامی که برند شما پخش می‌کند می‌تواند به عنوان محتوا طبقه‌بندی شود، خواه صفحه سایت درباره ما، توضیحات محصول، پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک‌ها، پادکست‌ها یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی باشد.

    محتوا به تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت شما به مشتریان کمک می کند و در عین حال حضور آنلاین برند شما را بهبود می بخشد. و هنگامی که این محتوا بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو (SEO) باشد، می تواند جستجو و ترافیک ارگانیک شما را افزایش دهد.

    هدف استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما هر چه که باشد، باید محتوای متعلق به خود را با ترکیب کنید. برای شروع، تصمیم بگیرید که چه محتوایی به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند. اگر هدف شما این است که نسبت به سال گذشته 50 درصد بیشتر سرنخ از طریق وب سایت ایجاد کنید، به احتمال زیاد صفحه درباره ما شما در استراتژی شما گنجانده نخواهد شد، مگر اینکه آن صفحه به نوعی در گذشته یک ماشین تولید سرنخ بوده باشد.

    در اینجا یک فرآیند مختصر وجود دارد که می توانید برای تعیین محتوای مالکیتی که برای دستیابی به اهداف استراتژی بازاریابی دیجیتال خود نیاز دارید دنبال کنید.

    حسابرسی محتوای موجود: فهرستی از محتوای متعلق به خود تهیه کنید و هر مورد را بر اساس آنچه قبلاً در رابطه با اهداف فعلی شما بهترین عملکرد را داشته است رتبه بندی کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما تولید سرنخ است، محتوای خود را بر اساس این که کدام قطعه در سال گذشته بیشترین بازدید را داشته است (مانند یک پست وبلاگ، کتاب الکترونیکی یا صفحه سایت) رتبه بندی کنید. ایده در اینجا این است که بفهمید چه چیزی در حال حاضر کار می کند و چه چیزی خوب نیست تا بتوانید هنگام برنامه ریزی برای محتوای آینده خود را برای موفقیت آماده کنید.

    شکاف های موجود در محتوای خود را شناسایی کنید: بر اساس شخصیت های خریدار خود، هر گونه شکاف در محتوایی که دارید را شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت تدریس خصوصی ریاضی هستید و از طریق تحقیق می‌دانید که یک چالش بزرگ برای شخصیت‌های شما یافتن راه‌های موثر برای مطالعه است، راه‌هایی را ایجاد کنید.

    با نگاهی به ممیزی محتوای خود، ممکن است متوجه شوید که کتاب‌های الکترونیکی که در نوع خاصی از صفحه فرود میزبانی می‌شوند، واقعاً به خوبی تبدیل می‌شوند (به‌عنوان مثال، بهتر از وبینارها). در مورد این شرکت تدریس خصوصی ریاضی، ممکن است تصمیم بگیرید که یک کتاب الکترونیکی در مورد “چگونه مطالعه را موثرتر کنیم” به برنامه های تولید محتوای خود اضافه کنید.

    ایجاد تقویم محتوایی تولید محتوا: بر اساس یافته‌های خود و شکاف‌هایی که شناسایی کرده‌اید، برنامه‌ای برای تولید محتوا تهیه کنید و در آن محتوایی که برای رسیدن به اهدافتان ضروری است، مشخص کنید. این باید شامل موارد زیر باشد:

    • یک عنوان
    • قالب
    • هدف
    • کانال های تبلیغاتی
    • دلیل ایجاد محتوا
    • سطح اولویت محتوا

    اگر می‌خواهید تولید محتوا را برون‌سپاری کنید، می‌تواند به صورت یک صفحه‌گسترده ساده و شامل اطلاعات بودجه باشد، و در صورت تولید آن توسط خودتان باید تخمین زمانی انجام شود.


    5. حسابرسی و برنامه ریزی کمپین های قبلی

    ارزیابی کمپین های رسانه‌ ای کسب شده قبلی‌، در برابر اهداف فعلی‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌ای در مورد اینکه زمان خود را کجا متمرکز کنید، به دست آورید. به این نگاه کنید که ترافیک و سرنخ‌های شما از کجا می‌آیند، اگر هدف شما این است و هر منبع رسانه‌ای را که به دست آورده‌اید از موثرترین تا کم اثرترین رتبه‌بندی کنید. می توانید این اطلاعات را با استفاده از ابزارهایی مانند گزارش منابع در ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک به دست آورید.

    ممکن است متوجه شوید که مقاله خاصی درباره صنعت، ترافیک زیادی را به وب‌سایت شما وارد کرده است که باعث افزایش تبدیل‌ها بوده است. یا ممکن است متوجه شوید که لینکدین جایی است که می بینید اکثر افراد محتوا را به اشتراک می گذارند که باعث افزایش ترافیک می شود.


    6. حسابرسی و برنامه ریزی کمپین های پولی

    این فرآیند شامل بسیاری از فرآیندهای مشابه است: شما باید رسانه های پولی موجود خود را در هر پلتفرم (به عنوان مثال گوگل ادز، فیس بوک، توییتر و غیره) ارزیابی کنید تا بفهمید چه چیزی بیشتر به شما کمک می کند تا به اهداف فعلی خود برسید.

    اگر پول زیادی را برای تبلیغات خرج کرده‌اید و نتایجی را که انتظارش را داشتید ندیده‌اید، شاید وقت آن رسیده است که رویکرد خود را اصلاح کنید، یا آن را به‌کلی کنار بگذارید و روی پلتفرم دیگری تمرکز کنید که به نظر می‌رسد نتایج بهتری دارد. در پایان فرآیند، باید ایده روشنی داشته باشید که می‌خواهید از کدام پلتفرم‌های رسانه پولی استفاده کنید و کدام را از استراتژی خود حذف کنید.


    7. جمع بندی کمپین دیجیتال مارکتینگ

    شما برنامه ریزی و تحقیق را انجام داده اید و اکنون چشم اندازی محکم از عناصری دارید که استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را تشکیل می دهند. برای بررسی، در اینجا چیزی است که باید تاکنون تثبیت می کردید:

    • ساخت پرسونا یا نماد مشتریان بصورت واضح و دقیق
    • یک یا چند هدف خاص در دیجیتال مارکتینگ
    • لیستی از کمپین های رسانه های قبلی و انجام شده
    • تقویم محتوایی جدید

    برای درک بهتر استراتژی های دیجیتال ، لیست زیر از استراتژی های بازاریابی اساسی که معمولاً توسط تیم ها در طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود را بررسی کنید. درک بهتر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت نهایی شما حیاتی است.


    انواع استراتژی دیجیتال مارکتینگ

    هر کسب و کاری نیازها و اهداف منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین هر تیم بازاریابی رویکرد خاص خود را خواهد داشت. با این حال، بسیاری از استراتژی های بازاریابی آنلاین وجود دارد که می توانید برای گسترش آگاهی در مورد کسب و کار خود و جذب مشتریان جدید پیاده سازی کنید. در اینجا چند استراتژی رایج و در عین حال موثر وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد یک برنامه بازاریابی دیجیتال جامع کمک کند.

    انواع استراتژی دیجیتال مارکتینگ
    انواع استراتژی دیجیتال مارکتینگ
    1. بازاریابی محتوا
    2. تبلیغات پولی
    3. بازاریابی مبتنی بر حساب (ABM)
    4. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
    5. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
    6. اینفلوئنسر مارکتینگ
    7. پادکست
    8. بازاریابی ایمیلی
    9. بازاریابی ویدیویی

    1. بازاریابی محتوا

    بازاریابی محتوا شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت برای جذب و جذب مخاطبان هدف شماست. بازاریابی محتوا به جای بمباران مخاطبان خود با تبلیغات و پیام های تبلیغاتی، بر ارائه اطلاعاتی به مشتریان خود و تولید محتوای با کیفیت تمرکز می کند که در واقع برای آنها جالب و مفید است. در نهایت، هدف بازاریابی محتوا ایجاد اعتماد، ایجاد رهبری فکری، و هدایت اقدام سودآور مشتری است.

    وبلاگ نویسی یکی از رایج ترین تاکتیک های بازاریابی محتوا است. در حالی که عده ای مخالف ادعا می کنند که وبلاگ نویسی “هدر دادن انبوه وقت شما” است، اما هنوز یک بازی اصلی برای مشاغلی است که می خواهند مشتریانی را جذب کنند که واقعاً به محصولات و خدمات خود علاقه مند هستند.چرا؟ از آنجا که پست های وبلاگ به خوبی نوشته و تحقیق شده اند اغلب به نیاز فوری یک مشتری بالقوه پاسخ می دهند.

    مزایای بازاریابی آنلاین بازاریابی محتوا

    • ترافیک وب را افزایش می دهد: انتشار منظم محتوای جدید و مرتبط وبلاگ می تواند رتبه بندی SEO شما را بهبود بخشد و بازدیدکنندگان ارگانیک بیشتری را به وب سایت شما جذب کند. به علاوه، اشتراک‌گذاری محتوا در صفحات رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر می‌تواند به شما کمک کند در عین افزایش دید، با مخاطبان خود درگیر بمانید.
    • اقتدار و اعتبار را ایجاد می کند: به اشتراک گذاشتن تخصص و بینش خود از طریق مقالات وبلاگ و سایر محتواها می تواند به شما و شرکت شما به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود کمک کند. این همچنین به شما این امکان را می دهد که با مخاطبان خود درگیر شوید و اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار دهید که از درد آنها صحبت می کند. این نه تنها باعث ایجاد اعتماد می شود، بلکه شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و آگاه نیز معرفی می کند.
    • سرنخو تبدیل ایجاد می کند: با ایجاد محتوای جذاب و مرتبط، می توانید مشتریان بالقوه ای را که به تجارت شما علاقه مند هستند جذب کنید و آنها را در سفر خریدار حرکت دهید. همچنین می‌توانید خوانندگان را با گنجاندن CTA هایی که خوانندگان را تشویق به انجام اقداماتی مانند اشتراک در یک خبرنامه یا ثبت نام برای یک آزمایش رایگان، به سرنخ تبدیل می‌کند.

    اگر نمی دانید CTA چیست کلیک کنید.


    2. تبلیغات پولی

    یک استراتژی بازاریابی محتوای ارگانیک تنها بخشی از داستان است. اجرای نمایشنامه های غیر ارگانیک، مانند تبلیغات پولی، به همان اندازه مهم است. این نه تنها به شما کمک می کند تا آگاهی بیشتری از برند ایجاد کنید، بلکه به شما کمک می کند تا به مخاطبانی دسترسی پیدا کنید که هنوز نمی توانند کسب و کار شما را به صورت ارگانیک پیدا کنند.

    این یک استراتژی مهم برای اجرای زمانی است که هنوز وبلاگ خود را توسعه می دهید و هنوز به اندازه ای که می خواهید ترافیک دریافت نمی کنید. چند نوع تبلیغات وجود دارد که باید به استراتژی دیجیتال خود اضافه کنید:

    • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
    • پرداخت به ازای کلیک (PPC)
    • تبلیغات گوگل
    • تبلیغات آنلاین

    تقریباً هر پلتفرمی گزینه‌ای برای تبلیغ برای شما دارد – یا از طریق یک شبکه نمایش (مانند Google) یا از طریق سیستم تبلیغات داخلی آن (مانند پورتال تبلیغاتی خودسرویس اینستاگرام، فیس‌بوک و لینکدین).

    مزیت تبلیغات این است که به محتوا یا استراتژی سئو وابسته نیست. شما فقط باید چند خط بنویسید، در مورد تصاویر تصمیم بگیرید و کمپین های تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید. برای اطمینان از موفقیت کمپین‌هایتان، می‌خواهید یک طرح تبلیغاتی ایجاد کنید که مشخص کند چه کسانی را هدف قرار می‌دهید، از کدام کانال‌ها استفاده می‌کنید و چقدر قصد دارید هزینه کنید.

    مزایای بازاریابی آنلاین تبلیغات پولی

    • کمپین‌های هدفمند: پلت‌فرم‌هایی مانند گوگل، فیس‌بوک و اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهند که تبلیغات خود را بر اساس جمعیت‌شناسی، علایق، رفتارها و غیره مخاطبان خاص هدف قرار دهید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که تبلیغات شما توسط افراد مناسبی که به احتمال زیاد به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند دیده می شود.
    • نتایج قابل اندازه گیری: مهم نیست که در کدام پلتفرم تبلیغ می کنید، می توانید موفقیت کمپین های تبلیغاتی خود را با تجزیه و تحلیل معیارهای عملکرد مانند نمایش ها، کلیک ها و تبدیل ها پیگیری کنید. با تجزیه و تحلیل این داده ها، می توانید تشخیص دهید که کدام تبلیغات و استراتژی های هدف گذاری موثرتر هستند و تصمیمات آگاهانه ای برای بهبود کمپین های آینده بگیرید.
    • انعطاف پذیری: تبلیغات پولی به شما این امکان را می دهد که کمپین ها، گزینه های هدف گذاری و بودجه خود را بر اساس اهداف بازاریابی و ترجیحات مخاطبان خود تنظیم کنید. این می تواند به شما کمک کند تا در چشم انداز سریع بازاریابی دیجیتال چابک و پاسخگو بمانید و اطمینان حاصل کنید که از بودجه تبلیغاتی خود بیشترین بهره را می برید.

    3. بازاریابی بر مبنای حساب (ABM)

    بازاریابی مبتنی بر حساب یک رویکرد استراتژیک در بازاریابی است که بر هدف قرار دادن و درگیر کردن حساب های خاص با ارزش بالا یا تصمیم گیرندگان کلیدی در آن حساب ها تمرکز دارد. ABM به جای ایجاد شبکه گسترده برای دستیابی به مخاطبان گسترده، تلاش‌های بازاریابی را شخصی می‌کند تا نیازها و اولویت‌های حساب‌های هدف خاص را برآورده کند.

    این استراتژی به ویژه برای سازمان‌ها و صنایع B2B با چرخه‌های فروش پیچیده مناسب است، جایی که ایجاد روابط قوی با حساب‌های کلیدی خاص بسیار مهم است. برای مثال، فرض کنید شرکت نرم‌افزاری شما می‌خواهد یک حساب سازمانی خاص، XYZ Inc. را هدف قرار دهد.

    برای انجام این کار، شما باید از تاکتیک‌هایی مانند تحقیق و درک نکات دردناک و اهداف تجاری XYZ Inc.، توسعه محتوای شخصی‌سازی شده متناسب با نیازهای آن‌ها، تعامل با تصمیم‌گیرندگان و تقویت روابط با آنها، و هماهنگی بازاریابی و فروش خود استفاده کنید.

    مزایای بازاریابی آنلاین از بازاریابی مبتنی بر حساب

    • رویکرد شخصی: برخلاف دیگر استراتژی‌های بازاریابی، ABM شما را قادر می‌سازد تا محتوا، ارتباطات و کمپین‌های سفارشی برای هر حسابی که هدف قرار می‌دهید ایجاد کنید. این سطح از شخصی سازی به شما کمک می کند تا روابط قوی تری با حساب های هدف خود برقرار کنید و احتمال تبدیل را افزایش دهید.
    • همسویی بین بازاریابی و فروش: همسویی بین تیم بازاریابی و فروش شما برای اجرای یک استراتژی موفق ABM بسیار مهم است. این تضمین می کند که هر دو تیم بر روی اهداف یکسانی متمرکز شده و متعهد به ایجاد تجربیات ثابت برای حساب ها هستند.
    • حفظ مشتری بهبود یافته: ABM بر ایجاد روابط بلندمدت با حساب های هدف تاکید دارد. با درک نیازهای خاص خود و ارائه راه حل های مرتبط، بازاریابان می توانند رضایت مشتری، حفظ و حتی گسترش بیشتر حساب را افزایش دهند.

    4. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

    سئو انجام بهینه سازی محتوای وب سایت از نظر ساختار و جنبه های فنی برای بهبود رتبه بندی آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. هدف نهایی سئو افزایش ورودی و ترافیک ارگانیک بدون پرداخت مبلغی به موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است.

    اگر صفحات محصول شما ترافیک کسب نمی کنند، سئو بهترین گزینه برای شماست تا آن صفحات را در مقابل چشم کسانی قرار دهید که در جستجوی آن محصولات و خدمات در موتور جستجو هستند. برای اطمینان از اینکه محتوای شما کاربران را جذب و تبدیل می کند، مهم است که روی یک استراتژی سئو داخلی سرمایه گذاری کنید.

    مزایای بازاریابی آنلاین سئو

    • ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد: بهینه سازی محتوای دیجیتال خود برای موتورهای جستجو می تواند به شما کمک کند در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی مرتبطی که مخاطبان شما استفاده می کنند رتبه بالاتری کسب کنید. همانطور که رتبه شما افزایش می یابد، دیده شدن نام تجاری شما و ترافیک ارگانیک وب سایت شما نیز افزایش می یابد.
    • تجربه کاربر را بهبود می بخشد: وقتی نوبت به کسب رتبه های بالاتر می رسد، بهینه سازی وب سایت شما برای کاربران به اندازه بهینه سازی برای موتورهای جستجو مهم است. این شامل حصول اطمینان از این است که وب سایت شما برای پیمایش آسان بوده و دارای سلسله مراتب واضحی از اطلاعات است تا کاربران بتوانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. با انجام این کار، نه تنها تجربه کاربری را بهبود می بخشید، بلکه شانس ماندن کاربران در وب سایت شما، تعامل با برند شما و در نهایت مشتری شدن را نیز افزایش می دهید.
    • مزایای بلندمدت ارائه می دهد: برخلاف تبلیغات پولی که نیاز به سرمایه گذاری مداوم دارد، بهینه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو می تواند با هدایت ترافیک ارگانیک ثابت و مداوم به وب سایت شما، مزایای بلندمدتی را ارائه دهد. ممکن است رسیدن به اهدافتان بیشتر طول بکشد، اما نتیجه آن شامل صرفه جویی در پول کسب و کار و ایجاد شهرت برند معتبر است.

    5. بازاریابی شبکه های اجتماعی

    بازاریابی شبکه های اجتماعی راه دیگری برای ایجاد آگاهی از برند به صورت آنلاین و تقویت استراتژی دیجیتال شما است. این شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و سایرین برای جلب توجه، هدایت ترافیک وب سایت و ایجاد سرنخ است.

    بازاریابی رسانه های اجتماعی به ویژه برای ایجاد یک جامعه پیرامون برند شما مفید است زیرا شما را قادر می سازد مستقیماً با مخاطبان خود صحبت کنید. تعامل با فالوورهای خود از طریق نظرات، پیام ها و بحث ها به شما این امکان را می دهد که با آنها در سطح شخصی تری ارتباط برقرار کنید. هرچه رابطه قوی تری با مخاطبان خود داشته باشید، آنها به برند شما وفادارتر خواهند بود.

    مزایای بازاریابی آنلاین بازاریابی شبکه های اجتماعی

    • آگاهی از برند را افزایش می‌دهد: با میلیاردها کاربر فعال رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید به مخاطبان گسترده‌ای دست پیدا کنید و دیده شدن برند خود را افزایش دهید. این امر به‌ویژه اگر در گرایش‌های مرتبط با رسانه‌های اجتماعی شرکت می‌کنید، کمپین‌های پولی را اجرا می‌کنید، هشتگ‌های مارک تجاری ایجاد و تبلیغ می‌کنید و با برندهای دیگر همکاری می‌کنید، صادق است.
    • تعامل را افزایش می دهد: حضور قوی در رسانه های اجتماعی می تواند به ایجاد جامعه ای در اطراف برند شما و ایجاد یک رابطه قوی با دنبال کنندگان شما کمک کند. به علاوه، می‌توانید از تاکتیک‌هایی مانند مسابقات و هدایا برای تشویق اقدامات خاصی که از اهداف بازاریابی شما پشتیبانی می‌کنند، مانند درخواست از کاربران برای تگ کردن دوست یا نوشتن نظر، استفاده کنید.
    • بینش و تجزیه و تحلیل غنی: پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی معمولاً ابزارهای تحلیلی قوی ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد اثربخشی کمپین‌های بازاریابی خود را اندازه‌گیری کنید، معیارهای کلیدی را دنبال کرده و بینش‌هایی را برای بهبود مستمر کسب کنید.

    6. اینفلوئنسر مارکتینگ

    بازار جهانی اینفلوئنسر مارکتینگ از سال 2019 بیش از دو برابر شده است و محبوبیت آن را بیشتر از همیشه کرده است. با مشارکت با اینفلوئنسرها، برندها می‌توانند محتوایی ایجاد کنند که محصولات یا خدمات آنها را تبلیغ کرده و در عین حال از دسترسی تأثیرگذار استفاده کند.

    راه های زیادی مانند محتوای حمایت شده، وبلاگ نویسی مهمان، همکاری در محصول، تصاحب اینفلوئنسرها و موارد دیگر وجود دارد که می توانید با اینفلوئنسرها شریک شوید. قبل از شراکت با اینفلوئنسرها، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که در صنعت یا جایگاه شما طرفدارانی دارند و با ارزش‌ها و پیام‌های شما همسو هستند.

    مزایای بازاریابی آنلاین اینفلوئنسر مارکتینگ

    • قرار گرفتن در معرض برند: مشارکت با اینفلوئنسرها به شما این امکان را می دهد که از مخاطبان و دسترسی افراد تأثیرگذار استفاده کنید، که می تواند به طور قابل توجهی آگاهی برند شما را افزایش دهد. با استفاده از پلتفرم اینفلوئنسر و دنبال کردن، می توانید محصولات یا خدمات خود را در معرض مخاطبان بیشتری قرار دهید و در بین مشتریان جدید بالقوه دیده شوید.
    • تولید محتوای معتبر: اینفلوئنسرها در ایجاد محتوای جذاب و معتبر که با فالوورهای آنها طنین انداز می شود مهارت دارند. با مشارکت با اینفلوئنسرها، می‌توانید از خلاقیت و تخصص آن‌ها برای ایجاد محتوای قانع‌کننده که پیشنهادات برند شما را به شیوه‌ای ارگانیک و مرتبط تبلیغ می‌کند، استفاده کنید. بعلاوه، محتوای تولید شده توسط کاربران ایجاد شده توسط اینفلوئنسرها می تواند تجربیات واقعی از برند شما را به نمایش گذاشته و بر تصمیمات خریدار تاثیر بگذارد و اعتماد آنها را تقویت کند.
    • اعتماد و اعتبار: اینفلوئنسرها به عنوان مقامات قابل اعتماد در جایگاه خود دیده می شوند. هنگامی که آنها محصولات یا خدمات یک برند را تأیید یا توصیه می کنند، اعتبار و اعتماد را افزایش می دهد. این می تواند بر ادراک مصرف کننده تأثیر مثبت بگذارد و احتمال تلاش مشتریان بالقوه یا خرید از برند شما را افزایش دهد.

    7. پادکست

    بازاریابی صوتی در حال افزایش است – تنها کاری که باید انجام دهید این است که به روش‌هایی که Clubhouse و Twitter Spaces برای به دست آوردن سهم بازار رو به رو شده‌اند، توجه کنید. در حالی که پلتفرم هایی مانند کلاب هاوس با پادکست متفاوت هستند، ایده یکسان است: شما می توانید در حین حرکت مخاطبان را آموزش داده و درگیر کنید. تنها چیزی که آنها نیاز دارند دستگاهی است که صدا را پخش کند.

    پادکست‌ها می‌توانند به یک عنصر اساسی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما تبدیل شوند و به شما امکان می‌دهند در پلتفرم‌هایی غیر از موتورهای جستجو و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به افراد دسترسی پیدا کنید. به‌علاوه، این یک رسانه بسیار برنامه‌ریزی نشده‌تر و طبیعی است که شما باید هر قسمت را با دقت برنامه‌ریزی کرده و اطمینان حاصل کنید که محتوایی راکه ارائه می‌دهید واقعاً در خدمت خوانندگان شما باشد.

    مزایای بازاریابی آنلاین پادکست

    • قابلیت کشف: پادکست ها را می توان در پلتفرم های مختلفی مانند Spotify، Apple Podcasts و Stitcher میزبانی کرد و دامنه برند شما را افزایش داد. همچنین می‌توانید پادکست‌های خود را رونویسی کرده و رونوشت را منتشر کنید تا آن‌ها را سئو دوستانه‌تر کنید. به علاوه، می‌توانید مهمان‌ها را دعوت کنید تا در پادکست خود صحبت کنند و از آن‌ها بخواهید قسمت را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.
    • اعتبار: پادکست اجازه می دهد تا لحن محاوره ای بیشتری در مقایسه با سایر اشکال محتوا داشته باشید. فرمت صوتی به مکالمات معتبر و بدون اسکریپت کمک می کند و حس ارتباط و تعامل واقعی را بین شما و شنوندگانتان ایجاد می کند.
    • پایدار: پادکست‌ها ماندگاری طولانی دارند و می‌توانند برای ماه‌های آینده مرتبط باقی بمانند و به شما کمک می‌کنند بیشترین بهره را از محتوای خود ببرید. به علاوه، می‌توانید مطالب صوتی را برای ایجاد پست‌های وبلاگ، ویدیوها، کتاب‌های الکترونیکی و انواع دیگر محتوا تغییر دهید.

    8. بازاریابی ایمیلی

    بازاریابی ایمیلی یکی از مهم ترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است که امروزه می توانید اجرا کنید. این به شما فرصت های زیادی را می دهد تا مشتریانی را که علاقه زیادی به محصولات شما دارند پرورش دهید.

    شما می توانید از طریق وبلاگ خود، مسابقه و حتی از طریق وبینارها مشترکینی کسب کنید. هر زمان که شخصی ایمیل خود را به شما می دهد – و هر بار که رضایت می دهد تا ارتباطی از شما دریافت کند – شما اجازه کامل دارید که آنها را با یک کمپین بازاریابی ایمیلی هدف قرار دهید.

    مزایای بازاریابی آنلاین بازاریابی ایمیلی

    • ایجاد روابط: ایمیل به شما این امکان را می دهد که مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و در طول زمان یک رابطه شخصی ایجاد و جلب اعتماد کنید. همچنین می‌توانید کمپین‌های ایمیل را بر اساس علایق و اولویت‌های منحصر به فرد مخاطبان هدف خود سفارشی کنید و محتوای بیشتری را ارائه دهید که با نیازهای آنها مرتبط باشد.
    • افزایش ترافیک وب سایت: ایمیل هایی با پیوندهایی به وب سایت یا وبلاگ شما می توانند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند و مخاطب را با برند شما درگیر کند. می توانید معاملات، تبلیغات یا تخفیف های انحصاری را برای مشترکین ایمیل خود ارسال کنید که باعث افزایش پتانسیل و نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ می شود.
    • ردیابی آسان: کمپین های بازاریابی ایمیلی را می توان ردیابی و اندازه گیری کرد که بینش های ارزشمندی مانند نرخ باز کردن، نرخ کلیک، نرخ تبدیل، نرخ پرش و نرخ لغو اشتراک را ارائه می دهد. با تجزیه و تحلیل این معیارها، می توانید تصمیماتی مبتنی بر داده بگیرید که می تواند به شما کمک کند به طور مؤثرتری به مخاطبان هدف خود برسید.

    9. بازاریابی ویدئویی

    با افزایش پلت‌فرم‌هایی مانند TikTok و Instagram Reels، بازاریابی ویدیویی محبوب‌تر و موثرتر از همیشه است. در واقع، 92 درصد از بازاریابان ویدیویی که توسط Wyzowl مورد بررسی قرار گرفتند، گزارش دادند که بازدهی مثبتی در محتوای ویدیویی دریافت می‌کنند.

    یکی از دلایل موثر بودن ویدیوها این است که به شما این امکان را می دهد که با مخاطبان خود به شیوه ای شخصی تر ارتباط برقرار کنید. بعلاوه، می توانید اطلاعات زیادی را در یک ویدیوی کوتاه گنجانده و مخاطبان خود را درگیر خود نگه دارید و در زمان آنها صرفه جویی کنید.

    با تبدیل ویدیو به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی دیجیتال خود، می‌توانید خلاقیت برند خود را به نمایش بگذارید و قالب‌های محتوای بیشتری مانند نمایش‌های محصول، ویدیوهای توضیح‌دهنده، مصاحبه‌های متخصص، نظرات مشتریان و موارد دیگر را کشف کنید.

    مزایای بازاریابی آنلاین بازاریابی ویدئویی

    • سئو را بهبود می بخشد: از آنجایی که گوگل تمایل دارد محتوای ویدیویی را در نتایج جستجوی خود اولویت بندی کند، اجرای ویدیو به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما می تواند دید شما را در موتور جستجو بهبود بخشد. بعلاوه، محتوای ویدئویی را می توان با عناوین، توضیحات و کلمات کلیدی مرتبط بهینه کرد که درک و دسته بندی محتوا را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند.
    • حفظ بهتر: به خاطر سپردن ویدیو نسبت به محتوای متنی آسان‌تر است، زیرا به شما امکان می‌دهد از تکنیک‌های داستان‌گویی استفاده کنید و پیام‌های مهم را به‌طور مؤثرتر منتقل کنید. ویدئو قدرت برانگیختن احساسات و ایجاد ارتباط با مخاطبان شما را دارد و مصرف و به خاطر سپردن محتوای شما را برای آنها آسان‌تر می‌کند.
    • افزایش دسترسی: ویدئو به دلیل ماهیت آسان قابل هضم آن در رسانه های اجتماعی بسیار قابل اشتراک گذاری است. همانطور که مردم محتوای ویدیوی شما را با شبکه های رسانه اجتماعی خود به اشتراک می گذارند، برند شما را در معرض مخاطبان جدید قرار می دهد.

    اکنون زمان آن است که همه اینها را برای تشکیل یک سند استراتژی دیجیتال مارکتینگ منسجم جمع آوری کنیم. سند استراتژی شما باید مجموعه اقداماتی را که قرار است برای دستیابی به اهداف خود انجام دهید، بر اساس تحقیقاتی که تا این لحظه انجام داده اید، ترسیم کند.

    با ما همراه باشید تا در رابطه با اینکه الگوی استراتژی دیجیتال مارکتینگ ما می تواند کمک کننده باشد، بپردازیم.


    طراحی الگو و سند استراتژی دیجیتال مارکتینگ قابل اعتماد

    برای برنامه ریزی استراتژی خود برای بلندمدت – معمولاً بین ۶ تا ۱۲ ماه، به یک سند استراتژی دیجیتال مارکتینگ قابل اعتماد نیاز دارید. الگوی طرح بازاریابی دیجیتال شرکت می تواند برای شما کمک کننده باشد. این الگو شما را در خلاصه و ابتکارات کسب‌وکارتان راهنمایی کرده، به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بازار هدف و رقبای خود را بسازید و استراتژی بازاریابی خود را از جمله بودجه، کانال‌ها و معیارهای خاص، مشخص کنید.

    از این الگوی استراتژی دیجیتال برای ایجاد استراتژی و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال سالانه خود استفاده کنید. با برنامه‌ریزی این برنامه‌های سالانه، می‌توانید زمان اجرای هر اقدامی را که شما و تیمتان انجام می‌دهید، پوشش دهید.


    تدوین و اجرا استراتژی دیجیتال مارکتینگ در آوادیس

    با استراتژی های بازاریابی که حضور دیجیتالی شما را بهبود می بخشد، بهتر رشد کنید. سند استراتژی شما برای کسب و کار شما بسیار منحصر به فرد خواهد بود، به همین دلیل است که ایجاد یک الگوی استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای همه تقریبا غیرممکن است.

    به یاد داشته باشید، هدف سند استراتژی شما ترسیم اقداماتی است که برای دستیابی به هدف خود در یک بازه زمانی معین انجام می دهید پس شما اصول اولیه ایجاد یک استراتژی دیجیتال را مشخص کرده اید. اگر مشتاق ایجاد یک استراتژی واقعا موثر برای کمک به رشد کسب و کار خود هستید، می توانید از راهنمایی های ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ آوادیس استفاده کنید.

    میانگین امتیاز : 2 / 5. تعدا آرا : 2

    ثبت امتیاز شما به این مطلب

    photo 2023 09 11 00 00 54
    نویسنده
    امیرحسین ستاری
    حدود 15 سال هست که با علاقه به فرانت و CSS HTML Java Script شروع کردم و بعد از آن در زمینه برنامه نویسی PHP و لاراول مشغول فعالیت هستم. در زمینه استارتاپ، سئو و راهکارهای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم و بصورت روزانه مطالعه می‌کنم.

    شما نظری در این مورد ندارید؟