لاراول یا وردپرس ؟ بررسی 6 تفاوت Laravel vs WordPress

زمان مطالعه 14 دقیقه
لاراول یا وردپرس، laravel vs wordpress، مقایسه کامل وردپرس با لاراول

مقایسه وردپرس با لاراول پیچیده است زیرا هر دو پلتفرم علاوه بر استفاده از PHP، اشتراکات کمی دارند. با این حال، درک تفاوت بین هر دو گزینه برای تعیین چگونگی ساخت پروژه بعدی ضروری می باشد.

0
(0)

در این مقاله در مورد اینکه چه کسانی باید از لاراول یا وردپرس استفاده کنند و در مورد گزینه های سفارشی سازی، سهولت استفاده، امنیت و موارد دیگر بحث خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

لاراول یا وردپرس برای چه کسانی مورد استفاده است؟

درک این نکته مهم است که وردپرس و لاراول دو نوع نرم افزار بسیار متفاوت هستند. با این حال، هر دو راه‌حل‌هایی هستند که می‌توانید از آنها برای طراحی سایت حرفه ای و وب اپلیکیشن آنلاین استفاده کنید.

وردپرس

وردپرس چیست ؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به شما امکان می دهد با استفاده از ابزارهای بصری بدون دانش برنامه نویسی، وب سایت بسازید. شما به یک Block Editor که مشابه نرم افزار صفحه ساز کار می کند و یک داشبورد با گزینه هایی برای ایجاد و مدیریت محتوا، حساب های کاربری و موارد دیگر دسترسی دارید.

روی کاغذ، وردپرس یک پلتفرم وبلاگ نویسی است. با این حال، سیتمی فوق العاده و همه کاره است، به طوری که 43٪ از تمام وب سایت های موجود در پهنه وب از آن استفاده می کنند. بنابراین، برای هر چیزی از طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس گرفته تا وبلاگ های شخصی مناسب است. اگر از نسخه منبع باز وردپرس استفاده کنید، حتی محدود استفاده از هاست خاصی نیستید. شما می توانید این CMS ارزشمند را بر روی هر سروری که می خواهید تنظیم کنید.

لاراول

فرمورک لاراول چیست ؟ فرمورک لاراول یک CMS نیست بلکه یک چارچوب برای زبان برنامه نویسی PHP است. این همان زبانی است که در هسته وردپرس قرار دارد. با این حال، لاراول ابزار بصری یا داشبورد را برای کمک به ایجاد یک وب سایت ارائه نمی دهد:

صفحه اصلی فرمورک لاراول
صفحه اصلی فرمورک لاراول

در طراحی سایت با لاراول ، شما یک کتابخانه از ویژگی های از پیش برنامه ریزی شده برای «کنار هم گذاشتن» یک وب سایت دریافت می کنید. این فرآیند از طریق یک رابط خط فرمان (CLI) به نام Artisan انجام می شود.

برای استفاده از لاراول، باید با PHP آشنا باشید، البته لاراول به عنوان یک فرمورک ارتباط غیر مستقیم شما را با این زبان حفظ می کند و کارتان را راحتتر می کند. اگرچه ممکن است این فرآیند پیچیده به نظر برسد، اما در صورت داشتن پیشینه توسعه، استفاده از لاراول می تواند بسیار ساده باشد.

لاراول پلتفرمی نیست که بتوانید بدون دانش برنامه نویسی آن را انتخاب کنید. پس اگر پیشینه ای در زمینه توسعه وب ندارید، قطعا وردپرس ترجیح داده می شود. با این حال، این بدان معنا نیست که وردپرس یک پلتفرم فقط برای مبتدیان است. لاراول اما فوق العاده انعطاف پذیر است و می توانید از آن برای توسعه وب سایت هایی با عملکرد بسیار پیچیده استفاده کنید.

امیرحسین ستاری
24 ساعته آنلاین هستیم

تماس آنی کارشناسان با شما


    تفاوت لاراول با وردپرس : سهولت استفاده

    اگرچه وردپرس و لاراول چنین تجربیات متفاوتی را ارائه می دهند، اما می توانیم میزان استفاده از آنها را با هم مقایسه کنیم. بیایید با وردپرس شروع کنیم.

    وردپرس

    یادگیری وردپرس ساده است، حتی اگر تجربه ای در زمینه توسعه وب ندارید. ممکن است مدتی طول بکشد تا از صفر به طراحی سایت رایگان خود دسترسی داشته باشید. با این حال، شما منابع و آموزش های زیادی برای این سیستم مدیریت محتوا دارید. داشبورد بصری وردپرس راه را برای شما هموار می کند.

    داشبورد وردپرس
    داشبورد وردپرس

    اگر در استفاده از وردپرس تجربه داشته باشید، باید بتوانید صفحات جدید و کل وب سایت را نسبتاً سریعبسازید. شما با استفاده از Block Editor تمرین خواهید کرد، می‌دانید از کدام افزونه‌ها در موقعیت‌های خاص استفاده کنید و ایده‌ای در مورد اینکه از چه قالب هایی برای سایت‌های مختلف استفاده کنید، به دست خواهید آورد.

    لاراول

    اگر سابقه ای در توسعه وب یا تجربه استفاده از خط فرمان را ندارید، لاراول ممکن است در شروع برای شما طاقت فرسا باشد. با این حال، برای شروع استفاده از لاراول حتماً نیازی نیست که یک برنامه نویس حرفه ای باشید. دانش اولیه PHP و عملکرد CLI باید بیش از اندازه کافی باشد تا پتانسیل لاراول را برای شما فعال کند.

    نصب لاراول با استفاده از خط فرمان
    نصب لاراول با استفاده از خط فرمان

    لاراول داکیومنت گسترده ای را برای کمک به شما در شروع ارائه می دهد که به نظر من حتماً یک بار در شروع آن را کامل بخوانید. توصیه می کنیم وب سایت Laracasts را بررسی کنید. این وب سایت حاوی آموزش های ویدئویی عمیق برای شروع کار با لاراول است. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از برخی از پکیج ها یا ویژگی‌های از پیش ساخته شده که فریم‌ورک ارائه می‌دهد استفاده کنید.

    اگر می‌خواهید یک راه‌اندازی آسان لاراول داشته باشید، لاراول برخی «کیت‌های شروع» را ارائه می‌کند که چندین ویژگی، از جمله داربست (ساختار اساسی برای هر برنامه لاراول که ایجاد می‌کنید) را در خود جای داده است. برای استقرار سریعتر برنامه می توانید از کیت های شروع کننده مانند Laravel Jetstream استفاده کنید.

    لاراول جت استریم
    لاراول جت استریم

    مسلماً منحنی یادگیری لاراول نسبت به وردپرس بزرگتر است. با این حال، بار دیگر، ما در مورد دو گزینه برای پروژه های وب با رویکردهای کاملا متفاوت صحبت می کنیم. اگر با خط فرمان راحت هستید، می‌توانید یک پروژه لاراول را روی سرور خود راه‌اندازی و در عرض چند دقیقه شروع به انتشار صفحات کنید.

    WordPressLaravel
    🥇برنده
    یادگیری وردپرس سریع است، عادت کردن به آن ساده است و بیشتر کاربران تنها در عرض چند دقیقه به آن عادت می کنند. با این حال، تسلط بر ویژگی های پیشرفته بسیار بیشتر طول می کشد.
    اگر پیشینه ای در زمینه توسعه وب ندارید، لاراول می تواند کارهای زیادی را انجام دهد. با این حال، آنها آموزش های ویدیویی را برای کمک به شما در شروع کار ارائه می دهند.
    جدول مقایسه سهولت استفاده وردپرس در مقابل لاراول

    لاراول یا وردپرس :  سفارشی سازی

    هم لاراول و هم وردپرس گزینه‌های سفارشی‌سازی فراوانی را برای هر پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنید ارائه می دهند. در اینجا نحوه مقایسه Laravel vs WordPress آمده است.

    وردپرس

    بیشتر مردم وردپرس را با استفاده از پلاگین ها و تم ها سفارشی می کنند. پلاگین های وردپرس افزونه هایی هستند که می توانند عملکردهای جدیدی را به CMS وردپرس اضافه کنند. خوشبختانه هزاران پلاگین برای استفاده وجود دارد که بسیاری از آنها رایگان هستند.

    افزونه‌ها نه تنها ویژگی‌های جدیدی را به وردپرس اضافه می‌کنند، بلکه شما را قادر می‌سازند تا جنبه‌های اصلی نحوه عملکرد آن را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر ویرایشگر بلوک پیش‌فرض را دوست ندارید، می‌توانید آن را با یکی از بسیاری از افزونه‌های سازنده صفحه موجود، مانند Divi یا Beaver Builder جایگزین کنید.

    با وردپرس، تقریباً می توانید هر نوع پروژه آنلاینی را که تصور کنید، توسعه دهید. اگر تجربه توسعه وب دارید، می‌توانید کد وردپرس را ویرایش کرده و افزونه‌ها و تم‌های جدید ایجاد کنید. به طور خلاصه، هر جنبه ای از وردپرس برای سفارشی سازی قابل انجام است.

    لاراول

    با لاراول، شما هر پروژه را از ابتدا شروع کرده و انتخاب می‌کنید که کدام وابستگی‌ها و بسته‌هایی که می‌خواهید را مورد استفاده قرار دهید. این بدان معناست که هر وب سایتی که با استفاده از لاراول ساخته شده است فقط دارای ویژگی هایی است که به صورت دستی اضافه می شوند.

    برخی از پکیج های لاراول
    برخی از پکیج های لاراول

    مدل لاراول به این معنی است که هر پروژه مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد دارد. با لاراول، می توانید هر بسته ای را اضافه یا حذف کنید زیرا این فریم ورک از یک سیستم ماژولار استفاده می کند.

    اگرچه برخی از بسته ها می توانند یک رابط بصری برای وب سایت لاراول شما اضافه کنند، باید انتظار داشته باشید که اکثر ویرایش ها را از طریق خط فرمان انجام دهید. این بدان معناست که شما باید سینتکس لاراول را درک کرده و مدیریت یک پروژه وب را از طریق دستورات آسان کنید.

    WordPressLaravel
    🥇برنده
    با هزاران افزونه و فرصت برای کدنویسی سفارشی، وردپرس به گونه ای تنظیم شده است که استاد سفارشی سازی باشد.
    لاراول به گونه ای طراحی شده است که یک سیستم ماژولار باشد و فریم ورک ها توسط کاربر انتخاب شوند. فضای زیادی برای سفارشی سازی وجود دارد، فقط به دانش زیادی نیاز دارد.
    جدول مقایسه امکان سفارشی سازی وردپرس در مقابل لاراول

    وردپرس یا لاراول: تم ها و قالب ها

    بسیاری از پلتفرم ها تم ها و قالب هایی را برای سفارشی کردن سبک وب سایت شما ارائه می دهند. تم ها به شما این امکان را می دهند که به سرعت طرح های جدید را امتحان کرده و ظاهر وب سایت خود را بدون کدنویسی بازبینی کنید. در اینجا تفاوت‌هایی در نحوه مدیریت وردپرس و لاراول با موضوع‌ها وجود دارد.

    وردپرس

    همانطور که ممکن است بدانید، وردپرس مجموعه گسترده ای از تم ها، هم به صورت رایگان و هم ممتاز ارائه می دهد. می‌توانید بدون خروج از داشبورد به دنبال و نصب تم‌ها گشته و تقریباً فوراً گزینه‌ها را تغییر دهید.

    به‌علاوه، اگر به گزینه‌های رایگان مانند تم‌های صفحه‌ساز (مانند Divi)  نگاه کنید، بسیاری از تم‌های ممتاز، قابلیت‌های جدیدی را به وردپرس اضافه می‌کنند. بزرگترین چالش با مضامین، حل و فصل یک گزینه است، زیرا تعداد زیادی از آنها وجود دارد.

    شما می توانید به طور کامل هر جنبه ای از تم هایی را که مورد استفاده قرار می دهید، سفارشی کنید. علاوه بر این، وردپرس شما را قادر می سازد تا قالب های صفحه را با استفاده از ویرایشگر بلاک ویرایش کنید.

    لاراول

    لاراول به طور پیش فرض از موتور قالب سازی Blade استفاده می کند. این به شما امکان می دهد بخش های قالب را به صورت دستی تولید کنید که کارآمدتر از ایجاد صفحات از صفر است. با این حال، شما همچنان باید هر بخش و عنصر قالب های Blade را خودتان کدنویسی کنید.

    از طرف دیگر، می‌توانید از پیش‌پردازشگرهای CSS و جعبه‌ابزارهای ظاهری استفاده کنید. یکی از محبوب ترین گزینه ها در بین کاربران لاراول Bootstrap است. ابزارهایی مانند Bootstrap از تم ها پشتیبانی و آنها را ارائه می کنند. با این حال، این ها مختص خود لاراول نیستند، بلکه مربوط به پیش پردازنده ای می باشند که شما استفاده می کنید.

    بوت استرپ - Bootstrap
    بوت استرپ – Bootstrap

    اگرچه فقدان سیستم‌های قالب‌بندی ممکن است برای برخی مشکل ایجاد کند، اما رویکرد بازی که لاراول ارائه می‌دهد بسیار جذاب است. از آنجایی که شما با یک چارچوب کار می کنید، می توانید از هر جعبه ابزار فرانتی استفاده کنید. بنابراین، اگر برای تنظیم چیزها وقت بگذارید، می توانید از بین صدها یا هزاران الگو انتخاب کنید!

    اگر به دنبال قالب های لاراول بگردید، گزینه هایی برای داشبوردهای مدیریتی برای طراحی پنل مدیریت وب سایت پیدا خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که لاراول دارای پنل مدیریت یا داشبورد پیش ساخته نیست. با این حال، می‌توانید خودتان یکی بسازید و از قالب‌های لاراول برای سفارشی‌سازی سبک آن استفاده کنید.

    قالب های Laravel
    قالب های Laravel

    این قالب‌ها معمولاً برای کار کردن به وابستگی‌ها و جعبه‌ابزارهای فرانت‌اند نیاز دارند. علاوه بر این، همچنان باید لاراول را برای کار با الگو و نمایش داده ها از طریق آن پیکربندی کنید (برخی بسته ها می توانند این کار را انجام دهند).

    WordPressLaravel
    🥇برنده
    وردپرس طیف گسترده ای از تم های ممتاز و رایگان را ارائه می دهد.
    لاراول از موتور قالب Blade برای تولید طرح‌بندی دستی استفاده می‌کند، اما شما همچنین می‌توانید از مزایای Bootstrap برای استفاده از صدها تم استفاده کنید، البته تا زمانی که برای تنظیم درست آن‌ها وقت بگذارید.
    جدول مقایسه تمپلیت و پلاگین ها در وردپرس در مقابل لاراول

    وردپرس یا لاراول : بررسی ابزارهای انتشار

    اگرچه لاراول به خودی خود یک پلتفرم «انتشار» نیست، اما می‌تواند این نقش را با رویکرد درست ایفا کند. بیایید در مورد اینکه چگونه وردپرس و لاراول با ابزارهای انتشار مقایسه می شوند صحبت کنیم.

    وردپرس

    انتشار پست‌ها و صفحات، هسته اصلی تجربه در وردپرس هستند. وردپرس بر روی ارائه ابزارهایی برای ایجاد صفحات و پست های وبلاگ به آسانی تمرکز دارد. ویرایشگر Block با رویکرد بصری خود برای ایجاد صفحه این را منعکس می کند.

    Block Editor
    Block Editor

    وردپرس همچنین قابلیت هایی را برای مدیریت پست ها ارائه می دهد. می‌توانید هر زمان که بخواهید پست‌ها را ویرایش، به‌روزرسانی و حذف کنید. حتی اگر کتابخانه عظیمی از محتوا داشته باشید، وردپرس مدیریت آن را آسان می کند.

    لاراول

    لاراول ابزارهای انتشار داخلی را ارائه نمی دهد. با این حال، با استفاده از بسته‌های مناسب می‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید. برخی از بسته های لاراول بر افزودن قابلیت وبلاگ نویسی و انتشار به فریم ورک تمرکز دارند.

    داشبورد پکیج Laravel Blog
    داشبورد پکیج Laravel Blog

    یکی از این نمونه ها Laravel Blog است. این بسته یک داشبورد شبیه وردپرس و یک ویرایشگر متن کلاسیک برای انتشار پست ها و صفحات جدید اضافه می کند.

    گزینه جایگزین این است که صفحات را به صورت دستی کدنویسی و منتشر کنید. این یک رویکرد معتبر است، اما اگر قصد دارید وبلاگی را راه اندازی کنید که اغلب محتوا را منتشر می کند، می توانید از بسته ها برای مدیریت کارآمدتر حجم کار استفاده کنید.

    WordPressLaravel
    🥇برنده
    وردپرس یک پلتفرم بسیار کاربرپسند است که ایجاد و انتشار محتوا را بدون تخصص فنی برای کاربران غیر فنی آسان می کند. این یک ویرایشگر داخلی با انواع گزینه های قالب بندی و پشتیبانی چند رسانه ای ارائه می دهد.
    لاراول بیشتر توسعه‌دهنده است و برای استفاده مؤثر به تخصص فنی نیاز دارد. در حالی که ویرایشگر محتوای داخلی ارائه نمی دهد، می توان از آن برای ساخت ابزارهای انتشار سفارشی که برای نیازهای خاص طراحی شده اند استفاده کرد.
    جدول مقایسه ابزارهای انتشار در وردپرس در مقابل لاراول

    تفاوت لاراول با وردپرس : امنیت

    محافظت از وب سایت شما در برابر حملات و ایمن سازی داده های کاربر کلید هر وب سایت مدرن است. در اینجا نحوه مقایسه لاراول و وردپرس از نظر امنیت آورده شده است.

    وردپرس

    یکی از مزایای اصلی استفاده از وردپرس این است که این پلتفرم بروزرسانی‌های منظم و وصله‌های امنیتی را دریافت می‌کند. اگر خود وردپرس را به‌علاوه مضامین و افزونه‌هایی که استفاده می‌کنید بروز نگه دارید، وب‌سایت شما باید تا حد زیادی ایمن باشد. افزونه های امنیتی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا وب سایت خود را نیز ایمن نگه دارید، که ما بهترین آنها را در اینجا فهرست کرده ایم.

    با این حال، اقدامات اضافی زیادی وجود دارد که می توانید برای محافظت بیشتر از سایت خود انجام دهید. برخی از پلاگین ها می توانند به شما در پیاده سازی ویژگی هایی مانند احراز هویت دو عاملی (2FA) کمک کنند. علاوه بر این، می‌توانید آدرس‌های IP را در لیست سفید قرار دهید، از میزبان‌های وب استفاده کنید که عملکردهای امنیتی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند.

    لاراول

    لاراول بسیاری از ویژگی های امنیتی از پیش برنامه ریزی شده را ارائه می دهد که می توانید آنها را برای پروژه های خود پیاده سازی کنید. این ویژگی‌ها به‌طور پیش‌فرض «فعال» نیستند، به این معنی که باید آن‌ها را به صورت دستی بر اساس پروژه به پروژه اضافه کنید که عبارتند از:

    • سیستم احراز هویت کاربر
    • حفاظت در برابر حملات XSS و تزریق SQL
    • تایید ایمیل
    • قابلیت هش کردن و بازنشانی رمز عبور

    لاراول علاوه بر عملکرد از پیش برنامه ریزی شده خود، بسته هایی را برای افزایش امنیت در نظر گرفته است. مسلماً لاراول نسبت به سایر فریم ورک‌های PHP بسیار امن‌تر است. با این حال، همیشه کارهای بیشتری برای محافظت از سایت خود می توانید انجام دهید، درنتیجه ضروری است که در مورد آن فعال باشید.

    WordPressLaravel

    وردپرس دارای چندین پلاگین امنیتی است که می توان آنها را برای افزایش بیشتر ویژگی های امنیتی آن نصب کرد. با این حال، از آنجایی که این یک پلتفرم پرکاربرد است، اغلب توسط هکرها هدف قرار می‌گیرد و در مقابل حملات آسیب‌پذیرتر می‌شود.
    🥇برنده
    از سوی دیگر، لاراول یک فریم ورک اپلیکیشن تحت وب PHP است که به صورت پیش فرض به گونه ای طراحی شده است که ایمن باشد. دارای ویژگی های امنیتی داخلی مانند حفاظت CSRF (جعل درخواست بین سایتی) و مدیریت امن جلسه است.
    جدول مقایسه امنیت وردپرس در مقابل لاراول

    وردپرس در مقابل لاراول : فروشگاه اینترنتی

    طراحی سایت تجارت الکترونیک یکی از بهترین راه های کسب درآمد اینترنتی است. این بخش به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید کدام پلتفرم مناسب تر می باشد.

    وردپرس

    وردپرس یک CMS بسیار کاربرپسند برای راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک است. این پلاگین با طیف گسترده ای از پلاگین های تجارت الکترونیک ارائه می شود که می تواند ویژگی های زیادی را به نصب پایه وردپرس شما اضافه کند. با استفاده از افزونه رایگان ووکامرس ، می توانید یک ویترین ایجاد کرده، محصولات را آپلود و پرداخت ها و حمل و نقل را پردازش کنید.

    علاوه بر این، می‌توانید از افزونه‌های WooCommerce برای افزودن قابلیت‌های اضافی به فروشگاه خود مانند فیلترهای محصول و نظرات مشتریان استفاده کنید. حتی می‌توانید eBay خودتان را با WooCommerce Simple Auctions، یکی از افزونه‌های مزایده متعدد موجود برای وردپرس، بسازید.

    WooCommerce
    WooCommerce

    از آنجایی که شما فروشگاه خود را به صورت بصری کنترل می کنید، سازماندهی و فروش محصولات خود بسیار آسان است. WooCommerce نه تنها دارای افزونه هایی است که باعث عملکرد بهتر سایت شما می شود، بلکه ابزارهایی نیز برای عملکرد بهتر آن به صورت آنلاین وجود دارد. افزونه‌های SEO WooCommerce به یافتن محصولات شما در موتورهای جستجو کمک می‌کنند و برخی از آن‌ها مانند Yoast و Rank Math رایگان هستند.

    به علاوه، می‌توانید از میان دیگر افزونه‌های رایگان و پولی تجارت الکترونیک، مانند Easy Digital Downloads، یکی را انتخاب کنید. به طور کلی، تجارت الکترونیک وردپرس بسیار در دسترس است.

    لاراول

    همانطور که قبلا توضیح دادیم، لاراول با پکیج ها کار می کند. برخی از بسته های لاراول می توانند عملکردهای پیچیده ای، مانند ابزارهای انتشار و سیستم های تجارت الکترونیک را به پروژه های شما اضافه کنند. بسته های تجارت الکترونیک مانند Aimeos و Lunar می توانند به شما در راه اندازی فروشگاه های آنلاین پیچیده کمک کنند.

    Lunar Headless
    Lunar Headless

    این بسته‌های تجارت الکترونیک به شما آزادی بیشتری نسبت به WooCommerce می‌دهد زیرا می‌توانید محصولات پیچیده‌تر، سبد خرید و پارامترهای مشتری را طراحی کنید. همچنین معمولاً به یک مرکز مدیریت برای مدیریت تمام فروش خود دسترسی خواهید داشت. با این حال، مانند بسیاری از ویژگی های لاراول، برای استفاده حداکثری از بسته های تجارت الکترونیک، به تجربه توسعه دهنده نیاز دارید.

    WordPressLaravel

    افزونه WooCommerce به شما این امکان را می دهد تا یک فروشگاه آنلاین به راحتی ایجاد کنید، به علاوه دارای افزونه هایی برای افزودن عملکرد و سفارشی کردن فروشگاه شما به دلخواه است.
    🥇برنده
    لاراول یک پایه محکم برای ساخت وب سایت های تجارت الکترونیک با طیف وسیعی از ویژگی ها مانند احراز هویت، مسیریابی، مدیریت پایگاه داده و قالب بندی فراهم می کند.
    جدول مقایسه تجارت الکترونیک در وردپرس در مقابل لاراول

    نتیجه : انتخاب بهترین گزینه از بین لاراول یا وردپرس

    لاراول و وردپرس رویکردهای بسیار متمایزی را برای ایجاد یک وب سایت ارائه می دهند. با وردپرس، یک CMS دریافت می‌کنید که ابزارهای بصری را بسته‌بندی می‌کند تا به شما در ساخت و مدیریت هر جنبه‌ای از سایتتان کمک کند. در مقابل، لاراول یک چارچوب PHP است که از شما می‌خواهد پروژه‌ها را از ابتدا با استفاده از ویژگی‌ها و بسته‌های از پیش ساخته شده کنار هم قرار دهید.

    WordPressLaravel
    سهولت استفاده🥇برنده
    در حالی که یادگیری وردپرس یک ثانیه طول می کشد، اکثر کاربران تنها در عرض چند دقیقه سازگار می شوند.

    اگر پیشینه ای در زمینه توسعه وب ندارید، لاراول می تواند کارهای زیادی را انجام دهد.
    سفارشی سازی🥇برنده
    وردپرس به گونه ای تنظیم شده است که استاد سفارشی سازی باشد.
    فضای زیادی برای سفارشی سازی وجود دارد، فقط به دانش زیادی نیاز دارد.
    تم و قالب🥇برنده
    وردپرس طیف گسترده ای از تم های ممتاز و رایگان را ارائه می دهد.
    با لاراول می توانید از صدها تم استفاده کنید، البته تا زمانی که برای تنظیم درست آنها وقت بگذارید.
    ابزار انتشار🥇برنده
    وردپرس برای وبلاگ نویسان طراحی شده است.
    لاراول بیشتر توسعه گرا است.
    امنیتوردپرس یک پلتفرم پرکاربرد است، بنابراین اغلب توسط هکرها هدف قرار می‌گیرد و در مقابل حملات آسیب‌پذیرتر می‌شود.🥇برنده
    لاراول دارای ویژگی های امنیتی داخلی است که بی بدیل هستند.
    تجارت الکترونیکافزونه WooCommerce به شما این امکان را می دهد که به راحتی یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید.🥇برنده
    لاراول یک پایه محکم برای ساخت وب سایت های تجارت الکترونیک با بسته های افزونه مناسب فراهم می کند.
    جدول مقایسه کامل وردپرس در مقابل لاراول

    قطعاً گزینه بهتری برای ساخت یک وب سایت وجود ندارد. اگر یک برنامه نویس باتجربه هستید، احتمالاً از لاراول به خاطر آنچه ارائه می دهد قدردانی خواهید کرد. یک چارچوب فوق العاده مقیاس پذیر و قابل تنظیم که می تواند با نیازهای شما سازگار شود. از سوی دیگر، وردپرس به سادگی کار می کند و می تواند برخی از پروژه ها را ساده و سرعت بخشد. اگر هنوز سردرگم هستید با کارشناسان ما در دیجیتال مارکتینگ آوادیس تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    میانگین امتیاز : 0 / 5. تعدا آرا : 0

    ثبت امتیاز شما به این مطلب

    ad516503a11cd5ca435acc9bb6523536
    نویسنده
    امیرسام
    حدود 15 سال هست که با علاقه به فرانت و CSS HTML Java Script شروع کردم و بعد از آن در زمینه برنامه نویسی PHP و لاراول مشغول فعالیت هستم. در زمینه استارتاپ، سئو و راهکارهای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم و بصورت روزانه مطالعه می‌کنم.

    سوالات متداول انتخاب از لاراول یا وردپرس

    وردپرس یا لاراول کدام بهتر است؟

    وردپرس یک CMS کاربر پسند است که برای راه اندازی سریع وب سایت بدون کدنویسی ایده آل است. لاراول یک چارچوب PHP انعطاف پذیر برای برنامه های کاربردی وب سفارشی است که برای توسعه دهندگان مناسب است. بنابراین، اگر تازه شروع به کار کرده اید، وردپرس گزینه بهتری برای شماست.

    چرا باید از وردپرس به جای لاراول استفاده کنم؟

    وردپرس کاربر پسند است و برای کسانی که تخصص برنامه نویسی ندارند ایده آل می باشد و اکوسیستم گسترده ای از تم ها و پلاگین ها را برای سفارشی سازی سریع ارائه می دهد و همچنین برای مدیریت محتوا، وبلاگ نویسی و تجارت الکترونیکی طراحی شده است. لاراول به دانش فنی بیشتری نیاز دارد و برای برنامه های کاربردی وب سفارشی مناسب است.

    تفاوت های اصلی وردپرس و لاراول چیست؟

    وردپرس برای وبلاگ نویسان و غیر توسعه دهندگان ایده آل است و یک داشبورد بصری با افزونه ها و تم ها برای سفارشی سازی ارائه می دهد. از طرف دیگر، لاراول یک فریم ورک پی اچ پی است که برای توسعه دهندگان طراحی شده است و به مهارت های کدنویسی نیاز دارد و برای ساخت برنامه های کاربردی وب سفارشی استفاده می شود.

    آیا می توانم از لاراول با وردپرس استفاده کنم؟

    بله با استفاده از سیستم های “API” و “routing”، می توانید از لاراول و وردپرس با هم به جای یکدیگر استفاده کنید. می توانید از لاراول برای یک پلاگین پیچیده ERP استفاده کنید که در داخل وردپرس قرار دارد و از داده های کاربر استفاده می کند. از طرف دیگر، می‌توانید محتوای وردپرس را برای نمایش در لاراول استفاده کنید.

    آیا وردپرس کندتر از لاراول است؟

    لاراول بصورت پایه ممکن است سریعتر باشد زیرا سبک است و سرباری ندارد. با این حال، وردپرس، به عنوان یک CMS تمام عیار، می تواند با افزونه ها و قالبهای متعدد کند شود. اما با بهینه سازی مناسب، هر دو می توانند به عملکرد عالی دست پیدا کنند.

    وردپرس برای سئو بهتر است یا لاراول ؟

    وردپرس با افزونه هایی مانند RankMath، YOAST SEO، All in One SEO و غیره قابلیت های سئو قوی ارائه می دهد. لاراول چارچوبی است که در ابتدا بر روی سئو متمرکز نبود اما می توانید آن را پیکربندی کنید. وردپرس راه حل های آماده ای دارد که نصب و استفاده آن را بسیار آسان می کند.

    آیا لاراول برای سایت های فروشگاهی بهتر از وردپرس است؟

    لاراول و وردپرس (با WooCommerce) هر دو می توانند سایت های فروشگاهی را خوب اجرا کنند. وردپرس کاربر پسند است و افزونه‌های فروشگاهی زیادی را ارائه می‌دهد که راه‌اندازی آن را سریع می‌کند. لاراول اما انعطاف پذیرتر است، برای راه حل های سفارشی و پیچیده فروشگاهی مناسب است. در حالی که وردپرس برای فروشگاه های استاندارد ایده آل است، لاراول برای نیازهای فروشگاهی خاص و سفارشی مناسبتر است.

    آیا می توانم یک سایت وردپرسی را به راحتی به لاراول منتقل کنم؟

    مهاجرت از یک سایت وردپرس به لاراول یک کار پیچیده است. وردپرس یک CMS با ساختار خاص است، در حالی که لاراول یک چارچوب سفارشی PHP است. مهاجرت شامل انتقال محتوا، بازآفرینی قابلیت‌ها و احتمالاً طراحی مجدد رابط کاربری است. این فرآیند در اکثر موارد باید بصورت کاملاً دستی صورت پذیرد.

    آیا وردپرس مقرون به صرفه تر از لاراول است؟

    وردپرس به دلیل تم ها و افزونه های رایگان هزینه های اولیه کمتری دارد. با افزایش پیچیدگی، افزونه ها و تم های ممتاز ممکن است هزینه هایی را متحمل شوند. لاراول، در حالی که رایگان است، معمولاً به زمان توسعه بیشتری نیاز دارد که منجر به هزینه های اولیه بالاتر می شود.

    آیا می توانم از افزونه های وردپرس با لاراول استفاده کنم؟

    خیر، پایگاه داده و ساختار PHP وردپرس با لاراول متفاوت است. پلاگین ها اغلب توابع مختلف را در داخل وردپرس فراخوانی می کنند تا ویژگی های خود را نشان دهند و تنظیمات خود را با استفاده از استانداردهای وردپرس ذخیره کنند. لاراول بسته ها و مسیریابی های مختلفی برای دریافت، ذخیره و تحویل داده ها دارد.

    نظرات کاربران

    رضا پور موذن10 تیر 1403

    مطلب عالیه! خیلی ساده و زیبا توضیح دادید. تشکر برای به اشتراک گذاری.
    لاراول یک چارچوب برنامه وب PHP منبع باز است که عمدتاً بر نیازهای توسعه دهندگان وب تمرکز دارد و اطلاعات ذکر شده در بالا برای همیشه مورد استفاده قرار می گیرد که راه های مختلفی برای آموزش ارائه می دهد.

      آوادیس10 تیر 1403

      خواهش می کنم رضا عزیز، موفق باشید.

    شما نظری در این مورد ندارید؟