بالاخره قفل فروش در وب سایت شما شکسته می شود؟

زمان مطالعه 5 دقیقه
راهکارهای شکستن قفل فروش در وب سایت و کسب و کار آنلاین

این روزها، هر کسب و کاری دارای رقبای متعددی است و پیشی گرفتن از رقبا سخت به نظر می رسد. نوآوری های مبتنی بر فناوری و استفاده از عناصر کلیدی در یک وب سایت باعث می شود کسب و کار شما از رقبای خود پیشی بگیرد و قفل کلید فروش بیشتر در وب سایت را بشکند.

5
(2)

یکی از راه‌های کسب جایگاه در بازار و ایجاد فروش آنلاین، ایجاد یک وب‌سایت کارآمد است که توانایی جلب توجه مصرف‌کننده به خود را داشته باشد. جذب مشتریان به یک وب سایت دشوار است، به خصوص زمانی که رقابت وجود داشته باشد. برای ایجاد و افزایش ترافیک وب سایت، باید یک وب سایت برنامه ریزی شده داشته باشید.

8 عنصر کلیدی در طراحی وب سایت برای باز کردن قفل فروش

یکی از هیجان انگیزترین لحظات یک کسب و کار، استارتاپ یا شرکت ایکامرس، می تواند زمانی باشد که اولین فروشش انجام می شود. اغلب این لحظه ای است که الهام بخش حرکت به سمت موفقیت مداوم است. انجام اولین فروش می تواند نقطه عطف معناداری باشد که می توانید بعداً زمانی که به دستاوردهای خود در حرفه خود فکر می کنید به آن بازگردید.

Indeed

1. ناوبری

روی ایجاد نقشه سایت تمرکز کنید که پیوندهایی به اطلاعات لازم داشته باشد. استفاده از آن ساده باشد و به کاربران اجازه دهد حداقل کلیک‌ را برای رسیدن به مقصد مورد نظر انجام دهند. اطلاعاتی که دسترسی به آنها دشوار است، کاربر را ناامید می کند و آنها به وب سایت رقیب رهسپار می کند.


2. قابلیت استفاده

کاربران انتخاب های زیادی در وب سایتهای مشابه رقبای شما دارند. اگر وب سایت شما کاربر پسند نباشد، به سرعت آن را ترک می کنند. طرح وب سایت باید ساده، با حداقل کلمات و تمرکز بیشتر بر روی گرافیک باشد. جستجو بایددر دسترس و کارآمد باشد. می توانید با رعایت و استفاده از فضاهای سفید تایپوگرافی به این هدف برسید. همانطور که از نام آن پیداست، فضاهای سفید مناطق خالی هستند.

فضاهای خالی در سبک طراحی سایت مینیمال بیشتر استفاده می شود، و طراحان از آنها برای جلب توجه به پیوندها و دکمه های مهم استفاده می کنند. سعی کنید بعد از هر عنصر فضای خالی اجازه دهید اطلاعات به طور یکنواخت پخش شوند تا وب سایت شما یک رابط (User Interface) کاربر پسند داشته باشد.

مهمتر از همه، وب سایت باید برای اندازه های مختلف صفحه نمایش دستگاه ها از جمله تبلت، گوشی های هوشمند و لپ تاپ واکنشگرا یا ریسپانسیو شود تا بصورت اختصاصی برای آن دستگاه ها به نمایش در بیاید. اکثر کاربران وب‌سایت‌ها را از طریق تلفن جستجو خود را انجام می‌ دهند، پس مطمئن شوید که طرح وب سایت شما در تلفن همراه نه تنها در دسترس است، بلکه کاربر پسند نیز باشد.


3. ظاهر وب سایت

یکی دیگر از اجزای حیاتی طراحی وب، ظاهر وب سایت است. هنگام تمرکز بر ظاهر بصری وب سایت، به مخاطبان خود و طراحی که بیشتر برای آنها جذاب است فکر کنید. یک سبک چیدمان با خیال راحت می تواند تم های مینیمالیسم باشد. طراحی جذاب کاربران را وادار می کند تا مدت بیشتری در وب سایت بمانند.

امیرحسین ستاری
24 ساعته آنلاین هستیم

تماس آنی کارشناسان با شما

    ظاهر سایت باید نشان دهنده هویت برند شما باشد. رنگ‌ها، فونت‌ها و گرافیک‌هایی را که می‌توانید مکرراً در وب‌سایت اعمال کنید، انتخاب کنید. با گذشت زمان این سبک با نام تجاری شما مترادف می شود و به برجسته شدن آن کمک می کند. همین موضوع را در سایر پلتفرم‌های نیز اعمال کنید. پس از ایجاد هویت برند با موضوع خود، تغییر آن می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که موضوعی که در ابتدا انتخاب می‌کنید با ترندهای آینده همراه خواهد بود.


    4. سئو

    سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو تکنیکی است که به وب سایت شما کمک می کند تا در مقایسه با سایر وب سایت هایی که دارای جایگاه مشابه هستند رتبه بالاتری در کلمات کلیدی داشته باشد. برای ایجاد سئوی خوب، باید جستجوی و تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید تا آنچه را که مخاطبان شما به دنبال آن هستند، پیدا کنید.

    می‌توانید از نرم‌افزارها و ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی استفاده کنید، با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مانند آوادیس مشورت کنید، یا برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط به سایت‌های رقبا نگاه کنید. اطمینان حاصل کنید که از دانش کلمات کلیدی خود در فراداده و محتوای وب سایت استفاده می کنید. یادآوری این نکته ضروری است که الگوریتم گوگل برای سئو دائما در حال تغییر است. اگر می خواهید وب سایت شما مرتبط باقی بماند، با به روز رسانی ها همراه شوید.


    5. Call to Action

    وب‌سایت‌ها باید کاربر را درگیر کنند و یکی از راه‌های دستیابی به این مهم برای باز کردن قفل فروش، فراخوان به اقداماتی هدایت شده است که از طریق عبارات و دکمه های فروش، فراخوان به اقدام برای ثبت نام یا تکمیل فرم های وب سایت اتفاق می افتد. فراخوانها به کاربر می گویند چه کاری انجام دهد، «اکنون خرید کنید» و «با ما تماس بگیرید».

    Call to action باید برجسته باشد و در دیدرس کاربر باشد. با قرار دادن صحیح آنها در وب سایت، کاربران مدت بیشتری در سایت می مانند و هدایت صحیح آنها باعث رشد عملکرد فروش وب سایت شما خواهد بود. اگر نمی دانید CTA یا کال تو اکشن چیست در اینجا بصورت کامل بخوانید.


    6. تاکید بر المانهای بصری

    کاربران ترجیح می دهند بیشتر دانش را از طریق تصاویر بصری و مدیا درک کنند تا کلمات. اگر وب سایت شما محصولاتی را نمایش می دهد، مطمئن شوید که تصاویر با کیفیت هستند. همچنین می توانید المان های کارت را در صفحه اصلی داشته باشید. کارت ها با استفاده از تصاویر و متون نیاز کاربران را به نمایش می گذارند و امکان هدایت آنها به صفحات مورد نیاز را فراهم می کنند. طراحی بصری با استفاده از مدیاهای مناسب، علاقه مخاطبان را افزایش می دهد و آنها را مدت زمان بیشتری درگیر می کند. در اینجا می توانید در مورد بهینه سازی تجربه مشتری بخوانید.


    7. سیستم مدیریت محتوا

    CMS یا سیستم مدیریت محتوا، ویژگی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار از آن غافل هستند. با این حال، بسیار مهم است که استراتژی وب سایت خود را بطور بلند مدت برنامه ریزی کنید و بر اساس آن سیستم مدیریت محتوا خود را انتخاب کنید تا وب سایتتان را بر اساس آن طراحی کنید.

    احتمالاً وب سایت شما در زمان طراحی و شروع بکار چهره خوبی خواهد داشت. با تغییر زمان، ترندها و ui تکامل می یابند و وب سایت شما در خطر قدیمی شدن و خواست به بازطراحی سایت قرار می گیرد. برای اطمینان از اینکه همیشه با ایجاد تغییرات با ترندهای جدید همراه هستید، به یک CMS نیاز دارید که قالبهای جدید برای آن طراحی شود. بدون آن، باید بارها و بارها با یک توسعه دهنده تماس بگیرید تا از طریق کدنویسی تغییرات ایجاد کند.


    8. زمان بارگذاری

    زمان بارگذاری سایت مقدار زمانی مورد نیازی است که در آن مدت وب سایت شما لود و بارگذاری می شود. عناصری که به یک صفحه وب سایت اضافه می شود، مانند تصاویر گرافیکی و افزونه های دیگر، همگی به این زمان بارگذاری اضافه می کنند.

    گاهی اوقات برای کارآمد ساختن یک وب سایت، افراد بدون در نظر گرفتن زمان چرخش، به اضافه کردن المان ها یا عناصر ادامه می دهند. اگر سرعت بارگذاری یک وب‌سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد، کاربران منتظر نمی‌مانند و در عوض به سمت وب سایت های رقیب می‌روند. وب سایت خود را طوری طراحی کنید که سریع بارگیری شود.


    پی نوشت

    ایجاد یک وب سایت کارآمد، با مدیریت خوب نیاز به زمان و تلاش دارد. شما باید ماه ها به طور مداوم روی آن کار کنید و قبل از ایجاد جنبه هایی که مشتریان بالقوه را جذب می کنند، تنظیمات لازم آن را انجام دهید.

    حتی پس از آن، شما باید به طور مداوم در تلاش برای شناخت بازار رقابتی آنلاین باشید و استراتژی های توسعه خود را برای جذب مشتریان جدید و حفظ وفاداری مشتریان قدیمی با یکدیگر ادغام کنید تا قفل فروش بیشتر را بشکنید و جشن بگیرید.

    میانگین امتیاز : 5 / 5. تعدا آرا : 2

    ثبت امتیاز شما به این مطلب

    photo 2023 09 11 00 00 54
    نویسنده
    امیرحسین ستاری
    حدود 15 سال هست که با علاقه به فرانت و CSS HTML Java Script شروع کردم و بعد از آن در زمینه برنامه نویسی PHP و لاراول مشغول فعالیت هستم. در زمینه استارتاپ، سئو و راهکارهای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم و بصورت روزانه مطالعه می‌کنم.

    نظرات کاربران

    محمد مولایی12 آبان 1402

    خیلی جامع و آموزنده ، با تشکر از مطالب خوبتون

      آوادیس23 آبان 1402

      ممنون از توجه شما، امیدواریم ارزشی در کسب و کار شما ایجاد کند.

    شما نظری در این مورد ندارید؟