سئو چیست ؟ به زبان ساده با استراتژی و کاربرد سئو سایت آشنا شوید

زمان مطالعه 13 دقیقه
سئو چیست؟ سئو سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ سئو سایت به زبان ساده ، سئو در گوگل چیست، آشنایی با سئو

در آغاز سفر سئو (SEO) خود هستید؟ شاید شنیده باشید که سئو می تواند به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک کند و رتبه بالاتری را در موتورهای جستجو به شما بدهد. بریم ببینیم اصلا سئو سایت چیست؟

0
(0)

در این مقاله سعی می کنیم تا هرگونه سردرگمی یا پیچیدگی در مورد سئو را از بین ببریم. هنگامی که اصول اولیه را درک کردید، می توانید یاد بگیرید که چگونه از خدمات سئو برای افزایش ترافیک و ایجاد سرنخ های با کیفیت استفاده کنید.

فهرست مطالب نمایش

سئو چیست ؟ (سئو سایت چیست)

بهتر است با این سوال واضح شروع کنیم: سئو چیست؟

سئو مخفف عبارت “Search Engine Optimization” است که فرآیند دریافت ترافیک از موتورهای جستجوگر بصورت ارگانیک یا طبیعی و رایگان است که هدف آن بهبود سئو سایت و موقعیت وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو (SERP) می باشد. به یاد داشته باشید، هرچه وب سایت رتبه بالاتری در نتایج داشته باشد، وب سایت شما در معرض دید کاربران بیشتری قرار می گیرد.

یک گرافیک عالی توسط Rand Fiskin ، یکی از بنیانگذاران Moz ایجاد شده است که از هرم سلسله مراتب نیازهای مزلو گرفته شده است. «سلسله مراتب نیازهای سئو موزلو» فیشکین به چگونگی اجرای سئو توسط افراد می پردازد.

سلسله مراتب نیازهای سئو Moslow
سلسله مراتب نیازهای سئو موزلو، چگونگی اجرای سئو توسط افراد

سه رکن اصلی سئو سایت به زبان ساده چیست؟

حالا تا حدودی می دانیم تعریف سئو چیست! به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال، یکی از مهمترین مهارت های دیجیتال مارکتینگ این است که بدانید چگونه می‌توانید برند، وب‌سایت یا شرکت خود را در معرض دید کاربران در نتایج جستجو قرار دهید و در صدر بازی قرار بگیرید.

سئو اغلب شامل روش های کوچک در حال بروزرسانی است اما اصول کلیدی آن ثابت است. می توان سئو را به سه مؤلفه یا ستون اصلی که باید به طور منظم به آنها عمل کرد، تقسیم کرد:

1. سئو تکنیکال

سئو تکنیکال ، فرآیند تکمیل فعالیت هایی در سایت شما است که برای بهبود سئو طراحی شده اند اما به محتوا مرتبط نیستند و اغلب در پشت صحنه اتفاق می افتد. یک مثال ساده از سئو تکنیکال، ثبت نقشه سایت در گوگل است.

2. سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت فرآیندی است که از ارتباط محتوای سایت، تجربه کاربری عالی را می سازد و شامل هدفگیری کلمات کلیدی مناسب در محتوای سایت است. می تواند از طریق یک سیستم مدیریت محتوا مانند WordPress، Wix، Drupal، Joomla، Magento یا Shopify و یا لاراول انجام و مدیریت شود.

3. سئو خارجی سایت

سئو خارجی سایت فرآیند افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو از طریق فعالیت های خارج از سایت است که تا حد زیادی توسط بک لینک های با کیفیت بالا هدایت شده و به افزایش شهرت سایت کمک می کند. تکنیک های سئو کلاه سیاه را اینجا بخوانید.


جستجوی ارگانیک در برابر جستجوی پولی – تفاوت ها و شباهت ها

از همان ابتدا، مهم است که تفاوت‌ها و شباهت‌های بین جستجوی ارگانیک طبیعی یعنی سئو را با جستجوی پولی درک کنید. در ادامه سئو چیست با تفاوت سئو پولی با ارگانیک آشنا می شویم:


تفاوت جستجوی پولی با جستجوی ارگانیک چیست؟

پنج تفاوت کلیدی بین جستجوی پولی (پرداخت شده) و ارگانیک وجود دارد که در اینجا به بررسی هر یک از آنها می پردازیم:

موقعیت:

اولین تفاوت این است که نتایج جستجوی پولی در بالای صفحات نتایج موتور جستجو و نتایج ارگانیک در زیر آنها ظاهر می شوند.

جستجوی عبارت "خرید پوشاک زنانه" در گوگل
جستجوی عبارت “خرید پوشاک زنانه” در گوگل

زمان:

تفاوت کلیدی دیگر بین سئو پولی با سئو ارگانیک زمان است. با جستجوی پولی، می‌توانید به سرعت به رتبه بالا برسید، در حالی که با سئو ارگانیک، کسب رتبه در نتایج زمان بیشتری اغلب از هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها طول می کشد.  بنابراین شما باید بازی میان مدت تا بلند مدت را با جستجوی ارگانیک انجام دهید.

پرداخت:

همانطور که از نام آن پیداست، شما برای ترافیک جستجوی پولی، با پرداخت به ازای کلیک (PPC) بر اساس محاسبه هزینه به ازای کلیک (CPC) مبالغ را پرداخت می‌کنید. این به این معناست که با هر بار کلیک کاربر روی تبلیغ شما ، هزینه ای را پرداخت می کنید. بنابراین به جای تکیه بر دریافت ترافیک ارگانیک، با پرداخت هزینه به گوگل برای نمایش آگهی شما هنگامی که بازدیدکننده کلمه کلیدی شما را جستجو می کند، ترافیک صفحه خود را خریداری می کنید. برای جستجوی ارگانیک، اگرچه نیاز به سرمایه گذاری منابع و زمان دارد اما ترافیک رایگان است.

بازگشت سرمایه:

از نظر بازگشت سرمایه (ROI)، اندازه گیری نرخ بازگشت سرمایه در جستجوی پولی بسیار ساده تر است. به این دلیل که گوگل داده‌های کلمه کلیدی بیشتری را ارائه می‌دهد که می‌توانید در Google Analytics جمع‌آوری کنید. با این حال با جستجوی پولی، نرخ بازگشت سرمایه می تواند در طول زمان دچار رکود یا کاهش شود. با سئو ارگانیک، اندازه گیری بازگشت سرمایه کمی سخت تر است، اما اغلب با گذشت زمان بهبود می یابد و در دراز مدت می‌تواند بازده سرمایه‌گذاری بسیار خوبی را ارائه کند.

سهم ترافیک :

وقتی صحبت از سهم ترافیک به میان می‌آید، تحقیقات BrightEdge نشان می‌دهد که جستجوی ارگانیک مسئول 53٪ و جستجوی پرداخت شده مسئول 15٪ از کل ترافیک سایت می باشد، بنابراین سهم عمده کلیک ها در واقع روی نتایج سئو ارگانیک است.


شباهت های جستجوی پولی و ارگانیک

تحقیق کلمات کلیدی:

حالا که می دانیم سئو چیست باید بدانیم در هنگام استفاده از یک موتور جستجو برای جستجوی پولی و ارگانیک، هر دو نیاز به وارد شدن یک کلمه کلیدی توسط کاربر دارند. بنابراین شما باید برای جستجوی ارگانیک و جستجوی پولی تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.

صفحات فرود:

 هر دو نوع جستجو نیازمند طراحی لندینگ پیج یا صفحات فرود عالی هستند. برای سئو سایت، صفحه فرود باید به وب سایت شما متصل باشد. برای جستجوی پولی، می‌تواند دقیقاً همان صفحه فرودی باشد که برای ارگانیک استفاده می‌کنید، یا می‌تواند یک صفحه مستقل کاملاً مجزا باشد که در وب‌سایت شما قرار دارد.

ترافیک:

افزایش ترافیک سایت هدف اصلی سئو پولی و ارگانیک است. مهمتر از همه، هر دو ترافیک جستجوی پولی و ارگانیک شامل هدف کاربر می باشد، به این معنا که شخصی از گوگل سوالی می پرسد یا به دنبال اطلاعاتی می گردد، ذهنیت فعالی داشته و در نتیجه احتمال بیشتری دارد که پس از یافتن این اطلاعات اقدامی انجام دهند.


آشنایی با سئو، موتورهای جستجو واقعا چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجو توسط افرادی استفاده می شود که سوالی داشته و در حال جستجوی آنلاین برای دریافت پاسخ خود هستند.

الگوریتم‌های موتورهای جستجو، برنامه‌های کامپیوتری هستند که به دنبال سرنخ‌هایی می‌گردند تا به جستجوگران نتایج دقیقی را که به دنبال آن هستند، نمایش بدهند. موتورهای جستجو برای یافتن صفحات وب و تصمیم گیری در مورد رتبه بندی برای هر کلمه کلیدی بر روی الگوریتم ها تکیه می کنند. به یاد داشته باشید که الگوریتم های شبکه های اجتماعی نیز با سئو کار می کنند.

سه مرحله برای نحوه کار موتورهای جستجو وجود دارد: خزیدن، فهرست‌بندی و رتبه‌بندی.


مرحله 1: خزیدن در موتورهای جستجو (Crawling)

حالا که می دانیم سئو چیست باید بدانیم اولین قدم خزیدن یا کرال است. موتورهای جستجو خزنده های وب را برای یافتن صفحات جدید و ثبت اطلاعات صفحات به وب سایت ها ارسال می کنند. ما گاهی اوقات این خزنده های وب را «عنکبوت»، «ربات» یا ربات گوگل می نامیم. هدف خزنده های موتورهای جستجوگر کشف صفحات وب جدید موجود و بررسی دوره ای محتوای صفحاتی است که قبلاً از آنها بازدید کرده اند تا متوجه شوند که آیا تغییر کرده و یا به روز شده اند.

موتورهای جستجو صفحات وب را با دنبال کردن پیوندهایی که قبلاً کشف کرده‌اند می‌خزند. بنابراین اگر وبلاگی دارید و از صفحه اصلی شما پیوند داده شده است، هنگامی که یک موتور جستجو صفحه اصلی شما را می‌خزد، سپس به دنبال پیوند دیگری می‌گردد و ممکن است پیوند پست وبلاگ جدید شما را دنبال کند.


مرحله 2: ایندکسینگ یا نمایه سازی در موتور جستجو

مرحله دوم ایندکسینگ است. نمایه سازی زمانی است که یک موتور جستجو تصمیم می گیرد که آیا قرار است از محتوایی که خزیده است استفاده کند یا خیر. اگر یک صفحه وب خزیده شده توسط یک موتور جستجو شایسته و مناسب تشخیص داده شود، به فهرست آن اضافه خواهد شد.

این شاخص در مرحله رتبه بندی نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که یک صفحه وب یا محتوا ایندکس می‌شود، در یک پایگاه داده ذخیره شده و بعداً می‌توان آن را بازیابی کرد. اکثر صفحات وب که محتوای منحصر به فرد و ارزشمند ارائه می دهند در فهرست قرار می گیرند. ممکن است یک صفحه وب در فهرست قرار داده نشود اگر:

  • مطالب تکراری تلقی شود
  • محتوا کم ارزش یا هرزنامه محسوب شود
  • قابل خزیدن نباشد
  • صفحه یا دامنه فاقد لینک های ورودی باشد

نکته: می توانید صفحات فهرست شده خود را با تایپ “site:yourdomain.com” در نوار جستجو بررسی کنید (به مثال ما در تصویر زیر مراجعه کنید). با این کار صفحاتی که در گوگل نمایش داده می شوند را به شما نشان می دهد. برای گزارش دقیق‌تر می‌توانید به «Index Coverage report» در Google Search Console نگاه کنید.

نتایج جستجوی دامنه سایت در سرچ کنسول گوگل
نتایج جستجوی دامنه سایت در سرچ کنسول گوگل

مرحله 3: رتبه بندی موتور جستجو

مرحله سوم و مهمترین آن رتبه بندی است. رتبه بندی پس از تکمیل مراحل خزیدن و نمایه سازی انجام می شود. بنابراین زمانی که یک موتور جستجو سایت شما را خزیده و ایندکس می کند، سایت شما می تواند رتبه بندی شود.

بیش از 200 سیگنال رتبه‌بندی وجود دارد که موتورهای جستجو برای مرتب‌سازی و رتبه‌بندی محتوا از آن‌ها استفاده می‌کنند و همه آنها در سه رکن سئو، بهینه‌سازی فنی، بهینه‌سازی درون صفحه و بهینه‌سازی خارج از صفحه، قرار می‌گیرند.

چند نمونه از سیگنال هایی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی صفحات وب استفاده می کنند عبارتند از:

  • کلمه کلیدی در برچسب عنوان : اینکه آیا کلمه کلیدی یا مترادف آن در صفحه و در برچسب عنوان ذکر شده است.
  • سرعت بارگذاری : آیا صفحه وب به سرعت بارگیری می شود و سازگار با موبایل است
  • شهرت وب سایت : اینکه آیا صفحه وب و وب سایت برای موضوع مورد جستجو معتبر در نظر گرفته می شود
  • بک لینک ها : کمیت و کیفیت بک لینک ها به یک صفحه وب
  • کیفیت و ارتباط محتوا : آیا محتوا برای مخاطب هدف وب سایت ارزشمند و مرتبط است؟
  • سازگاری با موبایل : آیا صفحات، محتوا و تصاویر برای موبایل بهینه شده اند؟

گوگل چگونه نتایج جستجو را مرتب و رتبه بندی می کند؟

گوگل مجموعه ای از الگوریتم ها مانند مرغ مگس خوار، پاندا و RankBrain دارد که مسئول تصمیم گیری در مورد نحوه سفارش و رتبه بندی نتایج موتور جستجو هستند.

الگوریتم مبتنی بر یادگیری ماشینی RankBrain از مرغ مگس خوار ساخته شده است و با موارد زیر کار می کند:

  • اگر RankBrain کلمه یا عبارتی را ببیند که با آن آشنا نیست، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا با اتصال آن به عبارت‌های جستجوی مشابه از طریق بردارهای کلمه، آن را بهتر درک کند – به عبارت دیگر، “نیت جستجو” را درک کنید.
  • این امکان را به Google می دهد تا با تبدیل کلمات کلیدی به موضوعات و مفاهیم شناخته شده، این پرس و جوها را درک کند، به این معنی که می تواند نتایج بهتری را در موتورهای جستجو ارائه دهد – حتی زمانی که پرس و جوها غیرعادی هستند.
  • RankBrain به جای تلاش برای بهترین نتیجه بهینه شده برای کلمات کلیدی، به وب سایت هایی که رضایت کاربر را (با اندازه گیری آن) ارائه می کنند و نتیجه مورد انتظار کاربر را برمی گرداند، پاداش می دهد.

برای رتبه‌بندی، باید چارچوب EEAT (تجربه، تخصص، اعتبار، و اعتماد) گوگل را نیز در نظر بگیرید که ممکن است یک عامل رتبه‌بندی نباشد، اما جزء دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی آن به حساب می آید.

فناوری‌های دیگری که باید در نظر بگیرید عبارتند از Google Multitask Unified Model (MUM) و ربات چت هوش مصنوعی Google Bard که اکنون جمینی (Gemini) نامیده می‌شود.


چگونه از RankBrain بیشترین بهره را ببرید ؟

یک استراتژی خوب سئو این است که وب سایت خود را برای بهبود تجربه و رضایت کاربر بهینه سازی کرده و سعی کنید از فاکتور رتبه بندی RankBrain حداکثر استفاده را ببرید.

موثرترین راه ها برای انجام این کار عبارتند از:

  • بهینه سازی کلمات کلیدی دم بلند و متوسط (عبارات و اصطلاحات کلیدی متشکل از دو تا سه کلمه).
  • از زبان طبیعی برای نوشتن نحوه صحبت افراد استفاده کنید زیرا احتمال درک و رتبه بندی آن بیشتر است. محتوا نیز باید مرتبط و ارزشمند باشد.
  • عناوین و توضیحات صفحه را بهینه کنید تا زمانی که شخصی جستجو می کند، احتمال کلیک روی لیست شما بیشتر باشد. نرخ کلیک درصد افرادی است که شما را در گوگل می بینند و سپس به وب سایت شما مراجعه می کنند.
  • بهینه سازی محتوا برای افزایش زمان ماندن (مدت زمانی که افراد در صفحه می مانند) و کاهش نرخ پرش (درصد بازدیدکنندگانی که تنها پس از مشاهده یک صفحه آن را ترک می کنند).
  • برای نشان دادن تعامل و افزایش زمان ماندن در صفحه، تعاملات را بهبود دهید. می‌توانید این کار را با افزودن ویدیو، تقسیم متن با تصاویر یا گنجاندن نقل قول‌ها یا نکات متخصص انجام دهید.

استراتژی سئو چیست؟

مانند هر چیزی در دیجیتال مارکتینگ، شما به یک استراتژی سئو برای کمک به پیاده سازی، ردیابی و بهینه سازی برای فتح موفقیت نیاز دارید. یک استراتژی سئو بر روی بهینه سازی محتوای شما برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو ( ترجیحاً صفحه اول یا رتبه اول ) متمرکز است و هدف آن افزایش ترافیک ارگانیک می باشد تا شما توسط پرسونای مورد نظر خود دیده و کلیک شوید.

یک استراتژی خوب سئو به شما کمک می کند تا در مسیر تعیین شده محتوای خود بمانید. به جای سرمایه گذاری زمان و پول برای محتوایی که کارایی ندارد، محتوای با کیفیتی را بر اساس عملکرد و قصد کاربر ایجاد خواهید کرد.

اگر یک کسب و کار کوچک هستید یا در یک منطقه خاص فعالیت می کنید، سئوی محلی یک عنصر مهم برای ورود به استراتژی شما است. این به شما کمک می کند تا توسط کاربران ساکن منطقه خود دیده شوید.


چگونه برای استراتژی سئو خود اهداف تعیین کنید

تعیین اهداف سئو بخش مهمی از هر استراتژی سئو است. مهم است که اهداف سئو را تعیین کنید – و آنها را با اهداف کلی کسب و کار خود هماهنگ کنید:

  • آنها خرید سهام از سوی سهامداران کلیدی را تشویق می کنند
  • آنها به شما کمک می کنند تا استراتژی سئوی خود را تدوین کنید
  • آنها اطمینان حاصل می کنند که اهداف برآورده می شوند

شاخص های اندازه گیری در سئو

در حالی که تعیین اهداف می تواند کاری وقت گیر به نظر برسد، اندازه گیری آنها می تواند به شما در پیشرفت سئو در دراز مدت کمک کند. بنابراین برای پیگیری عملکرد چه معیارهایی را در سئو باید اندازه گیری کنید؟

  • کلید واژه ها
  • ترافیک ارگانیک
  • نتایج SERP
  • زمان صرف شده در صفحه
  • نرخ مشارکت
  • نرخ کلیک
  • آگاهی از برند
  • سرنخ ها و درآمد
  • قدرت دامنه

3 نمونه از اهداف سئو

هنگام تعیین اهداف و KPI ها، مهم است که واقع بین باشید. اگر از هیچ شروع می کنید – یعنی فقط شروع به استفاده صحیح از سئو کرده اید – پس متواضع باشید اما جاه طلبی هم داشته باشید. اگر قبلاً از سئو استفاده کرده اید و نتایج را مشاهده کرده اید، با اهداف خود تهاجمی تر رفتار کنید اما آنها را بر اساس داده های موجود قرار دهید. تعیین درصدهای غیر واقعی فقط ناامیدی را به همراه خواهد داشت.

در اینجا سه ​​نمونه از اهداف سئو وجود دارد که می تواند به عنوان راهنمای تعیین اهداف مرتبط برای کسب و کار یا وب سایت شما مورد استفاده قرار گیرد:

  • 50% از 20 کلمه کلیدی برتر هدفگذاری شده را در عرض 9 ماه به صفحه اول گوگل منتقل کنید، این هدف بر رتبه بندی کلمات کلیدی متمرکز است.
  • ترافیک ارگانیک سالانه خود را 20 درصد در سه ماهه سوم و 25 درصد در سه ماهه چهارم بهبود بخشید، این هدف بر افزایش ترافیک وب سایت ارگانیک متمرکز است.
  • سهم بازار سئوی خود را در سال مالی آینده از 3٪ به 5٪ افزایش دهید. این هدف بر افزایش سهم بازار متمرکز است.

نحوه تعیین اهداف سئو برای انواع مختلف کسب و کار

تمرکز اهداف شما بسته به اینکه کسب و کار شما معاملاتی باشد یا اطلاعاتی متفاوت خواهد بود.

اگر کسب و کار شما تراکنشی است و برای سئو فروشگاه آنلاین خود برنامه ریزی می کنید، باید اهداف خود را حول ردیابی فروش و تبدیل سرنخ تنظیم کنید. با این حال، اگر یک سایت تجاری غیر تجارت الکترونیک هستید، باید بر تولید سرنخ متمرکز شوید.

اگر کسب و کار شما اطلاعاتی است، به احتمال زیاد اهدافی را با تمرکز بر آگاهی از نام تجاری یا ترافیک وب سایت تعیین می کنید.

به یاد داشته باشید، حتی زمانی که استراتژی سئو خود را به طور کامل پیاده سازی کرده اید، سئو هرگز تمام نمی شود. با سئو، ممکن است لازم باشد تاکتیک ها را در میانه راه تغییر دهید، یک بازی طولانی انجام دهید و منتظر بمانید تا نتایج نهایی را ببینید. اما با وجود یک پایه سئو محکم – و کمی صبر – مزایای استراتژی سئوی شما باید آشکار شود، که منجر به تجربه کاربری بهتر برای مشتریان و تبدیل بیشتر برای کسب و کار شما می گردد.


چگونه یک متخصص سئو شوید

اکنون که می دانید سئو چیست و چگونه از آن استفاده کنید، آیا دوست دارید در این زمینه شغلی داشته باشید؟ سئو نه تنها مهارتی است که مورد تقاضای شرکت‌ها در سراسر صنایع می باشد، بلکه می‌توان با استفاده از آن یک زندگی سالم نیز ایجاد کرد.

گزارش اخیر Sagefrog نشان داد که سئو یک تاکتیک برتر بازاریابی است و تقریباً نیمی از شرکت‌های B2B از آن در استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند و قصد دارند در سال آینده 31 درصد از بودجه خود را به سئو اختصاص دهند.

Sagefrog's B2B Marketing Mix report
Sagefrog’s B2B Marketing Mix report

برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

شرکت ها برای افزایش دید آنلاین به ترافیک ارگانیک متکی هستند و زمانی که کار می کند، از مزایای سئو به عنوان یک استراتژی کم هزینه بهره مند می شوند.

  • مهارت های لازم برای متخصص سئو
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • استراتژی ساخت لینک
  • بهینه سازی محتوا
  • تحلیل داده ها
  • بازاریابی محتوا یا کپی رایتینگ
  • سئو فنی

علاوه بر این مهارت‌های سخت یا فنی، باید «مهارت‌های نرم» خود مانند تفکر انتقادی، ارتباط و کار تیمی را نیز در نظر بگیرید.


درآمد یک متخصص سئو چقدر است؟

حقوق یک متخصص سئو می تواند به محل کار آنها، فریلنسری، آژانس یا داخلی و همچنین به سطح تجربه و زمان صرف شده برای انجام سئو به طور موثر بستگی داشته باشد. در ایران درآمد سئو بصورت میانگین می تواند از 15 میلیون تومان ماهانه تا 100 میلیون تومان برآورد شود.


بهترین ابزار سئو چیست؟

خوشبختانه، منابع و ابزارهای زیادی برای کمک به فعالیت های SEO شما وجود دارد. برخی برنامه‌های رایگان دارند و برخی دیگر پولی هستند، بنابراین یافتن بهترین چیز برای شما مهم است.

رتبه بندی و گزارش ابزارهای سئو

  • Google Search Console
  • GA4
  • KWFinder
  • SemRush
  • Page Speed Insights

ابزارهای حسابرسی سئو

  • Screaming Frog
  • SEOptimer
  • Moz

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و محتوا در سئو

  • Google Keyword Planner
  • Answerthepublic
  • UberSuggest
  • BuzzSumo

ابزارهای هوش مصنوعی SEO

  • seoClarity
  • Surfer

سئو و هوش مصنوعی، چه چیزی در راه است؟

هوش مصنوعی در حال حاضر برای بهینه سازی بسیاری از زمینه های سئو از استفاده از ابزارهایی برای کمک به تحقیقات کلمات کلیدی و تولید محتوا گرفته تا دریافت بینش مبتنی بر هوش مصنوعی و هدف کاربر، استفاده می شود.

پیشرفت هایی که برای نظارت در هوش مصنوعی و سئو انجام می شود عبارتند از:

  • Google’s Search Generative Experience (SGE)  اسنیپت‌های ویژه روی استروئیدها، SGE از هوش مصنوعی برای تولید نتایج دقیق استفاده می‌کند تا دقیقاً همان چیزی را که کاربران جستجو می‌کنند ارائه کند. این نه تنها شامل یک پاسخ مولد دقیق (شبیه بهChatGPT ) می‌شود، بلکه یک چرخ فلک تصویری همراه با سؤالات و پیشنهادات پیشنهادی را نیز ارائه می‌دهد. مهم است که مراقب باشید که چگونه SGE به یک عنصر بزرگتر در دنیای جستجو تبدیل می شود.
  • تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده – می توانید تغییرات در الگوریتم های جستجو را پیش بینی کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تطبیق دهید. از ابزارهای هوش مصنوعی که داده‌های تاریخی و روندهای فعلی را برای پیش‌بینی‌هایی مانند RankSense، Ahrefs و CognitiveSEO بررسی می‌کنند، استفاده کنید.
  • هوش مصنوعی در سئو محلی – بهینه سازی محتوا برای بومی سازی محتوا بر اساس اولویت ها یا عوامل منطقه ای. ابزارهایی که می توانند به شما کمک کنند Moz Local و BrightSpark هستند.
  • پاسخ بهینه سازی موتور – هوش مصنوعی نحوه جستجو و یافتن اطلاعات کاربران را تغییر می دهد، بنابراین می تواند ایده خوبی برای بهینه سازی برای موتورهای پاسخ باشد. ابزارهایی که می توانند کمک کنند ChatGPT و Google SGE هستند.
  • سئوی ویدیو – مردم محتوای ویدیویی را دوست دارند، بنابراین بهینه سازی ویدیوهای خود برای سئو، در یوتیوب یا موارد دیگر بسیار مهم است.
  • Core Web Vitals (CWV) – CWV شامل سه معیار تجربه کاربر است که بارگذاری، تعامل و ثبات بصری یک صفحه وب را اندازه گیری می کند. بهینه سازی آنها سرعت صفحه و رتبه سئو را بهبود می بخشد.

سئو برای افزایش ترافیک و افزایش آگاهی برند

حال که می دانیم سئو چیست باید بدانیم سئو وقتی به خوبی انجام شود می تواند پاداش های بزرگی را برای بازاریابان و کسب و کارها درو کند. تیم ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس به شما کمک می کند تا اصول سئو را بدرستی اجرا کنید و زمینه های کلیدی مانند خدمات مشاوره سئو، بهینه سازی صفحات سایت، کمپین های سئو جستجو پولی، استراتژی سئو، تجزیه و تحلیل جستجو، تولید تقاضا و موارد دیگر استفاده کنید.

میانگین امتیاز : 0 / 5. تعدا آرا : 0

ثبت امتیاز شما به این مطلب

photo 2023 09 11 00 00 54
نویسنده
امیرحسین ستاری
حدود 15 سال هست که با علاقه به فرانت و CSS HTML Java Script شروع کردم و بعد از آن در زمینه برنامه نویسی PHP و لاراول مشغول فعالیت هستم. در زمینه استارتاپ، سئو و راهکارهای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم و بصورت روزانه مطالعه می‌کنم.

شما نظری در این مورد ندارید؟