Increase Instagram followers and likes

راهنمای افزایش فالوور و لایک اینستاگرام + 8 راهکار عالی

زمان مطالعه 9 دقیقه
راهنمای افزایش فالوور و لایک اینستاگرام

اینستاگرام می تواند یک کانال بازاریابی بصری و بسیار هدفمند برای برند شما باشد که فرصتی بینظیر برای ایجاد مخاطبان وفادار با افزایش فالوور و لایک اینستاگرام باشد که موجب رشد کسب و کار آنلاین شما شود. بیش از 500 میلیون کاربر اینستاگرام هر روز این اپ را باز می‌کنند.

0
(0)

در این راهنما، ما به طرح روشهای افزایش فالوور و لایک اینستاگرام بصورت کاملاً ارگانیک و واقعی را آموزش می دهیم و می توانید با یک برنامه صحیح به اهداف خود در اینستاگرام این اپ محبوب شبکه های اجتماعی برسید.


8 راه افزایش فالوور و لایک اینستاگرام

در اینجا چند تاکتیک از ترکیب ویژگی‌های جدید مانند Reels گرفته تا تبلیغات متقابل محتوا (cross-promoting content)، انتخاب گرید پروفایل و کار با سفیران برند برای افزایش فالوور و لایک اینستاگرام گفته شده است.

چه تازه پیج اینستاگرام خود را راه انداخته باشید و یا در پی گسترش پیج حال حاضر باشید، این ۱۷ نکته به شما کمک می کند فالوورها و لایک‌های اینستاگرام خود را افزایش بدهید.


۱. استفاده از ریلز در میکس محتوای اینستاگرام (Reels)

ریلزها (Reels) ویدیوهای سرگرم کننده ای هستند که می‌توانید با فالوورهایتان در حساب اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. آنها صدا، افکت ها و ابزارهای خلاقانه دارند. ریلز بصورت عمومی در اکسپلور اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود که فرصت بسیار خوبی برای ایجاد مخاطب جدید است.

ریلز ها قلمرو جدیدی برای برندها هستند. خانم کریستی داش، مدیر پارتنرشیپ بیوتی اینستاگرام، در انجمن Glossy گفت که یک فرمول خاص برای موفقیت با ریلز وجود ندارد. با این حال، او نکات زیر را برای بدست آوردن کشش (Traction) پیشنهاد می‌کند:

  • محتوا یونیک و ترند باشد. ترندها را در اینستاگرام و تیک تاک پیدا کنید و روی آن‌ها تمرکز کنید. این کار شانس شما را برای وایرال شدن ریلز و دیده شدن آن توسط مخاطبان جدید افزایش می دهد.
  • محتوای ساده و مرتبط تولید کنید. لازم نیست همه Reel ها تولید شوند. ویدیوهای با کیفیت پایین‌تر می‌توانند به همان اندازه ریلزهای با کیفیت بالا خوب عمل کنند.
  • به مخاطبان خود آموزش دهید. تعادل بین ساخت ریلز آموزش و سرگرمی را پیدا کنید.

در حال حاضر ریلزها باید یک اولویت بزرگ برای شما باشند. این بهترین دارایی برند شماست که توسط فالوورهای جدید کشف شود.

کریستن داش، مدیر پارتنرشیپ بیوتی اینستاگرام

۲. تبلیغ محتوا بصورت متقابل (Cross-promote content)

تبلیغات متقابل می‌تواند ارسال محتوای مشابه در کانال‌های مختلف رسانه های اجتماعی است. این روش تاکتیکی است که برای صرفه جویی در زمان و منابع استفاده می شود و در افزایش آگاهی از برند و افزایش مخاطب در اینستاگرام موثر است.

کاربران تلفن همراه زمان زیادی را با اپهای ویدیویی و سرگرمی سپری می‌کنند و محتوای ویدیویی در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی بیشترین رشد را داشته است. چه یک ویدیو کوتاه باشد یا یک آموزش اینستاگرام طولانی باشد، هدف بهبود دسترسی مخاطبان به محتوای شما در اینستاگرام است.

چالش رقص تعطیلات جاستین بیبر یک نمونه عالی از ارسال متقابل موفق است. در طول فصل تعطیلات 2020، خواننده کانادایی چالش رقص یکسانی را در TikTok و Instagram منتشر کرد. در TikTok، ویدیوی کوتاه او 9.8 میلیون لایک دریافت کرد. همین محتوا در اینستاگرام 4.8 میلیون لایک دریافت کرد. در حالی که برخی از کاربران ممکن است همپوشانی داشته باشند، برخی دیگر احتمالاً فقط از یکی از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند. بیبر تنها با ارسال یک ویدیو در دو پلتفرم مختلف توانست به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کند.

تبلیغ محتوا بصورت متقابل (Cross-promote content) جاستین بیبر
تبلیغ محتوا بصورت متقابل (Cross-promote content) جاستین بیبر

TikTok تنها کانالی نیست که می‌توانید در آن پست خود را ارسال کنید. قالب Instagram Reels به خوبی در YouTube Shorts و Pinterest Stories اجرا می‌شود. توجه داشته باشید که الگوریتم اینستاگرام ریلزهایی را که دارای واترمارک TikTok هستند تبلیغ نمی‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید محتوا را از اینستاگرام به کانال‌های دیگر ارسال کنید، مطمئن شوید که محتوا با کیفیت است و پلتفرم رقیب را از طریق واترمارک تبلیغ نمی‌کند.


۳. انتخاب گرید پروفایل

اکثر فالوورهای اینستاگرام شما را به خاطر مطالبی که در گذشته پست کرده اید دنبال نمی‌کنند! بخاطر پست های آینده شما هم شما را فالو نمی کنند. مخاطبان شما می‌خواهند بدانند اگر دکمه Follow را بزنند، چه چیزی به دست خواهند آورد.

یک فید با برنامه و موضوع پست ثابت می‌تواند به اندازه بسیاری از استراتژی‌های رشدی که در بالا توضیح داده‌ایم، در افزایش فالوور و لایک اینستاگرام شما تأثیر بگذارد. حتی یک الگوی ساده می‌تواند فالوورهای جدیدی را جذب کند، به شرطی که در نگاه اول به هر کسی که گرید پروفایل شما را می بیند، منتقل شود.

بیوگرافی اینستاگرام و ۹ پست آخر پیج خود را به عنوان اولین برداشت مخاطب از شما در اینستاگرام در نظر بگیرید. آیا آنها به طور موثر با مخاطب از طریق هویت بصری، فیلترها، رنگ‌ها یا چیدمان ارتباط برقرار می‌کنند؟ لینک‌های قابل کلیک بیوگرافی و استوری های شما مخاطب را به یک صفحه اصلی می‌فرستد یا به محتوای سرگرم کننده و هیجان انگیز نیز لینک می دهید؟

چیدمان گرید پروفایل شما روشی است که اغلب دست کم گرفته می‌شود. در طراحی فید پیج خود خلاق شوید و در عین حال ریتم و استراتژی در انتشار پست خود داشته باشید که ارزش فالوو کردن داشته باشد.

می‌توانید از ابزاری مانند Later برای برنامه‌ریزی و زمان‌بندی پست‌های اینستاگرام برای ایجاد ظاهر و طرح‌بندی فید خود استفاده کنید. Letterfolk تنها نمونه‌ای است که درک کنید برخی برندها برای چیدمان زیبای فید خود در اینستاگرام تا کجا پیش می روند.

چیدمان گرید صفحه پروفایل letterfolk افزایش تبدیل بازدیدکننده اینستاگرام به فالوور
چیدمان گرید صفحه پروفایل letterfolk افزایش تبدیل بازدیدکننده اینستاگرام به فالوور

فید شما به عنوان بیلبورد برای برند شماست. اینجا اولین نقطه تماس مشتری با شما است و ماهیت برند شما را به تصویر می‌کشد.

تریلس جیرون، بازاریابی TBS

۴. با سفیران برند کار کنید

نمی خواهید برای بازاریابی شبکه اجتماعی برند خود به اینفلوئنسرهای مشهور پول زیادی بپردازید؟ با سفیران برند که از چند صد تا چند هزار دنبال کننده دارند کار کنید. سفیران افرادی هستند که واقعاً از برند شما حمایت می‌کنند و به آن اعتقاد دارند و به دوستان خود در مورد شما می‌گویند.

سفیران برند مانند خانم هولی هولون کیفیت و راحتی کفش های این برند کفشی را تایید می کنند. این به برند کمک می کند فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهد و فروش داشته باشد.

نمونه ای از یک سفیر برند با هدف افزایش فالوور و لایک در اینستاگرام
نمونه ای از یک سفیر برند با هدف افزایش فالوور و لایک در اینستاگرام

5. بازایابی با اکانت شخصی

یکی دیگر از راه‌های محبوب برای افزایش فالوور و لایک در اینستاگرام، رشد حساب شخصی شماست. خودتان اینفلوئنسر شوید! استفاده از حساب شرکت و حساب شخصی شما می تواند شناخت برند، تعداد فالوورها و فروش را افزایش دهد.


6. افزایش فالوور لایک و کامنت اینستاگرام با هشتگ

هدف شما در اینستاگرام این است که مخاطبان فعلی خود را به طور منظم درگیر کنید و در عین حال تعداد فالوورهای واقعی خود را نیز افزایش دهید. ارسال عکس‌های جدید، جالب و جذاب اولین نیازها را برآورده می‌کند، اما برای شروع رشد، انتخا هشتگ بسیار مهم است. هشتگ، یافتن عکس‌های شما را برای افرادی که عبارات خاصی را جستجو می‌کنند، آسان می‌کند.

سوال اینست: از کدام هشتگ ها باید استفاده کنید؟ درست مانند توییتر و سایر سایت‌های اجتماعی، کاربران در اینستاگرام هشتگ‌های خاصی را انتخاب می‌کنند. با استفاده از هشتگ های محبوب اینستاگرام در عکس ها، احتمال دسترسی به مخاطبان و فالوورهای جدید، بسیار بیشتر است.

۲۱ هشتگ برتر اینستاگرام پارسی و انگلیسی که در فارسی نیز کاربرد دارند :

  1. #گردشگری
  2. #آشپزی
  3. #ورزش
  4. #سلامتی
  5. #دکوراسیون
  6. #موزیک
  7. #خنده
  8. #کتاب
  9. #موفقیت
  10. #لباس
  11. #کسب_و_کار
  12. #بازیگران
  13. #love
  14. #beautiful
  15. #football
  16. #success
  17. #messi
  18. #ronaldo
  19. #got
  20. #cr7
  21. #esteghlal

اگر لیست را دیدید و گفتید: “هیچ یک از اینها برای محصولات یا برند من صدق نیست”، احتمالاً درست می گویید. استفاده از هشتگ ها یک چیز است. استفاده از تگ های مناسب چیز دیگری است.

برچسب‌های پرطرفدار مانند موارد ذکر شده در بالا احتمالاً باعث جذب بیشتر و لایک‌های شما می‌شوند. با این حال، آنها منجر به افزایش تعامل طولانی مدت از سوی کاربران مرتبط، فالوورهای جدید، یا مهمتر از همه، فروش نمی‌شوند.

اگر می خواهید عکس‌های خود را به درستی برچسب گذاری کنید، باید مرتبط‌ترین هشتگ‌ها را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید. این به معنای انجام تحقیقات مناسب است تا مطمئن شوید از هشتگ‌هایی استفاده می‌کنید که نه تنها برند شما را توصیف کند، بلکه در اینستاگرام نیز جستجو شود.

می‌توانید از یک ابزار آنلاین رایگان مانند Keyword Tool برای یافتن هشتگ‌های مرتبط و محبوب کلیدی مرتبط با برند خود در اینستاگرام استفاده کنید. البته اگر هر یک از کلمات کلیدی مورد نظر خود را مستقیماً در اپ اینستاگرام جستجو کنید، می توانید هشتگ های محبوب و مرتبط با آنرا را پیدا کنید.

این تمرین را انجام دهید و کلمات کلیدی مختلفی را امتحان کنید که برند و محصولات شما را توصیف کنند و در حین حرکت فهرست کلمات کلیدی هشتگ خود را بسازید. اینستاگرام حداکثر 30 هشتگ در هر پست را می‌پذیرد. علاوه بر این، هشتگ ها و کلمات محبوب در طول زمان تغییر خواهند کرد: مطمئن شوید که کلمات کلیدی هشتگ خود را هر چند ماه یکبار بازبینی می کنید تا از بهترین اصطلاحات ممکن استفاده کنید.

همچنین می‌توانید ایده‌های هشتگ را از رقبا یا حساب‌های مشابهی که دنبال‌کننده‌های مورد نظر شما هستند، ایده برداری کنید. اما در نهایت، گروه‌هایی از هشتگ‌های خود را ایجاد کنید که برای اکانت شما باشد.


نکته حرفه ای شماره ۱:

برای هر محصول و دسته بندی محصول در فروشگاه خود در اینستاگرام تحقیق هشتگ های محبوب کنید. از این تحقیق برای گردآوری لیستی از 15 تا 20 هشتگ محبوب برای هر دسته از محصولات و همچنین پایه ای متشکل از 5 تا 10 تگ محبوب استفاده کنید که برند و پیشنهاد محصول شما را توصیف کند. در نهایت، فهرستی از هشتگ‌های مکان محور خاص که به برند شما مربوط می‌شوند، ایجاد کنید.

هشتگ های مکان محور خاص برند Souce
هشتگ های مکان محور خاص برند Souce

تحقیق، سازماندهی و ذخیره سازی کاربردی ترین و محبوب ترین هشتگ ها از قبل، باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود، تعامل شما را با مخاطبان بیشتر و در افزایش فالوور و لایک اینستاگرام برای شما موثر عمل می کند.


نکته حرفه ای شماره ۲ :

اگر مدتی است که در اینستاگرام پست می‌گذارید ولی احساس می‌کنید تمام این فرصت ها را برای ایجاد مخاطب با استفاده از هشتگ‌های کلیدواژه از دست داده اید، نگران نباشید. می‌توانید به عقب برگردید و با فهرست‌های کلیدواژه هشتگ جدید خود کامنت ارسال کنید و لایک‌ها و دنبال‌کنندگان جدید خود را تماشا کنید.


استفاده از هشتگ در استوری اینستاگرام

هشتگ گذاری در پست های اینستاگرام یک امر مسلم است، اما باید از هشتگ ها در استوری های خود نیز استفاده کنید تا شانس دیده شدن توسط کاربرانی که آن هشتگ خاص را دنبال می کنند، داشته باشید. می‌توانید از استیکرهای هشتگ (در منوی استیکرهای اینستاگرام) استفاده کنید یا فقط مستقیماً در زیرنویس‌ پست خود هشتگ بزنید تا فرصتی برای برجسته شدن در استوری هشتگ داشته باشید.

اکنون که کاربران می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال کنند، استوری‌های شما در اینستاگرام شانس دارد تا هم توسط افرادی که آن هشتگ را دنبال می‌کنند و هم توسط افرادی که تازه آن را بررسی می‌کنند، دیده شوند.


۷. انتشار پست در بهترین زمان

علاوه بر افزودن هشتگ های مناسب و استفاده از فیلترها برای بدست آوردن فالوور و لایک بیشتر در اینستاگرام، باید زمان بندی پست های خود را نیز در نظر بگیرید. یک رویکرد هدفمند شامل تجزیه و تحلیل چیزهایی است که در گذشته چه چیزی برای شما مفید بوده و چه چیزی نبوده است.

ابزارهایی مثل IconoSquare در بخش بهینه سازی، تجزیه و تحلیل دقیقی از تاریخچه پست در مقابل میزان تعامل آن ارائه می دهند. همینطور گزارش بهترین ساعتهای روز و بهترین روزهای هفته را برای ارسال پست به شما نشان می دهد.

تحلیل بهترین زمان انتشار پست برای جذب فالور و لایک بیشتر در اینستاگرام
تحلیل بهترین زمان انتشار پست برای جذب فالور و لایک بیشتر در اینستاگرام

دایره‌های تیره نشان می‌دهند که معمولاً چه زمانی پست را ارسال می کنید. دایره های خاکستری روشن زمانی را نشان می دهند که جامعه مخاطبان با شما در حال تعامل بوده است. بزرگترین دایره های خاکستری روشن بهترین زمان برای ارسال پست را به شما نشان می‌دهد.

اگر اکانت تجاری داشته باشید می توانید بصورت رایگان با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل خود اینستاگرام، بینش عالی از نحوه تعامل مخاطبان و بهترین زمان انتشار پست بدست بیاورید. همینطور می توانید از ابزارهای برنامه ریزی انتشار خودکار پست ها در زمانی که مخاطبان شما بیشترین مشارکت را دارند استفاده کنید.


۸. فالوورهای رقبا را دریابید

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن و جذب فالوور جدید، جستجوی حساب‌های اینستاگرام نزدیک‌ترین رقبا و تعامل با مخاطبان آن‌ها است. این افراد قبلاً با دنبال کردن رقبای خود تا حدی به محصولات مشابه محصولات شما علاقه نشان داده اند، پس جز انواع بهترین مخاطبان شما محسوب می شوند.

چگونه می توانید به طور موثر فالوورهای آنها را جذب خود کنید؟ (بین خودمان باشد کلمه مناسب بدزدید بود) با تعامل با آنها. راه‌های مختلفی برای تعامل با کاربران اینستاگرام وجود دارد، و هر چه بیشتر کار کنید، فالوورهای بیشتری جذب می کنید.

سه نوع تعامل در اینستاگرام وحود دارد :

  • فالوو یک کاربر
  • لایک یک تصویر
  • ارسال کامنت در مورد یک تصویر

از استفاده از یک یا دو ایموجی برای شخصیت دهی به متن خود ابایی نداشته باشید.


کلام آخر

در این مقاله مهمترین راهکارهای افزایش فالوور و لایک اینستاگرام مطرح کردیم و امیدواریم با استفاده از آن بازخورد خوبی نصیب برند شما شود. فراموش نکنید افزایش فالوور اینستاگرام یک بازی اعداد نیست. مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، موفقترین و بدیهی ترین استراتژی تولید محتوا با کیفیت و معتبر است.

اگر روی تعامل و نه فقط بر تعداد فالوورها تمرکز کنید، اینستاگرام می‌تواند خانه خوبی برای محصولات و برند شما باشد و می‌تواند به یک جریان درآمد سالم برای تجارت الکترونیک شما منجر شود. سعی کنید کسانی را فالو کنید که مرتبط به علایق و زمینه فعالیت شما هستند و واقعاً پیگیری تصاویر آنان برای شما جالب می‌باشد.

در پایان نظر خودتان را در مورد این مقاله با ما و خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیاز : 0 / 5. تعدا آرا : 0

ثبت امتیاز شما به این مطلب

سوالات متداول افزایش فالو و لایک و کامنت در اینستاگرام

چطور فالوورهای رایگان بیشتری در اینستاگرام بگیرم؟

  • هشتگ های محبوب مرتبط با عکس، محصول یا برند خود را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید.
  • هشتگ برند خود را بسازید.
  • از هشتگ ها در استوری ها استفاده کنید.
  • ریلز اینستاگرام بسازید.

چطور می تونم فالوورهای خود را در اینستاگرام افزایش دهم؟

  • از هشتگ های مناسب اینستاگرام استفاده کنید.
  • فالوورهای رقبای خود را ازآن خود کنید.
  • از هشتگهای جغرافیایی (مکان محور) در پست های اینستاگرام استفاده کنید.
  • استوری ها را به صورت برجسته سازماندهی کنید.
  • با برندهای دیگر همکاری کنید.
  • در بهترین زمان پست خود را منتشر کنید.
  • از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام استفاده کنید.
  • ریلز منتشر کنید.
  • لایو در اینستاگرام برگزار کنید.

شما نظری در این مورد ندارید؟