Web Development Trend in 2023

ترندهای طراحی سایت در سال 2023

زمان مطالعه 5 دقیقه
ترندهای طراحی سایت در سال 2023

این مقاله ترندهای طراحی سایت در سال 2023 را معرفی و دنبال می کند. از مهمترین این ترندها وب اپلیکیشن تک صفحه و پیش رونده، معماری بدون سرور، چت بات ها، فناوری تشخیص گفتار و موشن گرافیک ها هستند.

0
(0)

در سال جدید زمان آن رسیده است که جدیدترین روندهای در حال شکل گیری طراحی وب یا شکل گرفته را زیر ذره بین قرار بدهیم. چابکی در این اکوسیستم همیشه در حال تغییر بسیار مهم است. برای اینکه سال جدید کسب و کار شما را غافلگیر نکند، ما مهمترین ترندهای طراحی سایت را درسال 2023 گردآوری کردیم. با ما همراه شوید.

مهمترین ترندهای طراحی سایت سال ۱۴۰۲

۱. برنامه های تک صفحه ای (Single Page Application)

این برنامه های که با نام اختصاری SPA نیز شناخته می شوند، برنامه تحت وب یا وب سایتی است که به جای روش پیش فرض که مرورگر صفحات جدید را با هر کلیک باز کند، با بازنویسی پویا درون کامپوننتی بدون رفرش، با کاربر تعامل می کند. Reactjs، Vuejs، Angularjs برخی از گزینه های عالی برای اجرای برنامه های تک صفحه ای هستند که اولین نمونه ترندهای طراحی سایت در سال 2023 در این مقاله است.

اپلیکیشن های تک صفحه ای SPA
اپلیکیشن های تک صفحه ای SPA

۲. وب اپلیکیشن پیش رونده (Progressive Web Application)

وب اپلیکیشن پیش رونده  یا پیشرو با نام اختصاری PWA  وب اپلیکیشن هایی هستند که از سرویس‌دهنده‌ها، مانیفست‌ها و سایر ویژگی‌های پلتفرم وب در ترکیب با پیشرفت تدریجی استفاده می‌کنند تا تجربه‌ای همتراز با اپلیکیشن های نیتیو به کاربران ارائه دهند. وب اپلیکیشن های پیشرو نمونه دیگری از ترندهای طراحی سایت در سال 2023 است.

استارباکس: نمونه وب اپلیکیشن پیش رونده Progressive web app
استارباکس: نمونه وب اپلیکیشن پیش رونده Progressive web app

اگر صاحب کسب و کار خود هستید یا به راه اندازی آن فکر می کنید: طراحی وب سایت شرکتی مناسب شما است.


۳. امنیت وب سایت یا اپلیکیشن

اطمینان از ایمن بودن وب سایت یا اپلیکیشن بسیارمهم است. اشکالات ساده در کد وب سایت می تواند منجر به افشای اطلاعات خصوصی کاربران شود و افرادی در تلاش هستند تا راه هایی برای سرقت داده ها پیدا کنند، در نتیجه تلاش برای ایمن کردن کد و وب سایت در برابر حملات اینترنتی و سرقت داده‌ها بسیار راهگشا خواهد بود. در اینجا می توانید لیست بهترین سایت های طراحی لوگو با هوش مصنوعی را بخوانید.

امنیت وب سایت در سال ۲۰۲۳
امنیت وب سایت در سال ۲۰۲۳

۴. چت بات

پذیرش چت بات ها برای طیف وسیعی از اهداف  در سال 2023 شتاب گرفته است. چت بات ها اکنون به بخشی جدایی ناپذیر سازمانهای مدرن تبدیل شده‌اند. مشتریان در سراسر جهان از چت بات ها برای تعامل استفاده می‌کنند. این راه حل همچنین مسیر جدیدی را برای کسب‎و‎کارها برای معرفی فرصت‌های جدید ایجاد می‌کند. معتقدیم چت بات ها یکی از مهمترین ترندهای طراحی سایت در 2023 هستند.

چت بات ها در سال ۲۰۲۳
چت بات ها در سال ۲۰۲۳

۵. تشخیص گفتار (Speech Recognition)

تشخیص گفتار و تبدیل آن به متن، توانایی یک ماشین یا برنامه برای شناسایی کلماتی که با صدای بلند گفته شود و تبدیل آن گفتار به متن خواناست. نرم افزار تشخیص گفتار در ابتدا دایره واژگان محدودی دارد و ممکن است تنها زمانی کلمات و عبارات را شناسایی کند که به وضوح گفته شود. نرم افزارهای پیچیده‌تر می تواند گفتار طبیعی، لهجه‎‌های مختلف و زبان های مختلف را مدیریت کند. بدون تشخیص گفتار ترندهای طراحی سایت در سال 2023 چیزی کم خواهند داشت.

تشخیص گفتار در سال ۲۰۲۳
تشخیص گفتار در سال ۲۰۲۳
امیرحسین ستاری
24 ساعته آنلاین هستیم

تماس آنی کارشناسان با شما


    ۶. دارک مد (حالت تاریک)

    مد روشن (متن با رنگ تاریک و عناصر رابط کاربری در پس زمینه سفید) از نظر خوانایی بهترین است. در حالی که حالت تاریک (متن با رنگ روشن و عناصر رابط کاربری در پس زمینه تاریک) برای کاهش فشاربه چشم در نور کمتر بهتر است. دارک مد تابش نور صفحه را کاهش می دهد.

    مد تاریک در مقابل مد روشن در سال ۲۰۲۳
    مد تاریک در مقابل مد روشن در سال ۲۰۲۳

    ۷. موشن گرافیک

    جادوی انیمیشن‌های گرافیکی جذاب برای اپلیکیشن‌های برند و پلتفرم‌های وب این است که تصاویر پیچیده، ایده‌ها، مفاهیم و حجم زیادی از داده‌ها را در یک ویدیو کوتاه، ساده و جذاب به نمایش می‌گذارد. در نتیجه، به انتقال پیام به سریع ترین روش کمک می کند و به راحتی توجه بیننده را به خود جلب کرده و او را در تعامل نگاه می دارد. بدون شک موشن گرافیک ها از مهمترین ترندهای طراحی سایت در سال 2023 هستند.

    موشن گرافیک در سال ۲۰۲۳
    موشن گرافیک در سال ۲۰۲۳

    ۸. بدون سرور (Serverless)

    محاسبات بدون سرور مزایای زیادی نسبت به زیرساخت‌های سنتی مبتنی بر ابرکلاد یا سرور‌محور دارد. برای بسیاری از توسعه‌دهندگان، معماری‌های بدون سرور، مقیاس‌پذیری بیشتر، انعطاف‌پذیری بیشتر و زمان انتشار سریع‌تر را ارائه می‌کنند که همگی با هزینه‌ای کمتر بدست می آید. معماری بدون سرور یکی از ترندهای مهم در سال پیش رو است.

    معماری بدون سرور در سال ۲۰۲۳
    معماری بدون سرور در سال ۲۰۲۳

    ۹. پردازش ابری

    چابکی و انعطاف‌پذیری که فناوری ابری ایجاد می‌کند به معنای گشودن راه‌های جدیدی برای کار، عملیات و تجارت است. ما اکنون در یک نقطه حساس هستیم. اکنون، بیش از هر زمان دیگری، رایانش ابری برای کمک به کسب‌وکارها و مردم برای انجام و تحقق وعده‌های تحول دیجیتال حیاتی است.

    استفاده از معماری پردازش ابری در سال 2023
    استفاده از معماری پردازش ابری در سال 2023

    ۱۰. یکپارچه سازی با مدیریت ارتباط با مشتریان (Costumer Relationship Management)

    نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان با نام اختصاری CRM شناخته می شوند. یکپارچه سازهای CRM هر برنامه را با پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان شما متصل می کند تا داده ها بتوانند از یا بین آنها جریان پیدا کنند. هدف از یکپارچه سازی وب سایت ها یا فروشگاه ها با سیستم مدیریت ارتباط مشتریان، میزبانی کامل و دقیق داده ها در نرم افزار کسب و کار شما است تا تصویر کاملی از کسب و کار و مشتریان به شما ارائه دهد.

    یکپارچه سازی وب سایت با CRM
    یکپارچه سازی وب سایت با CRM

    کلام آخر

    ترندهای طراحی سایت از وب اپلیکیشن تک صفحه ای و PWA گرفته تا انواع معماری Serverless، استفاده از هوش مصنوعی و چت باتها، تشخیص گفتار و پرسش کاربران، استفاده از انواع موشن گرافیک ها و ویدیو ها، پردازش ابری و استفاده از CRM در وب سایت به یک روند تبدیل شده است. با استفاده از شناخت مهمترین ترندهای طراحی سایت در سال جاری از قافله تکنولوژی عقب نمی مانیم و راه خود را هموار می کنیم.
    اگر شما هم نظری در مورد این ترندها دارید با ما و مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

    میانگین امتیاز : 0 / 5. تعدا آرا : 0

    ثبت امتیاز شما به این مطلب

    نظرات کاربران

    رضا ثابت9 خرداد 1402

    سلام هوش مصنوعی خیلی اهمیت پیدا کرده مخصوصاً ترکیب اپ + هوش مصنوعی خیلی بیشتر میشه

      آوادیس31 خرداد 1402

      بله خیلی ممنون از نظر جنابعالی

    شما نظری در این مورد ندارید؟