what does seo cost with infographic

هزینه خدمات سئو چقدر است؟ [اینفوگرافیک]

زمان مطالعه 8 دقیقه
هزینه خدمات سئو چقدر است؟ [اینفوگرافیک]

استخدام شرکت های سئو و سئوکاران قوی و مناسب نیز مثل رفتن پیش مکانیک خوب است. شما به دانش علوم سئو و تجربه نیاز دارید تا بتوانید هزینه خدمات سئو را مشخص کنید.

0
()

من در گذشته یک پژو 405 داشتم.از اونجایی که من ماشینم را دست دوم خریده بودم، این ماشین و من رابطه بسیار نزدیکی با مکانیکم داشتیم. نام او قباد بود. او هم اسم کوچک مرا می دانست. وقتی آقا قباد به من در مورد هزینه های تعمیر شمع ماشین یا در مورد جلوبندی ماشین توضیح می داد، من واقعاً هیچ نمی فهمیدم او در چه رابطه ای صحبت می کند. من نمی دانستم هزینه این وسایل باید چقدر باشد. اما می دانستم که می توانم به آقا قباد اعتماد کنم.

اگر شما یک مکانیک قابل اعتماد داشته باشید، خیالتان راحت خواهد بود. اما پیدا کردن یک مکانیک قابل اعتماد، کار بسیار دشواری است. اگر ماشینتان خراب شد و پیش یک مکانیک غریبه رفتید، احتمال شنیدن جواب ها و قیمت های متفاوت بسیار زیاد است. البته شما به راحتی می توانید خدمات ارزان تر یک مکانیک را انتخاب کنید، اما بعد این سوال برایتان پیش می آید، که آیا واقعاً این مکانیک چیزی از ماشین سر در می آورد؟ یا اینکه او از لوازم ارزان تر استفاده می کند؟ این لوازم ممکن است یک هفته هم برای من کار نکنند!

استخدام شرکت های سئو و سئوکاران قوی و مناسب نیز مثل رفتن پیش مکانیک خوب است. شما به دانش علوم سئو و تجربه نیاز دارید تا بتوانید هزینه خدمات سئو را مشخص کنید.


هزینه استخدام یک مدیر سئو چقدر باید باشد؟

جواب من این است که این کار اصلاً نباید هزینه ای داشته باشد. یعنی سئو سرمایه گذاری است که سوددهی مثبت داشته و بنابراین شما به ازای صرف هزینه، سود دریافت می کنید. در واقع شما چیزی از دست نداده اید. به نوع دیگر می توان گفت که این هزینه به موارد زیادی بستگی دارد. دلایل زیادی برای مشخص نبودن قیمت سئو وجود دارد.
همین طور عوامل زیادی نیز وجود دارند که استفاده از خدمات سئو به آنها بستگی خواهد داشت. پرسیدن قیمت سئو مثل این است که به نمایشگاه ماشین رفته و بپرسید: ” ببخشید، قیمت یک ماشین جدید چقدر است؟ پاسخ شما حتماً بستگی دارد به اینکه شما چه ماشینی می خواهید؟ سپس فروشنده از شما می پرسد، ماشین را برای چه استفاده ای می خواهید، و همین طور توانایی مالی شما چیست. او تعداد زیادی سوال از شما می پرسد تا مناسب ترین ماشین را به شما معرفی کند. و اگر شما به یک BMW نیاز دارید، مطمئنا قیمت آن با یک Hyundai فرق می کند. البته خبر خوش این است که در ادامه مقاله، قیمت های واقعی بیان خواهند شد. اما بگذارید اول به عوامل نگاه کنید که بر قیمت خدمات سئو تأثیر می گذارند.


پروژه موقت سئو یا یک رابطه مداوم در سئو

اولین چیزی که باید در مورد نیازهای سئو خود مشخص کنید، این است که آیا پروژه شما تنها لازم است یک بار انجام شود یا شما باید به دنبال رابطه دائم می باشید. اگر نیازهای شما موقتی است ( برای مثال ” من نیاز دارم یک شرکت سئو سیستم redirect را برای راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیک جدید مدیریت کند.”)، پس سوال شما نباید “هزینه سئو چقدر است؟” باشد ،بلکه سوال این است “هزینه پروژه سئو من چقدر خواهد بود؟” در این صورت، قیمت سئو برای شما باید در هر پروژه مجزا محاسبه می شود. یعنی شرکت سئو به شما می گوید که پروژه شما به دو ماه زمان نیاز دارد و قیمتش X دلار است. اگر نیازهای شما ذات مداوم داشته باشد، (مثلا “شرکت من باید ویجت بفروشد”) پس شما باید رابطه ای مداوم بر قرار کرده و به احتمال زیاد، هزینه ای ماهانه را پرداخت خواهید کرد. این هزینه برای پوشش داده شدن نیازهای سئو شما در یک ماه هستند. در بعضی از موارد، هر دو نوع خدمت رسانی شامل قیمت های ساعتی می شوند.
طبق تحقیقات انجام شده توسط MOZ در دسامبر 2011، اکثر شرکت های سئو قیمت گذاری پروژه ای دارند. سیستم قیمت گذاری عمده بعدی با کمی تفاوت، قیمت های ماهانه است. البته تعداد کمی نیز شرکت سئو هستند که قیمت گذاری ساعتی دارند. من پی برده ام که خدمات سئو در آمریکا به صورت ماهانه است، در حالی که در آسیا قیمت ها معمولا به ازای هر پروژه اعلام می شوند. این مسئله (البته بخشی از آن) به خاطر این است که شرکت های آسیایی، بیشتر دوست دارند خودشان امور را به دست بگیرند تا اینکه کارها را به دیگران واگذار کنند (اوت سورس کنند). در حالی که شرکت های آمریکایی با واگذار کردن کار به دیگران و راه دادن آنها به وب سایت خود مشکلی ندارند. سیاست گذاری شرکت شما نسبت به شرکت های دیگر، نقش مهمی در بکارگیری خدمات سئو دارد. اندازه شرکت در زمان استخدام کردن یک شرکت سئو، بزرگتر بودن همیشه به معنای خدمات بهتر نیست. یک مثال جالب این جاست که همیشه یک برند خوب فست فود مثل پدر خوب شبیه ساندویچ فروشی محلی شما نیست.
اگرچه پدر خوب شعبه های زیادی دارد، اما کیفیت و مزه ساندویچ فروشی محل شما می تواند بهتر باشد. شرکت های سئو کوچک و بزرگ هر دو جایگاه خود را دارند و بسیار مهم است که کدام نوع شرکت ها، خدمات رسانی مناسب با شرایط شما را دارند. شرکت های بزرگ سئو، یعنی آنهایی که از 50 تا 100 یا تعداد بیشتری کارمند دارند، اکثر اوقات خدمات ویژه به مشتریان کوچک یا متوسط خود ارائه نمی کنند. این یعنی آنها معمولا از خدمات همه فن حریف برای این مشتریان استفاده می کنند. البته این نوع خدمات برای تجارت های کوچک که بودجه و نیازهای سئوی محدود دارند، بسیار مناسب است.
شرکت های سئو کوچک، یعنی شرکت های دارای 2 تا 10 کارمند، بیشتر خدمات ویژه به مشتریان خود ارائه می کنند. اگر سئو از اجزای مهم و مداوم استراتژی بازاریابی شما محسوب می شود و ارزش زیادی در موفقیت شما دارد، خدمات شخصی و ویژه که شرکت های سئو کوچک ارائه می کنند، برای شما کاربرد بیشتری خواهد داشت.


شناسایی بازار هدف

” آیا شما آماده تشخیص دادن قیمت ها هستید؟” خیر. هنوز کمی باقی مانده است تا به قسمت قیمت ها برسیم! ما هنوز باید به طور خلاصه، بازار هدف را توضیح دهیم. بازار هدف یعنی مخاطبینی که شما سعی می کنید محصولاتتان را به آنها نشان دهید. این مسئله تأثیر بسزایی در قیمت سئو دارد. هر چه بازار هدف شما بزرگتر و رقابتی تر باشد، هزینه های سئو شما گران تر خواهد شد. البته چندین استثنا وجود دارد. اگر شما خدمات آنلاین تسهیل شده می فروشید که مرز جغرافیایی در فروش آن تعریف نشده است(برای مثال هاستینگ وب)، شما می توانید با پرداخت هزینه به نتایج مثبت برسید اما اگر شما یک دندانپزشک در شهری کوچک باشید، هزینه سئو شما بسیار کم خواهد بود.


خب، بالاخره، قیمت سئو چقدر است؟

اول، بگذارید استثناها را کنار بگذاریم. اگر شما شرکت Dell را در اختیار داشته باشید، مطمئنا صدها هزار یا تعداد بیشتری دلار را هر ماهه برای فعالیت های سئو خود صرف می کنید. اگر شما صاحب رستوران چینی در شهرهای کوچک مثلا آیداهو و رکسبورگ باشید، شما تنها به یک نمونه سایت رستوران نیاز دارید. استفاده کردن از برنامه هایی مثل GoogleMaps و YELP کار شما را راه می اندازد.
هزینه کلی برای استفاده از این ابزار تنها چند صد دلار است. اکثر مشتریان بین این دو وضعیت هستند. در بخش زیر، قیمت ها با استفاده از مدل های متفاوت نشان داده شده اند. توجه داشته باشید که تمام قیمت های تخمینی بوده و بر اساس تجربه خود من در صنعت اعلام شده اند. قیمت ها واقعی بسته به عواملی که در بالا بیان شدند، می توانند بسیار بیشتر یا کمتر باشند.


قیمت های ماهانه

  • 250 تا 500 دلار در ماه. اگر شما صاحب اختیار یک تجارت کوچک هستید که از نظر جغرافیایی محدود است( شرکت های عکس برداری، مطب دندان پزشکی، انبار، رستوران، یا مکانیکی)، این بازه قیمتی می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. البته توجه داشته باشید که کلاهبرداری از نظر خدمات ضعیف سئو نیز در این سطح بیشتر دیده می شود، پس خریداران باید مواظب باشند.
  • 700 تا 1500 در هر ماه. اگر بازار شما از نظر جغرافیایی محدود است، اما جمعیت بزرگتری را مورد هدف قرار می دهید، این بازه قیمتی برای شما مناسب خواهد بود. 500 دلار در هر ماه می تواند برای شرکت هایی مناسب باشد که در شهر خود انبار دارند و بازار آنها تقریبا شامل 5000 نفر می شود. اما توجه داشته باشید که این هزینه برای شهری با 50000 سکنه، غیرممکن خواهد بود. اگر تجارت شما بسیار تمرکز یافته بوده و بازار رقابتی نیست، شما می توانید با پرداخت 1500 دلار به طور ماهانه، یک کمپین بازاریابی اینترنتی ملی راه انداخته و بهره زیادی از آن ببرید. یکی از مشتریان ما نوعی خاص از اجزای نیروی خورشیدی را به کارخانه هایی می فروشد که سیستم نیروی خورشیدی تولید می کنند. ما یک کمپین برای آنها راه انداخته ایم، اما مخاطبین این صنعت، کسانی هستند که تنها به قیمت های پایین جواب مثبت می دهند.
  • 2000 تا 6000 دلار. این بازه قیمتی برای بازارهای منطقه ای (خاورمیانه، شرق آسیا و غیره)، ملی و بین المللی است. البته شما حداقل هزینه ای که باید پرداخت کنید 2000 دلار در ماه است. در ضمن شما باید در صنعتی باشید که رقابت در آن بالا نیست. هرچه محصول شما رقابتی تر باشد، شما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید تا از رقبای خود جلو بیفتید.
  • بیش از 10000 دلار در ماه. این بازه زمانی برای کمپین های ملی و جهانی انتظار می رود که بر مخاطب خاصی تمرکز ندارند. در واقع دست شما به هیچ عنوان بسته نیست. شما ممکن است در هر سال مورد جریمه و پنالتی سئو قرار بگیرید. اما شما توانایی دارید هر کاری را در کمپین خود انجام دهید. هر چقدر هم که محتوای با کیفیت بسازید، کافی نیست. برای رسیدن به موفقیت، باید به طور مداوم محتوای جدید تولید کنید و این مسئله می تواند بسیار گران قیمت باشد.

قیمت پروژه ای

باز هم می گویم، قیمت خدمات به شرکتی بستگی دارد که شما استخدام می کنید. در بخش زیر تعدادی از پروژه های رایج و قیمت های آنها بیان شده است.

  • بررسی ساده سئو: 600 تا 2000 دلار. یک شرکت سئو بین 5 تا 10 ساعت زمان برای انجام این کار نیاز دارد. زمان لازم به تعداد صفحات وب سایت و میزان محتوای آنها بستگی دارد. در یک بررسی ساده، ساختار URL، کدنویسی HTML، محتوا، لی اوت و تعدادی از عوامل دیگر بررسی خواهند شد. سپس یک راهبرد سئوی عمومی با نمونه هایی از تغییرات الزامی نوشته خواهد شد. نتیجه نهایی که بصورت سند است بیشتر به درد شرکت هایی می خورد که خود از قبل کادر فنی داشته و می توانند با کمی هدایت شدن، در مسیر درست، سئو را انجام دهند. برای شرکتی که کارمند متخصص ندارد، نتیجه نهایی بررسی، تقریبا هیچ سودی نخواهد داشت. البته شما می توانید با یک پروژه بررسی از سوی شرکت سئوی خود ببینید، شرکت سئوی شما چقدر توانمند بوده و آیا ارزش رابطه طولانی مدت را دارد یا خیر.
  • بررسی کامل سئو: 3000 تا 200000 دلار. یک بررسی کامل سئو به مدت زمان بیشتری نسبت به بررسی ساده نیاز دارد. نتیجه کار نیز بیش از یک راهبرد و چندین مثال برای تغییر روند است. نتیجه این نوع بررسی ها، دستورالعمل گام به گام برای کارهایی است که باید در هر صفحه کاربر انجام داد تا بهینه سازی شود. در این دستورالعمل، همه چیز مشخص است و شما باید از دستورات اطاعت کنید. این دستورالعمل مخصوص هر مشتری تهیه می شود و تنها برای او مفید خواهد بود. دستورالعمل نزدیک به صدها صفحه می تواند داشته باشد. تا زمانی که شما اجازه دسترسی کامل به شرکت سئو نداده باشید، استفاده کردن از بررسی کامل، سود زیادی برای شما به همراه نخواهد داشت. توضیح دادن علت تغییرات و نحوه ایجاد تغییرات به زمانی نزدیک به دو برابر این زمان نیاز دارد که شما اجازه دهید خود شرکت تغییرات را برای شما اعمال کند.

سئو ساعتی

تحقیق MOZ که در ابتدای مقاله نیز بیان شد، نشان می دهد که شرکت های سئو در هر ساعت بین 76 تا 200 دلار طلب می کنند. تجربه فردی من این بود که شرکت ها بین 125 تا 200 دلار در ساعت درخواست می کرده اند. البته من در مورد شرکت های خاص نیز شنیده ام که تا 500 دلار در ساعت نیز طلب می کنند.


پیدا کردن شرکت مناسب برای خدمات سئو شما

وقتی بعد از بررسی مسایل گفته شده نیازهای سئوی خود را کامل مشخص کردید، در موقعیتی قرار خواهید داشت که دیدی واضح نسبت به انتظارات از یک شرکت سئو و علت آن دارید.
در زمان جست و جو به دنبال شرکت سئو، علاوه بر هزینه باید مسایل دیگری را نیز بررسی کنید. برای مثال شما باید ببینید که می توانید به شرکت مقابل برای همکاری اعتماد کنید. یا اینکه آیا آنها در منطقه شما هستند. آیا می توانید جلسات رو در رو برگزار کنید و سابقه کاری آنها چطور است. آیا سابقه آنها طوری است که بدون توضیح دادن صنعت خاص شما، توانایی انجام دادن کارهای شما را داشته باشند یا خیر. این ها مواردی هستند که در روزهای دیگر در مورد آنها بحث خواهیم کرد. هدف این مقاله رسیدن به آگاهی در مورد هزینه های سئو و انواع متفاوت روش های پرداخت بود. امیدوارم اطلاعات بیان شده به شما کمک کرده باشد، تصمیم گیری بهتری داشته باشید.
آیا شما نیز با شرکت های سئو همکاری می کنید؟ هزینه ها و خدمات بیان شده در مقاله، چقدر با تجربه شما از همکاری با شرکت های سئو همخوانی دارد؟

اینفوگرافیک زیر را حتماً ببینید، اگر تصمیم به انتخاب شرکت یا شخصی برای انجام خدمات سئو داشتید امید است این اینفوگرافیک به شما در انتخاب سئوکار و درک از هزینه سئو به شما کمک کند.


اینفوگرافیک هزینه سئو

اینفوگرافیک هزینه خدمات سئو چقدر است؟
هزینه خدمات سئو چقدر است؟ [اینفوگرافیک] 3

میانگین امتیاز : / 5. تعدا آرا :

ثبت امتیاز شما به این مطلب

شما نظری در این مورد ندارید؟