Minimalist design a brief history and practical tips

طراحی مینیمال سایت ساده و شیک ( تاریخچه و نمونه )

زمان مطالعه 13 دقیقه
طراحی مینیمال سایت و مینیمالیسم

طراحی مینیمال خیلی لوکس و پر زرق‌وبرق، متداول نیست اما در بسیاری از رشته‌ها و زمینه‌های مختلف نفوذ کرده است، مخصوصاً در زمینه‌های هنری. هر چیزی که به رابط کاربری ارتباط داشته باشد از طراحی سخت‌افزار، ماشین، فیلم‌ها، بازی‌ها، طراحی مینیمال سایت گرفته تا طراحی بصری و موارد دیگر، تحت تأثیر مینیمالیسم قرارگرفته‌اند.

0
()

خیلی‌ها ممکن است مفهوم مینیمالیسم را ندانند، اما در روز با آن‌ها سروکار داشته باشند. مثل استفاده از یک تلفن مدرن، طراحی یک سایت مینیمال ساده و مرتب، استفاده از یک نرم‌افزار جدید، یا ورق زدن یک بروشور یا یک مجله یا انتظار در یک اتاق نشیمن ساده که با یک مبل راحتی براق تزئین شده.

دلیل اصلی اینکه مینیمالیسم در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف نفوذ کرده هنوز معلوم نیست، اما خیلی‌ها آن را نفوذ هنر عامه‌پسند می‌نامند. زیرا مینیمالیسم بیشتر شبیه یک اصل است تا یک شیوه بصری و تا زمانی که یک اصل باشد همه زمینه‌ها حتی طراحان معماری نمای ساختمان و طراحان صنعتی هم می‌توانند از آن استفاده و آن را توسعه دهند. کاری که در حال حاضر طراحان وب و طراحان بصری در حال انجام آن‌ با ترندهای طراحی سایت مینیمال هستند.

بنابراین تأثیر مینیمالیسم در همه رشته‌ها و زمینه‌ها، زیاد و پراهمیت است. همان‌طور که گفته شد مینیمالیسم پر زرق‌ و برق نیست اما با نفوذ و گسترده است. با توجه به این موضوع این سؤال برای همه پیش می‌آید که به چه طراحی، طراحی مینیمال سایت می‌گویند؟ در این مطلب سعی شده است تا ریشه و شکل‌های کلیدی طرح مینیمال به همراه خلاصه‌ای از تاریخچه، نکات کاربردی در طراحی وب‌سایت مینیمال و فروشگاه اینترنتی‌های مینیمال معرفی و توضیح داده شود. بخاطر داشته باشید: مینیمالیسم بیشتر شبیه یک اصل است تا یک سبک بصری.


طراحی مینیمال چیست؟

مینیمالیسم، یک شیوه طراحی است که از قرن ۲۰ میلادی شروع‌ شده و تا به امروز ادامه دارد. شرکت‌های برجسته‌ای مانند اپل و طراحان گرافیک و بصری زیادی از آن در طراحی وب سایت مینیمال خود پیروی می‌کنند. یک طرح وب سایت مینیمال در واقع طرحی است که در آن فقط عناصر اصلی حفظ و استفاده می‌شوند.

“Less is more به مفهوم: با استفاده کمتر از عناصر، می‌توان، تأثیر بیشتری ایجاد کرد.”

لودویگ مایس ون‌در روهه طراح معمار آلمانی

در طراحی مینیمال سایت و طراحی مینیمال فروشگاه اینترنتی، بروشور، نمای خانه، سخت‌افزار یا هر چیز دیگری، اشکالی ندارد که بخش‌ها و عناصر غیر لازم را حذف کنید ( عناصری که طرح بدون آن‌ها ۱۰۰% کاربردی باقی بماند) و فقط عناصر اصلی را حفظ کنید.


“Doing more with less به مفهوم : انجام کارهای بیشتر با امکانات کمتر است.”

طراح مینیمال به نام باک مینیستر فولر در مورد مینیمالیسم می‌گوید

ریشه‌ی طراحی مینیمال

مثل همه رویدادهای زندگی که از موضوعی الهام و نشاءت می‌گیرد، طراحی مینیمال نیز از فرآیندی، نشات گرفته است. این فرآیندها شامل موارد زیر هستند:

  • جنبش هنری The De Stijl
  • معمارانی مثل Ludwig Mies Van Der Rohe
  • طراحی سنتی ژاپنی

جنبش مینیمال De Stijl (جنبش شیوه مینیمال)

De Stijl یک جنبش هنری بود که در سال ۱۹۱۷ در هلند شروع شد و تا اوایل ۱۹۳۰ ادامه داشت. De Stijl عبارتی است به زبان هلندی و معنی فارسی آن سَبک، شیوه یا روش هست .حامیان این جنبش نقاشان ، مجسمه‌سازان و طراحان بودند.
پیروان این جنبش باکم کردن عناصر اضافی به‌سادگی و انتزاعی بودن طرح می‌افزایند، و از عناصر با خصوصیات اصلی آن‌ها، استفاده می‌کنند. مثل استفاده از:

  1. خطوط عمودی و افقی
  2. اشکال چهاروجهی
  3. ارزش اولیه رنگ‌های سفید، سیاه و توسی
  4. استفاده از رنگ‌های اولیه آبی ، قرمز و زرد

در طرح‌های آن‌ها عناصر و لایه‌ها همدیگر را قطع نمی‌کنند. هر یک از عناصر به‌صورت مستقل کار می‌کند و کار عنصر دیگر را پوشش نمی‌دهد . با توجه به توضیحات داده‌شده متوجه می‌شوید که نیاز به وسعت دید زیادی برای درک چگونگی تأثیر De Stijl روی طرح‌های مینیمال ندارید. اگر آتلیه دارید احتمالاً خدمات طراحی سایت آتلیه عکاسی مناسب شما است.

امیرحسین ستاری
24 ساعته آنلاین هستیم

تماس آنی کارشناسان با شما


    سبک مینیمال لودویگ مایس ون‌در روهه

    لودویگ مایس ون‌در روهه طراح معمار آلمانی، پیشگام طراحی مدرن و کسی است که پس از جنگ جهانی اول در طرح‌های مدرن خود طراحی مینیمال را پایه‌گذاری کرد. از بناهای برجسته‌ای که توسط او طراحی‌شده می‌توان ساختمان کرون هال شیکاگوو ساختمان سیگرام نیویورکرانام برد.
     
    وندر سعی داشت سادگی و وضوح را در طرح‌هایش پیاده‌سازی کند طرح‌های او با ویژگی‌های همراه بود که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

    1. استفاده از وسایل مدرن مثل استیل و شیشه‌های رنگی
    2. استفاده از ساختار مینیمال
    3. استفاده زیاد، از فضاهای اضافی

    طراحی سنتی ژاپنی

    از ابتدا تابه‌حال در طرح‌های سنتی ژاپنی، افزودن عناصر لازم و حذف عناصر اضافی، همیشه مورد توجه بوده است. هنگامی‌که که به طرح‌های معماری داخلی یا بناهای ساختمانی آن‌ها نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که آن‌ها از تزئینات کمتر، رنگ‌ها، خطوط و اشکال ساده‌ تری استفاده می‌کنند. ارتباط زیادی بین طرح‌های سنتی ژاپنی و فرهنگ ژاپنی وجود دارد. فرهنگی که در آن بی‌آلایشی و سادگی موج می‌زند.

    همه‌چیز به‌صورت ساده و شیک بیان‌شده است از طرز آماده کردن یک غذا گرفته تا تزئین آن ،مزه غذا و چیزهای دیگر مثل مراسم سنتی چای و باغ‌های سنگی همه و همه بر محور سادگی و استفاده از امکانات ضروری و حذف موارد غیرضروری، می‌چرخد. حتی لباس‌های سنتی آن‌ها، کیمونو، نیز از این موضوع مستثنا نیست.

    در طراحی این لباس هیچ‌گونه تزئینی وجود ندارد و اجزای آن کاملاً ضروری، منطقی و کاربردی ایجادشده است. در طراحی اجزای این لباس، آزادی، خنکی، راحتی، دوام،راحتی پوشیدن و بیرون آوردن لباس از تن، در نظر گرفته‌شده است. طبیعتاً طراحان مینیمال در مقایسه با طرح‌های گوتیکو ویکتوریایی، بیشترین تأثیر خود را از طراحی سنتی ژاپنی گرفته‌اند.


    تاریخچه طراحی های مینیمال

    مینیمالیسم از اوایل قرن بیستم و تقریباً در سال ۱۹۲۰با معماری شروع شد . بعد از جنگ جهانی، مهندس و طراح معمار، لودویگ مایس ون‌در روهه یکی از اولین افرادی بود که از قوانین مینیمالیسم در طراحی‌های خود استفاده کرد. علتی که طرح‌های معماری مینیمال به‌سرعت به معروفیت و محبوبیت رسید، استفاده طراحان از ابزارهای مدرن مانند شیشه ، استیل و بتون در کارهایشان بود. در همین زمان بود که استانداردسازی روش‌های ساخت‌وساز شکل گرفت و در اجرای طراحی‌های مؤثر و ساخت ساختمان‌هایی با طرح مینیمال، کمک بسیاری کرد.

    نمونه نقاشی مینیمال ساده
    نمونه نقاشی مینیمال ساده و شیک

    این شیوه تا اواسط قرن بیستم، توسط طراح و معمار باک مینیستر فولربا طراحی گنبدی که به‌صورت یک‌شکل هندسی از طراحی مینیمال ساده و شیک است،ادامه یافت. این بنا همچنان به‌عنوان یک ساختمان مدرن در نظر گرفته می‌شود و همچنان پابرجاست.
    سادگی، در نقاشی، طراحی داخلی، مد و موسیقی به‌صورت نقاشی‌های مینیمال، موسیقی مینیمال، دانشکده آهنگسازی مینیمال و موارد دیگر نفوذ کرد و تا امروز نیز ادامه داشته است و در حال حاضر استفاده از طرح‌هایی با این سبک امری بسیار عادی است.

    “What you see is What you see” آنچه می‌بینید همان چیزی است که می‌بینید.

    فرانک استلانقاش برجسته در رابطه بانفوذ مینیمال در طرح‌ها می‌گوید

    هنر و طراحی مینی مال به‌صورت ویژه‌ای در دهه ۱۹۶۰در آمریکا رشد کرد. این هنر مشابه جنبش De Stijl، روی نقاشان آن دوره برای بیان هنر انتزاعی، تأثیر گذاشت و آن‌ها در طرح‌هایشان فقط از اشکال هندسی ابتدائی و بدون تزئینات و عناصر اضافه استفاده می‌کردند.

    طبیعتاً تمرکز بر روی سادگی به محصولات مصرفی نیز نفوذ کرد. دایتر رمزاز طراحی مینیمال در محصولات Braun استفاده کرده است. IKEA شرکت سوئدی ارائه‌کننده‌ی مبلمان و اسباب منزل، نمونه دیگری از تأثیر مینیمالیسم بر محصولات مصرفی است. محصولات این شرکت بسیار ساده و برای همه افراد با سلایق مختلف طراحی‌شده است که به‌سادگی هم ساخته می‌شوند. طراحی مینیمال در حوزه دیجیتال و طراحی وب سایت نیز نفوذ کرده است. اصول طراحی مینیمال به‌صورت بصری و در طراحی وب نیز استفاده می‌شود.


    طراحان مینیمالیست تأثیرگذار

    افراد بسیاری وجود دارند که طراحی مینیمال انجام می‌دهند. اما در مینیمالیسم هم مانند هر حرکت یا جنبش دیگر، افرادی وجود دارند که به‌عنوان مهره‌های کلیدی در نظر گرفته می‌شوند که از بقیه بانفوذتر و تأثیرگذارتر هستند . در طراحی مینیمال هم دو طراح با نام‌های باکمینیستر فولرو دایتر رمز به‌عنوان دو مهره کلیدی و تأثیرگذار شناخته‌شده‌اند.


    باکمینیستر فولر

    richard buckminster fuller
    richard buckminster fuller

    باکمینستر فولر یک طراح آمریکایی است که به علت طراحی نمای گنبدی شکل هندسی خود مشهور است. او در سال ۱۸۹۵ به دنیا آمد. میل به پیشرفت و آینده‌گرایی او را در طراحی این نمای گنبدی شکل مینیمال، در اواسط قرن بیستم، کمک بسیاری کرد. این بنا تا امروز پا برجاست و جزو نماهای مدرن در نظر گرفته می‌شود.


    دایتر رمز

    Dieter Rams
    Dieter Rams

    برای طراحان نام دایتر رمز نام آشنایی است . رمز یکی از طراحان صنعتی آلمانی است که در سال ۱۹۳۲ متولدشده و طراح ارشد شرکت Braun بود. شرکتی که در آن طراحی‌های جدیدی مانند ضبط‌ صوت‌ها، رادیوها، ماشین‌حساب‌ها و لوازم مصرفی دیگر طراحی و ساخته می‌شود. رمزدر رابطه با مینیمالیسم در طراحی، می‌گوید: “Less, but better”کمتر، اما بهتر.

    در اینجا ایشان به طرح سوال “دیزاین خوب چه دیزاینی است” پرداخته است.


    ۱۰ قانونی که دایتر رمز در مورد ویژگی‌های یک طرح برجسته می‌گوید. ”یک طرح خوب باید”:

    1. ابتکاری باشد: از فناوری‌ها برای ایجاد ابتکار در کارهایتان استفاده کنید.
    2. قابل‌استفاده باشد: در طراحی‌ها برای قابل‌استفاده و کاربردی بودن پافشاری کنید.
    3. قابل‌درک و فهم باشد: خود محصول گویای نوع کاربری‌اش باشد.
    4. زیبا باشد: زیبایی به همه احساس خوبی می‌دهد.
    5. ساده باشد: اجازه دهید که مصرف‌کننده با نظر خودش از طرح استفاده کند.
    6. صادق باشد: طرح نمی‌تواند تضمین کند که حسی را که محصول نمی‌تواند انتقال دهد را، منتقل می‌کند.
    7. طولانی و بلندمدت باشد: بدون زمان باشد یعنی در هرزمانی که هستیم طرح قابل‌استفاده باشد.
    8. دقیق باشد : همه جزئیات به‌دقت در نظر گرفته‌شده باشد.
    9. دوستدار محیط‌زیست باشد: به دو صورت فیزیکی و بصری، در استفاده از منابع و محیط صرفه‌جویی کند.
    10. تا جای ممکن کوچک و ضروری باشد.

    روش‌های کاربردی صحیح برای طراحی مینیمال

    مینیمالیسم در طراحی مینیمال وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی، دارای مفهومی است که نمایانگر حفظ ساختار عناصر مهم واصلی، هست .ظاهر وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی‌های مینیمال معمولاً ، خیلی تمیز، ساده و مرتب است و باعث انتقال حس مطلوب به کاربران و بازدیدکنندگان می‌شود.امروزه تأثیر استفاده از طرح‌های مینیمال از طراحی‌های مدرن بیشتر است.

    یک طراحی مینیمال سایت نامرتب، حس ناراحتی، دسترسی دشوار و در بعضی موارد خشم را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند و گاهی اوقات ارائه اطلاعات زیاد باعث فرار کاربران از سایت می‌شود. با ایجاد تعادل مناسب و با ارائه یک طرح ویژه و منحصربه‌فرد می‌توان، وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی‌هایی طراحی کرد که هم ساختار ساده‌تری برای طراحان وب داشته باشد و هم دسترسی ساده‌تری برای کاربران سایت.

    اطلاع از تاریخچه و روش‌های کلیدی در طراحی‌های مینیمال بسیار عالی است اما دانش بدون عمل، کاربردی نیست. در زیر به نکاتی در مورد روش‌های صحیح و کاربردی طراحی مینیمال، در طراحی وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی می‌پردازیم:


    مینیمالیسم در طراحی وب سایت

    • استفاده کمتر یعنی تأثیر بیشتر : از عناصری استفاده کنید که برای طراحی وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی الزامی هستند. تأثیر نهائی تمام عناصر خیلی بیشتر از تأثیر هر یک از اجزا به‌تنهایی است.
    • حذف عناصر اضافی: عناصر زائد و بدون استفاده را از وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی حذف کنید. عناصری را حفظ کنید که برای محتوا و عملکرد وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی مناسب هستند.
    • حذف عناصر تا زمان مختل شدن کار: عناصر اضافی وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی را تا زمانی که استفاده از وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی مختل شود می‌توانید حذف کنید.
    • همه جزئیات در نظر گرفته شود: عناصری که برای استفاده باقی می‌گذارید باید حیاتی باشند. خود را به‌جای بازدیدکننده‌ها بگذارید به حسی فکر کنید که او در هنگام بازدید از سایت خواهد داشت ( حس تنفر، مدرن بودن، تمیز بودن سایت، مصنوعی بودن و غیره) سپس جزئیات را به وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی اضافه نمایید.
    • استفاده از رنگ‌های مینیمال: از رنگ‌هایی که به‌خوبی با یکدیگر در تعامل هستند، استفاده کنید. برای استفاده از رنگ‌ها به احساسی که بازدیدکننده از دیدن آن رنگ خواهد داشت توجه کنید.
    • استفاده از فضاهای سفید حیاتی:همه فضای وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی را با محتوا و تصاویر پر نکنید . به‌جای آن از فضاهای سفید برای هدایت بازدیدکننده به دیدن محتواهای خاص، استفاده کنید.

    خدمات طراحی سایت مینیمال

    طراحی مینیمال سایت شرکتی

    طراحی سایت شرکتی مینیمال از ابتدا یا ریدیزاین سایت موجود می تواند تجربه کاربری جذاب و در عین حال کارآمدی را در همه دستگاه ها به مخاطبان شرکت شما ارائه دهد که میزان نرخ تبدیل را بهینه و کند.


    طراحی مینیمال سایت فروشگاهی

    سایت فروشگاهی مینیمالیستی در بین برندهایی که بدنبال برندینگ آنلاین منحصر بفرد هستند، محبوب است. با این حال، رسیدن به این هدف آسان نیست. سادگی حرف اول را میزند. ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. ایجاد تجربه کاربری بهتر و رسیدن به هدف نهایی یعنی تبدیل بهتر در تمام مراحل قیف فروش با یک طراحی سایت فروشگاهی مینیمال امکان‌پذیر می‌‍‌شود.


    طراحی مینیمال سایت لاراول

    هر چقدر وب سایت سریعتر و بهتر عمل کند، تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. برنامه نویسی مینیمال بک اند و فرانت اند وب سایت منابع کمتری مصرف می کند و به این ترتیب در هزینه و زمان صرفه جویی می‌شود. مطمئناً وب سایت سریع کاربران را خوشحال نگه می دارد و این همان چیزی است که گوگل می خواهد. ما در پروژه‌های طراحی سایت لاراول از این قانون پیروی می کنیم و تمامی کدها ساده و مینیمال با هدف تجربه کاربری بهتر و در نهایت تبدیل بهتر در تمام مراحل قیف فروش نوشته می‌شود. برای درک بهتر تفاوت لاراول با php این مقاله را بخوانید.

    امیرحسین ستاری
    24 ساعته آنلاین هستیم

    تماس آنی کارشناسان با شما


      ظاهر و باطن طراحی مینیمال

      جنبه‌های کلیدی طراحی وب سایت مینیمال که در زیر شرح داده‌شده است، اصول استفاده‌شده‌ی طراحان وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی مینیمال است که این سبک را به‌خوبی درک کرده‌اند و از آن استفاده نموده‌اند:

      • تایپوگرافی :استفاده از فونت‌های تمیز، ساده و با خوانایی زیاد.
      • چینش قوی ردیف‌ها:چشمان کاربران و بازدیدکنندگان با خوانایی و نظم خوش‌آیند محتوا، در وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی‌ها، آشنا است . بهتر است محتوا در محل‌هایی از سایت قرار داده شود که برای بازدیدکنندگان آشنا است و برای آن‌ها قابل پیش‌بینی است.
      • کنتراست یا تضادها:افزودن کنتراست‌ها می‌تواند خوانایی محتوا و سازگاری طرح مینیمال با چشمان یا دید بازدیدکنندگان را به‌شدت افزایش دهد
      • فضای سفید:با استفاده مناسب از فضای سفید و با ایجاد حس راحتی و عدم فشردگی مطالب و محتوا، می‌توانید نگاه بازدیدکنندگان را به سمت محتوایی ببرید که می‌خواهید نظر او جلب شود.

      طراحی سایت مینیمال چیست؟

      طراحی مینیمال وب سایت چیست؟
      طراحی مینیمال وب سایت چیست؟

      مینیمالیسم یکی از گرایش های اصلی طراحی وب در طول دهه 2010 بود. و احتمالاً در دهه 2020 از بین نخواهد رفت زیرا یک مفهوم اساسی استوار است.

      در اصل، طراحی سایت مینیمال به منظور متمرکز سازی تمرکز کاربر است. که در مورد ارائه محتوا و ویژگی‌هایی است که تا حد امکان حواس‌پرتی کمتری از محتوای اصلی وجود داشته باشد – «محتوای اصلی»، در این زمینه، هر چیزی است که بازدیدکنندگان می‌خواهند در وب‌سایت شما پیدا کنند یا می‌خواهید آنها را ببینند.

      در عمل، پذیرش مینیمالیسم به معنای در نظر گرفتن هر عنصر رابط و حذف موارد غیر ضروری است. در اینجا، “عنصر رابط” می تواند یک تصویر، یک آیتم منو، یک متن، یک بافت، یک فونت، یک رنگ، یک نماد، یک انیمیشن یا تقریباً هر چیزی در یک صفحه وب باشد.

      به طور کلی، فلسفه طراحی وب سایت مینیمال را می توان در یک جمله فشرده کرد: «کم کن تا زمانی که خراب نشود»، که همچنین شعار طراحان مینیمالیست معمولی است… و شاید افرادی که وب سایت های مینیمال و ساده زیر را ساخته اند.


      قوانین کلیدی طراحی گرافیک مینیمالیستی

      • کمتر، بیشتر است. (Less is more)
      • طرح ساده نگه داشته شود.
      • جاهای خالی بگذارید.
      • فقط از عناصر و موارد ضروری استفاده شود.
      • یک طرح فلت اجرا شود. (Flat Design)
      • متعادل نگه داشته شود.
      • از شبکه ها برای حفظ نظم استفاده می‌شود.

      5 نمونه طرح های مینیمال سایت [1402]

      حالا شما با تاریخچه‌ی طرح‌های مینیمال آشنا شدید . وقت آن است که در صورت علاقه به این موضوع طرح‌های خود را بر اساس استاندارهای رعایت شده توسط دیگر طراحان مینیمال وب، ارتقاء دهید. مینیمالیسم یکی از گرایش های اصلی طراحی وب در طول دهه 2010 بود. و احتمالاً در دهه 2020 از بین نخواهد رفت زیرا یک مفهوم اساسی استوار است.

      1. Benjamin Hardman

      نمونه طراحی مینیمال سایت enjamin Hardman
      نمونه طراحی مینیمال سایت enjamin Hardman

      بنجامین عکاسی است که تصاویر خارق‌العاده‌ای از محیط‌های خشن به ثبت می‌رساند که تنها با نگاه کردن به آن‌ها به شما احساس لرز می‌دهد. کارهای او اغلب در ایسلند تکمیل می شود. می توانید تصاویری از مناظر زیبا و حیواناتی که در طبیعت زندگی می کنند را بیابید.

      من فکر می کنم وب سایت ساخته شده با Squarespace او نمونه کاملی از طراحی یک وب سایت مینیمال است که هر کسی می تواند بسازد.

      بیایید از دیدگاه مشتریان بالقوه‌اش به آن نگاه کنیم: مشتریان بالقوه یک عکاس می‌خواهند کارشان را ببینند، با آن‌ها تماس بگیرند یا بیشتر درباره‌شان بدانند. بنابراین هر چیزی غیر از این سه مورد حواس پرتی است.


      2. Melula

      نمونه طراحی مینیمال سایت melula
      نمونه طراحی مینیمال سایت melula

      Melula یک خط مد کودکان از دانمارک با تمرکز بر محصول کفش است. مجموعه‌های آن‌ها رنگارنگ، منحصربه‌فرد هستند و هدفشان بازتاب سرگرمی و تخیل یک کودک است.

      آنها رنگارنگی و بازیگوشی خود را با طراحی وب سایت مینیمال خود نشان می دهند. به عنوان مثال، در طراحی صفحه اصلی مینیمال وب سایت دارای مقدار ناچیزی متن، تنها چند مورد از منو و یک دعوت به اقدام (CTA) واضح است. جدای از آن، صفحه پر از تصاویری است که شخصیت برند Melula را نشان می دهد.

      مشابه طراحی سایت ملولا، صفحه فروشگاه آنها نیز از قوانین طراحی وب مینیمالیستی پیروی می کند. به عنوان مثال، فضای خالی زیادی در اطراف محصولات لیست شده وجود دارد.

      توضیحات محصول تمام لیست‌های موجود در صفحه فروشگاه نیز بسیار کم است: در تایپوگرافی ساده، آنها یک نام تک کلمه‌ای و قیمتی برای هر محصول ذکر کرده‌اند و تمام. هیچ نمایشی از نظرات، عدم عبور از قیمت اصلی و نشان دادن قیمت تخفیف دار، بدون نمایش گزینه های اندازه، بدون اشاره به در دسترس بودن محصولات و غیره وجود ندارد.

      به طور کلی، اگر می‌خواهید از مینیمالیسم در طراحی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید، Melula’s یک الهام بخش طراحی عالی است.


      3. Oishii

      نمونه طراحی مینمالیستی وب سایت
      نمونه طراحی مینمالیستی وب سایت

      Oishii یک شرکت ژاپنی است. این شرکت به کیفیت پرورش توت خود، در نیویورک، لس آنجلس و نیوجرسی افتخار می کند.

      اولین چیزی که با ورود به وب سایت Oishii مشاهده می کنید یک ویدیوی پس زمینه با اندازه کامل و با کیفیت بالا است که شما را مجذوب زیبایی توت خود می کند. در مرحله بعد، آیتم های منو – خرید، یادگیری، دستور العمل ها و کارت های هدیه را مشاهده می کنید. هر آیتم منو شما را به صفحه ای می برد که به نوعی بخشی از قیف فروش آنهاست و سپس محتوای صفحه شما را به مرحله بعدی قیف فروش می برد.


      4. Josh Rubietta

      نمونه طراحی سایت مینیمال Josh Rubietta
      نمونه طراحی سایت مینیمال Josh Rubietta

      جاش در طول سالها سفر کرده و استعدادهای خود را در موسیقی، رقص و بازیگری به اشتراک گذاشته است. می‌توانید آهنگ‌ها و پیوندهای کانال یوتیوب او را در وب‌سایت پیدا کنید. وب سایت او نمونه ای عالی از طراحی یک وب سایت مینیمالیستی شخصی و نمونه کارها است. به آنچه که هنگام ورود به وب سایت می بینید توجه کنید:

      • نام او، با اندازه فونت عظیم نوشته شده است.
      • عکس او به این معناست که او به نوعی مجری است.
      • سپس نوار ناوبری، با آیتم های طبقه بندی شده ای که به شما می گوید وب سایت او در مورد چیست: موسیقی، بازیگری، رقص و شخص جاش.

      5. Blue Dog

      نمونه طراحی مینیمال سایت بلوداگ
      نمونه طراحی مینیمال سایت بلوداگ

      یک رستوران مدرن نیویورکی واقع در چلسی که گزینه غذای سالم را ارائه می دهد و البته نمونه سایت رستوران جذابی است. Blue Dog مواد تشکیل دهنده را به صورت محلی تهیه می کند و بر مواد مغذی که به طور مرتب به مشتریان خود ارائه می دهند تأکید می کند.

      برای وب سایت خود، آنها از قالب Squarespace Trémont استفاده کرده اند و تغییرات جزئی را متناسب با نیاز خود انجام داده اند. “EAT DRINK VISIT” به عنوان یک شعار و همچنین دعوت به اقدام (CTA) عمل می کند. EAT بازدیدکنندگان را به صفحه منو، DRINK به صفحه نوشیدنی ها و VISIT به صفحه مکان و رزرو می برد. و هر صفحه فرعی جز آنچه وعده داده شده و مورد نیاز است، که هسته اصلی هر تلاش در طراحی مینیمال سایت است.


      کلام آخر

      طراحی سایت مینیمال آنقدرها هم یک طراحی خاص نیست، بلکه مجموعه ای از اصول یا دستورالعمل ها برای طراحی است. پیروی از این اصول مینیمالیستی منجر به یک خروجی ساده می‌شود که فقط از ضروری‌ترین عناصر وب برای دستیابی به نتیجه مطلوب استفاده می‌کند.

      در این مقاله از صفر تا صد مینیمال را گفتیم و خیلی خوشحال میشویم شما هم نظرات خود را با ما و خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

      میانگین امتیاز : / 5. تعدا آرا :

      ثبت امتیاز شما به این مطلب

      سوالات متداول طراحی وب سایت مینی مال

      طراحی سایت مینیمال چیست؟

      مینیمالیسم در طراحی وب به معنای ساده کردن رابط کاربری با حذف عناصر غیر ضروری است. به عبارت دیگر، بیشتر با کمتر انجام می شود. (Less is more)

      طراحی مینیمالیستی خوب چیست؟

      نقاشی، وب سایت یا فضایی با طراحی مینیمالیستی شامل یک طرح با فضای طراحی باز و ساده است که خوش طرح برای استفاده آسان کاربران و بینندگان آن است. همه اینها فضایی آرامش بخش و دعوت کننده ایجاد می کند که زیبایی شناختی درونی در انسان دارد.

      آیا وب سایت های ساده بهترند؟

      یک وب سایت با طراحی ساده به شما کمک می‌کند تا فروش بیشتری داشته باشید و نرخ تبدیل افزایش بدهید، چون تجربه کاربری عالی ارائه می کند. اگر طراحی سایت شما پیچیده و از نظر بصری به هم ریخته به نظر برسد، معمولاً از نظر مردم مدرن یا حرفه ای نیست. از این رو، آنها ممکن است تمایلی به خرید از آن نداشته باشند.

      نظرات کاربران

      رزا اسکندری3 خرداد 1402

      سلام شما کدوم ترجیح میدید وب سایت ساده و مینی مال یا وب سایت با طراحی معمولی؟

      آوادیس3 خرداد 1402

      سلام خانم اسکندری عزیز، خیلی تاثیر مثبتی در ناوبری وب سایت داره وقتی شما مینیمال کار کنید.

      طراحی غیر مینیمال کاربر نمیدونه برای به دست آوردن اطلاعات مربوطه کجا بره و کجا رو نگاه کنه، در عوض، یک طراحی تمیز و مینیمالی تعداد عناصری که برای گرفتن کلیک از کاربر در یک صفحه وب با هم رقابت کنند رو کاهش می ده و ناوبری را ساده تر و قابل درک می کند.

      مهسا13 خرداد 1402

      سلام چرا باید از مینیمالیست استفاده کنم؟

      آوادیس13 خرداد 1402

      سلام وقت شما بخیر اصلیترین موضوع زمان هست. مینیمالیسم به ما اجازه می دهد تا روی اولویت های خود تمرکز کنیم و با حفظ محیطی عاری از درهم‌ریختگی، تمرکز و بهره‌وری را افزایش دهید و در نتیجه استرس را کاهش بدید و عملکرد طراحی خود را بهتر کنید.

      حسین میرا6 فروردین 1403

      یک نکته مهم هم برای افرادی مناسب است که از شلوغی بیزار هستند. مثلا خود من با دیدن شلوغی و وسایل های زیاد و ناکارآمد در خانه عصبی میشم. از وقتی که وسایل خونه ام رو به سبک مینیمال چیدم دیگه وقتی وارد خانه میشم آرامش دارم و هرچی که فقط نیاز روزمره ام هست در دسترس دارم. اینجوری تمرکز بهتری روی زندگیم دارم و از نظر روانشناسی برای من مناسب ترین سبک همین مینیمالیست است.

      آوادیس19 فروردین 1403

      سلام، بله طراحی مینیمال اول از هر چیز، کمک به ذهن روبی و نظم در چشمان انسان است. طبیعتاً بهم ریختگی و پیچیدگی عناصر بصری باعث شلوغی ذهن و به طبع آن روان آزاری است. برای همین هر نوع چیدمان مینیمال چه در وب سایت، چه در محیط زندگی و کار باعث بهبود عملکردهاست. ممنون از اشتراک نظرتون جناب میرا

      صادق4 تیر 1402

      عالي بود
      من خودم به شخصه به عنوان يك معمار سبك مينيمال رو ترجيح ميدم چون خسته كننده نيست و از اضافات پرهيز ميكنه و الان كه مطالبتون در مورد طراحي سايت رو خوندم به نظرم خيلي جالب توجه بود و اينكه تو هر زمينه اي از طراحي ميشه ازين سبك استفاده كرد معركه أست.

      آوادیس9 تیر 1402

      سلام وقت بخیر صادق جان، طراحی سبک مینیمال همانطور که گفتید کل زندگی ما رو میتونه تحت تاثیر قرار بده از معماری تا سایت های مینیمالی رو پوشش بده و چشمها رو به یک نظم و زیبایی کارساز عادت بده.

      شما نظری در این مورد ندارید؟