What is blogging?

وبلاگ نویسی (بلاگینگ) چیست و چطور از آن کسب درآمد کنیم؟

زمان مطالعه 11 دقیقه
وبلاگ نویسی چیست؟ راههای کسب درآمد از وبلاگ نویسی و انواع آن

این مقاله به شما در شروع راه وبلاگ نویسی کمک می کند و سوالات اولیه را برطرف می کند. اصلا وبلاگ یعنی چه؟ وبلاگ نویسی چیست و انواع آن کدامند؟ بررسی راههای کسب درآمد از وبلاگ نویسی و در انتخاب نوع وبلاگ مورد نظر به شما کمک می کند.

2
(2)

بلاگینگ یا وبلاگ نویسی یکی از راه های کسب درآمد ثابت از اینترنت است که به انتشار انواع مختلف محتوا از جمله مقاله، عکس و اینفوگرافیک به صورت آنلاین اشاره دارد. امروزه میلیون ها وبلاگ در پلتفرم های مختلف (از جمله وب سایت ها، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و حتی فروشگاهها) وجود دارد و تقریباً هر وب سایت دارای یک بخش وبلاگ است تا بتوانند شخصاً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

اگر می خواهید محتوایی را که به آن علاقه دارید به اشتراک گذاشته و کسب درآمد از وبلاگ نویسی داشته باشید. این مقاله را از دست ندهید چرا که در این مقاله، ما به “وبلاگ نویسی چیست؟” پاسخ می دهیم، مزایای آن را بررسی و درک می کنیم، مراحل راه اندازی، چگونگی کسب درآمد و تبلیغات در وبلاگ را مورد بررسی قرار می دهیم تا وبلاگی موفق داشته باشید.

فهرست مطالب نمایش

وبلاگ یعنی چه؟

اصطلاح بلاگ (نسخه کوتاه شده «وبلاگ») یک مجله آنلاین یا وب سایت اطلاعاتی و بستری است که در آن یک نویسنده یا گروهی از نویسندگان نظرات خود را در مورد یک موضوع جداگانه به اشتراک می گذارند.

وبلاگ نوعی وب سایت است که اطلاعات فوری و اغلب غیر رسمی را در مورد رویدادهای جاری، نظرات شخصی و اخبار ارائه می دهد و توسط افرادی که به عنوان وبلاگ نویس (بلاگر) شناخته می شوند ایجاد شده و معمولاً با دیدگاه‌هایی در مورد موضوعات مورد علاقه یا حتی نوشته های متنی به سبک خاطرات روزانه ارسال می گردند.


وبلاگ نویسی (Blogging) چیست؟

وبلاگ نویسی ابزاری است که در بازاریابی محتوایی مورد استفاده قرار گرفته و فرآیندی است که مستلزم ایجاد مقالات، عکس ها و سایر اشکال محتوا و انتشار آنها در یک وب سایت با میانگین تعداد کلمات 1000 تا 2500 می باشد.

از طرف دیگر بلاگینگ روشی موثر برای جلب علاقه مخاطبان و تعامل با کاربران اینترنت است و از آنجایی که استفاده از آن آسان می باشد، به روشی محبوب برای به اشتراک گذاری اطلاعات معنادار با مخاطبان هدف تبدیل گشته اند. اغلب برندها وبلاگ هایی را در وب سایت های خود به عنوان ابزاری که از آن برای تبلیغ محصولات و انتقال اهداف و ماموریت شرکت به مخاطبان خود استفاده می کنند، دارند این امر سبب می شود کاربران در مورد شرکت دانسته و با آنها ارتباط برقرار کنند؛ در نتیجه می تواند برای بسیاری از کسب و کارها مفید تلقی شود.


هدف از وبلاگ نویسی چیست؟

بدون وبلاگ نویسی (بلاگینگ)، وب سایت شما نامرئی می‌ماند، در نتیجه، هدف اصلی یک وبلاگ این است که شما را با مخاطبان هدف، مرتبط کرده، باعث افزایش ترافیک شما شود و سایت شما را قابل جستجو و رقابت کند.

وقتی از دانش تخصصی خود برای تولید محتوای آموزنده و جذاب استفاده می کنید، باعث ایجاد اعتماد بین مخاطبان می شود. هرچه پست های وبلاگ شما بیشتر و بهتر باشد، شانس بیشتری برای کشف و بازدید توسط مخاطبان هدف وجود خواهد داشت؛ این بدان معناست که بلاگینگ عالی باعث می شود، کسب و کار شما به ویژه اگر برند شما هنوز جوان و نسبتاً ناشناخته باشد، معتبرتر شود. با اضافه کردن یک فراخوان عالی (ترغیب به اقدام CTA) به محتوای خود ترافیک وب سایت خود را با کیفیت بالا تبدیل می کنید، اقتدار خود را به نمایش می‌گذارید و یک نام تجاری می‌سازید.

اگر نمیدانید دیجیتال مارکتینگ چیست کلیک کنید.


وبلاگ نویسی یا بلاگینگ چگونه کار می کند؟

  • وبلاگ می تواند به عنوان یک دفترچه خاطرات شخصی، ابزار بازاریابی محتوایی یا راهی برای به اشتراک گذاری اخبار و اطلاعات استفاده شود.
  • وبلاگ ها یک پلتفرم عالی برای انسانی سازی برند و تعامل با خوانندگان هستند.
  • وبلاگ نویسی شامل ایجاد پست و انتشار آنها در اینترنت برای هدغگیری مخاطبان است. 
  • پست‌ها می‌توانند در مورد هر چیزی که وبلاگ نویس می‌خواهد باشد و پست‌ها بایگانی شوند یا در دسته‌های مجله طبقه‌بندی شوند.
  • وبلاگ‌ها تمرکز و استراتژی محتوایی دارند به این معنی که مالک وبلاگ تصمیم می‌گیرد چه محتوایی در وبلاگ منتشر شود. همه چیز از پست‌های متنی گرفته تا عکس‌ها، ویدیوها و فایلهای صوتی می تواند در این گونه محتواها قرار بگیرد.
  • وبلاگ نویسی یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن دانش و ایجاد جامعه ای از فالوورهای علاقه مند به محتوا و برند شماست.

بررسی ساختار طراحی وبلاگ

ساختارهای مختلفی برای طراحی وبلاگ وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. 

یک وبلاگ معمولاً شامل سرصفحه(هد)، قسمت محتوای اصلی، نوار کناری (سایدبار) و پاورقی (فوتر) است. هدر ممکن است شامل موارد ناوبری (منو) باشد، در حالی که نوار کناری ممکن است نمادهای رسانه های اجتماعی، محتوای مورد علاقه یا دکمه های فراخوان (CTA) باشد.

پاورقی (فوتر) معمولاً حاوی پیوندهایی به خط مشی ها و اطلاعات تماس وبلاگ است. بخش اصلی محتوا نیز به زیر بخش های مختلف هر کدام با هدف خود، تقسیم می شود. همچنین، وبلاگها دارای بخش نظرات هستند تا خوانندگان را به تعامل مستقیم با برند تشویق کنند.


تفاوت وبلاگ و وب سایت چیست؟

۱. وبلاگ ها می توانند بخشی از یک وب سایت باشند.

۲. وبلاگ ها می توانند خود یک وب سایت باشند.

وبلاگ ها می توانند دارای صفحه اصلی و سایر صفحات مربوط به وبلاگ باشد. این صفحات شامل واژه نامه (اصطلاحات استفاده شده در وبلاگ)، درباره ما (کسانی که وبلاگ را اداره می کنند و اطلاعات تماس آنها) یا هر محتوای غیر وبلاگی دیگری است. نحوه سازماندهی و ارائه این صفحات به کاربران اطلاعاتی در مورد تجارتی که وبلاگ را اداره می‌کند، می دهد.

۳. وب سایتها مجموعه ای از صفحات وب هستند.

یک وب سایت می تواند مجموعه ای از صفحات وب به هم پیوسته را ارائه دهد. وبلاگ، وب سایتی است که از صفحاتی برای سازماندهی و ارائه اطلاعات درباره یک کسب و کار و همچنین جمع آوری بازخورد کاربران استفاده می‌کند. 

۴. وبلاگ ها پویا هستند.

وب سایت ها ثابت هستند، در حالی که وبلاگ ها پویا هستند، به این معنی که دائماً با محتوای جدید بروز می‌شوند. البته فراموش نکنید که محتواهای وب سایت نیز بایستی بروزرسانی شوند تا فرش باشند.

۵. وبلاگ ها بیشتر از وب سایتها تعاملی و محاوره ای هستند.

وبلاگ ها برخلاف وبسایت ها اجازه تعامل مانند نظر دادن و رای دادن به پست ها را به خواننده‌ها می دهند.


مزایا وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی باعث شناخت برند می شود

وبلاگ نویسی باعث افزایش آگاهی از برند می شود.
وبلاگ نویسی باعث افزایش آگاهی از برند می شود.

وبلاگ نویسی با قرار دادن کسب و کار شما در معرض دید مخاطبان بیشتر، به ایجاد آگاهی و شناخت از برند شما کمک می کند. با نوشتن در مورد شرکت و محصولات خود، می توانید مشتریان جدیدی جذب کرده و به مشتریان فعلی اعتماد کنید.


وبلاگ نویسی و اثر آن بر سئو سایت

از طریق نوشتن منظم در رابطه با برند خود و کاری که در حال انجام آن هستید، باعث درک بهتر گوگل و سایر موتورهای جستجو از محتوای خود می شوید. وقتی افراد به دنبال اطلاعات در مورد موضوع شما می گردند، پیدا کردن شما برای آنها آسان تر می شود.

علاوه بر این، با ارائه محتوای ارزشمند، مشتریان را تشویق می کنید تا بیشتر از وب سایت شما بازدید کنند و در نهایت، با ایجاد یک وبلاگ آسان برای پیگیری و ارائه نکات و توصیه ها، حضوری جذاب در وب خواهید داشت که مشتریان بالقوه مایل به کشف بیشتر آن باشند.

همچنین با وبلاگ‌های باکیفیتی که به خوبی سازماندهی شده و به راحتی قابل خواندن هستند، احتمالاً رتبه‌بندی جستجوی گوگل را برای پست‌های وبلاگ خود افزایش خواهید داد. بنابراین، دلایل زیادی وجود دارد که می تواند ارزش بررسی را داشته باشد!


وبلاگ نویسی و افزایش ترافیک

از طریق وبلاگ ها می توان تولید سرنخ کرد و امکان افزایش ترافیک سایت مرتبط را ایجاد کرد. با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب و انتشار اخبار در مورد وبلاگ، می توانید امکان دیده شدن محتوای خود را افزایش دهید و تعامل با مشتری را بهبود ببخشید.


آموزش مشتریان با وبلاگ نویسی

کسب و کارها با بلاگینگ در مورد موضوعات مورد نیت مشتریان خود و آموزش به آنها در مورد محصولات یا خدمات جدید، ارزش افزوده برای مشتریان ایجاد می‌کنند و می توانند محتوایی ایجاد کنند که هم آموزنده و هم سرگرم کننده باشد.

این محتوا ارزشمند است زیرا اطلاعاتی را که مردم می خواهند و نیاز دارند را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کسب و کارها با ارائه مطالب آموزشی می‌توانند به مشتریان خود در تصمیم گیری بهتر کمک کنند.


تبدیل سرنخ

هنگامی که یک خواننده روی یک وب سایت یا پست وبلاگی که مربوط به او است کلیک می کند، ممکن است به آنچه که کسب و کار ارائه می دهد علاقه مند شود. به عنوان مثال، اگر محصولات مراقبت از پوست را به صورت آنلاین می فروشید و هدف تبدیل شما افزایش ترافیک به محصول است، پس به دنبال کاربرانی هستید که محصولات مراقبت از پوست را خریداری کنند.


تبلیغات رایگان با بلاگ نویسی

استراتژی محتوایی صحیح در بلاگ نویسی می تواند هزینه های شما را کاهش و آگاهی از برند را افزایش دهد. 


بازاریابی ارجاعی با وبلاگ نویسی (ریفرال مارکتینگ)

این یک امر انسانی است و با تجربیات مثبت مشتریان در وبلاگ شما ایجاد می‌شود. اگر مشتریان خود را با تولید محتوا با کیفیت و ارزشمند راضی کنید، آنها در مورد شما صحبت خواهند کرد. این بدان معناست که شما می توانید کاربران را به طرفداران برند خود تبدیل کنید. آنها به شما در بدست آوردن بازدیدکنندگان جدید و برندسازی بهتر کمک می‌کنند.


انواع وبلاگ نویسی و راه های کسب درآمد از آن

۱. وبلاگ‌های شخصی

زمانی که وبلاگ نویسی در اواخر دهه 90 شروع شد، اولین نوع وبلاگ نویسی که ظاهر شد، وبلاگ نویسان خاطرات آنلاین روزانه بودند. اینها افرادی بودند که می خواستند اتفاقات روزانه خود را بصورت آنلاین با تجربیات، احساسات و درونی ترین افکار خود با مخاطبان به اشتراک بگذارند. برای وبلاگ نویس شخصی، هیچ قانونی برای پیروی وجود نداشت که به آن پایبند باشد. وبلاگ های آنها صفحات دفتر خاطراتشان بود که از طریق یک واژه پرداز وارد می‌شدند و در صفحات ساده HTML منتشر می‌شدند.

وبلاگ نویسان شخصی امروزه تمایل دارند همان مسیر را دنبال کنند، اگرچه دیگر مجبور نیستند با مانع راه اندازی یک وب سایت مبارزه کنند. آن‌ها می‌توانند از WordPress، Blogger، ویرگول، آمیگو و شبکه‌های مشابه برای راه‌اندازی یک وبلاگ در کمتر از پانزده دقیقه استفاده کنند و درخشندگی خود را با جهان به اشتراک بگذارند.


۲. وبلاگ های کسب و کار (بیزینس بلاگینگ)

وبلاگ نویسان تجاری کسانی هستند که برای کسب و کار خود وبلاگ می نویسند که می‌تواند کسب و کاری باشد که آنها مالک آن هستند یا شرکتی که در آن کار می کنند. هدف وبلاگ نویس تجاری این است که کسب و کار خود در معرض دید بیشتر، ترافیک و در نهایت جذب مشتریان بیشتر قرار بگیرد. برخلاف وبلاگ نویسان شخصی، بلاگرهای تجاری، نوشته هایشان کمتر بر روی خودشان و بیشتر بر بیزینس و کسب‌و‌کارشان متمرکز است.

یک وبلاگ نویس تجاری در مورد موضوعاتی می نویسد که مشتریان ایده آل خود را جذب می کند. به عنوان مثال، کارمندان یک شرکت چاپ: محتوای وبلاگی که برای صاحبان مشاغل دیگر مثل بازار کارت ویزیت، بروشور و سایر خدمات چاپ را می نویسند. اینگونه محتواها باید برای مخاطبان کسب و کار جذاب باشد. مثال می توانیم موضوعاتی مانند «چگونه یک کارت ویزیت عالی طراحی کنیم» یا «تایپوگرافی 101» و «ایجاد بروشوری که کسب و کار شما را تقویت می کند» را به عنوان تیتر هدف خود قرار دهیم.


۳. وبلاگ های حرفه ای (کسب درآمد از وبلاگ نویسی)

وبلاگ نویسان حرفه ای برای کسب درآمد به صورت آنلاین، مشغول به بلاگینگ می باشند. به عبارت دیگر، هدف شغلی آنها کسب پول و درآمدسازی از طریق وبلاگ نویسی است. آنها از انواع استراتژی های کسب درآمد از جمله فروش تبلیغات نمایشی، ایجاد اطلاعات و محصولات دیجیتال، تبلیغ محصولات دیگران برای دریافت پورسانت و… برای دستیابی به این هدف استفاده کنند. 

بلاگرهای حرفه ای تمایل دارند یا بر روی یک وبلاگ یا بسیاری از وبلاگ های خاص برای کسب درآمد تمرکز کنند. هر وبلاگ باید این پتانسیل را داشته باشد که مخاطبان زیادی را جذب کند، ترافیک زیادی تولید کند و برای تبلیغ کنندگان و فروش محصولات مناسب باشد.


۴. وبلاگ های معکوس (پست مهمان)

وبلاگ های معکوس امکان تولید پست برای مهمانان را فراهم می کند. اینها یک نوع وبلاگ منحصر به فرد اما مدرن هستند. به جای اینکه مالک محتوا ایجاد کند، محتوا توسط مهمانها تولید و پست می‌شوند. یک وبلاگ معکوس تیمی دارد که پست‌ها را نظارت و بررسی می‌کند، قوانین را نظارت می کنند و موضوعاتی برای تعامل بیشتر را تبلیغ و بولد می کنند. علیرغم این واقعیت که وبلاگهای اینگونه، تولید محتوای آنها توسط نویسندگان مهمان انجام می شود، خود مالک نیز باید پست های خود را بنویسد. از نمونه‌های ایرانی اینگونه وبلاگ ها میتوان به ویرگول، مداد، آمیگو اشاره کرد.

هر وبلاگ نویسی باید به دنبال وبلاگ هایی مرتبط در زمینه فعالیت خود باشد تا بتواند در آن وبلاگ نویسی مهمان انجام دهد و از این طریق بازدیدکنندگان را به وبلاگ خود جذب کند.


۵. وبلاگ های وابسته و کسب درآمد از آن

وبلاگ نویسان وابسته برای ایجاد کمیسیون های بازاریابی وابسته به وبلاگ نویسی می پردازند. آنها به جای ایجاد محصولات خود، پست های وبلاگی می نویسند که محصولات دیگران را بررسی کند. هدف این گونه بلاگها، تشویق بازدیدکنندگان برای خرید آن محصولات با استفاده از لینک محصول است. این روش به وبلاگ نویس اجازه می دهد تا کمیسیونی را که توسط خالق محصول مشخص شده است دریافت کند.

یک وبلاگ نویس وابسته معمولاً پست هایی را در مورد محصولات وابسته می نویسد. برخی نظرات دیگران را می نویسند، در حالی که برخی دیگر وب سایت هایی را ایجاد می کنند که برای تبلیغ یک محصول وابسته خاص اختصاص داده شده است. سئو بخش مهمی از فرآیند است، زیرا یک وبلاگ نویس وابسته به بررسی‌ها، به رتبه اول در نتایج جستجو نیاز مبرم دارد.


۶. وبلاگ های رسانه ای

وبلاگ های رسانه ای با محتوایی که تولید می‌کنند تعریف می شوند. اگر از وبلاگ نویسی با استفاده از ویدیوها لذت می برید، پس یک وبلاگ نویس در این تایپ هستید. اگر محتوای وب سایت های دیگر را مدیریت می کنید، یک لینک لاگ دارید. اگر عکس ها یا طرح های هنری را در وبلاگ خود ارسال می کنید، میزبان یک فتوبلاگ یا وبلاگ هنری هستید.

این نوع وبلاگ در بین افراد در زمینه های مختلف محبوبیت دارد. جمعیت جوان در حال ضبط گیم پلی ویدیویی خود هستند و آن را با افراد علاقه مند به آن بازی به اشتراک می گذارند. عکاسان می توانند تعداد زیادی عکس را که در آخرین سفر گرفته اند به اشتراک بگذارند. افرادی که پادکست دارند می توانند فایل های صوتی آخرین قسمت ضبط شده را در اینگونه وبلاگ‌ها ارسال کنند.


۷. وبلاگ نویسان فریلنسر

وبلاگ نویسان فریلنسر کسانی هستند که برای ارائه خدمات، به عنوان مثال نوشتن محتوا برای سایر مشاغل، پول دریافت می کنند. اگر به دنبال راهی برای کسب درآمد اینترنتی هستید و تجربه ای در وبلاگ نویسی دارید، وبلاگ نویسی آزاد راهی است که می توانید انجام دهید.

وبلاگ نویسان آزاد موضوعات ارائه شده توسط مشتریان خود را پوشش می دهند. برخی خود را به عنوان متخصص در یک صنعت یا جایگاه خاص معرفی می کنند، در حالی که برخی دیگر خود را به عنوان نویسندگان عمومی معرفی می کنند که می توانند هر چیزی را با کمی تحقیق پوشش دهند. کارشناسان در یک صنعت یا جایگاه خاص تمایل دارند که نسبت به نویسندگان عمومی هزینه بیشتری دریافت کنند.


کسب درآمد از وبلاگ نویسی

در اینجا چند راه برای کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی آورده شده است:

آموزش کسب درآمد از وبلاگ نویسی
آموزش کسب درآمد از وبلاگ نویسی

ایجاد درآمد وابسته

درآمد وابسته شکل دیگری از درآمد حاصل از بازاریابی وابسته است. هنگامی که یک کاربر روی لینک وابسته شما کلیک می کند، کمیسیون دریافت می کنید.


درآمد تبلیغات

با افزایش خوانندگان، شرکت ها و تبلیغ کنندگان می توانند برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود در وبلاگ به شما پول بدهند. شما می توانید با اجرای تبلیغات محصولات یا خدمات آنها در وبلاگ خود درآمد کسب کنید.


درآمد با فروش سابسکرایب

پس از ایجاد وبلاگ خود، می توانید پلنهای عضویت سابسکرایب را برای کسب درآمد راه اندازی کنید. خوانندگان یک عضویت ماهانه یا سالانه را برای دسترسی به محتوای اضافی یا ممتاز خریداری می کنند.


درآمد از طریق ارائه خدمات وبلاگ نویسی

شما می توانید از طریق یک وبلاگ با ارائه خدماتی مانند کپی رایتینگ، مشاوره، آموزش یا کوچینگ درآمد کسب کنید.


درآمد با فروش محصولات

بسیاری از وبلاگ نویسان با فروش محصولاتی دیجیتال یا فیزیکی که ایجاد می‌کنند درآمد کسب می‌کنند. این محصولات می تواند کتاب الکترونیکی، نرم افزار، کالا یا هر محصول دیگری باشد که می خواهید بفروشید.


نکات مهم برای شروع وبلاگ نویسی

اگر نمی دانید چطور اولین پست وبلاگ خود را بنویسید آموزش مقاله نویسی برای سایت را بخوانید.

  • فروش صفحه تبلیغات را در نظر بگیرید: زمانی که وبلاگ شما فالوورها و بازدیدکنندگان وب سایت را به دست آورد، ممکن است شرکت ها برای قرار دادن تبلیغات در وبلاگ شما با شما تماس بگیرند. اگر می خواهید به عنوان یک وبلاگ نویس درآمد خود را افزایش دهید، روی استفاده از سرویسی تمرکز کنید که به شما کمک می کند تبلیغ کنندگانی را پیدا کنید که با معیارهای وبلاگ شما مطابقت دارند.
  • مهارت های خود را بهبود ببخشید: برای یادگیری مهارت های جدید مرتبط با جایگاه خود، گواهینامه ها را دنبال کنید. برای ارتقای کیفیت کار خود بر بهبود مهارت های خود تمرکز کنید.
  • ایجاد محتوای همیشه سبز: موضوعات همیشه سبز برای همیشه برای خوانندگان مرتبط باقی می ماند. موضوعاتی مانند “برترین روندهای رسانه های اجتماعی 2022” ممکن است پس از سال 2022 بی ربط شوند، اما موضوعاتی مانند “تاریخچه رسانه های اجتماعی” همیشه سبز است، زیرا مخاطبان می توانند آن را برای سال ها مفید بدانند.

نتیجه

خوب حالا انتخاب کنید، کدام مورد را میخواهید انجام دهید، برنامه شما برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی به چه صورت است؟ خواه به دنبال ایجاد یک حضور آنلاین، جلب توجه مشتریان یا شرکای بالقوه باشید، یا فقط افکار خود را با جهان به اشتراک بگذارید، بلاگینگ یا وبلاگ نویسی راهی عالی برای انجام آن است.

این مقاله جامع همه آنچه را که باید در مورد بلاگینگ و یا وبلاگ نویسی از تنظیم ساختار وبلاگ تا تولید محتوا، برای استفاده تجاری یا شخصی بدانید را به شما آموزش می دهد؛ امیدوارم بتوانید نوع مورد نظر خود را انتخاب کرده و وبلاگ خود را برای شروع سفر بلاگینگ راه اندازی کنید.

میانگین امتیاز : 2 / 5. تعدا آرا : 2

ثبت امتیاز شما به این مطلب

niloofar fendereski
نویسنده
نیلوفر فندرسکی
من كارشناس ارشد معماری هستم و مدرک پایه ۳ اجرا در معماری دارم. بخاطر علاقه ام به دنیای وب با هدف استفاده از تکنولوژیهای روز تصمیم گرفتم در حوزه تولید محتوای وب سایت و سوشال مدیا فعالیت کنم. امیدوارم مطالبم مورد پسند و استفاده خوانندگان قرار بگیرد.

نظرات کاربران

پويا سعيدي27 خرداد 1402

انقدر كامل و روون بود ترغيب شدم يه وبلاگ داشته باشم

    آوادیس31 خرداد 1402

    ممنون از شما، پیشنهاد می کنم زودتر دست به کار بشید که عالیه

شما نظری در این مورد ندارید؟