Understanding Ecommerce Costs

قیمت طراحی سایت فروشگاهی در سال 2024

زمان مطالعه 8 دقیقه
قیمت طراحی سایت فروشگاهی

در حقیقت دلیل استفاده بسیاری از کاربران از اینترنت، فروشگاه های اینترنتی هستند، به این ترتیب زیاد هم دور از ذهن نخواهد بود اگر این روزها بسیاری از کسب و کارها تصمیم به راه اندازی یک سایت فروشگاهی گرفته اند، خرده فروشی شرکت های تجارت الکترونیک از سال 2019 تا سال 2022 دو برابر پیش بینی شده است!

0
()

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هزینه هایی دارد. در این مقاله به قیمت طراحی سایت فروشگاهی و نحوه محاسبه این هزینه ها می پردازیم.

نکاتی که باید قبل از طراحی یک وب سایت فروشگاهی در نظر بگیرید

قبل از هر چیز به شما پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر با مراحل طراحی سایت آشنا شوید. فرآیند تصمیم گیری برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با برآورد هزینه های واقعی آن در ارتباط مستقیم است. انتخاب راه حل های صحیح که نیازهای کسب و کار شما را برطرف کند و شما را مطمئن سازد که در نهایت هزینه ای اضافه پرداخت نخواهید کرد (مثال : خرید افزونه های اضافی) دارای اهمیت است. اما قیمت طراحی سایت فروشگاهی چگونه محاسبه می شود؟


۱. چه نوع فروشگاه اینترنتی می خواهید داشته باشید؟

فروشگاه آنلاینی که محصول می فروشد با سایت فروشگاهی که خدمات خود را عرضه می کند متفاوت است. اگر در فروشگاه اینترنتی خود محصول می فروشید چه تعداد محصول با چند مدل مختلف در فروشگاه قرار خواهید داد؟ آیا به مشاغل دیگر ( B2B ) می فروشید یا به مصرف کننده ( B2C )؟ با تشخیص این نیازها انتخاب پلتفرم های سازنده سایت های فروشگاهی آنلاین را محدود می کنید. به عنوان مثال زبان فروشگاه اینترنتی یا امکان پنل فروشندگان در انتخاب این پلتفرم ها تاثیرگذار و در فرایند مدیریت سایت فروشگاهی تاثیرگذار هستند. در اینجا می توانید در مورد استراتژی تبلیغ سایت فروشگاهی بخوانید.


۲. فروشگاه فیزیکی دارید و می خواهید محصولات آنلاین هم بفروشید؟

صاحبان فروشگاه های فیزیکی، به خصوص در سال 2024 در حال راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی هستند و علاوه بر امکان خرید آنلاین توسط مشتریان، امکان فروش بین اللمللی محصولات خود را در صورت تمایل خواهند داشت. به این ترتیب امکان گسترش دامنه کسب و کار برای صاحبان مشاغل ایجاد می شود.

فروش آنلاین محصولات به معنی مدیریت موجودی محصول و حمل و نقل نیز می باشد. اگر برای مدیریت موجودی محصولات خود از پلتفرمی استفاده می کردید می توانید سیستم فروشگاه ساز اینترنتی انتخاب کنید که توانایی یکپارچه شدن با آن را داشته باشد مگر اینکه استفاده از راه حل های جدید در پلتفرم فروشگاه آنلاین شما را مطمئن کرده باشد که بتوانید بدون چالش آنرا با سیستم جدید ادغام کنید.

بخوانید: با راه اندازی مارکت پلیس شما امکان فروش را برای فروشندگان در وب سایت خود مهیا می کنید.


۳. بودجه در نظر گرفته شده برای توسعه سایت فروشگاهی شما چقدر است؟

در هنگام تحقیق در مورد راه حل های پیش رو در طراحی سایت فروشگاهی بهتر است از سفارشی سازی و آپشن های اضافی گذر کنید تا به خواسته های اصلی و مینیمال خود برسید. افزونه های خوب را جدا کنید و لیستی را ایجاد و به آن پایبند بمانید تا مطابق با بودجه برنامه ریزی شده اولیه برای طراحی سایت فروشگاهی خود پیش بروید.


۴. روشهای حمل و نقل در فروشگاه آنلاین شما چیست؟

به گزینه های حمل و نقل و ظرفیت رسیدگی به آن در فروشگاه خود فکر کنید. از طریق سرویس دهنده های دیگر آن را برونسپاری می کنید و یا آن را از درون مجموعه رسیدگی و مدیریت خواهید کرد؟ احتمالاً نیاز دارید تا قوانین و جدول زمانبندی در اختیار مشتریان فروشگاه آنلاین خود قرار دهید.

مطمئناً بدون پاسخ به این سوالات شما برای طی مسیر مراحل طراحی سایت فروشگاهی خود مشکلاتی خواهید داشت. این سوالات را پاسخ دهید تا بتوانید به راه اندازی و برآورد قیمت آن هم فکر کنید.


برآورد قیمت طراحی سایت فروشگاهی

متغیرهای بسیاری در قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیرگذارند. بطور کلی هزینه راه اندازی فروشگاه آنلاین از چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان و در برخی مواقع چند صد میلیون تومان بسته به امکانات سایت فروشگاهی که در نظر دارید، متفاوت خواهد بود. لیستی از مواردی که برای آنها هزینه می کنید:

  1. نرم افزار فروشگاه اینترنتی
  2. نام دامنه
  3. میزبانی سرور
  4. گواهی SSL
  5. قالب و طراحی گرافیکی فروشگاه
  6. برنامه نویسی افزونه ها یا خرید آن ها

قیمت زیرساخت سایت فروشگاهی

۱. هزینه های نرم افزار فروشگاه اینترنتی

راه حل ها در نرم افزارهای فروشگاه اینترنتی بسته به ویژگی های آنها و سطح خدماتی که ارائه می دهند، قیمت های متفاوتی دارند. خوشبختانه پلتفرم های مختلفی وجود دارند و انتخاب درست آن یک گام مهم در طراحی سایت فروشگاهی است. در ادامه به معرفی برخی از این پلتفرم های سازنده فروشگاه اینترنتی و همچنین تا جای ممکن به هزینه و قیمت طراحی سایت فروشگاهی با این پلتفرم ها بصورت کلی می پردازیم.


قیمت طراحی سایت فروشگاهی با مجنتو – Magento

مجنتو قدرتمند و دارای توانایی بالا و منعطف در طراحی سایت فروشگاهی با قابلیت هایی است که می تواند ویژگی های یک محصول را تعریف کند، مدیریت کاتالوگ محصولات، بهینه سازی برای موتورهای جستجو از دیگر ویژگی هایی است که مجنتو ارائه می کند. در هر حال شما نیاز به برنامه نویس توسغه دهنده و شرکت میزبان هاست خواهید داشت. نسخه کامیونیتی نرم افزار فروشگاه مجنتو رایگان است، اما نسخه اینترپرایز که مناسب کسب و کارها و شرکت های بزرگ است نیاز به تهیه لایسنس خواهد داشت.

قیمت طراحی سایت فروشگاه با مجنتو
مجنتو سیستم فروشگاه ساز اینترنتی

قیمت طراحی سایت فروشگاهی با WooCommerce

ووکامرس از معتبرترین نرم افزارهای ساخت و طراحی سایت فروشگاهی تحت سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. اگر لیستی از نیازهای فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید خواهید دید که نیازهای اصلی شما در ووکامرس برطرف خواهد شد. ووکامرس به همراه افزونه های اضافه شده به آن، معمولاً کلیه نیازهای سایت فروشگاهی شما را پوشش می دهد و علاوه بر آن افزونه ها و قالب های بیشمار آن، خیال شما را از چالشهای نرم افزاری راحت خواهد کرد. ( سورپرایز! ) در نظر داشته باشید برآورد قیمت طراحی سایت فروشگاهی ووکامرس اگر قالب بصورت اختصاصی طراحی و برنامه نویسی شود متفاوت خواهد بود.

قیمت طراحی سایت فروشگاه با ووکامرس
ووکامرس سیستم فروشگاه ساز تحت وردپرس

قیمت طراحی سایت فروشگاهی با Shopify

شاپیفای برای برآورده کردن نیازهای مشاغل کوچک آنلاین که می خواهند فروشگاهی کاربر پسند داشته باشند، ساخته شده است. چالش های کدنویسی نخواهید داشت و تمرکز شما بر روی مدیریت کاتالوگ محصولات و موجودی آنها و روش های حمل و نقل خواهد بود. به سرعت راه اندازی می شود اگر نخواهید آنرا گسترش دهید و شخصی سازی بیشتری بر روی آن انجام دهید که در این صورت نیاز به افزونه ها و کدنویسی اختصاصی خواهید داشت.

قیمت طراحی سایت فروشگاه با شاپیفای
شاپیفای سیستم فروشگاه ساز

۲. هزینه خرید نام دامنه

هزینه خرید و ثبت دامنه، هزینه ای سالانه است که بنابر گفته شرکت GoDaddy تقریباً قیمت آن از 2 تا 20 دلار در سال می باشد مگر اینکه بخواهید چندین ساله آنرا پیش پرداخت کنید. هزینه خرید و ثبت دامنه بسته به شرکتی که از آن خرید می کنید و پسوندی که مدنظر دارید متفاوت است. مثلاً دامنه .com یا .shop


۳. هزینه خرید میزبانی هاست

پس از ثبت دامنه، نوبت به خرید سرویس میزبان هاست است، برخی از سیستم های فروشگاه ساز اینترنتی در فضای ابری ارائه می شوند و میزبانی هاست را به عنوان بخشی از خدمات نرم افزار فروشگاه اینترنتی ارائه می دهند و به این معنی است که شما با چالش خرید هاست از شخص سوم و نگهداری و مدیریت آن دست و پنجه نرم نخواهید کرد. هزینه خرید هاست بسته به ویژگی ها و امکانات آن متغیر است که هم بصورت ماهانه یا سالانه ارائه می گردد.


۴. هزینه خرید گواهینامه SSL

قیمت گواهی SSL از 20 الی 70 دلار به صورت سالانه متغیر است. البته می توانید از گواهینامه های SSL رایگان که شرکت های میزبانی سرور بر روی سرورهای خود ارائه می دهند نیز استفاده نمایید که پیشنهاد می شود در مورد تفاوت آنها کمی تحقیق نمایید. گواهینامه های SSL در امنیت شبکه خریداران و بازدیدکنندگان فروشگاه شما مهم هستند و موتورهای جستجو در رتبه بندی خود آن را نیز ملاک قرار می دهند. برخی از سرویس های میزبانی هاست آن را در سرویس خود بصورت پیش فرض ارائه می دهند.

اگر صاحب کسب و کار شرکتی هستید یا بفکر راه اندازی آن هستید، مطالعه آموزش طراحی سایت شرکتی را از دست ندید.


هزینه و قیمت طراحی سایت فروشگاهی

بخشی از پروسه توسعه سایت فروشگاهی، ایجاد یک رابط و تجربه کاربری منحصر به فرد است که نشان دهنده برند شماست و تاثیر بسیاری در بازگشت کاربران خواهد داشت. قیمت طراحی سایت فروشگاهی با هزینه های استاندارد همراه است.


۱. هزینه طراحی قالب و طراحی گرافیک فروشگاه اینترنتی

همه سیستم های فروشگاه اینترنتی دارای قالب های اختصاصی خود هستند که انتخاب شما را می طلبد. برخی رایگان و برخی دیگر ممکن است هزینه های اضافی نیز داشته باشند. اگر به جستجو در اینترنت بپردازید با قالب های بسیاری برای ووکامرس و شاپیفای و مجنتو روبرو خواهید شد که به شما انتخاب های زیادی خواهد داد. برخی بهینه سازی شده برای موتورهای جستجوگر و دارای قابلیت نمایش صحیح در انواع دستگاه های تبلت، دسکتاپ و موبایل هستند.

اگر بر اساس لیست تهیه شده خود تا بدین مرحله پیش آمدید خواهید دید که باز هم مواردی هستند که بایستی به عنوان افزونه به نرم افزار فروشگاهی شما اضافه شوند تا تمام امکانات مورد نیاز شما پشتیبانی شود که در برخی موارد شامل هزینه هایی خواهند بود که بر روی قیمت طراحی سایت فروشگاهی شما تاثیرگذار هستند.


هزینه ساخت و طراحی سایت فروشگاهی توسط شخص طراح و برنامه نویس چقدر است؟

بسته به امکانات و ویژگی های مورد نیاز فروشگاه شما قیمت طراحی آن توسط توسعه دهنده متفاوت خواهد بود، می توانید شرکت ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک را طی قراردادی جهت طراحی سایت فروشگاهی خود استخدام کنید.

شرکت تجارت الکترونیک برای شما این کارها را انجام خواهد داد:

  • توسعه بکند وب سایت فروشگاهی
  • توسعه فرانتند وب سایت فروشگاهی
  • طراحی UI/UX وب سایت فروشگاهی
  • خدمات تجارت الکترونیک
  • طراحی اپلیکیشن موبایل
  • تدوین استراتژی دیجیتال
  • توسعه نرم افزار فروشگاهی سفارشی

هزینه های مستمر نگهداری یک سایت فروشگاهی

برخی از هزینه های داشتن یک فروشگاه اینترنتی صرفاً هزینه های اولیه هستند اما برخی دیگر ماهانه، سالیانه، با هر تراکنش مستمر هستند. بهتر است این هزینه ها را پیش بینی کنید تا شما را غافلگیر نکنند. در اینجا به شرح برخی از این هزینه ها می پردازیم:

  • بک آپ گیری از داده ها : داده های وب سایت فروشگاهی شما با بک آپ گیری ضمانت خواهد شد. بدون بکآپ گیری صحیح و منظم امکان از دست دادن داده ها و مشتریان بسیار زیاد خواهد بود. هزینه بک آپ گیری به اندازه فایل های فروشگاه اینترنتی شما هم بستگی دارد.
  • مدیریت موجودی : مدیریت قیمت محصولات، موجودی محصولات و هزینه های حمل و نقل کالا در فروشگاه آنلاین بصورت مداوم بایستی صورت پذیرد.
  • امنیت : علاوه بر استفاده از گواهینامه امنیتی SSL نیاز به برخی نرم افزارها جهت حفظ امنیت فروشگاه در مقابل حملات مختلف امنیتی وجود دارد.
  • بازاریابی ایمیلی : ایمیل مارکتینگ باعث ارتباط منظم با مشتریان بالقوه و فعلی می تواند به حفظ جریان درآمد در فروشگاه اینترنتی کمک کند. برخی از راه حل های بازاریابی ایمیلی بسته به لیست مخاطبان فروشگاه شما ممکن است راه حل های رایگان یا با هزینه ماهانه داشته باشند.
  • بازاریابی محصول : بازاریابی دیجیتال مثل سئو یا بهینه سازی وب سایت فروشگاهی برای موتورهای جستجوگر، بازاریابی پرداخت به ازای کلیک PPC ، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه های اجتماعی هزینه هایی خواهند داشت. این نوع بازاریابی محصول به افزایش آگاهی از برند و هدایت ترافیک کاربران به فروشگاه اینترنتی شما کمک می کند.

البته تولید محتوا برای سایت فروشگاهی نیز یکی از مواردی است که در پلن بودجه خود بایستی در نظر بگیرید.


هزینه بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر یک پروسه مداوم از انجام فعالیتهایی است که بواسطه آن صفحات وب سایت شما در نتایج گوگل و دیگر موتورها رتبه بدست می آورند و به این ترتیب افزایش بازدید ارگانیک بدست می آید. کل این پروسه که نام دیگر آن سئو سایت فروشگاهی است برای شما هزینه هایی در پی دارد که در پلن هزینه خود بایستی لحاظ کنید.


نتیجه گیری

با توجه به ویژگی هایی که برای فروشگاه اینترنتی خود مدنظر دارید، می توان یک فروشگاه اینترنتی با حداقل هزینه راه اندازی کرد. فروشگاه های اینترنتی جنبه های مختلفی دارند اما شما می توانید فقط امکاناتی که مدنظر خودتان است را انتخاب کنید و بر اساس آن قیمت طراحی سایت فروشگاهی خود را پرداخت نمایید.

میانگین امتیاز : / 5. تعدا آرا :

ثبت امتیاز شما به این مطلب

سوالات متداول در مورد قیمت طراحی سایت فروشگاهی

قیمت طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

قیمت طراحی یک فروشگاه آنلاین به نیازهای کسب و کار و هر چیز اضافی که می خواهید بستگی دارد. به طور کلی، راه اندازی برخی از فروشگاه های تجارت الکترونیک چند میلیون تومان هزینه دارد در حالی که برخی دیگر ممکن است چند ده میلیون یا حتی چند صد میلیون تومان هزینه داشته باشند. این هزینه ها بر اساس مولفه های قیمت سیستم فروشگاهی آنلاین، خرید دامنه و هاست، خرید گواهینامه SSL، قالب و طراحی فروشگاه اینترنتی و هزینه خرید افزونه های اضافه دیگر محاسبه می شوند.

آیا نگهداری یک سایت فروشگاهی هزینه دارد؟

ثبت دامنه بسته به شرکت و پسوند دامنه قیمت تقریبی سالانه از 2 تا 20 دلار دارد، این هزینه در صورتی که بخواهید برای سالهای بیشتر پیش پرداخت داشته باشید، افزایش خواهد داشت. هاست بصورت سالیانه و یا ماهیانه دارای هزینه های ثابت است. گواهینامه SSL نیز سالیانه هزینه خواهد داشت ( البته می توانید از گواهینامه های رایگان نیز استفاده کنید). هزینه های مرتبط با مدیریت محصولات، مدیریت پردازش ها و حمل و نقل و هزینه حفظ امنیت فروشگاه اینترنتی را نیز بایستی در نظر بگیرید.

پرهزینه ترین بخش داشتن یک فروشگاه اینترنتی کدام بخش است؟

پر هزینه ترین بخش معمولاً بخش طراحی و توسعه فروشگاه اینترنتی است که بستگی به ویژگی هایی که برای فروشگاه اینترنتی خود در نظر گرفته اید خواهد داشت.

آیا از قالب های رایگان فروشگاه اینترنتی می توانم استفاده کنم؟

استفاده از قالب های نال شده را به هیچ وجه به دلایل امنیتی توصیه نمی کنیم اما در جواب این سوال باید گفت بله، قالب های رایگان بسیاری وجود دارند که می توانید بسته به نیاز خود از آنها استفاده کنید. رنج قیمت قالب های غیر رایگان از 60 تا 200 دلار می باشد. حتماً این مورد را بایستی در نظر بگیرید در صورتی که یک قالب چند منظوره سنگین را انتخاب کنید نباید انتظار بهره وری خوبی داشته باشید.

آیا طراحی اختصاصی سایت فروشگاهی هزینه بیشتری دارد؟

برنامه نویسی و طراحی اختصاصی سایت فروشگاهی وابسته به ویژگی های آن قیمت بیشتری نسبت به راه اندازی فروشگاه اینترنتی با استفاده از سیستم های رایگان دارد. اگر نیازهای فروشگاه آنلاین شما خارج از نیازهای استاندارد نیستند می توانید با یک شرکت توسعه تجارت الکترونیک قرارداد داشته باشید که لیست کارهای زیر را برای شما انجام دهند.

-توسعه بکند وب سایت فروشگاهی
-توسعه فرانتند وب سایت فروشگاهی
-طراحی UI/UX وب سایت
-خدمات تجارت الکترونیک
-طراحی اپلیکیشن موبایل
-تدوین استراتژی دیجیتال
-توسعه نرم افزار بصورت سفارشی

آیا حمل و نقل کالا در وب سایت فروشگاهی هزینه دارد؟

چه بخواهید حمل و نقل را در محل خود انجام دهید یا آن را از طریق سرویس دهنده های حمل و نقل کالا انجام دهید کارمزد آن را بایستی در لیست هزینه ها در نظر گرفته باشید تا در برنامه بودجه و هزینه های فروشگاه اینترنتی شما اختلالی در طول زمان ایجاد نکند.

شما نظری در این مورد ندارید؟