راهنمای کامل سئو داخلی سایت [چک لیست 1403]

زمان مطالعه 14 دقیقه
راهنمای کامل سئو داخلی سایت [چک لیست 1403]

سئو داخلی صفحه می تواند به رتبه بندی وب سایت شما کمک کند تا ترافیک بیشتری به ارمغان بیاورد و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند. اگر مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید؟ ما این چک لیست سئو داخلی سایت را برای کمک به شما ایجاد کردیم. در ادامه با ما همراه باشید.

5
(1)

سئو داخلی سایت این قدرت را دارد که بازدیدکنندگان و مشتریان جدید بی‌شماری را مستقیماً به وب‌سایت شما بیاورد و این امر کاملاً به شما بستگی دارد؛ شما باید تعیین کنید که موضوع و یا هدف هر صفحه چیست؟ در مورد مخاطب هدف آن صفحه تصمیم بگیرید و کلمات کلیدی و عباراتی را که می خواهید روی آنها متمرکز شوید، انتخاب کنید.

فهرست مطالب نمایش

سئو داخلی سایت چیست؟

سئو داخلی سایت یا سئو درون صفحه (On-Page SEO)، فرآیند بهینه سازی اجزای مختلف فرانت اند و بک اند وب سایت شما است تا صفحات وب سایت شما در موتورهای جستجو رتبه بندی بهتری کسب کند و ترافیک جدیدی به ارمغان بیاورد. اجزای سئوی داخلی شامل عناصر محتوا، عناصر معماری سایت و عناصر HTML است.

الگوریتم گوگل وب سایت شما را بر اساس 3 فاکتور اصلی رتبه بندی می کند: سئو داخلی سایت، سئوی خارجی و سئو تکنیکال:

  • سئوی داخلی به عناصر صفحه ای اشاره دارد که موتورهای جستجو را قادر می سازد تا یک صفحه را خزیده و فهرست بندی کنند.
  • سئو خارجی به اشتراک گذاری اجتماعی، پیوند خارجی و موارد دیگر اشاره دارد.
  • سئو تکنیکال یا سئو فنی به تمام عناصر سئو مانند داده‌های ساختاریافته، سرعت سایت، رسپانسیو وب موبایل و بخش‌های فنی‌تر سئو اشاره دارد که در رویه‌های سئو داخلی و سئوی خارجی گنجانده نشده‌اند.
مقایسه سئو داخلی سایت با سئو خارجی سایت
مقایسه سئو داخلی سایت با سئو خارجی سایت

این سه گانه سئو همیشه به سه بخش تمیز تقسیم نمی شود. برخی از این عناصر سئو با هم همپوشانی دارند. در ادامه این نوشته چگونگی و چرایی آن را متوجه می شوید. آها! اگر نمیدانید سئو چیست؟ کلیک کنید.


چرا سئو داخلی سایت مهم است؟

سئوی داخلی همه چیز را در مورد وب سایت شما و نحوه ارائه ارزش به بازدیدکنندگان و مشتریان به گوگل می گوید که کمک می کند تا سایت شما هم برای چشم انسان و هم برای ربات های موتور جستجو بهینه شود.

البته فقط طراحی وب سایت حرفه ای کافی نیست بلکه شما باید آن را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا رتبه بندی مناسب را با ترافیک جدید مرتبط جذب کنید.

سئوی درون صفحه را «سئو داخلی سایت» می نامند زیرا ترفندها و تغییراتی که برای بهینه سازی وب سایت خود ایجاد می کنید توسط بازدیدکنندگان صفحه شما قابل مشاهده است (در حالی که عناصر سئو خارجی و فنی همیشه قابل مشاهده نیستند).

هر بخش از سئو داخلی سایت کاملاً به شما بستگی دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که آن را به درستی انجام دهید. حالا بیایید عناصر سئو داخلی را یکی یکی بهتر بشناسیم.


عناصر سئو داخلی سایت

  1. تحقیق کلمات کلیدی
  2. محتوای بصری
  3. عنوان صفحه
  4. هدرها
  5. توضیحات متا
  6. متن جایگزین تصویر
  7. داده های ساختار یافته (Structured Markup)
  8. آدرس های صفحه (Page URLs)
  9. لینک سازی داخلی
  10. رسپانسیو موبایل
  11. سرعت سایت

همه عناصر سئو داخلی سایت به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • عناصر محتوا
  • عناصر HTML
  • عناصر معماری سایت
امیرحسین ستاری
24 ساعته آنلاین هستیم

تماس آنی کارشناسان با شما


    عناصر محتوا

    در این بخش، ما بر روی تحقیق کلمات کلیدی و نحوه گنجاندن کلمات کلیدی در سئو محتوا و همچنین درباره اهمیت گنجاندن تصاویر در محتوای شما تمرکز خواهیم کرد.

    1. تحقیق کلمات کلیدی

    اولین قدم برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا، انتخاب کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط است. با جستجوی عبارات در گوگل و مشاهده اینکه چه چیزی برای رقبا و سایر وب سایت ها ظاهر می شود، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. می توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs، Keywordchi ، Seo Signal و UberSuggest استفاده کنید.

    هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، در نظر بگیرید که محتوای صفحه شما چگونه در سفر خریدار و هدف جستجوی بازدیدکنندگان قرار می گیرد. این تامل بر نحوه استفاده شما از کلمات کلیدی و نوع محتوایی که ایجاد می کنید تأثیر می گذارد:

    مراحل سفر مشتریمحتوا/صفحات وب پیشنهادی
    Awareness/آگاهیBlog posts, video, homepage
    Consideration/توجهBuyer’s guides, case studies, about page
    Decision/تصمیم گیریProduct demos, comparison tools, product or pricing pages, contact page

    حال وقت آن است که محتوای صفحه خود را بنویسید یا اگر در حال حاضر در حال بررسی سئو داخلی سایت خود هستید، آن را پاکسازی کنید. بد نیست با تکنیک های سئو در این مقاله آشنا بشید.

    2. محتوای بصری

    محتوای بصری مانند تصاویر، گرافیک ها و نمودارهابه چند دلیل نقش مهمی در سئوی داخلی سایت ایفا می کند. تصاویر می توانند جذابیت بصری و تعامل صفحات وب را افزایش دهند. آنها به اسکن شدن بیشتر محتوا و هضم آسان تر کمک می کنند. به‌علاوه، بهینه‌سازی تصاویر با برچسب‌های alt می‌تواند به افزایش ترافیک سایت از نتایج جستجوی تصویر کمک کند.


    عناصر HTML

    عناصر HTML به عناصر موجود در کد سورس اشاره دارد. برای دیدن کد منبع هر صفحه در مرورگر خود، روی View > Developer > View Source در منوی بالا کلیک کنید.

    3. عنوان صفحه

    عناوین صفحه وب سایت شما (همچنین به عنوان برچسب عنوان شناخته می شود) یکی از مهمترین عناصر سئو هستند. عناوین هم به بازدیدکنندگان و هم به موتورهای جستجو می‌گویند که در صفحات مربوطه چه چیزی را می‌توانند پیدا کنند.

    برای اطمینان از رتبه بندی صفحات سایت شما برای هدف مناسب، حتماً کلمه کلیدی اصلی هر صفحه را در عنوان قرار دهید، البته تا جایی که ممکن است آن را به طور طبیعی در عنوان داشته باشید.

    4. تگ های هدر

    تگ های هدر به عنوان تگ بدنه نیز شناخته می شوند، به عنصر <h1>، <h2>، <h3> و غیره اشاره دارند.

    این تگ ها به سازماندهی محتوای شما برای خوانندگان و موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بسته به هدف جستجو، تشخیص دهند که کدام قسمت از محتوای شما مهم‌تر و مرتبط‌تر است.

    5. توضیحات متا

    تگ توضیحات یا Meta Description توضیحات کوتاه صفحه هستند که در زیر عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شوند. اگرچه یک عامل رتبه‌بندی رسمی برای موتورهای جستجو نیست، اما می‌تواند بر روی کلیک یا عدم کلیک روی صفحه شما تأثیر بگذارد. بنابراین، هنگام انجام سئو داخلی سایت به همان اندازه مهم است.

    نمونه نمایش متاتگ تایتل و متاتگ توضیحات صفحه در نتایج گوگل
    نمونه نمایش متاتگ تایتل و متاتگ توضیحات صفحه در نتایج گوگل

    هنگامی که محتوای شما به اشتراک گذاشته می‌شود، توضیحات متا را می‌توان در رسانه‌های اجتماعی کپی کرد (با استفاده از نشانه‌گذاری ساختاریافته، که در زیر در مورد آن صحبت می‌کنیم)، بنابراین می‌تواند باعث افزایش کلیک از آنجا نیز شود.

    6. متن جایگزین تصویر (alt)

    متن جایگزین تصویر مانند سئو تصاویر است که به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گوید که تصاویر شما در مورد چه چیزی هستند و از اهمیتی زیادی برخوردار است زیرا گوگل اکنون تقریباً به همان اندازه نتایج مبتنی بر متن را ارائه می دهد.

    این بدان معناست که ممکن است مصرف کنندگان سایت شما را از طریق تصاویر وب سایت شما را ببینند. برای اینکه آنها این کار را انجام دهند، باید متن جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید.

    7. داده های ساختار یافته (Structured Markup)

    داده‌های ساختاریافته، فرآیند نشانه گذاری کد سورس وب‌سایت شما برای آسان‌تر کردن یافتن و درک عناصر مختلف محتوای شما برای گوگل است.

    نشانه‌گذاری ساختاریافته کلیدی است که در پس آن قطعه‌های برجسته(featured snippets) ، پانل‌های دانش (knowledge panels) و سایر ویژگی‌های محتوایی است که هنگام جستجوی چیزی در Google مشاهده می‌کنید. زمانی که شخصی محتوای شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد، اطلاعات صفحه خاص شما به خوبی نشان داده می‌شود.

    توجه: داده های ساختاریافته به عنوان سئو تکنیکال سایت در نظر گرفته می شوند، اما من آنها را در اینجا گنجانده ام زیرا بهینه سازی آنها تجربه بهتری در صفحه برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.


    عناصر معماری سایت

    عناصر معماری سایت به عناصری اشاره دارد که وب سایت و صفحات سایت شما را تشکیل می دهند. نحوه ساختار وب سایت خود می تواند به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک کند تا به راحتی در صفحات و محتوای صفحه بخزند.

    8. آدرس های صفحه

    URL های صفحه شما باید برای خوانندگان و موتورهای جستجو ساده باشد.

    نمونه آدرس صفحه Page URL
    نمونه آدرس صفحه Page URL

    هنگام ایجاد صفحات فرعی، پست های وبلاگ و انواع دیگر صفحات داخلی و همچنین هنگام ایجاد سلسله مراتب سایت شما اهمیت دارند.

    9. لینک سازی داخلی

    لینک سازی داخلی فرآیند لینک دادن به سایر صفحات مفید در وب سایت شما بوده و برای سئو داخلی سایت مهم است زیرا پیوندهای داخلی خوانندگان را به صفحات دیگر در وب سایت شما می فرستد، آنها را مدت طولانی تری نگه می دارد و نهایتاً به گوگل می گوید که سایت شما ارزشمند و مفید است.

    هرچه بازدیدکنندگان بیشتری در وب سایت شما حضور داشته باشند، گوگل زمان بیشتری برای خزیدن و فهرست بندی صفحات سایت شما دارد. این در نهایت به گوگل کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت شما جذب کرده و به طور بالقوه باعث افزایش رتبه سایت شود.

    10. رسپانسیو موبایل

    گوگل شروع به ترجیح سایت‌هایی کرد که برای سرعت‌های سریع‌تر موبایل – حتی برای جستجوهای دسک‌تاپ – بهینه‌سازی شده‌اند.

    انتخاب یک سرویس میزبانی وب سایت، طراحی سایت و موضوع، و طرح بندی محتوایی که در دستگاه های تلفن همراه قابل خواندن و پیمایش باشد، بسیار مهم است. اگر در مورد آمادگی سایت خود برای موبایل مطمئن نیستید، از ابزار تست موبایل فرندلی Google استفاده کنید.

    11. سرعت سایت

    سایت شما باید بتواند چه در دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ با سرعت مناسب بارگذاری شود. وقتی نوبت به سئو داخلی صفحه می‌رسد، افزایش سرعت سایت و صفحه بسیار مهم است. گوگل قبل از هر چیز به تجربه کاربری اهمیت می دهد. اگر سایت شما به کندی یا تصادفی بارگذاری می‌شود، احتمالاً بازدیدکنندگان شما نمی مانند و گوگل این را می‌داند. علاوه بر این سرعت سایت می تواند بر نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ و نرخ بازگشت سرمایه تأثیر بگذارد.

    با استفاده از ابزار PageSpeed ​​Insights گوگل، سرعت وب سایت خود را در هر زمان بررسی کنید.

    ابزار بررسی سرعت وب سایت در موبایل و دسکتاپ
    ابزار بررسی سرعت وب سایت در موبایل و دسکتاپ

    توجه: ریسپانسیو بودن وب سایت برای موبایل و سرعت سایت به عنوان سئوی تکنیکال در نظر گرفته می شود، اما من آنها را در اینجا گنجانده ام زیرا بهینه سازی آنها تجربه بهتری در صفحه برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند. اکنون که عناصر سئوی داخلی را پوشش دادیم، بیایید به چک لیست سئو داخلی وب سایت بپردازیم که می‌توانید هنگام بهینه‌سازی صفحات جداگانه در وب‌سایت خود از آن استفاده کنید. این مقاله به سئو کلاه سیاه هیچ ارتباطی ندارد و کلیه فنون گفته شده از رسته کلاه سفید است.


    چک لیست سئو داخلی سایت

    • مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در URL شما قرار دارد.
    • بهینه سازی عنوان صفحه
    • استفاده از تگ های هدینگ
    • استفاده از کلمات کلیدی در نسخه اصلی محتوا
    • استفاده از تصاویر، گرافیک و دیگر عناصر بصری
    • اضافه سازی متاتگ توضیحات
    • بهینه سازی تصاویر با متن جایگزین
    • اضافه سازی لینک های داخلی
    • اضافه سازی لینک های خارجی

    1. مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در URL شما قرار دارد.

    کلمه کلیدی مورد نظر خود را به URL خود اضافه کنید تا کاربران و موتورهای جستجو بدانند چه نوع محتوایی را در صفحه پیدا خواهند کرد.

    برای مثال، تصور کنید که صاحب یک استودیوی یوگا به نام ADYoga هستید. شما یک صفحه وب دارید که شامل ویدیوهای کلاس های شما می شود. کلمه کلیدی برای این صفحه “کلاس های آنلاین یوگا” است – بنابراین، شما می خواهید آن کلمه کلیدی را در URL خود قرار دهید.

    URL این صفحه وب ممکن است به این صورت باشد: www.ADyoga.com/yoga-online-classes.

    در اینجا چند نکته در مورد نحوه نوشتن URL های سئو پسند آورده شده است:

    • کلمات اضافی و غیر ضروری را حذف کنید.
    • فقط از یک یا دو کلمه کلیدی استفاده کنید.
    • در صورت امکان از HTTPS استفاده کنید، زیرا گوگل اکنون از آن به عنوان یک عامل رتبه بندی مثبت استفاده می کند.

    2. بهینه سازی عنوان صفحه

    عنوانی توصیفی بسازید که شامل کلمه کلیدی هدف شما باشد و محتوای صفحه را به طور دقیق توصیف کند.

    در اینجا برخی از بهترین روش ها برای توسعه عنوان صفحه آورده شده است:

    • برای اطمینان از اینکه عناوین شما به درستی نمایش داده می شوند، آن را کمتر از 60 کاراکتر (در هر به روز رسانی Google) نگه دارید. اگرچه گوگل محدودیت دقیقی برای کاراکتر ندارد، عناوین نمایشگر آن حداکثر 600 پیکسل هستند. نگه داشتن عناوین خود در 60 کاراکتر یا کمتر تضمین می کند که عنوان در نتایج جستجو کات نشود.
    • عنوان را با کلمات کلیدی پر نکنید.
    • نام برند خود را در عنوان بکار ببرید: به عنوان مثال “راهنمای کامل سئو داخلی سایت – آوادیس” وارد کنید.

    3. استفاده از تگ های هدینگ

    محتوای خود را با برچسب‌های هدینگ سازماندهی کنید تا قابل اسکن‌تر و سازگارتر با موتور جستجو باشد.

    مطمئن شوید که به طور طبیعی کلمات کلیدی مهم را در سرفصل های خود وارد می کنید، اما کلمات کلیدی متفاوتی را نسبت به آنچه در عنوان صفحه شما وجود دارد انتخاب کنید. مهمترین کلمات کلیدی خود را در سربرگ <h1> و <h2> خود قرار دهید.


    4. استفاده از کلمات کلیدی در نسخه اصلی محتوا

    علاوه بر URL، عنوان و هدینگ ها، کلمه کلیدی خود را در سراسر صفحه اضافه کنید. کلمه کلیدی خود را در سراسر محتوا و همچنین در جایی که به طور طبیعی مناسب است، قرار دهید.

    کلمات کلیدی برای سئو مفید و ضروری هستند، اما استفاده زیاد از آن می تواند مضر باشد و Keyword Stuffing شناسایی شود که به رتبه صفحات شما آسیب می رساند.

    پر کردن کلمات کلیدی می تواند برای سئو وب سایت و صفحه وب شما مضر باشد. نه تنها پر کردن کلمات کلیدی یک تجربه اسپمی ارائه می دهد، بلکه الان موتورهای جستجوی هوشمندتر از همیشه هستند، آنها به طور خاص برای نظارت (و جریمه کردن!) محتوایی طراحی شده اند که به طور غیر طبیعی با کلمات کلیدی پر شده است.


    5. استفاده از تصاویر، گرافیک و دیگر عناصر بصری

    تصاویر جذاب و مرتبط را به محتوای خود اضافه کرده تا بلوک های بزرگی از متن را شکسته و از نظر بصری جذابیت بیشتری ایجاد کنید. ویژوال ها می توانند به افزایش ترافیک بالقوه جستجوی تصویر کمک کنند.

    برای بهینه‌سازی تصاویر برای سئوی داخلی، مطمئن شوید که به‌طور مناسب برای بارگذاری سریع‌تر فشرده شده‌اند، از نام‌های فایل توصیفی استفاده کنید و تگ‌های alt آموزنده ارائه دهید. با انجام این کار، می توانید هم تجربه کاربری و هم دیده شدن صفحات وب خود را در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهید.


    6. اضافه سازی متاتگ توضیحات

    توضیحات قانع کننده در تگ دسکریپشن بنویسید بطوری که از خلاصه محتوای صفحه تشکیل و کاربران را تشویق می کند تا در صفحه نتایج جستجو بر روی آن کلیک کنند.

    در اینجا مواردی آمده است که یک متاتگ توضیحات خوب را ایجاد می کند:

    • آن را کمتر از 160 کاراکتر نگه دارید.
    • کل کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خود را وارد کنید.
    • از یک جمله (یا دو) کامل و قانع کننده استفاده کنید.
    • از کاراکترهای الفبایی مانند —، &، یا + اجتناب کنید.

    7. بهینه سازی تصاویر با متن جایگزین Alt

    قبلاً در مورد متن جایگزین تصویر صحبت کردیم. اگر می خواهید محتوای بصری خود را از این طریق بهینه کنید، مطمئن شوید که کلمه کلیدی خود را در متن جایگزین تصویر یعنی Alt قرار داده اید. این به سئو داخلی صفحه کمک می کند و همچنین پتانسیل رتبه بندی در صفحات نتایج جستجوی تصویر گوگل را افزایش می دهد.

    در اینجا مواردی که باید هنگام افزودن متن جایگزین تصویر در نظر داشته باشید آمده است:

    • آن را توصیفی و مشخص استفاده کنید.
    • آن را از نظر متنی با محتوای صفحه مرتبط کنید.
    • آن را کمتر از 125 کاراکتر نگه دارید.
    • از کلمات کلیدی موازی استفاده کنید.

    8. اضافه سازی لینک های داخلی

    با افزودن لینک های داخلی به محتوا، به موتورهای جستجو کمک کنید تا روابط بین صفحات مختلف وب سایت خود را کشف و درک کنند. برای اضافه کردن پیوندهای داخلی به محتوا باید:

    انکر تکست یا متن لینک شده مربوطه را شناسایی و متن قابل کلیکی را که می خواهید برای پیوند داخلی خود مورد استفاده قرار دهید، تعیین کنید. متن قابل کلیک (Anchor Text) باید توصیفی و مرتبط با محتوای صفحه ای باشد که به آن لینک می دهید.

    صفحه هدف را شناسایی کنید. صفحه خاصی را در وب سایت خود که می خواهید به آن پیوند دهید، تعیین کنید. صفحه‌ای را انتخاب کنید که از نظر زمینه‌ای مرتبط باشد و ارزش یا اطلاعات اضافی مرتبط با محتوای فعلی ارائه دهد.

    پیوندها را به صورت استراتژیک در سراسر صفحه قرار دهید. تعداد معقولی لینک در هر صفحه را هدف قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که آنها با زمینه مرتبط هستند و به تجربه کاربر ارزش اضافه می کنند. از پیوند بیش از حد خودداری کنید، زیرا ممکن است به عنوان SPAM دیده شود.


    9. اضافه سازی لینک های خارجی

    پیوندهای داخلی برای سئوی داخلی اهمیت دارند. با این حال، لینک های خارجی نیز مهم هستند. با پیوند خارجی به سایت های معتبر و قابل اعتماد، گوگل متوجه می شود که صفحه شما نیز معتبر و قابل اعتماد است. نه تنها گوگل بلکه بازدیدکنندگان شما نیز می خواهند بدانند که سایت شما به خوبی ارجاع داده شده است.


    نحوه مدیریت سئو داخلی سایت

    1. زیر و رو سازی وب سایت و شناخت کامل صفحات
    2. ممیزی سئو و معماری سایت
    3. بروزرسانی URL ها، عنوان صفحات و متاتگ توضیحات
    4. کلمات کلیدی و موضوعات هر صفحه در سئو داخلی
    5. ایجاد ارزش پیشنهادی برای هر صفحه
    6. مشخص سازی مخاطب هدف
    7. برنامه ریزی برای عناوین صفحات جدید
    8. اضافه سازی متاتگ توضیحات
    9. بررسی و ویرایش محتوای صفحه
    10. استفاده صحیح و بجا از محتوای بصری
    11. اضافه سازی لینک های مرتبط
    12. بهینه سازی برای تبدیل

    در این بخش، ما، شما را با چک لیستی برای مدیریت سئو داخلی، گام به گام راهنمایی می کنیم.

    1. وب سایت خود را زیر و رو کنید (بخزید) و آنرا خوب بشناسید

    یک نمای کلی از تمام صفحات وب سایت خود را که موتورهای جستجو ایندکس کرده اند، دریافت کنید. پس از خزیدن در سایت (می توانید از Screaming Frog استفاده کنید)، سه ستون کلیدی داده وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید:

    • آدرس صفحه وب (با نام مستعار URL)
    • متاتگ عنوان صفحه
    • متاتگ توضیحات صفحه

    2. یک ممیزی سئو انجام دهید و معماری سایت خود را تعریف کنید.

    وقتی به یک فهرست اولیه از وب سایت خود رسیدید، صفحات را سازماندهی و اولویت بندی کنید. با تعیین محل قرارگیری صفحات موجود در معماری سایت خود شروع کنید.

    از خود بپرسید: آیا یک صفحه صفحه اصلی شماست؟ (در حالت ایده آل فقط یکی از آن ها را خواهید داشت)، یک صفحه در منوی ناوبری اصلی (یا فرعی)، یک صفحه داخلی است؟ یا غیره.


    3. بروزرسانی URL ها، عنوان صفحات و متاتگ توضیحات

    URL های فعلی، عناوین صفحات و متاتگ توضیحات را بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به بروز رسانی دارند یا خیر؟ طول توصیه شده برای عنوان صفحه هر چیزی کمتر از 60 کاراکتر است.

    طول توصیه شده برای متاتگ توضیحات صفحه 155-160 کاراکتر است. این طول عالی است تا اطمینان حاصل شود که هیچ یک از توضیحات در صفحه نمایش نتایج کات نمی شود. کلمات کلیدی در این فضا نباید تکراری باشند. نوشتن یک توضیحات خوب کار سختی نیست، اما به اندازه خود محتوای صفحه سزاوار توجه است.


    4. کلمات کلیدی و موضوعات هر صفحه در سئو داخلی

    کلمه کلیدی هدف خود را به عنوان موضوع تعیین شده برای یک صفحه خاص در نظر بگیرید. با انجام این کار، شما قادر خواهید بود به عمق بیشتری رفته و اطلاعات دقیق تری در مورد آن موضوع ارائه دهید. به این معنی که شما فقط برای یک کلمه کلیدی در هر صفحه بهینه سازی می کنید، در نتیجه شانس بیشتری برای گرفتن رتبه بندی مناسب برای آن کلمه کلیدی دارید.

    گنجاندن کلمات کلیدی اصلی در سراسر صفحه به شما اطمینان می دهد که محتوای خود را برای بالاترین میزان نمایش در موتورهای جستجو بهینه می کنید. صفحات خود را حول کلمات کلیدی معنایی و کلیدواژه های اصلی بهینه کنید، این امر باعث می شود موتور جستجو زمینه صفحه را بر اساس الگوریتم خودش حدس نزند و دقیقاً بداند که چه چیزی را شما تارگت کرده اید.


    5. ایجاد ارزش پیشنهادی برای هر صفحه

    مرحله بعدی بسیار مهم که اغلب نادیده گرفته می شود، ایجاد یک ارزش پیشنهادی برای هر صفحه از وب سایت است. هر صفحه باید هدفی مشخص به غیر از رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی داشته باشد.


    6. مشخص سازی مخاطب هدف

    مخاطب هدف خود را مشخص کنید : آیا شما یک شخصیت خریدار واحد دارید یا چند شخصیت؟ هنگام بهینه سازی صفحات سایت خود، این شخصیت را در ذهن داشته باشید. (به یاد داشته باشید، شما در حال بهینه سازی برای انسان ها هستید، نه فقط روبات های موتورهای جستجو)


    7. برنامه ریزی برای عناوین صفحات جدید

    اکنون که عناوین صفحات موجود خود را مستند کرده اید و ارزش پیشنهادی و مخاطبین هدف را برای هر یک از صفحات خود ایجاد کرده اید، عناوین صفحات جدیدی (در صورت لزوم) بنویسید تا یافته های شما را منعکس کنند. از فرمول “عبارت کلیدواژه | کانتکست” استفاده کنید. هدف از عنوان صفحه این است که هدف صفحه را مشخص کند.


    8. اضافه سازی متاتگ توضیحات

    همانطور که در بالا توضیح دادیم، متاتگ توضیحات باید یک جمله کوتاه و توضیحی باشد که همان کلمه کلیدی عنوان صفحه شما را در خود جای دهد. نباید محتوا را به صورت کلمه به کلمه آنطور که در صفحه ظاهر می شود منعکس کند. تا جایی که می توانید به محدودیت 150 کاراکتری نزدیک شوید تا فضا را صحیح استفاده کنید و تا حد امکان به بازدیدکنندگان درباره صفحه خود توضیحات کامل بدهید.


    9. بررسی و ویرایش محتوای صفحه

    یک صفحه محتوای خوب باید کامل، واضح با ارائه راه حل باشد. پس باید، قانع کننده باشد! برای مخاطبان هدف خود بنویسید و بگویید چگونه می توانید به آنها کمک کنید. املا و دستور زبان را چندباره بررسی کنید.

    سعی کنید حداقل 500 کلمه در هر صفحه داشته باشید و محتوا را قالب بندی کنید تا خواندن و هضم آن با استفاده از سرتیتر و زیر‌تیترها آسان شود.


    10. استفاده صحیح و بجا از محتوای بصری

    محتوا می تواند چیزی فراتر از متن باشد، بنابراین در نظر بگیرید که چه نوع محتوای بصری را می توانید در هر صفحه بگنجانید (البته اگر ارزش افزوده داشته باشد و در خدمت هدف صفحه باشد). هنگام افزودن یک تصویر به یک صفحه، حتماً نام فایل توصیفی و متن جایگزین تصویر را وارد کنید.


    11. اضافه سازی لینک های مرتبط

    همانطور که قبلا ذکر شد، قرار دادن لینک ها در سراسر صفحات شما ضروری است، که اغلب به راحتی نادیده گرفته می شود. . هدف این نیست که تا حد امکان کلمات کلیدی را پر کنید، بلکه هدف این است که کاربران بتوانند به راحتی در سایت شما حرکت کنند.

    باید به طور منظم لینک های داخلی و خارجی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز معتبر هستند و به مقصد مورد نظر اشاره می کنند. لینک های شکسته یا قدیمی می توانند به تجربه کاربر و سئو داخلی و خارجی سایت آسیب وارد کنند.


    12. بهینه سازی برای تبدیل

    اگر سایت خود را برای افزایش تعداد سرنخ‌ها، مشترکان و یا مشتریانی که جذب می‌کنید بهینه نمی‌کنید، حتماً اشتباهی در کار است.

    به یاد داشته باشید که هر صفحه از وب سایت شما یک فرصت تبدیل را ارائه می دهد. این بدان معناست که هر صفحه از وب سایت شما باید حداقل شامل یک کال تو اکشن (CTA) باشد، اگرچه بسیاری از صفحات ممکن است دارای چندین CTA باشند. اگر نمیدانید کال تو اکشن چیست کلیک کنید.


    نتیجه

    هنگامی که برنامه های سئو داخلی سایت خود را نهایی کردید، این تغییرات را در وب سایت خود اعمال کنید یا آنها را به کسی منتقل کنید تا برای شما پیاده سازی کند. تکمیل این کار به زمان نیاز دارد، سعی کنید 5 تا 10 صفحه را در برنامه ریزی هفتگی خود کار کنید. دیجیتال مارکتینگ آوادیس آماده ارائه خدمات سئو داخلی سایت به شما است.

    به یاد داشته باشید: سئو یک معامله یکباره نیست و باید به طور مداوم در آن پیشرفت کنید. با الگوی سئو درون صفحه به عنوان یک سند زنده برخورد کنید که به هدایت استراتژی سئو وب سایت شما برای ماه یا سال های آینده کمک می کند.

    میانگین امتیاز : 5 / 5. تعدا آرا : 1

    ثبت امتیاز شما به این مطلب

    f780105412c33f21337b001dd35e5655
    نویسنده
    امیرسام
    حدود 15 سال هست که با علاقه به فرانت و CSS HTML Java Script شروع کردم و بعد از آن در زمینه برنامه نویسی PHP و لاراول مشغول فعالیت هستم. در زمینه استارتاپ، سئو و راهکارهای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم و بصورت روزانه مطالعه می‌کنم.

    نظر خود را ثبت کنید