ecommerce product page content

اصول تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

زمان مطالعه 5 دقیقه
تولید محتوا برای سایت فروشگاهی و تولید محتوای محصول فروشگاهی

صفحه نمایش محصول (Product Page) فروشگاه اینترنتی، یکی از صفحاتی است که گوگل همیشه آماده جریمه کردن آن است. تولید محتوای سایت فروشگاهی باید به استانداردهای کیفی موتورهای جستجو پاسخ دهد.

5
(1)

اصولاً صفحات نمایش محصول در فروشگاه اینترنتی از چگالی لازم محتوا برخوردار نیست و محتوای تکراری صفحات محصولات منجر به خطای محتوای تکراری (Duplicate Content) در سئو سایت فروشگاهی می‌شود. در نتیجه تولید محتوا سایت فروشگاهی یکی از چالش‌های بازاریابی محتوا در فروشگاه اینترنتی است. در این مقاله تلاش کردیم تا چگونگی تولید محتوا برای سایت فروشگاهی و محصولات آن را توضیح دهیم.


اصل تصویر محصول در تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

بعضی مواقع بیشترین تاثیر روی مخاطب یک فروشگاه آنلاین از طریق تصویر محصول است. اصطلاحی است که می گوید «مشتریان عکس محصول را می‌خرند». عکس حرف اول و آخر را درباره یک محصول می‌زند. عکس استاندارد باید دارای بک‌گراند سفید، دوربری تمیز و بی‌ایراد، بدون بازتاب نور و چروکیدگی و بسیاری ویژگی‌های متمایز باشد که در مرحله طراحی سایت خیلی از این اقدامات صورت می گیرد. به این ترتیب احتمال فروش بیشتر با تهیه عکس مناسب افزایش می یابد.

حتماْ عکس ها بزرگ و مشخص باشند. در صورت امکان، تمامی عکس های مشابه از محصول را قرار داده و محصول همراه با موارد اضافی اش بیان شود. بعضی اوقات، اضافه کردن محصول سه بعدی می تواند خوب باشد، البته در بعضی از فروشگاه ها این نوع تولید محتوای فروشگاهی پاسخگو نیست.

در زمان ساخت عکس محصول، یکی از مواردی که باید حتماً به آن توجه شود، انسجام کلی هویت و برندینگ اینترنتی فروشگاه اینترنتی است. بهتر است عکس های شما، با زاویه شبیه ویترین گرفته شوند. همینطور رزولوشن و رنگ های تمامی عکس ها شبیه هم باشند. اگر پس زمینه وجود دارد، باید پس زمینه‌ها مشابه باشند. یکسان بودن در کل سایت فروشگاهی، مفید است و به فروشگاه آنلاین شما نظام هویتی می بخشد. انسجام هویت حتماً در طراحی سایت فروشگاهی باید رعایت شود.

در اینجا می توانید در مورد استراتژی تبلیغات سایت فروشگاهی بخوانید.


اصل توضیحات نویسی در تولید محتوا برای محصول

ارائه اطلاعات کامل و مفید در تولید محتوا برای محصول خاص، حتماً بهتر از داشتن یک صفحه کاملاً سفید است که برخی از مشخصات محصول را توضیح داده است. تولید محتوا برای سایت فروشگاهی بدون توضیحات و اطلاعات کاملی از هر محصول کاری بیهوده و فاقد اعتبار است. حتماً در هنگام طراحی سایت بایستی درک درستی از امکانات سایت فروشگاهی خود داشته باشید تا همان را تحویل بگیرید.

  • بهینه سازی عناوین محصولات بر پایه آنالیز کلمات کلیدی : این مسئله برای صفحه محصولات و برای موتورهای جستجو مفید است. کاربران عنوان محصولات را میبینند و تصمیم خرید محصول فروشگاه اینترنتی شما می گیرند. پس عنوان ها باید از هم متمایز و بر اساس استراتژی آنالیز کلمات کلیدی و کیورد تارگتینگ باشد.
  • تولید محتوا توضیحات برای محصول : یک توضیح کامل و روان از محصول به زبانی ساده، بهترین ابزار جذب مشتری است. تولید خودکار چنین توضیحی بی مصرف است، بهتر است یک نویسنده برای تولید محتوای سایت فروشگاهی خود داشته باشید. چند صد کلمه می تواند باعث اثربخشی بالای توضیح محصولات شود.
  • محتوای مشخصات محصول : یک بخش اضافی به صورت جدول می تواند تمامی اطلاعات خاص مانند رنگ، اندازه، مواد سازنده، عمر باطری و سایر خصوصیات فنی مهم در محصولات را شامل شود.
  • توضیح متاتگ ها: بخش متای صفحه محصول، چیزی است که است که گوگل در صفحه نتایج جستجو نشان داده می شود. بهتر است این بخش خلاصه، دقیق و دارای کلمات کلیدی و اطلاعات ارزشمند باشد. نوشتن یک توضیح متای دقیق، سخت است، اما یکی از مهمترین بخش های صفحه محصولات و سئو محتوای فروشگاه اینترنتی است.

بخوانید: با راه اندازی مارکت پلیس شما امکان فروش را برای فروشندگان در وب سایت خود مهیا می کنید.


اصل صداقت در تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

یک خریدار معمولی، مصرف کننده‌ای است که از روش های کسب‌و‌کارهای دارای فروشگاه اینترنتی خبر دارد. هر‌گونه ادعا در مورد کیفیت، عملکرد یا مواد سازنده محصول، براحتی تحلیل و بررسی می شود. سعی کنید توضیحات هر چه بیشتر صادقانه باشند. اگر محصولتان ضد گلوله نیست، ادعای چنین چیزی را نکنید، بلکه بگوئید مقاومت زیادی در مقابل ضربه دارد. محصول باید واقعی و محتوای آن باید صادق باشد.

در تولید محتوای سایت فروشگاهی اگر زیاد به تبلیغات توجه کنید، توضیحات محصول نادیده گرفته می شود. اگر بیش از حد بر خصوصیات فنی تمرکز کنید، کاربران هیچ هیجانی در خرید و امتحان کردن محصول نخواهند داشت. سعی کنید شیوه نوشتن در کل سایت دارای انسجام باشد. وجود چند توضیح محصول تصادفی، در حالی که سایر توضیحات رسمی هستند، باعث می شود لحن تولید محتوای فروشگاهی شما یک دست نباشد .


اصل نظرات مشتریان در تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

کاربران عاشق این هستند که ببینند سایر کاربران چه نظری در مورد محصول داشته اند. یک راه برای کاربران قرار دهید تا نظرات خود را در سایت ثبت کنند و تجربه خود را در مورد محصولاتی که خریداری کرده اند، بیان کنند. در بعضی از موارد، شاید بعضی از نظرات، مستقیماً به بخش خدمات پس از فروش شما ارسال شود. این فرصت عالی است. شما می توانید از مشتری بخواهید تا نظرات خود را برای عموم مشتریان در صفحه محصولات بنویسد که یکی از مراحل مهم در مدیریت سایت فروشگاهی است.

نظرات واقعی کاربران را در محتوای محصول باید قرار بگیرد، کاربران عدم صداقت را می توانند تشخیص دهند. همین طور، بازنگری های منفی را حذف نکنید. یک نظر منفی خریدار، می تواند اطلاعات ارزشمندی را داشته باشد که بیش از ده‌ها نظر مثبت است و نظر واقعی کاربران را بیان کند.

در بسیاری از موارد، مشکل بیان شده، مواردی است که شما به آن توجه نداشته اید. بسیاری از افراد نیز به این نظرات توجهی نکرده و خرید خود را انجام می دهند. اگر شما نظرات منفی محصول فروشگاهی را حذف کنید و فقط نظراتی که مثبت هستند را نگه دارید، باعث ایجاد شک می‌شود. همین طور این خطر نیز وجود دارد که کاربر قبلی برگشته و از حذف نظر خود، شکایت کند.


اصل تولید محتوای ویدیویی در فروشگاه اینترنتی

یک ویدیو زیبا و آموزشی می‌تواند ابزاری عالی برای تبلیغات محصول باشد. به چیز زیادی نیاز نیست؛ یک بازنگری 30 ثانیه ای از محصول می تواند کافی باشد. خصوصیات و روش استفاده محصول توضیح داده می شود. توضیحات نوشته شده صفحه محصول نباید تکرار شود؛ موتورهای جستجو این محتوای تکراری را تشخیص نمی دهند، اما کاربر می‌داند و کم‌کاری را مشاهده می‌کند. تولید محتوای ویدیویی محصول مینیمال باشد و نیازی به تکنیکهای جلوه سازی مشابه تبلیغات تلویزیون نیست، فقط باید محصول توضیح داده شود.

اگر شما صدها محصول دارید، تولید این همه ویدیوی محصول می تواند گران و زمانبر باشد. در این موارد، به تولید محتوای ویدیویی محصولات مهم پرداخته می شود. از ابزارهای آنالیز استفاده و مشخص شود که آیا ویدیوها به ارتقا فروش محصولات دیگر نیز کمک می کنند یا خیر؟ اگر اینطور است، فیلم این محصولات را هم تولید شود. همیشه می توان زمان خود را صرف ساخت محتوای ویدیویی سایت فروشگاهی کنید؛ هیچ دلیلی برای ساختن فیلم تمام محصولات در یک زمان نیست.


اصل دستورالعمل نویسی در تولید محتوا برای محصول

نوشتن دستورالعمل استفاده محصول، ارزشی مداوم را به مشتریان ارائه می کنید و می توانید کاربران خارج از فروشگاه را نیز به سمت خود جلب کنید. می توانید دستورالعمل استفاده از محصول فروشگاه را در وبلاگ منتشر کنید و به توضیحات محصول لینک سازی کنید. حتماً لینک محصول را در دستورالعمل خود قرار داده تا خوانندگان دیگر را نیز به بازدید از سایت فروشگاهی خود تشویق کنید. بخاطر داشته باشید این دستورها، منبع عالی برای تولید محتوای فروشگاهی و رسیدن به اهداف سئو هستند.

دستورالعمل استفاده، برای بعضی از محصولات مناسب‌‍تر است. اکثر کاربران، برای استفاده از تیشرت، به دستورالعمل استفاده نیاز ندارید. اما اگر شما کفشی گران قیمت را می فروشید، دستورالعمل نگهداری از آن می‌تواند مفید باشد. اگر ابزار یدکی ماشین می‌فروشید، دستورالعمل تعویض قطعات می تواند اثربخشی بالایی داشته باشد. دستورالعمل های مراقبت از گیاهان، دستورالعمل نصب ابزار و ابزار تکمیلی لوازم الکترونیک و سایر دستورالعمل های استفاده از محصولات متفاوت، می تواند باعث ارتقا قابل توجه فروشگاه اینترنتی شود.


سخن آخر

دستورالعمل های گفته شده حتماً نباید در صفحه محصولات وجود داشته باشد، بلکه یک محل اضافی برای قرار دادن و تولید محتوا برای سایت فروشگاهی ایجاد می‌کند. توضیح دستورالعمل، احتمالاً در سایت خاص بوده و بنابراین محتوای خاصی را برای توضیح ارائه خواهد کرد. با تولید محتوا با کیفیت و ارزش آفرینی، شاهد افزایش ترافیک سایت خواهید بود. تولید محتوا برای سایت فروشگاهی یکی از مهمترین مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین است که بایستی با دقت و تمرکز بالا انجام شود تا بیشترین بازدهی را برای وب سایت بهمراه داشته باشد.

میانگین امتیاز : 5 / 5. تعدا آرا : 1

ثبت امتیاز شما به این مطلب

شما نظری در این مورد ندارید؟