آموزش طراحی سایت شرکتی، چگونه طراحی سایت شرکتی انجام دهیم؟

زمان مطالعه 9 دقیقه
آموزش طراحی سایت شرکتی، چگونه طراحی سایت شرکتی انجام دهیم؟

وب سایت شرکتی یک ضرورت برای هر کسب و کاری است. همانطور که برای حرفه ای بنظر رسیدن فروشگاه یا دفتر کارتان با هدف تحت تأثیر قرار دادن مشتریان کارهای لازم را انجام می دهید، وب‌سایت شما که دامنه وسیع‌تری دارد، نیز باید مورد توجه شما قرار داشته باشد. در ادامه این آموزش طراحی سایت شرکتی به این موضوع می پردازیم.

0
(0)

از آنجایی که یک سایت شرکتی برند شما را به صورت آنلاین به نمایش می گذارد، با رعایت اصول این آموزش طراحی سایت شرکتی مطمئن شوید که یک وب سایت عالی و مطمئن شرکتی دارید. داشتن یک طراحی تمیز که به راحتی قابل پیمایش و یافتن اطلاعاتی است که بازدیدکنندگان به دنبال آن هستند، وب سایت شما را به موفقیت نزدیکتر می کند.

یک وب سایت شرکتی به جای تمرکز بر یک خط محصول یا خدمات، باید برند و شرکت را تبلیغ کند. برای سفارش طراحی سایت خود می توانید ازینجا اقدام نمایید.


هدف از طراحی سایت شرکتی چیست؟

وب سایت های تبلیغاتی را با وب سایت های شرکتی اشتباه نگیرید، اگرچه ممکن است هدف مشترک آنها “رشد” باشد، اما باهم متفاوت هستند. به عنوان مثال، بیایید در مورد دو شرکت نوشابه سازی صحبت کنیم. وب سایت برند Sprite یک نوشیدنی خاص را تبلیغ می کند. در حالیکه وب‌سایت شرکتی کوکاکولا، شرکت و ارزش های آن را به جای برندهای خاص زیر چتر خود تبلیغ می‌کنند.

هدف از طراحی سایت شرکتی چیست؟
هدف از طراحی سایت شرکتی چیست؟

اهداف یک وب سایت شرکتی عبارتند از:

  • نمایش مقیاس شرکت به مخاطبان: چقدر بزرگ است، چگونه شکوفا شده است و چگونه در حال رشد است.
  • ایجاد شهرت: شرکت را به عنوان یک مرجع در صنعت با شهرت ستودنی و پایبندی به اخلاق تجاری تثبیت می کند و در مقیاس بزرگ روی شهرت برند کار می کند.
  • اعتماد سازی می کند و اخلاق شرکت را نمایش می دهد و میزان رضایت از پشتیبانی و خدمات شرکت را نمایش می دهد.
  • تعیین برندهای وابسته: به مخاطب نشان می دهد که کدام برندها تحت شرکت آنها هستند.

آموزش طراحی سایت شرکتی با آوادیس

چرا ما تصمیم به نوشتن این مقاله تحت عنوان آموزش طراحی سایت شرکتی ‘کردیم گرفتیم؟ پاسخ آماری است که مشاهده می کنید. این آمار بین المللی است و نشان دهنده اهمیت رعایت نکات در طراحی سایت شرکتی است.

  • 48 درصد از افراد اعلام کردند که طراحی یک وب سایت، عامل شماره یک تعیین کننده اعتبار یک کسب و کار است.
  • 94 درصد از بازخوردهای منفی وب سایت، مربوط به طراحی وب سایت است.
  • 73 درصد از شرکت‌ها روی طراحی سرمایه گذاری می‌کنند تا برند خود را از رقبا متمایز کنند.
  • 64 درصد از بازدیدکنندگان وب در صفحه اصلی شرکت: انتظار دارند اطلاعات تماس شرکت را ببینند.

تمام نکات گفته شده در اینجا در مورد کسب و کارهای دیگر مانند پزشکی نیز مورد اهمیت است. مقاله 8 نکته طلایی آموزش طراحی سایت پزشکی را هم می توانید بخوانید.


چگونه طراحی سایت شرکتی انجام دهیم؟

اکنون که می دانید یک وب سایت شرکتی چیست و مخاطبان مورد نظر آن چیست، احتمالاً از خود می پرسید که چگونه طراحی سایت شرکتی انجام دهیم؟ چندین عنصر و ویژگی وجود دارد که یک وب سایت شرکتی باید داشته باشد:


1. تجربه کاربری تمیز و حرفه ای

مهمانان وب سایت شما در عرض چند ثانیه پس از ورود به وب سایت شما، درباره کسب و کار شما قضاوت خواهند کرد. بنابراین، باید مطمئن شد که آنها فوراً چیزی را که می بینند دوست داشته باشند. در مقاله 7 ایده برای طراحی سایت شرکتی با موضوعات مهمی در مورد نحوه تبدیل صحیح و بالا در سایتهای شرکتی آشنا شوید.

تجربه کاربری تمیز و حرفه ای چیست؟
تجربه کاربری تمیز و حرفه ای چیست؟

یک وب سایت دوست داشتنی در وهله اول، باید ظاهری تمیز با مسیرهای ناوبری واضح داشته باشد تا بازدیدکنندگان بتوانند با چند کلیک اطلاعاتی را که می‌خواهند ببینند و پیدا کنند. می توانید از یک طرح گرافیکی مدرن یا سبک کلاسیک استفاده کنید، اما مطمئن شوید که تمیز باشد و مهمتر از آن، درهم و برهم نباشد!


2. محتوای خوب و با کیفیت

محتوای خوب و با کیفیت وب سایت شما به اندازه طراحی آن مهم است. محتوای وب سایت شرکت منعکس کننده صدای شرکت است و به مخاطبان نحوه درک وب سایت شما را القا می کند. بهترین نوع نوشتن محتوا بصورت حرفه ای می تواند هم رسمی و هم محاوری اما جذاب باشد. از طریق محتوای شما، مخاطب باید بتواند “شخصیت” شرکت شما را درک کند.

اگر نوشتار خود را خیلی غیر رسمی بنویسید، ممکن است بینندگان شما را جدی نگیرند. با این حال، آن را بیش از حد رسمی بنویسید، در این صورت ممکن است نخ ارتباط با ذهن و روح آنها پاره شود.

انواع صفحات محتوا که معمولاً در یک وب سایت شرکتی بکار می رود را بخوانید:

  • درباره ما
  • برندها / شرکت های وابسته
  • خدمات
  • نمونه کارها
  • آلبوم عکس
  • مطالعات موردی
  • صفحات اطلاعاتی
  • ویدیوهای شرکت
  • سوالات متداول
  • اخبار
  • رویدادهای آینده
  • نظرات مشتریان

3. به جای فروش، آموزش می دهد

دلیل اصلی اینکه وب سایت های شرکتی دارای صفحاتی مانند «درباره ما»، «پورتفولیو»، «مطالعات موردی» و «اخبار و رویدادها» هستند این است که هدف اصلی وب سایت شرکت بایستی آموزش است. این در تضاد با وب سایت های تبلیغاتی است که هدفشان فروش محصولات یا جذب مشتری است.

مخاطبان در وب سایت شما بدنبال اطلاعات هستند، نه خرید و می‌خواهند درباره شرکت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند تا شاید بخواهند در آن سرمایه گذاری کنند یا با شما کار کنند. موارد دیگری که می‌تواند به شما کمک کند وب سایت شرکتی خود را حتی بیشتر آموزنده کنید عبارتند از:

  • ویدیوهای آموزشی (یک ابزار بازاریابی محتوای ویدیویی)
  • پادکست ها
  • پست های وبلاگ
  • خبرنامه های بازاریابی ایمیلی (که باید آموزنده تر از فروش باشد)

4. پوشش همه اطلاعات در مورد شرکت

پوشش همه اطلاعات در مورد وب سایت شرکت
پوشش همه اطلاعات در مورد وب سایت شرکت

اگر شرکت شما دفاتر و فروشگاه‌های مختلفی در مکان‌های مختلف دارد، باید اطلاعات مربوط به همه آنها را منتشر کنید. داشتن صفحاتی با عکس امکانات، شماره تماس، آدرس ایمیل بخش های مختلف و حتی نقشه گوگل بسیار خوب است تا مردم بدانند دقیقا چگونه به مراکز و شعبات دسترسی پیدا کنند. این به‌‎ ویژه شرکت های خدماتی بسیار مفید است.


5. دسترسی سرمایه گذاران به گزارش های مالی شفاف

اگر شرکت شما برای سرمایه گذاری باز است، باید به راحتی به افراد اجازه دهید تا با ارائه تمام اطلاعات مالی مرتبط، احتمالات را کشف کنند. علاوه بر این، باید اطمینان حاصل کنید که گزارش‌های عملکرد مالی در دسترس سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.


6. معرفی برخی از بهترین کارمندان و تیم

یک وب‌سایت شرکتی اعضای خود را معرفی می کند. این اعضا می تواند شامل موسسان و اشخاص تاثیرگذار شرکت و تیم فنی باشد. علاوه بر معرفی و شفاف سازی، این کار به کارکنان شما احساس تعلق به شرکت می دهد که برای روحیه آنها خوب است.


7. صفحه استخدام و کارآموزی

در ادامه آموزش طراحی سایت شرکتی، به اهمیت صفحه استخدام و کارآموزی می پردازیم. جدا از یک صفحه تیمی برای معرفی کارمندان، باید صفحه ای نیز برای جذب استعدادهای جدید داشته باشید. این یک استراتژی هک رشد متوسط است. ایده خوبی است که تیم منابع انسانی تعیین کند که چگونه می‌خواهند برخی فیلترها را در این فرآیند پیاده‌سازی کنند تا بررسی استخدام نیروهای جدید آسان‌تر شود.

سپس، توسعه دهندگان ایده های طراحی خود را در آن ساختار ترکیب می کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند به یک آزمون استعداد آنلاین که یک استعداد بالقوه باید آن را تکمیل کند و برای ادامه آن قبول شود، پیوند دهند. به این ترتیب، تنها کسانی که در شرکت شما واجد شرایط هستند می توانند درخواست استخدام را تکمیل کنند.


8. فهرست دارایی های معنوی و علائم تجاری شرکت

یک وب سایت شرکتی باید لیستی از تمام علائم تجاری و دارایی‌های معنوی را که مالک یا مرتبط با شرکت شما است، به صورت فهرست داشته باشد. این لیست می تواند شامل طراحی لوگو، برچسب‌ها و سایر عناصر برندسازی می‌شود که منعکس کننده شرکت شما است.


راهنمای گام به گام طراحی سایت شرکتی

در ادامه آموزش طراحی سایت شرکتی، اکنون آماده طراحی سایت یا طراحی مجدد آن هستید. در اینجا یک راهنمای گام به گام است که می تواند به شما کمک کند:


1: اهداف واضحی تعیین کنید

قبل از اینکه تمام مراحل دیگر را پیش ببرید، باید آنچه را که می خواهید با وب سایت شرکتی خود به دست آورید، مشخص کنید. این به شما چارچوبی را برای هدایت تمام اقدامات بعدی ارائه می دهد.

به جای اینکه چیزی انتزاعی داشته باشید، باید سعی کنید اهداف مشخص و قابل اندازه گیری ایجاد کنید. به این ترتیب، شما یک ساختار مستحکم به عنوان راهنما خواهید داشت.


2: الگوی الهام بخش پیدا کنید

وب سایت های دیگر را به قصد پیدا کردن الگویی الهام بخش نگاه و بررسی کنید، طراحی وب سایت دیگر را کپی نکنید، به خصوص اگر از همان حوزه یا صنعت باشد. اما الهام گرفتن از وب سایت های شرکتی دیگر اشکالی ندارد. می توانید از این 140 ایده های جدید در سایت های Corporate الهام بگیرید.

چیزهای زیادی وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید، مانند پالت ترکیب رنگ که استفاده می‌کنید، فونت ها و طرح بندی صفحات سایت. شما می توانید تحقیقات خود را برای این کار انجام دهید و برخی از مواردی را که در ادامه این مقاله به لیست راه یافتند، بررسی کنید. حرکت دیگر این است که از شرکت طراحی سایتی که مد نظر شماست را انتخاب کنید و نمونه کارهای آنها را که به نظر خودشان سطح بالایی دارند را ببینید و بررسی کنید.


۳: بهترین شرکت طراحی سایت را پیدا کنید

در این مرحله، شما باید لیستی از آژانس‌ها و بهترین شرکت طراحی سایت که مورد قبول شما هستند، داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما توسط یک مدیر قابل اعتماد و یک تیم آموزش دیده با سابقه اثبات شده و نمونه کارهای طراحی سایت اداره می‌شود.

بسته به پیچیدگی وب سایت خود، باید ماه ها به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید. با افرادی کار کنید که به نظرات شما گوش دهند و به اندازه کافی مطمئن باشند تا بتوانند پیشنهادات بهتری ارائه کنند. بالاخره آنها طراح سایت هستند. در فرآیند انتخاب شرکت عجله نکنید. اجرا و نگهداری وب‌سایت شما بسیار با اهمیت است و نمی‌توانید آن را به هر کسی واگذار کنید.


۴: مخاطب هدف خود را تعیین کنید

همانطور که قبلاً بحث شد، یک وب سایت شرکتی با یک وب سایت تبلیغاتی متفاوت است، به این معنی که باید مخاطبان متفاوتی را هدف قرار دهد.

باید برای چندین نوع مهمان بازدیدکننده جذاب باشد. هنگام طراحی وب سایت و تولید محتوا باید مخاطبان هدف خود را به دقت در نظر بگیرید. به عنوان مثال، به جای داشتن صفحات محصول، می‌توانید یک صفحه را برای گزارش‌های مالی کامل و صفحه‌ای که می‌تواند به عنوان منبع کارکنان باشد، اختصاص دهید. یک صفحه را به نمایش نمونه کارها برای مشتریان بالقوه و یک صفحه را برای توضیح پشتیبانی و خدمات پس از راه اندازی وب سایت. بعنوان مثال در صفحه طراحی سایت ورزشی مخاطبان هدف گرفته شده توسط ما قشر ورزشکار و صاحبان ورزشگاه ها و باشگاهیان می باشند.


5: نحوه صفحه بندی را مشخص کنید

از آنجایی که وب سایت شما به بخش های مختلف مخاطبان شما پاسخ می دهد، باید اطلاعات مورد نیاز آنها، تا حد امکان بدون مشکل در دسترس قرار بگیرد. ناوبری و نحوه سازماندهی صفحات وب سایت باید محتوای وب سایت را به تصویر بکشد. نحوه دسترسی مشتریان به این محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. به این فکر کنید که چه چیزی را در دسته بندی های منو و زیر مجموعه ها قرار دهید.

از خود بپرسید، “اگر من جای بازدیدکننده بودم، آیا می ماندم تا آنچه را که نیاز دارم پیدا کنم یا جای دیگری را جستجو می کنم؟” این باید به حفظ شما در مسیر درست کمک کند.


۶: استفاده از سبک سازگار

اگر دقیقاً از مراحل اولیه ایجاد وب سایت خود، سبک و عناصر طراحی که در سرتاسر وب سایت قرار می دهید را انتخاب کنید، سبکی سازگار و مطابق با کل وب سایت خواهید داشت که از نکته های مهم این آموزش طراحی سایت شرکتی است.

به یاد داشته باشید که این عناصر طراحی، نقش مهمی در کمک به شما در حفظ ظاهر کل سایت دارند. این عناصر در برندینگ اینترنتی شما نقش دارد و باعث می شود که تجارت شما توسط بازدیدکنندگان و مردم فوراً قابل شناخت باشد. این عناصر شامل لوگو، سبک و اندازه فونت، رنگ صفحه و موارد دیگر می باشد.


۷: نکات برجسته صفحه را در نظر بگیرید

اگر بخش‌هایی اساسی در صفحهات وب سایت دارید که می‌خواهید بازدیدکنندگان به آن توجه کنند، باید برجسته کردن صفحه را در نظر بگیرید. این به این معنی است که محتوای خود را به صفحات جداگانه تقسیم کنید تا مخاطبان شما زمان کافی برای تمرکز روی اطلاعاتی که می خواهید آنها را به طور کامل جذب کنند، داشته باشند.

به جای اینکه همه محتوا را در یک صفحه قرار دهید، به آنها اجازه دهید به طور قابل توجهی روی چندین صفحه تأثیر بگذارند.


۸: مطمئن شوید که صفحات شما رسپانسیو هستند

صفحات رسپانسیو برای موبایل در آموزش طراحی وب سایت شرکتی
صفحات رسپانسیو برای موبایل در آموزش طراحی وب سایت شرکتی

یکی از موارد ضروری در طراحی وب در چند سال گذشته، واکنش گرایی (طراحی ریسپانسیو) وب سایت در تمامی دستگاه ها است. دیگر نمی‌توانید وب‌سایتی داشته باشید که در تلفن هوشمند یا تبلت به خوبی کار نکند، به‌ویژه اکنون که اکثر مردم از چندین دستگاه اغلب به طور همزمان استفاده می‌کنند.


۹: دسترسی به وب سایت خود را بررسی کنید

شما یک وب سایت شرکتی می خواهید که بخش وسیع تری از بازدیدکنندگان وب بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. پس باید آماده ارائه اطلاعات برای هر کسی که به دنبال آن است، باشد. به عنوان مثال، اگر ویدیوهایی در صفحات خود استفاده کرده‌اید، مطمئن شوید که گزینه‌ای برای شرح کامل آن وجود دارد تا حتی آنهایی که شنوا هستند نیز بتوانند محتوای شما را ببینید و استفاده کنند.


10: طرح نهایی را بررسی کنید

قبل از راه اندازی وب سایت خود، فراموش نکنید که یک بررسی نهایی را انجام دهید تا ببینید آیا همه چیز درست است یا خیر. همه صفحات و همه عناصر را دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه کار می‌کنند، از DNS گرفته تا همه دکمه‌های پیمایش، عکس‌ها و ویدیوها، سرعت بارگذاری و موارد دیگر. سئو یادتان نرود!


نتیجه

در پایان این آموزش طراحی سایت شرکتی بهتر است: طراحی سایت شرکتی شما، بر ارائه دسترسی راحت به تمام اطلاعاتی که شرکا، سرمایه گذاران و رقبای بالقوه به دنبال آن هستند، تمرکز کند. تمرکز اصلی آن بر روی آموزش، ایجاد اعتبار و اعتماد در فروش و افزایش نرخ تبدیل است.

می‌توانید استراتژی‌هایی مانند هک رشد را به شرکت‌های تبلیغاتی بسپارید. آیا می دانید که چگونه طراحی سایت شرکتی انجام دهیم؟ لطفاً ایده های خود را با ما به اشتراک بگذارید!

میانگین امتیاز : 0 / 5. تعدا آرا : 0

ثبت امتیاز شما به این مطلب

photo 2023 09 11 00 00 54
نویسنده
امیرحسین ستاری
حدود 15 سال هست که با علاقه به فرانت و CSS HTML Java Script شروع کردم و بعد از آن در زمینه برنامه نویسی PHP و لاراول مشغول فعالیت هستم. در زمینه استارتاپ، سئو و راهکارهای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم و بصورت روزانه مطالعه می‌کنم.

نظرات کاربران

حامد3 مهر 1402

سلام وقت بخير
در صورت طراحي سايت بعدها امكان توسعه سايت هم وجود داره؟

    آوادیس6 مهر 1402

    سلام، بله توسعه سایت یکی از مهمترین موضوعات در زمان اجرای آن است. وب سایت شرکت ها باید با سیستم مناسب بنحوی طراحی شود که امکان توسعه در آنها وجود داشته باشد و قابلیت بروزرسانی سیستم های مدیریت محتوا بدون مشکل انجام شود.

شما نظری در این مورد ندارید؟