Ecommerce Seo Toturial

آموزش سئو سایت فروشگاهی

زمان مطالعه 15 دقیقه
آموزش سئو سایت فروشگاهی

اگر در حال فروش محصولات هستید و می‌خواهید به طیف بزرگی از مخاطبان ممکن دست پیدا کنید، استفاده از انواع آموزش سئو سایت فروشگاهی یک الزام مطلق است. چرا؟ معلومه، داشتن یک فروشگاه اینترنتی مزایای زیادی دارد. اگر موافقید بریم آمار را بررسی کنیم.

2
(2)

واضح ترین دلیل یادگیری و درک آموزش سئو سایت فروشگاهی، بهره بری از رشد سریع تجارت الکترونیک در سراسر جهان است. ارزش کل فروش تجارت الکترونیک از 1.3 تریلیون دلار در سال 2014 به 5.7 تریلیون در سال 2022 افزایش یافته است. Statista پیش بینی می‌کند تا سال 2026 کل فروش به ارزش 8 تریلیون دلار برسد!

فهرست مطالب نمایش

یک سایت فروشگاهی می تواند به طور قابل توجهی پایگاه مشتریان شما را افزایش دهد و این امکان را برای مردم از سراسر کشور و جهان فراهم کند تا محصولات شما را خریداری کنند. با توجه به اینکه امروزه افراد زیادی به صورت آنلاین خرید می‌کنند، یک وب سایت فروشگاه اینترنتی می تواند کاهش ترافیک را جبران کند.

اما این همه چیز نیست. یک وب سایت فروشگاهی می تواند به شما کمک کند تا در مورد مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. در پروسه مدیریت سایت فروشگاهی خود با نصب یک ابزار تحلیلی مانند گوگل آنالایتیکس ۴، می‌توانید اطلاعات جمعیتی مشتریان خود را کشف کنید: اطلاعاتی مانند مکان، سن و حتی نحوه یافتن شما.

حالا چه یک سایت فروشگاهی داشته باشید یا بخواهید طراحی فروشگاه اینترنتی خود را شروع کنید، باید اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان توسط مشتریان هدف دیده شود. اول از همه بهتره توضیح بدیم سئو سایت فروشگاهی واقعاً چه معنی دارد؟


سئو سایت فروشگاهی چیست؟

سئو سایت فروشگاهی یک استراتژی است که به خرده فروشان وب کمک می‌کند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. یک وب سایت با طراحی خوب و بهینه با محتوای باکیفیت در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بهتری خواهد داشت و باعث افزایش ترافیک فروشگاه شما و افزایش ترافیک سایت می شود.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟
سئو سایت فروشگاهی چیست؟

به عبارت دیگر، روند سئو فروشگاه اینترنتی بر بهینه سازی سایت شما متمرکز است تا بدست آوردن سرنخ و تبدیل آن آسان تر می شود. با این حال، بر خلاف SEO برای وب سایت های متمرکز بر محتوا، سئو برای سایت های فروشگاهی چیزی فراتر از افزودن کلمات کلیدی، نوشتن پست های وبلاگ و به دست آوردن لینک‌ها است. شما باید بدانید که موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند و به چه چیزی اهمیت و پاداش می‌دهند.

این بدان معناست که دانش فنی سئو برای فروشگاه اینترنتی، در نظر گرفتن دستورالعمل های گوگل، تجزیه و تحلیل قصد خریدار و اجرای استراتژیک آن است. در اینجا می توانید در مورد استراتژی تبلیغ سایت فروشگاهی بخوانید.


نحوه سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی شاید پیچیده باشد. با وجود ده ها میلیون سایت خرده فروشی آنلاین، برجسته کردن سایت شما همیشه آسان نیست. در حالی که افزایش رتبه با بهبود سئو سایت ممکن است چالش بزرگی به نظر برسد، می‌توانید با به کارگیری بهترین روش‌هایی که در زیر توضیح می‌دهم، شروعی مثبت داشته باشید.

اگر تابحال به هیچ وجه وب سایت فروشگاه آنلاین خود را بهینه نکرده اید، به شدت توصیه می کنم از طریق این آموزش به ترتیب کار را شروع کنید. اگر در گذشته سایت خود را بهینه کرده اید، با خیال راحت توصیه های من را به دلخواه اجرا کنید. آماده اید؟ بیایید نحوه انجام سئو سایت های فروشگاهی یاد بگیریم.

بخوانید: با راه اندازی مارکت پلیس شما امکان فروش را برای فروشندگان در وب سایت خود مهیا می کنید.


1. تحقیق کلمات کلیدی را به روش صحیح انجام دهید

اگر یک کاری وجود دارد که مطلقاً هر صاحب فروشگاه آنلاینی باید انجام دهد، آن انجام عمیق تحقیق کلمات کلیدی برای فروشگاه است. دو هدف در این تحقیقات داشته باشید:

ابتدا، مرتبط ترین و محبوب ترین کلمات کلیدی را در حوزه خود پیدا کنید. دوم، شما باید قصد خریدار در پشت هر کلمه کلیدی را درک کنید. هدف کلمه کلیدی هدف پشت جستجوی آن است. شما می توانید با نگاه کردن به عبارات خاصی که افراد هنگام جستجوی یک مورد آنلاین استفاده می کنند و نتایج نشان داده شده توسط Google، آن را شناسایی کنید.



دو نوع اصلی از هدف کلمه کلیدی وجود دارد که اغلب آنها را می بینید.

هدف کلمه کلیدی اطلاعاتی

هدف کلمه کلیدی اطلاعاتی زمانی است که کاربران به دنبال پاسخی برای یک سوال یا درک موضوعی با جزئیات بیشتر می گردند. آنها هنوز کاملاً به دنبال خرید کالا نیستند. در عوض، ممکن است بخواهند جایگاه شما را با جزئیات بهتر درک کنند یا در مورد سؤالی که مربوط به یک محصول نیست پاسخی دریافت کنند.


هدف کلمه کلیدی تجاری

هدف کلمه کلیدی تجاری زمانی است که مردم به دنبال اطلاعاتی هستند که به آنها در خرید کمک کند. مصرف کنندگان معمولاً زمانی از اهداف کلمه کلیدی تجاری استفاده می‌کنند که می دانند چه می خواهند، اما هنوز نمی دانند کجا آن را پیدا کنند. وقتی در حال تایپ عبارات خاصی در گوگل هستید، مثلاً «خرید دوربین دیجیتال» یا «پیدا کردن معاملات جدید لپ‌تاپ».

اما زمانی که نمی دانند کدام محصول را می خواهند بخرند، ممکن است از کلمات کلیدی با هدف تجاری نیز استفاده کنند. پرس و جوهای مبتنی بر بازبینی مثال عالی از کلمات کلیدی تجاری هستند، به عنوان مثال: “بهترین دوربین دیجیتال چیست؟”


تعیین هدف کلمه کلیدی

تصمیم گیری در مورد هدف کلیدواژه مصرف کنندگان چالش برانگیز به نظر می رسد، اما می توانید آن را برای خودتان آسان تر کنید. برای مثال، توصیه‌های AgencyAnalytics را دنبال کنید، که آن را به مراحلی تقسیم می‌کند.

  • تجزیه و تحلیل نتایج موتورهای جستجوگر (SERP): به تبلیغات پولی، نتایج نمودار دانش و فهرست‌های ارگانیک توجه ویژه داشته باشید.
  • به تبلیغات گوگل برای اهداف کلمات کلیدی تجاری نگاه کنید: مشاهده قیمت‌های پیشنهادی برای کلمات کلیدی، ایده رقابتی بودن کلمات کلیدی را به شما می‌دهد.
  • تجزیه و تحلیل خود را مرور کنید: به دنبال محتوایی با نرخ پرش بالا باشید زیرا ممکن است به این معنی باشد که با هدف جستجو مطابقت ندارد.

با این حال، برای تعیین ترکیب کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود، به پشتیبانی نیاز دارید. بیایید در مورد چند ابزار صحبت کنیم که می توانند جستجوی شما برای کلمات کلیدی تجارت الکترونیک SEO را تقویت کنند.


آموزش سئو فروشگاه اینترنتی با استفاده از اوبر ساجست و سئو سیگنال

در حالی که برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل یک شروع موثر است، ممکن است برای ایجاد اهداف کلیدواژه خود به عمق بیشتر یا پشتیبانی تخصصی بخواهید. در اینجا نگاهی دقیق تر به برخی از گزینه های دیگری که می توانند به شما در ایجاد کلمات کلیدی هدف برای استراتژی تجارت الکترونیک SEO خود کمک کنند آورده شده است:


اوبر ساجست (Ubersuggest)

اوبر ساجست - تحقیق کلمه سئو سایت فروشگاهی
اوبر ساجست – تحقیق کلمه سئو سایت فروشگاهی

اوبر ساجست یک ابزار آنلاین است که جستجوی کلمات کلیدی را آسان می کند. به سادگی یک کلمه کلیدی seed (مانند ژاکت های فضای باز) را جستجو کنید و Ubersuggest صدها کلمه کلیدی مرتبط را ارائه می دهد و تمام داده هایی را که برای انتخاب کلمات کلیدی برای تمرکز بر روی آنها نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

این ابزار برای تولید محتوا برای سایت فروشگاهی، وبلاگ نویسان، کپی رایترها و بازاریابان که می خواهند ایده های محتوای جدیدی تولید کنند، عالی است. سایر ویژگی های Ubersuggest عبارتند از:

  • داده های بک لینک
  • ردیابی رتبه
  • گزارش های ممیزی سایت

داده های بک لینک

اوبرساجست فقط یک ابزار عالی برای دریافت داده های کلمه کلیدی نیست. همچنین به شما امکان می دهد ببینید چه کسی به سایت های شما و رقبای شما لینک می دهد.

بررسی داده های بک لینک سایت آوادیس در اوبرساجست
بررسی داده های بک لینک سایت آوادیس در اوبرساجست

به ابزار کشف بک لینک ها که در زیر هدر Backlinks یافت می شود، بروید. دامنه ای را وارد کنید : لازم نیست که مال شما باشد، اوبرساجست به شما نشان می دهد که چه کسی به آن لینک داده است که یک راه عالی برای شناسایی اهداف برای ساخت انواع بک لینک است.


ردیابی رتبه

با ردیابی رتبه Ubersuggest ببینید که چگونه در SERP های ارگانیک برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بندی می کنید. این یک راه عالی برای دیدن اینکه چگونه در طول زمان پیشرفت می کنید است. می توانید آن را در قسمت داشبورد در سمت چپ پیدا کنید.


ممیزی سایت

یک ممیزی سایت را اجرا کنید تا ردیابی کنید کدام مسائل می تواند بر تجربه کاربر و ترافیک ارگانیک تأثیر بگذارد. ممیزی را به عنوان یک نقطه شروع در نظر بگیرید، سپس آن را به طور منظم مرور کنید تا مطمئن شوید که هر مشکلی را برطرف می کنید. حسابرسی سایت را در برگه خودش در نوار کناری سمت چپ پیدا خواهید کرد. هنگامی که ممیزی اجرا شد، مشکلات اصلی سئو و نحوه رفع آنها را به شما می گوید.


آموزش سئو فروشگاهی با سئو سیگنال کاملاً فارسی

چه کارهایی با سئو سیگنال می توانید برای سئو فروشگاه اینترنتی خود انجام بدید؟

بررسی وب سایت آوادیس در سئو سیگنال
بررسی وب سایت آوادیس در سئو سیگنال

سئو سینگال یک ابزار ایرانی مدیریت و آنالیز کلمات کلیدی وبسایت است که آمار نسبتاً دقیقی از اطلاعات به شما ارائه می دهد:

  • آنالیز وبسایت ها و فروشگاه های اینترنتی فارسی زبان و بررسی رتبه بندی و کلمات کلیدی و تحقیق انواع کلمات
  • بررسی و نظارت بر رتبه بندی کلمات کلیدی در موتور جستجوگر گوگل به همراه گزارش های متنوع و امکان رصد جایگاه رقبای حوزه کسب و کار شما
  • سئو تکنیکال و حسابرسی بر فاکتورهای مهم و مختلف سئو تکنیکال و داخلی وبسایت با استفاده از اینترنت داخلی و خارجی

2. بهینه سازی صفحات محصول برای بهبود رتبه

هر صاحب کسب و کاری که می خواهد ترافیک جستجوی خود را افزایش دهد و مشتریان جدیدی به دست آورد، باید عناصر درون صفحه وب سایت خود را بهینه کند. سئوی درون صفحه مواردی مانند ساختار سایت، توضیحات متا و تگ های عنوان را پوشش می دهد.

هر عنصر روی صفحه سایت فروشگاهی شما نیاز به بهینه سازی ندارد، بنابراین در این بخش، بیایید روی مواردی تمرکز کنیم که برای خرده فروشان آنلاین بیشترین اهمیت را دارند: توضیحات محصول، تصاویر و نظرات.


توضیحات محصول خود را بهینه کنید

توضیحات صفحه محصول به چند دلیل مهم است. اولا، آنها محتوای حیاتی و غنی از کلمات کلیدی را ارائه می دهند که گوگل از آن برای رتبه بندی سایت شما استفاده می کند. دوم، آنها کاربران را ترغیب می کنند تا محصولات شما را پس از ورود به صفحه خریداری کنند.

برای شروع بهینه سازی صفحات محصول فروشگاه آنلاین خود، باید سه جنبه کلیدی را در نظر داشته باشید:

  • مهمترین چیزها در صفحه چیست؟
  • چگونه می توانید دید و تاثیر را با این عناصر به حداکثر برسانید؟
  • چگونه می توانید از این اطلاعات برای بهبود اثربخشی توضیحات محصول خود استفاده کنید؟

اکنون، شروع کنید به اینکه چه کاری می توانید انجام دهید تا تأثیر توضیحات محصول خود را به حداکثر برسانید. این می تواند مواردی از این قبیل باشد.

  • افزودن تصاویر متعدد، با کیفیت بالا و منحصر به فرد
  • اضافه سازی کلمات کلیدی
  • اضافه سازی توضیحات مفصل و غنی از کلمات کلیدی
  • افزودن فراخوان به اقدام (CTA)
  • اضافه کردن توصیفات

اگر نمی دانید CTA چیست کلیک کنید.

متوجه خواهید شد که بسیاری از این پیشنهادات آن چیزی نیست که شما معمولاً به عنوان توضیح محصول در نظر می گیرید. اما مطمئن باشید، نظرات کاربران و دکمه‌های فراخوان متمرکز بر محصول هستند.


تصاویر را بهینه سازی کنید

یکی از مواردی که گاهی اوقات در سئو داخلی سایت های فروشگاهی نادیده گرفته می شود، تصاویر است. عکس ها روشی عالی برای انتقال پیام و جلب نظر مخاطب هستند. تصاویر می توانند حواس مردم را از پیامی که می خواهید منتقل کنید منحرف کنند، بنابراین مراقب باشید که از تصاویر زیاد استفاده نکنید و صفحات محصول خود را شلوغ نکنید.

اگرچه تصاویر با کیفیت برای نشان دادن محصولات شما در بهترین حالت حیاتی هستند، اما چیزهای بیشتری در این مورد وجود دارد. بهینه سازی تصاویر شما برای سئو به شما رتبه های بالاتری در موتورهای جستجو و ترافیک بیشتری از مشتریان بالقوه می‌دهد و ممکن است ترافیک کانال شبکه های اجتماعی را برای شما به ارمغان بیاورد.
چند نکته برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد:

  • شرح‌ها را با برچسب‌های alt ارائه کنید.
  • تصاویر خود را تا حد امکان کوچک نگه دارید بدون اینکه بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارد.
  • از کلمات کلیدی در نام فایل استفاده کنید.

بررسی ویژگی ها

بررسی ها اطلاعات مورد نیازی را ارائه می دهند که به خریداران کمک می کند مزایا و معایب یک محصول را بسنجند و تصمیم بگیرند که خرید کنند. بررسی های محصولات به شما کمک می کنند تا در مشتریان بالقوه خود اعتماد ایجاد کنید و نرخ تبدیل را بهبود ببخشید.

می‌توانید مشتریان را تشویق کنید تا هر زمان که خریدی انجام می‌دهند، با ارسال پیام‌های خودکار، نظرات خود را ارسال کنند. می‌توانید کمپین‌های ایمیلی را برای ارسال یادآوری‌ها یا پیشنهادات پس از بررسی در سایت تنظیم کنید. قبل از اینکه به بخش دیگری از این آموزش سئو سایت فروشگاهی بروید، نکات بیشتری برای بهینه سازی در صفحه وجود دارد:

  • از کنونیکال برای پیوند به صفحات محصولات تکراری و دسته بندی محصولات مشابه استفاده کنید.
  • یک صفحه با محتوای با کیفیت ایجاد کنید که شامل اطلاعات لازم در مورد محصول، تصویری از محصول و ویدیویی از آن در حال استفاده است.
  • حداقل یک CTA را در صفحه محصول خود قرار دهید. برای مثال، «افزودن به سبد خرید» یا «بررسی در دسترس بودن».
  • اطمینان حاصل کنید که جزئیات و سیاست‌های حمل و نقل کالا را از قبل نوشته اید، تا مشتریان از همان ابتدا بدانند چه چیزی و چگونه تحویل می‌گیرند.

3. مطمئن شوید که سایت شما کاربر پسند است

UX مخفف تجربه کاربری است و برای فروشگاه های اینترنتی حیاتی است که یک تجربه خوب داشته باشند. شما می توانید UX را با طراحی خوب، ساختار سایت بهتر و زیبایی شناسی از نظر بصری جذاب تر کنید. با این حال، این فقط در مورد خوب جلوه دادن یک وب سایت نیست. این در مورد این است که آن را به خوبی کار کند. UX شامل همه چیز از ناوبری، سهولت استفاده و “احساس” کلی وب سایت است.

UX همچنین در مورد اطمینان از اینکه افراد می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، درگیر نگه داشتن آنها در هنگام مرور و ارائه بهترین تجربه ممکن به بازدیدکنندگان است. ممکن است فکر نکنید که UX بر SEO تأثیر می گذارد، اما نوع تجربه ای که برای کاربران ارائه می دهید می تواند ارتباط مستقیمی با رتبه شما داشته باشد.

این شامل Core Web Vitals می‌شود، مجموعه‌ای از عواملی که Google برای رتبه‌بندی تجربه کاربری یک صفحه استفاده می‌کند. گوگل تجربه کاربری سایت شما را در سه حوزه اصلی اندازه گیری می کند:

  • Largest Contentful Paint (LCP)
  • Cumulative Layout Shift (CLS)
  • First Input Delay (FID)

LCP معیاری است برای سنجش میزان مفید بودن یک صفحه برای کاربران توسط گوگل بر اساس زمان بارگذاری بزرگترین بلوک های قابل مشاهده برای کاربران.

CLS اندازه گیری میزان حرکت دکمه ها و سایر عناصر تعاملی در وب سایت شما پس از بارگیری کامل صفحه است.

FID اندازه گیری زمانی است که یک صفحه به ورودی کاربر پاسخ می دهد.

از دیدگاه صاحب سایت، چندین کار وجود دارد که می توانید برای بهبود Core Web Vitals خود انجام دهید:

  • زمان بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید
  • اطمینان حاصل کنید که هیچ تبلیغاتی با تجربه کاربر تداخل نداشته باشد
  • مطمئن شوید که سایت شما با CTAهای واضح تعاملی است.

4. کلمات کلیدی دم بلند (Long Tail) را فراموش نکنید

کلمه کلیدی دم بلند یک عبارت جستجوی طولانی تر و خاص تر است. معمولاً شامل حداقل سه کلمه (اغلب بیشتر) است و حجم کمی دارد. اما آنها می توانند برای فروشگاه های اینترنتی بسیار ارزشمند باشند. این عبارات آنقدر خاص هستند که تمایل دارند با نرخ بسیار بالاتری تبدیل شوند. بنابراین حتی اگر ترافیک کمتری ایجاد می‌کنند، تعداد فروش بالایی را ایجاد می‌کنند.

کلمات کلیدی دم بلند برای هر کسب و کاری با ارزش هستند، اما به ویژه اگر در یک جایگاه بسیار رقابتی فعالیت کنید، بسیار خوب هستند. می‌توانید با استفاده از ویژگی «People also Ask» یا استفاده از ابزار کلمات کلیدی مانند Ubersuggest، کلمات کلیدی طولانی را پیدا کنید و افزایش ترافیک سایت با عبارت لانگ تیل را شروع کنید.

به برگه ایده‌های کلمه کلیدی در Ubersuggest بروید – در زیر عنوان «تحقیق کلمات کلیدی» یافت می‌شود. کلمه کلیدی seed خود را وارد کنید. من از “چکمه های پیاده روی” به عنوان مثال استفاده کرده ام. سپس این ابزار هزاران کلمه کلیدی مرتبط را تولید می کند.

بهترین راه برای یافتن کلمات کلیدی طولانی این است که فیلتر سختی سئو را به آسان تغییر دهید زیرا کلمات کلیدی طولانی مدت رقابت کمتری دارند.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، من اکنون بیش از 100 اصطلاح دم بلند دارم که می توانم برای آنها رتبه بندی کنم.


5. از یک ساختار URL ساده استفاده کنید

ساختار URL ساده تجربه کاربر را بهبود می بخشد و تلاش های سئو سایت فروشگاهی شما را بهبود می بخشد. زمانی که سایت فروشگاهی شما دارای ساختار URL ساده است، اشتراک گذاری محصولات در رسانه های اجتماعی و سایر وب سایت‌ها آسان تر است.

برای بهترین نتایج، URL ها باید تا حد امکان خوانا باشند.

به عنوان مثال، در اینجا نمونه ای از کارهایی است که نباید انجام دهید:

https://www.example.com/articlesabouthiking/

استفاده از این ساختار URL بسیار بهتر است:

https://www.example.com/hiking-articles

تاکتیک های دیگری نیز وجود دارد که می تواند در بهبود ساختار URL شما کمک کند. زیر را ببینید:


از کلمات کلیدی در URL استفاده کنید

موتورهای جستجو می توانند URL های شما را اسکن کنند و از محتوای آن به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند. به همین دلیل است که قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار URL، باید مدتی را صرف فکر کردن در مورد کلمات کلیدی خود کنید.

برای مثال، اگر مردم در جستجوی «کفش‌های ورزشی مردانه» هستند، اگر آن عبارت کلیدی در URL صفحه شما نیز وجود داشته باشد، می‌تواند به رتبه‌بندی صفحه دسته‌بندی شما کمک کند.


اجتناب از کلمات توقف

کلمات استپ متداول عبارتند از “the”، “and”، “of” و “a”. کلمات استپ می توانند خوانایی URL شما را کاهش دهند و ممکن است رتبه بندی سئو شما را کاهش دهند. به سادگی نیازی به حضور آنها در آنجا نیست. بنابراین به جای داشتن یک پست وبلاگ با URL:

http://example.com/what-are-the-best-man-shoes

در عوض این آدرس را بسازید:

http://example.com/best-man-shoes

از بریدکرامب استفاده کنید

Breadcrumbs یک ابزار ناوبری است. آنها به بازدیدکنندگان وب سایت اجازه می دهند تا مراحل قبلی را دوباره دنبال کنند و به جایی که شروع کرده اند بازگردند. Breadcrumbs فقط یک تکنیک قابل استفاده نیست، بلکه مزایای اضافی سئو را هم ارائه می دهد.

به عنوان مثال، اگر از یک پست وبلاگ از صفحه اصلی خود بازدید می کنید، بریدکرامب برای آن پست اینگونه خواهد بود:

Home > Blog > This Post

در بسیاری از ابزارهای طراحی سایت، بریدکرامب را پیدا می‌کنید و می‌توانید با استفاده از برچسب‌های نشانه‌گذاری یا از

طریق جاوا اسکریپت، آن‌ها را به سایت فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید.


6. از نشانه گذاری های اسکیما یا طرحواره برای کمک به گوگل و کاربران در درک محتوا استفاده کنید

نشانه گذاری های اسکیما تگ های HTML هستند که اطلاعات بیشتری را در مورد محتوای صفحات وب به ربات های جستجو ارائه می دهند. با استفاده از این نشانه گذاری ها، می تواند سئوی شما را برای تلاش های تجارت الکترونیک بهبود بخشد. وقتی از نشانه گذاری طرحواره استفاده می کنید، می تواند قطعه های غنی تولید کند.

اینگونه نشانه گذاری راهی برای موتورهای جستجو برای نشان دادن اطلاعات بیشتر درباره پرس و جوهای خاص در بالای نتایج جستجو هستند. با نشان دادن انواع مختلف اطلاعات به افراد کمک می کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند سریعتر و آسان تر بیابند. انواع مختلفی از ریچ اسنیپت ها وجود دارد، مانند:

  • اسنیپتهای محصول
  • اسنیپت های موسیقی
  • اسنیپتهای بررسی (Review)

.

انواع اسکیماهای مورد استفاده در سئو سایت های فروشگاهی عبارتند از:

  • طرحواره محصول: این طرح توسعه ای برای محصولات، خدمات و سازمان ها است. با ارائه اطلاعات غنی از محصول مانند تصاویر، قیمت و در دسترس بودن، امکان کشف محصولات و خدمات جدید در جستارهای جستجوی وب را فراهم می کند. طرح محصول همچنین امکان نمایش تبلیغات محصول را در SERP ها فراهم می کند.
  • طرح بررسی: این امکان بررسی آنلاین را فراهم می کند. فیلترهای نویسنده و عنوان به شما این امکان را می‌دهند که افراد خاصی را که در وب‌سایت یا پست وبلاگ شما نظر نوشته‌اند پیدا کنید و جستجوگران بتوانند نظرات محصول را پیدا کنند.
  • طرح در دسترس بودن محصول: طرح در دسترس بودن محصول فهرستی از محصولاتی است که برای خرید در دسترس هستند. این می تواند یک صفحه باشد یا می تواند در یک فروشگاه آنلاین باشد. چنین لیست هایی معمولاً نام محصول، توضیحات، قیمت، تصاویر و انواع آن را شرح می دهند.
  • طرحواره ویدئو: طرحواره ویدئویی نوعی ابرداده است که برای توصیف محتوا و قالب استفاده می شود. به عنوان مثال، طرحواره ویدیویی ممکن است شامل زبان صوتی، وضوح تصویر، یا رتبه بندی سنی ویدیو باشد.
  • طرح قیمت: طرح قیمت تکنیکی برای قیمت گذاری محصولات یا محدوده قیمتی است.
  • طرحواره سؤالات متداول: طرح سؤالات متداول نوعی نشانه گذاری است که می توانید به صفحه خود اضافه کنید که حاوی لیستی از سؤالات و پاسخ ها است. می‌توانید یک نمونه را در بخش سؤالات متداول در انتهای این مقاله بیابید.

7. از صفحات و محتوای تکراری خودداری کنید

آیا تا به حال از یک وب سایت بازدید کرده اید که این احساس را داشته اید که قبلاً همه آن را در جایی خوانده اید؟ بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی از کاتالوگ‌ها و تصاویر محصولات تکراری استفاده می‌کنند که در تولید توضیحات صفحه محصول و توضیحات صفحات دسته‌بندی بسیار رایج است.

قابل درک است که چرا فروشندگان در سایت های فروشگاهی فقط همان توضیحات تکراری را بازنشر می کنند. معمولاً به این دلیل است که آنها منابع لازم برای تولید محتوای تازه ندارند. با این حال، حتی اگر زمان لازم برای بازنویسی همه چیز را ندارید، همچنان می توانید میزان تکراری بودن سایت خود را در توضیحات محصول و سایر زمینه ها به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

به عنوان مثال:

  • استفاده از یک CMS با ریدایرکت‌های 301 در سراسر سایت یا افزودن تگ‌های متعارف در هر صفحه‌ای که می‌دانید ممکن است تکراری باشد (صفحه‌هایی با عناوین مشابه، صفحاتی که URL یکسانی دارند و غیره)
  • اضافه کردن پسوند به URL
  • با استفاده از تصاویر محصولات مختلف
  • اضافه کردن کلمات کلیدی منحصر به فرد در صفحات دیگر

8. اجازه ندهید رتبه فدای سرعت سایت شود

زمان بارگذاری صفحه اندازه گیری مدت زمانی است که کاربر اینترنت برای باز کردن یک صفحه وب نیاز دارد. سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است و نظرسنجی پس از بررسی نشان می دهد که مصرف کنندگان مایل نیستند در حین بارگیری سایت منتظر بمانند. یک مطالعه اخیر نشان داد که 19٪ از خریداران صفحه ای را که بیش از دو تا سه ثانیه طول می کشد را رها می کنند.

کاربران وب می گویند سرعت سایت ایده آل آنها فقط دو ثانیه است، اما هر چه سریع تر، بهتر. اگر از سرعت فعلی سایت خود مطمئن نیستید، می توانید آن را در Cloudflare تست کنید یا ابزار گوگل را امتحان کنید. اگر سایت شما خیلی کند باشد چه باید کرد؟ ابتدا باید دلیل را پیدا کنید. می تواند به این دلایل باشد:

  • سایت شما دارای محتوای بیش از حدی است که سرور شما نمی تواند آن را مدیریت کند.
  • تعداد زیادی از اسکریپت ها زمان بارگذاری را کاهش می دهند.
  • بارگذاری تصاویر زمان زیادی می برد.
  • مشکلی در هاست وب سایت شما وجود دارد.

در حالی که همه صاحبان سایت های فروشگاهی نمی توانند ۱۰۰ درصد کامل را در PageSpeed Insights گوگل تضمین کنند، می توانید سعی کنید زمان بارگذاری را با موارد زیر کاهش دهید:

  • داشتن تصاویر کمتر در صفحات
  • فشرده سازی فایل ها
  • استفاده از ویجت های شبکه‌های اجتماعی کمتر
  • بهینه سازی تصاویر
  • اجتناب از بهم ریختگی و استفاده از فضای سفید زیاد
  • محدود کردن تغییر مسیرها و درخواست های HTTP

در این مقاله توضیح دادیم که چگونه سرعت سایت خود را افزایش دهیم؟


کلام آخر

این آموزش سئو سایت فروشگاهی به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می‌کند، مشتریان جدیدی را به فروشگاه شما می آورد و به ایجاد یک مخاطب وفادار کمک می کند. ممکن است به نظر برسد که چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. با این حال، با تمرکز بر روی شیوه‌های اصلی سئو و بهینه‌سازی بخش‌های حیاتی وب‌سایت خود، لازم نیست آنقدر که به نظر می‌رسد پیچیده باشد.

مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که یادگیری سئو سایت فروشگاهی یک شبه اتفاق نمی افتد. در عوض، این یک استراتژی مداوم است که برای به دست آوردن نتایج بهینه نیاز به به روز رسانی دارد.

میانگین امتیاز : 2 / 5. تعدا آرا : 2

ثبت امتیاز شما به این مطلب

سوالات متداول سئو سایت های فروشگاهی

سئو وب سایت فروشگاهی چیست؟

سئو وب سایت فروشگاهی فرآیند بهینه سازی یک فروشگاه آنلاین است تا بتواند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشد. عوامل متعددی بر میزان رتبه یک وب سایت در نتایج موتورهای جستجوگر تأثیر می گذارد، مانند کیفیت و ارتباط محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی سایت و تعداد بک لینک هایی که به سایت داده شده است.

مهمه که فروشگاهم را سئو کنم؟

افزایش ترافیک ارگانیک فروشگاه شما یک راهکار عالی برای افزایش درآمدزایی است. مشتریانی که از طریق سئو به فروشگاه شما می آیند اغلب هزینه های جذب مشتری بسیار کمتری دارند. سئو به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریانی را که هنوز آماده خرید نیستند، در همان ابتدای قیف فروش جذب کنید.

چگونه سئوی فروشگاهی را شروع کنم؟

سئوی فروشگاهی را با بهینه سازی عناصر درون صفحه وب سایت خود مانند توضیحات محصول، تجربه کاربری و سرعت صفحه شروع کنید. هنگامی که وب سایت خود را بهینه کردید، می توانید شروع به ساخت بک لینک کنید.

سئو سایت های فروشگاهی چه فرقی دارند؟

هنگامی که صحبت از سئو برای سایت های فروشگاهی می شود، حوزه های مختلفی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید، مانند بهینه سازی:

صفحات و توضیحات محصول
ایجاد تنوع در محتوا و اطلاعات محصول
تصاویر در وب سایت شما
صفحه اصلی شما

چگونه کلمات کلیدی مناسب را برای سئو فروشگاه اینترنتی خود پیدا کنم؟

چندین منبع رایگان وجود دارد که می‌توانید از آنها برای یافتن ایده‌های کلیدواژه استفاده کنید، مانند Google AdWords، Ubersuggest و سئو سیگنال کاملاً فارسی. شما بهتر است رقبای خود را برای یافتن بهترین کلمات کلیدی بررسی کنید.

از استفاده از کلمات کلیدی گسترده ای که کلیک های زیادی ایجاد می کنند اما ارزش تبدیل زیادی ارائه نمی دهند، خودداری کنید. تا جایی که می توانید از کلمات کلیدی دم دراز استفاده کنید.

نظرات کاربران

احمدرضا معین13 خرداد 1402

درود من چطور می تونم بدون هزینه فروشگاهم رو برای گوگل سئو کنم؟

آوادیس13 خرداد 1402

سلام وقت بخیر سئو ارگانیک هیچ هزینه ای نداره. ایجاد تغییرات بهبود سئوی فروشگاهی در طول زمان بر رتبه بندی وب سایت شما در گوگل تاثیر زیادی میزاره. در مورد نحوه نحوه عملکرد جستجوی ارگانیک گوگل بیشتر تحقیق کنید و یاد بگیرید.

محمد مقدسي4 تیر 1402

سلام وقت بخير اگر مدت خيلي زيادي از بهينه كردن سايت گذشته باشه هم هنوز راهي براش هست يا دوباره با آپديت و فرم جديد طراحي بشه بهتره؟

آوادیس9 تیر 1402

سلام ممنون این بستگی داره به این که چقدر ساختار سایت شما با شرایط حال حاضر الگوریتم های گوگل سازگار هست و اگر این سازگاری کمی وجود داشته باشه میتونید با آپدیت قالب حال حاضر ادامه بدید. در غیر اینصورت پیشنهاد اینه وقتتون رو صرف یک قالب و هسته ضعیف نکنید و به تغییر قالب و یا هسته فکر کنید.

شما نظری در این مورد ندارید؟