تفاوت لاراول با php چیست؟ (Laravel vs PHP)

زمان مطالعه 8 دقیقه
بررسی تفاوت لاراول با php، کدام یک انتخاب شماست؟ چطور از بین laravel vs php انتخاب کنیم؟

شناخت تفاوت لاراول با php می تواند سخت باشد. نوع پروژه ای که به آن فکر می کنید پاسخ را تعیین می کند. با استفاده از این مقاله، می توانید تصمیم بگیرید که کدام راه حل برای نیازهای شما مناسب است

0
(0)

به دلیل پیشرفت های مداوم در فناوری های توسعه وب، تصمیم گیری در مورد استفاده از فرمورک ها یا زبان های برنامه نویسی اصلی دشوار است. لاراول و PHP Core دو انتخاب رایج هستند. هر دو مزایای متمایز دارند. تمرکز اصلی Core PHP ارائه یک زبان برنامه نویسی اساسی برای ساخت وب سایت است.

لاراول اما با ترکیب قابلیت‌های پیچیده و ایجاد برنامه‌های کاربردی گسترده، تجربه‌ای برتر را ارائه می‌کند. هر دو دارای مزایایی هستند، اما از نظر نحوه عملکرد و رویکرد طراحی خود متضاد هستند. این مقاله تفاوت لاراول با php خام توضیح می دهیم.

Core Php چیست؟

به عبارت ساده تر، Core PHP کد اصلی زبان php است که یک برنامه نویس بدون هیچ گونه سفارشی سازی ایجاد می کند. اسکریپت اصلی PHP اجزای ضروری برای تولید صفحات وب پویا را ارائه می دهد. توسعه وب سایت ساده معمولاً شامل Core PHP است. هیچ کتابخانه خارجی یا چارچوب توسعه وب PHP برای عملکرد آن مورد نیاز نیست. بنابراین، این ابزار می تواند در درک منطق اساسی PHP و ادغام آن با HTML و پایگاه های داده بسیار مفید باشد.

علاوه بر این، اجرای سرور به طور قابل توجهی با اکوسیستم Core PHP کارآمد است. برای بارگیری ویژگی‌های غیرضروری به یک چارچوب نیازی نیست. توسعه دهندگان می توانند راه حل های شخصی و متمایز ایجاد کنند زیرا این ویژگی بسیار قابل تنظیم است. ایجاد برنامه‌های پیچیده با استفاده از زبان‌هایی غیر از چارچوب PHP ممکن است بیشتر طول بکشد و نیاز به کار بیشتری داشته باشد. ساختن عملکرد مورد نیاز ممکن است بیشتر طول بکشد زیرا هیچ مؤلفه از پیش ساخته شده ای وجود ندارد. با استخدام برنامه نویس لاراول دورکاری دیگر لازم نیست نگران مشکلات سازگاری باشید.

امیرحسین ستاری
24 ساعته آنلاین هستیم

تماس آنی کارشناسان با شما


    ویژگی های Core PHP

    PHP برای توسعه وب یک زبان برنامه نویسی است که در سمت سرور اجرا می شود و وب سایت ها و برنامه های وب پویا را تولید می کند. توسعه دهندگان می توانند با استفاده از ویژگی های مختلف موجود، به سرعت صفحات وب پویا و جذاب را با حداقل کد ایجاد کنند. تطبیق پذیری هسته PHP به دلیل سازگاری با سرورهای وب رایج شناخته شده است. علاوه بر این، ادغام با سیستم های مدیریت پایگاه داده و کمک به زبان های برنامه نویسی مختلف کار ساده ای است. چهار ویژگی اساسی برای Core PHP وجود دارد:

    • مستقل از پلتفرم: PHP می‌تواند روی سیستم‌عامل‌های مختلف کار کند، زیرا چند پلتفرمی است. چند نمونه از این سیستم ها عبارتند از: مایکروسافت ویندوز، یونیکس، لینوکس و مک او اس.
    • کارایی: Core PHP به دلیل مستقل بودن از کتابخانه ها و فریم ورک های خارجی به سرعت و کارایی معروف است. نوشتن اسکریپت های بدون پیچیدگی می تواند کاربران را قادر به دستیابی به عملکرد بهینه و نگهداری بدون زحمت کند.
    • انعطاف پذیری: Core PHP بسیار انعطاف پذیر است. Core PHP قادر است هم وب سایت های ساده و هم برنامه های پیچیده وب را مدیریت کند.
    • قابل جاسازی: PHP را می توان مستقیماً در کد HTML، یکی از ویژگی های متمایز آن، گنجاند. ایجاد صفحات وب با تغییر محتوا با این کار آسان تر می شود.

    Laravel چیست؟

    لاراول چیست ؟ فرمورک لاراول یک چارچوب بر اساس زبان php است که منبع باز است و برای ایجاد سریع‌تر، آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کردن برنامه‌های کاربردی وب ایجاد شده است. لاراول که به دلیل ساختار جملات دقیقش شناخته شده است، طوری طراحی شده است که نوشتن آن آسان باشد.

    این فرمورک ابزار لازم را برای کاربردهای اساسی و محکم فراهم می کند و در عین حال ویژگی های قوی و قابل دسترس را برای کارهای جزئی فراهم می کند. با رابط تمیز آن، رسیدگی به وظایفی مانند مسیریابی، امنیت، احراز هویت و دستکاری پایگاه داده ساده و قابل درک می شود. توسعه دهندگان مبتدی و ماهر می توانند از این گزینه عالی بهره مند شوند. استفاده از الگوی معماری مدل-ویو-کنترلر (MVC) در لاراول به متمایز نگه داشتن منطق و ارائه کمک می کند. در ادامه با مقاله تفاوت لاراول با php با ما همراه باشید.

    اکوسیستم لاراول دارای سیستمی برای میزبانی و استقرار فوری نرم افزار است. Laracasts آموزش های متعددی را در وب سایت رسمی خود ارائه می دهد. لاراول به دلیل مجموعه گسترده ای از ابزارها و کتابخانه ها، سازگاری با پایگاه های داده متنوع و پشتیبانی قوی از جامعه خود، یک چارچوب استثنایی برای مقیاس پذیری توسعه وب است. یک توسعه دهنده لاراول استخدام کنید تا برنامه بعدی خود را بسازید و شروع به ایجاد یک راه حل وب مقیاس پذیر و قدرتمند کنید. طراحی سایت لاراول آوادیس طیف گسترده ای از خدمات توسعه وب را ارائه می دهد. ما همه چیز را از ابتدا با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها از طراحی اولیه وب‌سایت گرفته تا راه‌حل‌های CMS سفارشی و پیاده سازی و طراحی سایت فروشگاهی با لاراول را بصورت خدمات ارائه می نماییم.


    ویژگی های لاراول

    با استفاده از معماری PHP و MVC به عنوان استانداردهای صنعتی، لاراول برای توسعه وب یک نحو واضح و ساده ارائه می دهد که امکان توسعه سریع برنامه را فراهم می کند. این پلتفرم شامل ابزارهای از پیش نصب شده ای است که وظایف روزمره مانند تأیید هویت کاربر، هدایت ترافیک، مدیریت جلسات کاربر، ذخیره اطلاعات برای دسترسی سریع و عملکردهای اضافی را ساده می کند.

    لاراول همه ابزارها را برای ایجاد بی دردسر برنامه های کاربردی وب کارآمد و بدون دردسر فراهم می کند، از جمله یک موتور قالب سازی بصری Blade و یک ظرف تزریق وابستگی قدرتمند. هنگامی که به بیشترین کمک نیاز دارید، یک جامعه حمایتی از توسعه دهندگان و مستندات کامل به راحتی در دسترس هستند. اگر نیاز به شروع پروژه دارید، لاراول گزینه ایده آلی است. اکنون برخی از ویژگی های اصلی آن را بررسی می کنیم.

    ویژگی های لاراول
    ویژگی های لاراول
    • پشتیبانی از معماری MVC: لاراول با استفاده از طراحی معماری Model-View-Controller تضمین می کند که منطق و ارائه متمایز هستند. استفاده از این کمک، نتایج را افزایش می دهد و امکان ثبت سوابق برتر را فراهم می کند.
    • Artisan: آرتیسان، یک ابزار خط فرمان، به راحتی در لاراول در دسترس است. توسعه دهندگان می توانند با کمک این ابزار از انجام وظایف برنامه نویسی خسته کننده و تکراری جلوگیری کنند. آنها می توانند به جای آن بر جنبه های تخیلی توسعه تمرکز کنند.
    • Eloquent ORM: لاراول دارای Eloquent ORM است، یک پیاده سازی پیچیده PHP که برای مدیریت پایگاه های داده طراحی شده است. این ویژگی دستکاری داده ها را آسان تر در سبک ActiveRecord بدون به خطر انداختن عملکرد امکان پذیر می کند.
    • امنیت: امنیت برنامه های تحت وب توسط لاراول در چارچوب آن اداره می شود. این سیستم از رمزهای عبور هش شده و سالت شده استفاده می کند. این بدان معناست که رمز عبور هرگز به صورت متن ساده در پایگاه داده ذخیره نخواهد شد. علاوه بر این، از دستورات SQL از پیش ساخته شده استفاده می کند که از هرگونه احتمال حملات تزریقی جلوگیری می کند.
    • سیستم مهاجرت برای پایگاه‌های داده: سیستم مهاجرت لاراول امکان گسترش ساختار پایگاه داده را بدون نیاز به ایجاد مجدد آن در هر بار انجام اصلاحات فراهم می‌کند. می توانید از این تابع برای نظارت بر هر تغییری که در پایگاه داده انجام می شود استفاده کنید. ادغام پایگاه داده با استفاده از آن آسان تر و کارآمدتر می شود.

    استفاده از PHP و Laravel

    زبان برنامه نویسی PHP به لطف عمر طولانی و محبوبیت آن بهترین انتخاب برای برنامه های کاربردی وب و سایت ها بوده است.در ادامه با مقاله تفاوت لاراول با php با ما همراه باشید.

    شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و ویکی پدیا از PHP برای نیازهای تجاری استفاده می کنند. برخی از کاربردهای Core PHP عبارتند از:

    ابزارهای اصلی PHP

    برنامه های کاربردی وب اغلب با استفاده از زبان برنامه نویسی محبوب PHP توسعه می یابند. لاراول و سایر فریم ورک های پی اچ پی بر اساس اصول اصلی پی اچ پی ساخته شده اند. برخی از کاربردهای مهم Core PHP عبارتند از:

    • امنیت سایبری پیشرفته: توسعه دهندگان می توانند با استفاده از Core PHP اقدامات امنیتی سایبری قوی را به برنامه های تحت وب اضافه کنند. با این محافظت می توان حملات سایبری را به طور موثر خنثی کرد. استفاده از کد PHP به عنوان پایه و اساس برنامه، یافتن و رفع ضعف های امنیتی را ساده می کند.
    • کدهای اسکریپت قابل تنظیم: استفاده از Core PHP برای ایجاد قابلیت‌های ایمیل شخصی، انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کند و اتکا به خدمات خارجی را کاهش می‌دهد. وب سایت ها می توانند با این ویژگی برای مشتریان اعلان ارسال کنند. پیام ها می توانند به طور موثر محصولات و خدمات را تبلیغ کنند و آنها را به ابزارهای فروش مفید تبدیل کنند.
    • سیستم های CMS: برای شرکت ها داشتن سیستم های مدیریت محتوا امری ضروری است. افزودن و به روز رسانی محتوای سفارشی شده برای مخاطب مورد نظر با راه حل های مبتنی بر PHP بدون دردسر می شود.

    ابزارهای لاراول

    برنامه نویسان می توانند از توسعه لاراول برای ساخت سریع سرویس ها/ویژگی های برنامه کاربردی وب استفاده کنند که هم یکپارچه و هم قابل توسعه هستند. کاربردهای اصلی این چارچوب عبارتند از:

    • برنامه های کاربردی سفارشی: توسعه دهندگان می توانند از لاراول برای طراحی برنامه های کاربردی وب سفارشی که نیازهای منحصر به فرد کسب و کارهای بزرگ و کوچک را برآورده می کنند، استفاده کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند با موتور قالب‌بندی تیغه خود، طرح‌های قدرتمند جلویی تولید کنند.
    • Eloquent ORM: توسعه دهندگان می توانند عملکرد برنامه های تجاری را با استفاده از نقشه برداری اشیاء-رابطه ای لاراول (ORM) افزایش دهند. مدل های ساختمانی و خیاطی با استفاده از آنها آسان تر می شود. نحو بدون عارضه آن ارتباط صاف با اشیاء پایگاه داده برنامه را تسهیل می کند.
    • تست: PHPUnit انجام تست واحد و ویژگی را در لاراول بدون دردسر می کند. توسعه دهندگان می توانند از این برای اطمینان از اینکه برنامه های کاربردی وب بدون اشکال هستند و عملکرد خوبی دارند، استفاده کنند. اجرای همزمان چندین تست واحد عملکرد و قابلیت اطمینان برنامه را افزایش می دهد.

    جدول مقایسه لاراول با php

    توسعه دهندگان معمولاً از Laravel و Core PHP برای ایجاد وب سایت استفاده می کنند. لاراول یک الگوی طراحی سازمان یافته MVC، توانایی استفاده مجدد از کد و قابلیت های از پیش ساخته شده مانند احراز هویت و ذخیره سازی را ارائه می دهد. هسته PHP تطبیق پذیری و فرصت هایی را برای شخصی سازی ارائه می دهد و به اجزای خارجی متکی نیست. انتخاب بین دو گزینه به خواسته های پیچیده پروژه و ترجیحات شخصی بستگی دارد.

    بریم اینجا جدول کوچکی از تفاوت لاراول با php را ببینیم:

    مقایسهphpلاراول
    زبانphp خامفرمورک بر پایه زبان php
    ٰرویکرد توسعهساخت صفحات وب پویا از ابتداساخت برنامه های کاربردی وب قابل توسعه با استفاده از یک چارچوب
    شهرتبه طور گسترده 78 درصد از وب سایت ها از زبان PHP استفاده می کنندبه طور گسترده محبوبیت قابل توجهی به دست آورد و 78 درصد به عنوان جایگزین مناسب برای Core PHP ظاهر شد
    سرعت و کاراییممکن است در مقایسه با یک چارچوب به تلاش توسعه بیشتری نیاز داشته باشدسرعت، کارایی و زمان مطلوب را ارائه می دهد
    قابلیت استفاده مجدد کدتاکید کمتر بر قابلیت استفاده مجدد کداز قابلیت استفاده مجدد کد پشتیبانی می کند و در نتیجه توسعه سریعتر را به همراه دارد
    ساختارساختار خاصی اعمال نشده استاز معماری Model-View-Controller (MVC) پیروی می کند
    انعطاف پذیریانعطاف پذیری بیشتر در سطح کدقوانین سختگیرانه توسعه را اجرا می کند
    توسعه پذیریقابلیت توسعه پذیری را پشتیبانی می کندیک اکوسیستم گسترده را فراهم می کند و از ادغام آسان با سایر سیستم عامل ها پشتیبانی می کند
    ذخیره سازیگزینه های ذخیره سازی محدودلاراول از پشتیبان های کش مانند Memcached و Redis پشتیبانی می کند
    جدول مقایسه لاراول با php

    لاراول یا php ، کدام یک برنده می شود؟

    تصمیم برای استفاده از Laravel یا Core PHP با توجه به شناخت کافی تفاوت لاراول با php به آنچه برآورد پروژه نیاز دارد بستگی دارد. لاراول، یک فریمورک قوی که بر روی PHP ساخته شده است، یک فرآیند کدنویسی ساده و موثر را با توابع و قالب های از پیش نصب شده ارائه می دهد. این برای کارهای پیچیده عالی است.

    در مقابل، Core PHP فرمان و سازگاری بیشتری را ارائه می‌دهد که برای برنامه‌های غیرپیچیده و شخصی مناسب است. Core PHP درک عمیق تری از منطق کدنویسی را ارائه می دهد، اگرچه لاراول بهره وری و امنیت را افزایش می دهد. هر گزینه مزایای خاص خود را دارد و نیازهای توسعه متمایز را برآورده می کند. بنابراین، بهترین انتخاب در نهایت به آنچه پروژه نیاز دارد، ماهر بودن توسعه دهنده و پیچیدگی کار بستگی دارد. اگر در طراحی سایت لاراول خود نیاز به مشاور و مجری دارید با ما در ارتباط باشید.

    میانگین امتیاز : 0 / 5. تعدا آرا : 0

    ثبت امتیاز شما به این مطلب

    شما نظری در این مورد ندارید؟