content first approach redesigning website

استراتژی محتوا محور در ریدیزاین سایت

زمان مطالعه 4 دقیقه
استراتژی محتوا در ریدیزاین سایت

راهکار محتوا محور فلسفه ی جدیدی است که شرکت های توسعه دهنده وب در تلاشند بر طبق آن وب سایت های مشتریان خود را به منظور کارایی و موفقیت بیشتر، هدایت کنند.

5
(1)

روش محتوا محور اهمیت محتوای وب سایت را شرح می دهد و مبیّن این مطلب است که کاربران وب سایت به دلیل محتوای آن به بازدید وب سایت می پردازند. بنابراین نیاز است یک استراتژی محتوا محور در ریدیزاین سایت خود لحاظ کنید.

یک استراتژی محتوا محور در باز طراحی وب سایت مشخص می‌کند که چطور می توان به نیازمندی های مخاطبان هدف پاسخ داده شود و متعاقب آن به اهداف بازاریابی دست یافت. محتوا به منزله یک آهنربا برای وب سایت شما عمل می کند. از اینرو می بایست تمامی روش های بازاریابی محتوایی را فراگیرید و در وب سایت خود اجرا کنید.

استراتژی محتوا در ریدیزاین سایت، به هدایت صحیح برنامه ها در ارتباط با مخاطبان، موضوعات و ساختار وب سایت می انجامد. به علاوه، با استفاده از این استراتژی محتوا می توانید سلسله مراتبی برای محتوای وب سایت ایجاد کنید و مهمترین و کم اهمیت ترین محتواها برای هر صفحه را به خوبی تشخیص دهید. درآغاز طراحی مجدد وب سایت و قبل از اینکه هیچگونه طرح و توسعه ای صورت بگیرد، می بایست یک استراتژی محتوا بر روی وب سایت شما پیاده سازی شود.


مشکلات رویکرد طراحی محور وب سایت

انسانها موجوداتی بصری هستند، یعنی به جای تجسم و استفاده از تصورات ، مشاهده اشیاء با چشم، کمک زیادی به درک آنها می‌کند. مشاهده ظاهر وب سایت قبل از آماده سازی محتوای واقعی گزینه خوبی به نظر می آید اما ترتیب درست آماده سازی وب سایت را نقض می‌کند.

طراحی وب سایت پیش از تصمیم گیری برای محتوای اصلی آن، می تواند به عنوان یک گام اشتباه در طراحی وب سایت به استراتژی لطمه وارد کند و به هدر رفتن زمان و هزینه ها منجر شود.

اگر قبل از اینکه محتوای وب سایت را بدانیم به طراحی آن اقدام کنیم، مانند این است که جعبه ای آماده کنیم در حالی که نمی دانیم چه چیزی درون جعبه قرار خواهد گرفت و اگر محتوای جعبه، درون آن جای نگیرد دو حق انتخاب خواهیم داشت: یا باید از ابتدا بسته بندی را آغاز کنیم و یا محتوا را به قدری فشرده کنیم که در بسته بندی جای بگیرد و ما نمی خواهیم این اتفاق بیفتد .

وب سایت elezea.com

به جای قرار دادن اجباری محتوا در طراحی گرافیکی سایت، در این روش می‌بایست ریدیزاین وب سایت بر اساس استراتژی محتوا مور انجام پذیرد تا اطلاعات مهم به صورت قابل قبولی برجسته‌سازی شود.

استفاده از رویکرد طراحی محور در ابتدای کار باعث می‌شود کاربران تجربه خوبی از کار با وب سایت کسب نکنند و سیاست‌های کسب و کار را با شکست مواجه کند و باعث خدشه‌دار شدن برندینگ شود. محتوا می‌بایست در دسترس و جذاب باشد. اگر مجبور باشیم محتوا را درون طرح جای دهیم، مجبور خواهیم بود برخی از اصول را نادیده بگیریم تا بتوانیم محتوا را با طرح هماهنگ کنیم.


تدوین استراتژی محتوا محور قبل از شروع فاز طراحی وب سایت

مانند اغلب کارها، آماده سازی محتوا یک نکته کلیدی به شمار می‌آید. برای ریدیزاین یک وب سایت بر پایه محتوا، طوفان فکری، سازماندهی، برنامه ریزی دقیق و حذف و اضافه کردن موضوعات، مهمترین وظایفی هستند که باقی فرایند ساخت وب سایت به آنها وابسته است.

ساختار وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است و نقشه سایت نیز ابزاری مهم برای سازماندهی و یا تفکیک محتوا محسوب می‌شود. در شروع کار، طرحی ابتدایی از وب سایت تهیه می‌شود که صفحات اصلی، صفحات ثانویه و زیر مجموعه های آن ها را مشخص می کند.

این صفحات بر اساس تنوع محتوا و ترتیب قرارگیری آن آماده می شوند. نقشه سایت تجسم سلسله مراتب محتوا را آسان تر می‌کند و امکان اضافه کردن، ویرایش و یا حذف فضاها را میسر می کند. هنگامی که طرحی مورد توافق قرار گرفت، توسعه وب سایت به سهولت انجام می‌شود و محتوا برای سلسله مراتب جدیدی ویرایش می شود.


رابطه استراتژی محتوا محور با دیزاین سایت

برای مدت‌های طولانی ، شرکت‌ها قبل از تولید محتوا ، نمونه طرح های متنوعی را مورد بررسی قرار می‌دادند. بنابراین توسعه محتوا بدون تجسم طرح وب سایت ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. در استراتژی محتوا محور در شروع کار به تولید محتوا با کیفیت پرداخته می‌شود.

تا زمانی که یک وب سایت محتوای با کیفیت داشته باشد و به کاربرانش اطلاعات ارزشمندی ارائه دهد، می تواند بدون هیچ طراحی خاصی ساخته شود و به موفقیت دست یابد. البته وب سایت‌های قدرتمند هماهنگی بین محتوای با کیفیت، ناوبری واضح و طراحی زیبا و تعاملی را به خوبی حفظ می کنند.


طراحی سایت محتوا محور

هدف از طراحی سایت حرفه ای با استراتژی محتوا محور، ارائه محتوای مناسب، حفظ ارزش نام تجاری و فراهم ساختن یک محیط بصری مناسب و جالب توجه است. طراحان وب قبلاً مجبور به استفاده از روش هایی برای نمایش محتوا بودند که این روش بیش از این مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و یا دستخوش تغییر شده است.

اگر طراحان وب سایت پیش از این به درک بهتری از محتوا دست می یافتند، طراحی‌های بسیار متفاوتی ارائه می دادند. در دنیای مدرن وب، محتوا به سرعت در دستگاه‌های مختلف در حال تولید و شکل گرفتن است و طراحی می‌بایست از یک استراتژی محتوا محور عمیق و کاربردی تبعیت کند تا باعث افزایش کارایی بازاریابی محتوا شود.


جمع بندی

استراتژی محتوا محور در ریدیزاین سایت ایده ای کاربردی است. اما حتماً باید برای تولید محتوا در ابتدای کار، اولویت قائل شوید. این کار با توسعه یک استراتژی محتوا محور آغاز می‌شود و نیازمند تولید محتوای مورد نیاز مشتریان است. محتوا باید به خوبی تولید شود و در تمام مدتی که کاربر در حال بازدید از وب سایت است ، اطلاعاتی که مخاطبان هدف در پی آن هستند را در اختیارشان قرار دهد و به سوالات آن ها پاسخ گوید.

طراحی و توسعه یکی از عامل های اساسی موفقیت ریدیزان سایت است، هنگامی که شروع به تولید محتوا می‌کنید ، طراح وب سایت نیز باید کار طراحی سایت را آغاز کند. ریدیزاین سایت با استراتژی محتوا محور نه تنها به برآوردن نیاز مخاطبان کمک می کند، بلکه باعث می‌شود تجربه کاربری مثبت‌تری برای بازدید‌کنندگان فراهم شود. قابلیت استفاده ، ناوبری ، مشارکت و ارتقا کیفیت محتوا سایت برای تبدیل بهتر بازدیدکنندگان به مشتری از اهداف نهایی این رویکرد است.

میانگین امتیاز : 5 / 5. تعدا آرا : 1

ثبت امتیاز شما به این مطلب

شما نظری در این مورد ندارید؟