15 نکته مهم مدیریت سایت فروشگاهی با هدف رشد صعودی [ مزایای داشتن مدیر سایت خوب ]

زمان مطالعه 8 دقیقه
15 نکته مهم در مدیریت سایت فروشگاهی، رشد کسب و کار با مدیریت وب سایت فروشگاهی و استفاده از تخصص یک مدیر سایت فروشگاه اینترنتی

وب سایت های امروزی فقط کارت های ویزیت دیجیتال دهه 1380 نیستند بلکه پایگاه های تجارت آنلاین کاملاً کاربردی هستند که نیاز به توجه و مدیریت منظم دارند. اینجاست که اهمیت مدیریت سایت فروشگاهی آشکار می شود.

0
(0)

در این نوشتار به مزایای مدیریت سایت فروشگاهی پرداخته و نکاتی را برای استفاده حداکثری از وب سایت فروشگاهی خود ارائه می دهیم. یادمان نرود پیش از مدیریت فروشگاه، بحث طراحی سایت فروشگاهی مطرح است که بایستی به درستی از این مرحله عبور کنیم.

مدیریت سایت فروشگاهی چیست؟

راه اندازی سایت فروشگاهی شما تنها شروع کار بوده و باید به طور منظم مورد بازبینی قرار گرفته و بروز شود تا به هدف خود عمل کند و رشد صعودی رقم بزند. حتی اگر از فناوری آگاه باشید، ممکن است به خصوص با پیچیده‌تر شدن اینترنت و گسترش آن، زمان کافی برای مدیریت سایت فروشگاهی خود نداشته باشید، بنابراین، بیشتر مشاغل تجارت الکترونیک به یک مدیر برای سایت فروشگاهی خود احتیاج دارند. برخی از مسئولیت هایی که مدیریت سایت فروشگاهی به عهده خواهد گرفت عبارتند از:

  • اطمینان از عملکرد وب سایت
  • انجام بروزرسانی نرم افزاری
  • مانیتور بر عملکرد وب سایت
  • توسعه و بروزرسانی محتوا
  • تنظیم و بهبود طراحی سایت فروشگاه
  • حفظ امنیت وب سایت
  • سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه

بسیاری از کسب‌وکارهای تثبیت‌شده‌، مدیران سایت فروشگاهی اختصاصی دارند. مدیر سایت فروشگاهی عنوان شغلی رایج در صنعت است. معمولاً توسط شخصی انجام می شود که سال ها تجربه در عملیات تجارت الکترونیک، بازاریابی، خدمات مشتری و سایر زمینه های مرتبط دارد.

https://www.upscribe.io

اهمیت و مزایای مدیریت سایت فروشگاهی

یک وب‌سایت هنگامی که به درستی مدیریت شود، مزایای بسیاری دارد که در اینجا به پنج مزیت اصلی مدیریت وب سایت فروشگاهی اشاره شده است:

اهمیت و مزایای مدیریت سایت فروشگاهی در تجارت الکترونیک
اهمیت و مزایای مدیریت سایت فروشگاهی در تجارت الکترونیک

1. ایجاد علاقه مشتری

وب سایتی که به خوبی نگهداری می شود، مشتریان جدیدی را جذب کرده و مشتریان فعلی خود را بازمی گرداند. وب سایت شما باید مشتری محور و شهودی بوده و محتوای آن به روز نگه داشته شود تا بارها و بارها دلیلی برای بازگشت به آن وجود داشته باشد. تکنیک‌های بازاریابی درون‌گرا مانند وبلاگ نویسی و ایجاد پیشنهادهایی مانند کتاب‌های الکترونیکی و کاغذهای سفید نیز می‌توانند مشتریان بالقوه را به وب‌سایت شما جذب کرده و شما را مانند یک مرجع در محصولات یا موضوعات مختلف جلوه دهند. در اینجا می توانید در مورد استراتژی های تبلیغات سایت فروشگاهی بخوانید.


2. رتبه گرفتن در سئو و موتور جستجو

نگهداری وب سایت برای رتبه بندی در موتورهای جستجو و همچنین بروزرسانی منظم محتوا بسیار مهم است، زیرا کمک می کند تا سایت شما در لیست موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. در مقابل، قالب بندی درست محتوا برای وب سایت نیز یک هنر و علم به حساب می آید، بنابراین مدیریت محتوای وب سایت نیاز به درک هر دو عامل HTML و سئو سایت فروشگاهی دارد.


3. انتقال تصویر برند

وب سایت شما بازتابی از برند شماست. اگر سایت شما یک دهه پیش طراحی شده و حاوی تعداد زیادی اشتباهات املایی و گرامری یا محتوای قدیمی یا لینک های خراب و صفحات مرده است، مشتریان فکر می کنند که شما به سادگی از عهده مدیریت سایت فروشگاهی خود بر نمی آیید و احتمالاً شرکت دیگری پیدا می کنند که این کار را به بهترین نحو برای آنها انجام دهد. در نتیجه مهم است که به طور معمول نگاهی به ظاهر وب سایت خود بیندازید تا اطمینان حاصل کنید که با ترندهای طراحی سایت هماهنگ هستید و سایت شما کاملاً کاربردی و بدون باگ های واضح و مخرب است.


4. اطلاع رسانی تصمیمات تجاری

آیا می دانید مشتریان شما چه کسانی هستند و به چه چیزی علاقه مند هستند؟ تجزیه و تحلیل وب سایت می تواند انواع مشتریانی را که حتی نمی دانستید دارید را کشف کرده و تحلیل کنید که بازدیدکنندگان از کدام منابع ترافیک به وب سایت شما آمده اند، مدت زمانی که در وب سایت می مانند چقدر است و کدام صفحات برای آنها محبوب تر هستند. این بینش می‌تواند به شما کمک کند صفحاتی را که بیشترین نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ را دارند و محتوایی را که افراد ارزشمند می‌دانند تولید یا گسترش داده و بهینه کنید. اگر برای انتخاب بهترین نرم افزار ساخت سایت فروشگاهی خود مردد هستید این مقاله را هم بخوانید.


5. ارائه امکان خرید آسان

یک فروشگاه آنلاین 24 ساعته باز است، بنابراین مشتریان می توانند در هر زمان و هر مکان خرید کنند. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید شخصی را که به صورت حضوری یا تلفنی سفارشات فیزیکی انجام دهد را استخدام کنید و در هزینه های نیروی کار صرفه جویی می شود. با این حال، در صورت عدم مدیریت درست سایت فروشگاهی، ممکن است باگ‌ها و اشکالات دیگری ایجاد شود که می‌تواند تجربه خرید را مختل کرده و برای شما هزینه‌ای را به همراه داشته باشد که به سرعت متشری را به سایت فروشگاهی دیگری منتقل کند.

بیشتر بخوانید : برای آشنایی بیشتر با 5 روش خدمات پشتیبانی سایت فروشگاهی اینجا را بخوانید.


15 نکته مهم مدیریت سایت فروشگاهی

اگر به دنبال راه هایی برای بهبود عملکرد وب سایت خود هستید، ما در این مقاله 15 نکته برای مدیریت فروشگاه اینترنتی ، از پیشنهادات نگهداری روزانه گرفته تا ایده های بازاریابی اینترنتی بلند مدت ارائه داده ایم.

نکات مدیریت وب سایت فروشگاهی، چگونه مدیر فروشگاه اینترنتی باعث رشد یک سایت فروشگاهی می شود؟
نکات مدیریت وب سایت فروشگاهی، چگونه مدیر فروشگاه اینترنتی باعث رشد یک سایت فروشگاهی می شود؟

1. از سایت فروشگاهی خود بک آپ بگیرید

فاجعه می تواند در هر زمانی به شکل هکرها، قطع برق، خطای انسانی یا رویدادهای آب و هوایی، رخ دهد. در نتیجه پشتیبان گیری منظم از وب سایت، از بروز خطر برای وب سایت شما جلوگیری می کند. مدیر سایت فروشگاهی باید یک برنامه منظم از بک آپ گیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اگر با مراحل ساخت سایت فروشگاهی آشنا نیستید کلیک کنید.


2. مانیتور Downtime (نظارت از کار افتادگی سایت)

هنگامی که وب سایت از کار می افتد، فروش کاهش می یابد یا به کل مختل می شود. هرچه تجارت بزرگتر باشد، این ضررها بیشتر می شود. بنابراین، اگر متوجه خرابی ها شدید، سریعاً به ارتقای هاستینگ یا تغییر شرکت هاستینگ فکر کنید. در مدیریت سایت فروشگاهی می توان از ابزارهای متفاوتی جهت مانیتور آنلاین داون تایم سایت استفاده کرد.


3. دریافت گزارشات امنیتی روزانه

تهدیدات امنیتی و بدافزارها در حال افزایش هستند. مشتریان باید برای در اختیار قراردادن اطلاعات شخصی و مالی خود احساس راحتی کنند، به همین دلیل است که رعایت اصول امنیتی بسیار مهم است. اکثریت قریب به اتفاق حملات سایبری خودکار طراحی شده اند تا از وب سایت شما به عنوان بستری برای phish کردن اطلاعات استفاده کرده که اغلب منجر به کلاهبرداری از کارت اعتباری می شود.

نگهداری وب سایت به معنای اطمینان از ایمنی و به روز بودن معماری سایت است. این شامل مدیریت غیرفعال (به عنوان مثال، راه اندازی فایروال) و مدیریت فعال (به عنوان مثال، انجام اسکن بدافزار) است.


4. تست سایت در مرورگرها

نحوه نمایش لی اوت یا طرح بندی وب سایت می تواند از مرورگری به مرورگر دیگر تغییر کند. برای مثال، ممکن است در کروم عالی به نظر برسد، اما در سافاری نه. آزمایش سایت در مرورگرهای مختلف برای اطمینان از تجربه کاربری یکپارچه خوب بسیار مهم است، زیرا یک طرح بندی یا لی اوت ضعیف یا گیج کننده ممکن است مشتریان را ناامید و خرید در سایت شما را مختل کند. همچنین باید سایت خود را در مرورگرهای اصلی دستگاه های تلفن همراه بررسی کنید تا مطمئن شوید که کاملاً رسپانسیو است.


5. مرور و تجزیه و تحلیل معیارها

بازدیدکنندگان از کدام منابع ترافیک سایت می آیند؟ چه مدت در وب سایت می مانند؟ کدام صفحات بیشتر دیده می شوند؟ کدام محصولات بهترین عملکرد را دارند؟ تجزیه و تحلیل داده ها و معیارها می توانند به این سؤالات پاسخ دهند و به شما کمک کنند تا سایت خود را برای مشتریان، بهتر بازاریابی کنید. البته، این داده ها در طول زمان تغییر خواهند کرد، بنابراین باید به طور منظم انجام شود تا فرصت های افزایش کارایی و در نهایت افزایش درآمد از دست نرود.


6. بررسی سرعت سایت

نگهداری وب سایت شامل آزمایش زمان بارگذاری و سرعت لود سایت، حداقل به صورت ماهانه و به خصوص زمانی که محتوای جدیدی اضافه می کنید که می تواند سرعت بارگذاری را کاهش دهد، می باشد. اگر در آزمایش و افزایش سرعت سایت موفق نباشید، ممکن است مشتریان به دلیل ناامیدی سایت را ترک کنند و در نتیجه فروش خود را از دست بدهند. یکی از بخش های مهمی که مدیریت سایت فروشگاهی برعهده دارد همین بررسی سرعت سایت بصورت مداوم است.


7. آزمایش فرم ها

مخاطبین شما با ارزش ترین دارایی شما هستند، بنابراین مطمئن شوید که وب سایت شما آنها را جذب می کند! به طور مرتب وب سایت خود را مرور و هر فرم را پر کرده و آزمایش کنید تا مطمئن شوید که هیچ درخواست، تماس یا فروش به دلیل فرمی که کار نمی کند از بین نمی رود.


8. بروز رسانی منظم محصولات و محتوا

شما نمی توانید یک وب سایت بسازید و اجازه دهید بیکار بماند. برای به حداکثر رساندن پتانسیل آن، باید مرتباً آن را به‌روزرسانی کرده، محتوای با کیفیت بسازید و مشتریان را دوباره برگردانید. بروزرسانی محتواها به مدیریت سایت فروشگاهی کمک می کند تا در الگوریتم های موتورهای جستجو بهتر عمل کند، که باعث پاداش به محتوای تازه ایجاد شده می شود. صفحات محصول فروشگاه خود را فراموش نکنید، تصاویر و توضیحات را به روز نگه دارید و فراموش نکنید که محصولات قدیمی یا خارج از انبار را حذف کنید. برای تولید صفحات و محصولات جذاب نیاز به استفاده کامل از کلیه امکانات سایت فروشگاهی دارید.


9. محتوای جذاب ایجاد کنید

اگرچه هدف اصلی سایت شما فروش است، محتوا با کیفیت می تواند افرادی را به سایت شما بیاورد که در غیر این صورت ممکن است به سایت شما مراجعه نکرده باشند. پست‌های وبلاگ شکل رایجی از محتوا هستند، اما سایر خرده‌فروشان تجارت الکترونیک از طریق ویدئوها، پادکست‌ها، پیشنهادات قابل دانلود و حتی رویدادهای زنده مانند وبینارها با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند. اگر می خواهید وب سایت شما سرنخ ایجاد کند، مدیریت محتوای وب سایت حیاتی و یک راه عالی برای دریافت ترافیک رایگان است. همچنین می توان آن را به راحتی در شبکه های اجتماعی از فردی به فرد دیگر به اشتراک گذاشت.


10. سئو و بهینه سازی سایت

سئو برای ایجاد و افزایش ترافیک سایت مهم است، بنابراین مدیریت سایت فروشگاهی شامل شناسایی و تحقیق کلمات کلیدی است که مشتریان شما به دنبال آن هستند و محتوایی را ایجاد می کند که آن عبارات را هدف قرار دهد. Google Keyword Planner یا Ahrefs می تواند به شما در شناسایی مهمترین اهداف کلمات کلیدی شما کمک کند. امروزه موتورهای جستجو هوشمند هستند، بنابراین تولید محتوا برای سایت فروشگاهی با کیفیت پایین و مملو از کلمات کلیدی کمکی در دسترسی شما به اهدافتان نخواهد کرد و در واقع می تواند به رتبه وب سایت شما آسیب برساند.


11. شرکت در بازاریابی مشارکتی

بازاریابی وابسته فرآیند کسب پورسانت از طریق تبلیغ محصولات دیگران (یا شرکت) در وب سایت شما است. مدیریت وب سایت فروشگاهی ممکن است شامل جستجوی فرصت های بازاریابی وابسته و مدیریت محتوای وابسته در وب سایت باشد که می تواند یک جریان درآمد بسیار سودآور برای بسیاری از مشاغل باشد.


12. تفکر جهان شمول

شما می توانید به زبان های مختلف، سایت خود را بصورت محلی راه اندازی، بهینه سازی و هدفگذاری کنید. انواع محتوایی را که ممکن است افراد در خارج از کشور جستجو می‌کنند در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید، آنچه ممکن است برای یک کشور مناسب باشد، در کشور دیگر می‌تواند توهین‌آمیز باشد.


13. استفاده از Google AdWords در مدیریت سایت فروشگاهی

یک مدیر وب سایت ممکن است بخواهد بدون اینکه منتظر سئو کار خود باشد، کسب و کار خود را در معرض دید سریعتر از طریق Google Ads قرار دهد. گوگل ادوردز دوست شماست! البته، این یک ابزار بازاریابی پولی از طریق تبلیغات کلیکی است. مدیریت سایت فروشگاهی باید مزایا و معایب ابزارهای مختلف بازاریابی را مورد سنجش قرار دهد. با استفاده از گوگل ادوردز می‌توانید برای کلمات کلیدی پیشنهاداتی را ارائه کنید و با پرداخت هزینه به ازای کلیک، سرنخ‌ها را برای کسب و کار خود در نتایج موتور جستجوگر گوگل جذب کنید.


14. ارائه کوپن و تخفیف

ارائه کوپن و تخفیف راهی عالی برای تشویق مردم به بازدید از وب سایت شما است، مگر اینکه برای تصویر برند شما مضر باشد. کدهای کوپن و معاملات اغلب در رسانه های اجتماعی و در سایت های کوپن به اشتراک گذاشته می شوند و کسب و کار شما را براحتی در معرض دید قرار می دهند.


15. اهمیت نظرات محصول

90٪ از مصرف کنندگان قبل از بازدید از یک کسب و کار، نظرات مشتریان آنرا بصورت آنلاین را مطالعه می کنند و 88٪ آنها به توصیه های اشخاص خریدارد اعتماد دارند. نمایش نظرات در وب سایت شما به مشتریان کمک زیادی در تصمیم گیری می کند. مدیریت نظرات در یک وب سایت فروشگاهی می تواند شامل پاسخگویی و تشکر از افراد برای پاسخ های مثبت و رسیدگی به مسائلی باشد که در نظرات منفی ایجاد شده است.


مدیریت سایت فروشگاهی شما در آوادیس

همه وب‌سایت‌ها نیاز به مدیریت دارند، اگر برای مدیریت سایت فروشگاهی خود نیاز به کمک دارید می توانید با ما تماس بگیرید. از تولید محتوای مفید و با کیفیت، نگهداری و بروزرسانی رابط کاربری و توسعه تجربه کاربری مشتریان، انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ و سئو را می توانید روی دیجیتال مارکتینگ آوادیس حساب کنید. برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر همین امروز با ما در تماس باشید.

میانگین امتیاز : 0 / 5. تعدا آرا : 0

ثبت امتیاز شما به این مطلب

niloofar fendereski
نویسنده
نیلوفر فندرسکی
من كارشناس ارشد معماری هستم و مدرک پایه ۳ اجرا در معماری دارم. بخاطر علاقه ام به دنیای وب با هدف استفاده از تکنولوژیهای روز تصمیم گرفتم در حوزه تولید محتوای وب سایت و سوشال مدیا فعالیت کنم. امیدوارم مطالبم مورد پسند و استفاده خوانندگان قرار بگیرد.

نظرات کاربران

مرتضی خضری22 فروردین 1403

مفید بود مرسی

    آوادیس23 فروردین 1403

    خواهش می کنم. آرزوی موفقیت برای شما

شما نظری در این مورد ندارید؟