سئو محتوا چیست؟ راهنمای گام به گام بهینه سازی محتوا

زمان مطالعه 11 دقیقه
سئو محتوا چیست؟ راهنمای گام به گام بهینه سازی محتوا

آیا محتوای شما نتایجی را که انتظار دارید، دریافت نمی کند؟ در صفحات نتایج فوق العاده رقابتی گوگل، تنها ایجاد محتوای عالی کافی نیست؛ اگر می خواهید محتوای شما رتبه بندی خوبی کسب کند و به فروش برسد، باید سئو محتوا خوبی داشته باشید، این تنها به معنای بهینه سازی محتوا برای گوگل نیست، بلکه باید خوانایی و تبدیل آنرا نیز بهینه سازی کنید.

5
(1)

این مقاله راهنمای گام به گام سئو محتوا است، در ادامه با ما همراه باشید.

سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا تمرین بروز رسانی و بهبود محتوا است تا بهترین شانس ممکن برای دستیابی به اهداف خود محتوا ایجاد شود. این هدف می‌تواند افزایش رتبه سایت در گوگل باشد، می‌تواند خوانندگان را به مشتری تبدیل کند یا بک لینک‌ بدست آورد و یا بسیاری از موارد، ترکیبی از چندین مورد از این شاخص های عملکردی باشد. پس بطور کلی الان می دانیم سئو محتوا چیست.


مزایای سئو محتوا

قبل از هر چیز اگر نمیدانید سئو چیست؟ در این مقاله توضیحات کاملی می یابید. در سئو، بهینه سازی و سئو محتوا برای رتبه بندی ضروری است. شما ممکن است بهترین مقاله جهان را از دیدگاه یک خواننده نوشته باشید. اما اگر محتوا را برای گوگل بهینه نکنید، رتبه بندی نخواهد شد. رتبه بندی محتوای شما در گوگل مزایای زیادی دارد که شامل:

  • دریافت بک لینک ها
  • افزایش مخاطب
  • افزایش سرنخ
  • اعتماد سازی

بهینه سازی و سئو محتوا، تعامل با مخاطب را بهبود می بخشد و به برند شما برای ایجاد اعتماد خوانندگان کمک کرده و می تواند به جایگاه برند شما به عنوان یک مرجع کمک کند. اعتماد به برندی که به وضوح برای تولید محتوا زمان می‌گذارد، بسیار آسان‌تر از برندی است که به سختی محتوایی خوانا تولید می‌کند.

اگر می خواهید تا آنجا که ممکن است از تلاش های خود پول بدست آورید، بهینه سازی محتوا برای افزایش نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است. شما هرگز در اولین نسخه از محتوای خود بهترین نسخه تبدیل کننده مخاطب را نخواهید نوشت، ، به همین دلیل است که ویرایش و بروزرسانی سرفصل ها، هدف گیری کلمات کلیدی جدید و بهبود CTA یا کال تو اکشن ها حیاتی است. علاوه بر این، اهداف تبدیل شما ممکن است در طول زمان تغییر کند، بنابراین باید مطمئن شوید که محتوای شما با آنها سازگار است.

بریم با 15 تا از بهترین تکنیک های سئو آشنا شویم.


چگونه محتوا را برای سئو بهینه کنیم؟

بهبود رتبه بندی محتوا دلیل اصلی انجام سئو محتوا است. پس بیایید با بررسی نحوه بهینه سازی محتوا برای سئو شروع کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی

بهینه سازی محتوا برای سئو با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود. باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی را هدف قرار می دهید که:

  • پتانسیل ترافیک دارد
  • می تواند رتبه بندی شود

Keyword Planner یکی از بهترین راه ها برای یافتن کلمات کلیدی مناسب است. از این ابزار برای وارد کردن یک کلمه کلیدی اولیه استفاده کنید تا آمار کاملی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه میزان جستجو ماهانه و میزان رقابت آن دریافت کنید.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی کیورد پلنر
ابزار تحقیق کلمات کلیدی کیورد پلنر

یادتان باشد کلمه کلیدی را انتخاب کنید که محتوای شما را به بهترین شکل نمایندگی کند، دارای ترافیک مناسب و رقابت منطقی باشد. اگر سایت شما جدید است، بهینه سازی محتوا برای کلمه کلیدی با سختی سئو بیش از 50 فایده ای ندارد. بهتر است مبارزه را از کلمات آسانتر شروع کنید تا دستتان راه بیفتد.

می توانید از این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با معنایی که باید در محتوای خود استفاده کنید نیز بهره ببرید. هرچه تعداد بیشتری از این موضوعات را بگنجانید، درک محتوای شما برای موتورهای جستجو آسان‌تر می شود.

تحقیق رقبا

وقتی کلمات کلیدی خود را به دست آوردید، وقت آن است که ببینید در حال حاضر چه رتبه‌ای در گوگل وجود دارد. به طور خاص، باید مطمئن شوید که محتوای شما با آنچه کاربران در جستجوی آن هستند مطابقت دارد. خوشبختانه با تجزیه و تحلیل هر یک از نتایج رتبه‌بندی بالا، که به‌عنوان رتبه‌بندی کلمات کلیدی رقیب شما شناخته می‌شود، درک این موضوع بسیار آسانتر می شود. نتایج را باز و بررسی کنید:

  • نوع صفحه : آیا این یک پست وبلاگ، یک صفحه فروشگاهی یا چیز دیگری است؟
  • قالب : آیا این یک listicle، یک راهنما، یا یک بررسی (Review) است؟
  • محتوا : آیا صفحات برتر در مورد همین موضوع می نویسند؟ آیا همه آنها به شیوه ای مشابه به موضوع می پردازند؟

سعی نکنید منحصر به فرد باشید. اگر گوگل برای یک پرس و جو خاص، پست های وبلاگ را به صفحات فروشگاهی اولویت می دهد، باید یک پست وبلاگ ایجاد کنید. در مورد قالب و زاویه محتوا هم همینطور. درک کنید که گوگل چه می خواهد و سپس آن را ارائه دهید. با تجزیه و تحلیل دقیق محتوای هر صفحه، می‌توانید موارد پرداخته نشده را ببینید و جایی را برای اضافه کردن دیدگاه خود پیدا کنید.

سئو داخلی سایت (On-Page Optimization)

در سئو داخلی سایت همانطور که محتوای خود را ویرایش می کنید تا با فرمت ترجیحی Google مطابقت داشته باشد، کلمات کلیدی که با استفاده از کیورد پلنر پیدا کرده اید را یکپارچه کنید. باید کلمات کلیدی را در صفحه خود بگنجانید:

  • عنوان
  • توضیحات متا
  • برچسب H1
  • برچسب های جایگزین تصویر (alt تصاویر)
  • URL

شما بطور طبیعی باید کلمات کلیدی خود را در سراسر نسخه محتوا بگنجانید تا محتوای سئو شده ایجاد کنید.

با این حال مراقب پر کردن کلمات کلیدی باشید. زمانی که کلمات کلیدی زیادی اضافه می کنید که بیش از حد بهینه شده و خواندن آن سخت می شود، نه تنها تجربه کاربری وحشتناکی را برای خوانندگان فراهم می‌کنید بلکه باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل نیز می‌شوید.

لینک سازی داخلی را نیز فراموش نکنید، وقتی صحبت از سئو محتوا به میان می آید، لینک سازی داخلی نادیده گرفته می شود. هرچه پیوندهای داخلی بیشتری در سایت خود داشته باشید، ربات‌های جستجو راحت‌تر می‌توانند آن را بخزند، و اعتبار پیوند بیشتری بین صفحات منتقل می‌شود.

لینک داخلی باعث می شود تا افراد در سایت شما راحتتر حرکت کنند. هنگام بهینه سازی محتوا یک صفحه، تمام صفحات مرتبط در سایت خود را فهرست کنید و راهی برای لینک سازی طبیعی به آنها پیدا کنید. سپس، به هر یک از این صفحات رفته و مطمئن شوید که پیوندی به صفحه ای که در حال بهینه سازی هستید وجود دارد.


نحوه بهینه سازی محتوا برای سبک و خوانایی

تا اینجا آمدیم، یادمان باشد سئو تکنیکال از مهمترین عوامل اثرگذار سئو است، پس آنرا نادیده نمی گیریم. در مرحله بعد، بیایید به چگونگی بهینه سازی محتوا از دیدگاه انسانی نگاه کنیم. اگر کاربران وقت صرف خواندن آن نکنند، داشتن مقاله ای که رتبه خوبی داشته باشد، فایده ای ندارد. در عین حال، هرچه خوانندگان بیشتری با محتوای شما درگیر شوند، رتبه محتوا بهتر خواهد بود.

ساختار محتوای خود را بهبود بخشید

آیا محتوای شما مانند جریانی از آگاهی به نظر می رسد یا ساختار دقیقی دارد و اسکن آن آسان است؟ اگر بیشتر از اولی است تا دومی، باید ساختار آن را دوباره ارزیابی کنید. خوشبختانه، بهبود ساختار محتوا و افزایش درک بصری آسان است:

  • جدول فهرست مطالب را در ابتدای پست اضافه کنید
  • برای جدا کردن پاراگراف ها از نقاط بولت استفاده کنید
  • از عناوین و زیرعنوان استفاده کنید
  • در پایان هر بخش یک جمله مناسب اضافه کنید
  • اضافه کردن تصاویر و رسانه های دیگر

راه دیگر برای بهبود ساختار محتوا، اضافه کردن تصاویر و ویدیوها است. اطمینان حاصل کنید که تصاویر مرتبط هستند، همچنین استفاده از عکس‌های استوک را محدود کنید. هنگامی که تصاویر را اضافه می کنید، سئوی محتوای خود را با افزودن عناوین توصیفی غنی از کلمات کلیدی و برچسب های alt به آنها بهبود دهید. اما باز هم مراقب پر کردن کلمات کلیدی باشید.

سعی کنید هم عنوان و هم متن جایگزین به طور دقیق تصویر را توصیف کرده و کلمه کلیدی مرتبط را شامل شوند. در نتیجه اگر کسی از صفحه‌خوان روی این تصویر استفاده کند، به راحتی می‌تواند ظاهر آن را تصور کند.

بهینه سازی محتوا برای خوانایی

اگر کاربران وقت ارزشمند خود را صرف خواندن محتوای شما می کنند، مطمئن شوید که یک تجربه عالی برای او رقم می زند. راه‌های زیادی برای بهبود نوشتار وجود دارد:

  • از یک غلط‌گیر املا برای حذف خطاها استفاده کنید.
  • کلیشه ها و کلماتی مانند «آن» را حذف کنید.
  • از جملات کوتاه استفاده کنید و همانطور که صحبت می کنید بنویسید.
  • طول جملات را تغییر دهید تا کپی شما یکنواخت نباشد.
  • با لحنی جذاب بنویسید.
سئو محتوا برای خوانایی با پاکنویس
سئو محتوا برای خوانایی با پاکنویس

ابزاری مانند پاکنویس زمانی که نوبت به بهبود خوانایی محتوای شما می رسد، به زرادخانه شما افزوده می شود. پاکنویس دستیار نوشتن است که املا، دستور زبان و وضوح محتوای شما را بهبود می بخشد. آنها را به عنوان غلط گیر املای خود در نظر بگیرید.

نحوه بهینه سازی محتوا برای تبدیل بهتر

محتوای خوب تبدیل می شود، اما در اینجا نحوه ایجاد محتوای عالی که تبدیل می شود آورده شده است.

کلیدواژه ها و موضوعات تجاری را هدف قرار دهید. انتخاب موضوع مناسب اولین قدم برای افزایش فروش با محتوا است. درست همانطور که هنگام بهینه سازی و سئو محتوا انجام دادید، مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر شما دارای هدف گیری بالایی از سوی کاربر است. می توانید از کیورد پلنر برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی استفاده کنید، اما منابع زیر نیز راهی عالی برای یافتن موضوعات مناسب هستند:

  • Reddit
  • Quora
  • Alexa
  • Buzzsumo

چندین استراتژی متقاعد کننده وجود دارد که می توانید از آنها برای جذاب تر کردن محتوا خود استفاده کنید که عبارتند از :

  • اثبات اجتماعی را اضافه کنید تا نشان دهید مردم واقعی محصول شما را دوست دارند.
  • با لحن دوستانه بنویسید تا طرف خوب خواننده خود را جلب کنید.
  • از طریق مطالعات موردی، آثار محصول خود را نشان دهید.

حتی بهتر است اگر بتوانید چندین مورد از این نکات را در یک محتوا ترکیب کنید.

بهینه سازی فراخوان برای اقدام (CTAs)

قرار دادن راهبردی فراخوان برای اقدام (اگر نمی دانید کال تو اکشن چیست؟ کلیک کنید) در نسخه محتوا یک استراتژی مهم بهینه سازی محتوا است. هر قسمت از محتوای با تبدیل بالا حداقل یک تماس برای اقدام ( CTA) دارد مانند:

  • یک نسخه رایگان نرم افزاری
  • فرم ثبت نام از طریق ایمیل
  • لینک به محصولات مرتبط

CTA ها معمولا در انتهای صفحه فرود یا پست وبلاگ ظاهر می شوند، اما لازم نیست. به عنوان مثال، آوادیس شامل یک CTA ثبت نام ایمیل در پایان پست وبلاگ خود است. اگر CTA شما در ابتدا صدها کاربر را تبدیل نمی کند، نگران نباشید. می‌توانید از ابزارهایی مانند نقشه‌های حرارتی و تست‌های A/B برای اندازه‌گیری تأثیر CTA خود و آزمایش نسخه‌های مختلف استفاده کنید.


اشتباهات رایج در بهینه سازی محتوا که باید از آنها اجتناب کرد

اکنون که به سه روش اصلی که می‌توانید برای بهینه‌سازی محتوای خود استفاده کنید نگاه کردیم، بیایید رایج‌ترین اشتباهات سئو محتوا را که بارها و بارها می‌بینم، پوشش دهیم.

کیورد استافینگ

در بالای لیست اشتباهات بهینه سازی محتوا حتماً کیورد استافینگ لیست می شود. کیورد استافینگ استفاده بیش از حد کلمات کلیدی است که خوانندگان را مایوس می کند، البته گوگل نیز سایت شما را به خاطر آن جریمه می کند. به طور خلاصه کیورد استافینگ در بازاریابی محتوا جایی ندارد.

نادیده گرفتن تجربه کاربری

یک اشتباه رایج این است که تمام استراتژی‌های بهینه‌سازی محتوای خود را بر روی جلب رضایت گوگل متمرکز کنید، در حالی که با پیشرفته‌تر شدن الگوریتم Google، ابتدا باید محتوای خود را برای انسان‌ها بهینه‌سازی کنید. بهبود کیفیت، عمق و خوانایی محتوای شما یک شروع عالی است، اما مطمئن شوید که وب سایت شما نیز تجربه فوق العاده ای را ارائه می دهد.

نتایج Core Web VItals
نتایج Core Web VItals

به طور خاص، مطمئن شوید که Core Web Vitals سایت شما درست است. اینها سه معیاری هستند که گوگل برای اندازه گیری سرعت، ثبات بصری و تعامل سایت شما استفاده می کند. از ابزار PageSpeed ​​Insights Google برای اندازه گیری Core Web Vitals سایت خود استفاده کرده و فهرستی از راه هایی که می توانید با آن افزایش سرعت سایت خود را هدف بگیرید، دریافت کنید.

تمرکز بر کمیت بیش از کیفیت

انتشار منظم محتوای جدید برای موفقیت دراز مدت سئو بسیار مهم است. کیفیت را فدای کمیت نکنید. بسیار مهم است که مطمئن شوید زمان کافی را صرف بهینه سازی محتوای خود برای جذب بک لینک، بهبود اشتراک های اجتماعی و ایجاد اعتبار برند می کنید. البته سئو کلاه سیاه را هم فراموش کنید.

چند عنصر وجود دارد که می توانید به محتوای موجود خود اضافه کنید که باعث ایجاد پیوند و آهنربای اشتراک اجتماعی می شود:

  • تحقیقات اصلی اولیه
  • نقل قول یا مشاوره تخصصی
  • زاویه یا نظری بحث برانگیز
  • نمونه های منحصر به فرد

سعی کنید حداقل یکی از این ویژگی ها را در هر ذره محتوایی که ایجاد می کنید، قرار دهید. به این ترتیب، شانس زیادی برای جدا شدن از بقیه مطالب صفحه یک نتایج گوگل خواهید داشت.

نادیده گرفتن بهینه سازی محتوا برای موبایل

بخش بزرگی از بهینه سازی محتوا در سئو این است که مطمئن شوید سایت شما در گوشی های هوشمند عملکرد استثنایی دارد زیرا بیش از نیمی از ترافیک وب از دستگاه های تلفن همراه می آید.

گوگل ایندکس صفحات را با اولویت موبایل انجام می دهد، به این معنی که خزنده های آن نسخه موبایل وب سایت شما را بر نسخه دسکتاپ اولویت می دهند. به عبارت دیگر، اگر سایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد، می تواند به رتبه بندی شما آسیب برساند.

با اطمینان از اینکه سایت شما دارای طراحی پاسخگو برای موبایل یا نسخه مجزا برای موبایل است، شروع و سپس از ابزار PageSpeed ​​Insights برای اندازه گیری عملکرد موبایل سایت خود و یافتن راه هایی برای بهبود آن استفاده کنید.

استراتژی های رایج عبارتند از:

  • به حداقل رساندن درخواست های HTTP
  • کاهش حجم فایل های جاوا اسکریپت
  • بهینه سازی اندازه تصاویر
  • استفاده از CDN
  • اندازه گیری و تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا

اگر عملکرد محتوای خود را اندازه نگیرید، هرگز نمی‌توانید مؤثرترین محتوای بهینه‌شده برای سئو را ایجاد کنید. شما باید معیارهای پایه را جمع آوری کنید تا متوجه شوید محتوای شما چه مشکلی دارد و چگونه می توانید آن را بهبود ببخشید.

تنظیم شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI)

اندازه گیری عملکرد استراتژی بهینه سازی محتوای خود را با ایجاد KPIهای همسو با هدف برای محتوای خود شروع کنید. منظور من از همسویی با هدف چیست؟ اگر می‌خواهید دیده شدن در بالای قیف را افزایش دهید، موارد زیر را ردیابی کنید:

  • ایمپرشن ها
  • ترافیک ارگانیک
  • رتبه بندی نتایج

اما اگر هدف شما افزایش نرخ تبدیل با محتوای ارگانیک است، ممکن است نرخ تبدیل و درآمد معیارهای مناسب تری باشند. از یک پلتفرم تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics برای ردیابی معیارهای مربوط به وب سایت استفاده کنید، اما مطمئن شوید که یک پلتفرم متمرکز بر سئو مانند کیورد پلنر را انتخاب کنید.

استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل

ابزارهای تحلیلی زیادی وجود دارد که می تواند استراتژی های بهینه سازی محتوای شما را تقویت کند. برخی می‌توانند KPIهایی را که در بالا مورد بحث قرار دادیم اندازه‌گیری کنند، برخی می‌توانند نحوه تعامل کاربران با محتوای شما را ردیابی کنند و برخی می‌توانند به شما در یافتن راه‌هایی برای بهبود تلاش‌های بهینه‌سازی صفحه کمک کنند.

ابزارهایی مانند Google Analytics و Ahrefs می‌توانند به شما کمک کنند میزان ترافیک ارگانیک دریافتی محتوایتان، تعداد کلمات کلیدی که برای آنها رتبه‌بندی می‌شود و اینکه این معیارها در طول زمان چگونه تغییر می‌کنند را اندازه‌گیری کنید.

ابزار تجزیه و تحلیل رفتار کاربر
ابزار تجزیه و تحلیل رفتار کاربر

ابزارهای تجزیه و تحلیل رفتار مانند Hotjar یک راه فوق العاده برای بهبود نرخ تبدیل محتوای شما هستند. Hotjar نقشه‌های حرارتی و ضبط جلسات را ارائه می‌کند، بنابراین می‌توانید ببینید که خوانندگان توجه خود را به کجا متمرکز می‌کنند، روی چه چیزی کلیک کرده و تا چه حد به جستجو می پردازند.

انجام تست A/B

اگر به بهینه سازی محتوا برای تبدیل اهمیت می دهید، تست A/B بخش مهمی از استراتژی بهینه سازی محتوای شما خواهد بود. شما می توانید از تست A/B استفاده کرده تا با استفاده از ابزاری مانند Hotjar یا Optimizely، طرح‌های فراخوان، پیام‌ها و مکان‌های مختلف را امتحان کنید.

بررسی رفتار کاربر در صفحه با هاتجر ابزار سنجش رفتار کاربر
بررسی رفتار کاربر در صفحه با هاتجر ابزار سنجش رفتار کاربر

عناصر زیادی از جمله موارد زیر، روی صفحه وجود دارد که می توانید آنها را آزمایش کنید:

  • عناوین و سرفصل ها
  • تصاویر
  • چیدمان

توجه: این یک استراتژی پیشرفته است و توصیه می کنم تنها زمانی که محتوای خود را به طور کامل بهینه کردید، آن را دنبال کنید.

اصلاح و به روز رسانی مستمر محتوا

بهینه سازی محتوا هرگز حتی برای مقالاتی که قبلاً آنها را بهینه کرده اید، متوقف نمی شود. حقیقت این است که گوگل اکنون الگوریتم خود را به قدری بروز می کند که می توانید رتبه های خود را به سرعت از دست بدهید.

این بدان معناست که مهم است که در صدر محتوا و رتبه‌بندی خود باقی بمانید و در صورت لزوم مقالات را دوباره بهینه کنید. البته روی بهینه سازی محتوا وسواس نداشته باشید و از تولید محتوا غافل نشوید. اما زمانی که محتوای خود را بررسی می کنید، هر سه ماه یک بار در دفتر خاطرات خود یک تاریخی داشته باشید.


6 نکته کلیدی سئو محتوا

1.بهینه سازی محتوا، تمرین به روز رسانی و بهبود محتوا برای افزایش شانس رتبه آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

2.بهینه سازی محتوا می تواند رتبه شما را افزایش داده، بک لینک های بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد، لیدها را افزایش دهد و اعتماد بیشتری را در بین مخاطبان ایجاد کند.

3.بهینه سازی محتوای درون صفحه شامل افزودن کلمات کلیدی مرتبط، مطابقت با هدف جستجو و افزودن لینک های داخلی بیشتر است.

4.تلاش‌های بهینه‌سازی محتوای شما باید خوانایی و سبک متن شما را بهبود بخشد، تجربه بهتری را برای خوانندگان ارائه دهد و درک موتورهای جستجو را آسان‌تر کند.

5.محتوا همچنین باید با هدف قرار دادن کلمات کلیدی تجاری و بهبود فراخوان‌های محتوای شما برای تبدیل بهینه شود.

6.چندین اشتباه رایج در بهینه سازی محتوا از جمله کیورد استافینگ، نادیده گرفتن تجربه کاربر، و نادیده گرفتن بهینه سازی موبایل وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.


نتیجه

اگر می خواهید محتوای شما خوانده و تبدیل شود، سئو محتوا ضروری است. یک مقاله متوسط ​​که به خوبی بهینه شده باشد، همیشه بهتر از یک مقاله عالی با بهینه سازی ضعیف است. بنابراین، محتوای خود را برای کلمات کلیدی مناسب با استفاده از راهکارهای ارائه شده برای بهینه سازی محتوا در این مقاله بهینه کنید و راه هایی را برای اندازه گیری و بهبود نرخ تبدیل کپی خود در نظر بگیرید.

با انجام همه این موارد یک محتوای مهلک خواهید داشت که رتبه خوبی دارد، خوانندگان را درگیر می کند و می فروشد.

میانگین امتیاز : 5 / 5. تعدا آرا : 1

ثبت امتیاز شما به این مطلب

ad516503a11cd5ca435acc9bb6523536
نویسنده
امیرسام
حدود 15 سال هست که با علاقه به فرانت و CSS HTML Java Script شروع کردم و بعد از آن در زمینه برنامه نویسی PHP و لاراول مشغول فعالیت هستم. در زمینه استارتاپ، سئو و راهکارهای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم و بصورت روزانه مطالعه می‌کنم.

سوالات متداول سئو محتوا

محتوای بهینه شده برای سئو چیست؟

محتوای سئو شده محتوایی است که با دقت ساخته شده است تا رتبه های جستجوی بالاتری کسب کند. محتوای بهینه شده برای سئو شامل کلمات کلیدی و تصاویر مرتبط است، اما محتوایی است که به سرعت بارگیری شده، برای دستگاه های تلفن همراه بهینه می شود و بک لینک ها را جذب می کند.

چرا بهینه سازی محتوا برای سئو مهم است؟

اگر می خواهید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش دهید، بهینه سازی محتوا در سئو بسیار مهم است زیرا محتوای بهینه شده در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت. اما این تنها مزیت نیست. بهینه سازی محتوا همچنین بک لینک وب سایت شما را به دست می آورد، اعتماد ایجاد می کند و تعداد سرنخ ها و تبدیل های سایت شما را افزایش می دهد.

چرا سئو محتوا برای رتبه بندی موتورهای جستجو مهم است؟

صفحات نتیجه تقریباً برای هر عبارت جستجو شده فوق العاده رقابتی هستند. بنابراین، پاسخ ساده این است که اگر محتوای خود را سئو نکنید، احتمالاً رتبه ای نخواهید داشت. اما بهینه‌سازی محتوا همچنین می‌تواند کپی شما را خواناتر کند، حتی اگر در حال حاضر یک نویسنده واقعاً قوی باشید، به شما کمک کند بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید.

چه نکاتی برای ایجاد محتوای بهینه شده برای سئو وجود دارد؟

اگر می خواهید محتوای سئو شده ایجاد کنید، چند نکته شامل اضافه کردن کلمات کلیدی به طور طبیعی در سراسر قطعات محتوای شما و اطمینان از وجود آنها در سرفصل ها، برچسب عنوان، توضیحات متا و تگ های جایگزین تصویر، وجود دارد که باید هنگام تولید محتوا به آنها توجه کنید.

باید محتوای خود را به وضوح ساختار دهید و درک و اسکن آن را آسان کنید. اگر می‌خواهید محتوای بهینه‌سازی شده برای سئو ایجاد کنید، اضافه کردن لینک‌های داخلی هنگام نوشتن نیز مهم است. هرچه بیشتر بتوانید در حین نوشتن لینک سازی طبیعی داشته باشید، در هنگام ویرایش باید کارهای کمتری انجام دهید.

هنگام سئو محتوا باید از چه نکاتی اجتناب کنید؟

چندین چیز وجود دارد که هنگام سئوی محتوا باید به هر قیمتی از انجام آنها اجتناب کنید. این موارد عبارتند از کیورد استافینگ، بی توجهی به تجربه کاربری، اولویت دادن به کمیت بر کیفیت و عدم بهینه سازی سایت خود برای کاربران تلفن همراه.

شما نظری در این مورد ندارید؟