10 do's and don'ts of launching an e-commerce site

۱۰نکته مهم در راه اندازی فروشگاه‌ اینترنتی

زمان مطالعه 4 دقیقه
نکات مهم راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در هیچ دوره زمانی، راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی آسان‌تر و ارزان‌تر از زمان حالا نبوده است. ولی این بدان معنی نیست که موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی آسان است. نکات بسیاری برای موفقیت یک فروشگاه اینترنتی دخیل هستند که بسته به نو کسب و کار شما برخی از آن‌ها بسیار مهم‌تر و کاربردی‌تر هستند و برخی دیگر کم اهمیت‌تر.

0
()

در این میان نکات راه اندازی فروشگاه اینترنتی برخی از آنها در بین تمامی کسب‌وکار مشترک هستند که در این مقاله به این نکات عمومی اشاره‌ای کلی اما مفید خواهیم داشت.


محصولات فروشگاه اینترنتی خود را تست کنید

برای بسیاری از افراد، قبول اینکه بعضی مواقع محصول آنها عالی نیست، سخت است. نیازی نیست ماه‌ها زمان در فروشگاه اینترنتی خود صرف کنید تا متوجه شوید برای محصول شما تقاضایی وجود دارد یا خیر، با دوستان و دوستانه دوستان خود شروع کنید. ایده قدیمی شروع کسب و کار از خارج گاراژ را به کار بگیرید. این ایده قبلاً خودش را ثابت کرده.

قبل از اینکه محصول را در جریان فروش قرار دهید، یک نظر سنجی از اطرافیان خود پیرامون محصول خود داشته باشید.


تصور نکنید مخاطبان فروشگاه شما را از روی هوا پیدا می‌کنند

ممکن است شما به این موضوع بخندید، اما این یکی از رایج‌ترین تصورات غلط در میان وب‌سایت‌‌های فعال فروشگاهی است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند “وب‌سایت‌ را آماده می‌کنیم و میلیاردر می‌شویم”.
هیچ کس به طور تصادفی در وب‌سایت‌ شما وارد نمی شود. دنیای وب بسیار بزرگ است و هرکسی که وب‌سایت‌ شما را می‌بیند، جستجو کرده، تبلیغات را دیده، یا شخصی توصیه کرده وب‌سایت‌ شما را ببیند. شما باید برنامه‌ای برای هدایت بازدید کننده به وب‌سایت‌ خود داشته باشید بنابراین می‌توانید از کمک یک شرکت تبلیغاتی و یا متخصص بهینه سازی وب‌سایت‌ برای موتورهای جستجو و …استفاده کنید.


روش‌های گوناگون بازاریابی را امتحان کند

بازاریابی رایگان عالی است اما مقیاس پذیر نیست. شما باید فروشگاه اینترنتی خود را به مقیاسی برسانید که ارزش صرف زمان بر روی آن را داشته باشد. بعضی مواقع برای این کار باید روش‌های مختلف طراحی سایت فروشگاه آنلاین و استراتژی های مختلف بازاریابی را امتحان کنید تا ببینید کدام برای کسب‌وکار شما بهتر است.

به یاد داشته باشید: مارکتینگ کسب و کار اینترنتی هزینه دارد، پس حواستان باشد که بودجه‌ای برای تست روش‌های گوناگون آن کنار گذاشته‌اید. باید به اندازه‌ای باشد که بتوانید روش‌های مختلف را آزمایش کنید، اما نه آن‌قدر که کسب و کار شما را مختل کند. باید روش‌های مختلف موفق بازاریابی را امتحان کنید. بهترین برندهای کسب و کارهای اینترنتی به صورت مدام روش‌های مختلف را تست و تست مجدد می‌کنند تا بهترین راهکارها از قیف تشخیص آنها رد شود. همه این کارها برای تبدیل تجارت شما به یک تجارت آنلاین بزرگ نیاز است.


وام‌های بانکی را فراموش کنید

در حالی که این مورد برای برخی شرکت‌ها خوب بوده برای بسیاری منجر به شکست شده است. اگر شما بودجه‌ای برای کسب و کارهای اینترنتی مناسب کنار نگذاشته باشید، در دراز مدت، می‌تواند نقطه‌ای مقابل کسب و کار شما باشد.

مراجعه به بانک و اعلام اینکه ” من یک کسب و کارهای اینترنتی موفق دارم و نیاز به سرمایه جهت گسترش کار دارم” بسیار آسان‌تر از آن است که مراجعه کنید و بگویید “من نیاز به پول برای جلوگیری از ورشکستگی دارم”. اگر شما بتوانید روی پای خود باشید کمتر در خطر هستید. درخواست پول زمانی که به آن نیاز ندارید شما را در موضع قدرت قرار می‌دهد.


شنونده خوبی باشد و مشتریان خود را بشناسید

به عنوان یک کسب و کارهای اینترنتی، از زمان راه اندازی وب‌سایت‌، هر روز مشتریان مواردی را به شما می گویند. این بدان معنی نیست که شما باید هر کاری آنها میگویند انجام دهید، بلکه به این معنی است که شما باید صحبت‌های آنها را با دقت بشنوید.

مشتریان به مواردی کسب و کار شما اشاره می‌کنند که ممکن است شما هرگز راجع به آن فکر نکرده باشید. پس از ارزیابی پیشنهادت آنها، به سرعت محصولی ایجاد کنید که بهتر از محصول فعلی شما باشد. به علاوه، زمانی که مشتریان متوجه شوند شما به صحبت آنها با دقت گوش می‌کنید، یک رابطه عمیق ایجاد می‌کنید و مشتریان وفادار به برند شما می‌شوند.


یک  شبه راه صد ساله را نمی‌توان پیمود

به نظر می‌رسد این مورد یکی از رایج‌ترین قاتل‌های راه اندازی فروشگاه اینترنتی باشد. زمانی که شما فروشگاه را راه اندازی می‌کنید، به مواردی که در آن خوب هستید بچسبید. اگر هدف شما طراحی سایت فروش لوازم آرایشی و بهداشتی است، بهترین فروشنده لوازم آرایشی باشید. سعی نکنید یک برند یا تکنولوژی جدید بسازیدمتمدن باشید، تکنولوژی‌های زیادی از قبل وجود دارند که کسب و کار شما را آسان می‌کنند.

ادغام عمودی (در اقتصاد خرد و مدیریت، فرایندی است، که در آن یک شرکت، شرکت‌های توزیع و پخش محصولات خود را، تحت تملک خود در می‌آورد، تا پس از مرحله تولید، کنترل خود را بر این قسمت‌ها افزایش دهد)بسیار پر هزینه است و زمان زیادی برای راه اندازی برند خود و ایجاد محصولات تولیدی شما و استفاده از آنها در وب‌سایت‌ موفق شما وجود دارد. در ابتدا فقط قدرت اصلی خود را افزایش دهید. زمانی که موفق شدید، به فکر ویژگی‌های جدید باشید.


پیش از شروع خود را برای هر چیزی آماده کنید

“ما زمانی که به پل برسیم از روی آن رد میشیم” این تصور رایج در بین کارآفرینان در قبال مشکلات قابل پیش بینی است. شما به طور حتم نمی‌توانید در شروع فروشگاهی با همه ویژگی‌هایی که در نظر دارید راه اندازی کنید، اما مطمئن شوید یک پایه و ستون محکم برای آن ساخته‌اید.

سازماندهی و پیگیری مشتریان خود را تا جایی که می‌توانید از قبل خودکار کنید. اشتباهات عملیاتی برای ترمیم خیلی گران هستند، بنابراین فکر نکنید هر کاری را بخواهید بعداً می‌توانید به سرعت انجام دهید.


نا امیدی بزرگ‌ترین دشمن شما است

در حالی که واقع گرایی مهم است، سخن یکی از بزرگان که می‌گوید “شش سال کار سخت برای موفقیت یک شبه نیاز است” جالب‌تر است.

مطمئناً افراد خوش شانس هم وجود دارند. اما ۹۹٫۹% از داستان‌های موفقیت نشان از کار شبانه روزی آنها دارد. دانستن این موضوع که موفقیت آسان و سریع نخواهد بود، مهم است. اما اگر شما یک محصول خاص داشته باشید، ارزش کار سخت را دارد. پیگیری هدف و موفقیت باید تنها گزینه شما باشد.


الگوی درآمدی خود را با دقت برنامه‌ریزی کنید

جامعه اینترنت سخن جسی آیزنبرگ را پیرامون شبکه اجتماعی دوست دارد: ما شروع به کار می‌کنیم و بعداً به نحوه پول‌سازی آن فکر می‌کنیم!

برای تعداد انگشت شماری از فناوری‌های بازی، کاملاً کار کرده. اما برای دیگر وب‌سایت‌‌ها منجر به شکست شده. این که قسمتی از سهم بازار را با ارائه محصول یا خدمات رایگان به دست بیاوریم خوب است، اما باید به این موضوع که چگونه به یک کسب و کار سود آور تبدیل شود هم فکر کنیم یا اینکه خودمان را برای شکست آماده کنیم.


با یک دست چندین هندوانه بر ندارید

شما مالک، بنیان‌گذار، رهبر هستید. اگر ۱۲ ساعت از روز را فقط صرف حفظ کسب و کار خود کنید، هرگز رشد نخواهید کرد. اگر شما ۱۲ ساعت روز را کار کنید تا سفارشات را تحویل دهید و نتوانید یک نفر را برای این کار استخدام کنید، کسب و کار شما مقیاس پذیر نیست. سعی کنید زمان کمتر در روز برای انجام کارها اختصاص دهید تا بتوانید بر روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید.

در پایان لازم می‌بینیم تا به شما یاد آوری کنیم که نکات گفته شده در بالا تنها نکات عمومی هستند و به را اینکه شما در کسب و کارهای اینترنتی خود موفقیت بهتری داشته باشید بایستی با استفاده از نظر مشاورین با تجربه در این زمینه میزان ریسک خود را کاهش دهید. در صورتی که شما در زمینه  کسب و کارهای اینترنتی خود تجربه‌ی بد و یا خوبی دارید آن را با ما و دیگر خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

میانگین امتیاز : / 5. تعدا آرا :

ثبت امتیاز شما به این مطلب

شما نظری در این مورد ندارید؟