سئو کلاه سیاه چیست ؟ 5 تکنیک سئو کلاه سیاه

زمان مطالعه 6 دقیقه
سئو کلاه سیاه چیست؟ 5 تکنیک افزایش رتبه با بلک هت سئو، Black Hat SEO

همه در تلاش هستند تا نسبت به رقبای خود برتری داشته باشند، اما آیا ما می خواهیم برای به دست آوردن نتایج مورد نظر خود به روش های سئو کلاه سیاه متوسل شویم؟ انتخاب با خودتان است.

5
(1)

SEO دنیایی است که همیشه در حال تغییر است و اگر زمان زیادی را صرف کار در آن یا اطراف آن کرده باشید، می‌دانید که چقدر این موضوع صحیح می باشد. می توانید برای مشاوره سئو وب سایت خود با کارشناسان ما صحبت کنید. در حالی که روش‌های مربوط به پنج سال پیش کم‌رنگ‌تر شده‌اند، اما سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) استراتژی‌ است که امتحان خود را در طول زمان پس داده است. اول از همه بریم ببینیم سئو کلاه سیاه چیست؟


سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه روشی غیر اخلاقی (البته از نگاه گوگل) برای دستکاری رتبه بندی جستجو با استفاده از روش هایی است که بر خلاف دستورالعمل های موتورهای جستجو است. این استراتژی‌ها نقاط ضعف الگوریتم را نشانه می گیرد و از آنها برای دستاوردهای سریع ناپایدار استفاده می‌کنند.

گوگل در طول سال‌ها در مبارزه با این روش‌ها دارای پیشرفت چشمگیری بوده، بنابراین سئو کلاه سیاه دشوارتر شده است، اما اگر بخواهید ریسک کنید، هنوز تاکتیک‌هایی وجود دارد که کار می‌کنند. من اینجا نیستم تا به شما بگویم چه کاری باید و یا نباید انجام دهید، حتی بهترین سئوکارها ممکن است کمی سئو کلاه سیاه یا خاکستری را در وب سایت خود به کار ببرند.


چرا باید از سئو کلاه سیاه استفاده کرد؟

سئو کلاه سیاه برخلاف قوانین گوگل است و می تواند مزایای کوتاه مدتی را ارائه دهد (برخلاف مضر بودن در دراز مدت) که به شما کمک می کند تا در رقابت در نتایج موتورهای جستجوگر، جهشی خوب را تجربه کنید. اگر تا اینجای مقاله را خوانید اما نمی دانید سئو چیست ؟ این مقاله را بخوانید.

چرا همچنان از سئو کلاه سیاه استفاده می شود؟

نتایج سریع: دلیل اصلی استفاده مردم از سئو کلاه سیاه این است که سئو کلاه سفید بیش از حد طول می کشد و هیچ راه دیگری برای کاهش زمان نتیجه دهی آن وجود ندارد، سئو یک بازی کند است و اگر زمان یا پولی برای صبر کردن نداشته باشید، نمی توانید آن را به نتیجه برسانید. تکنیک های کلاه سیاه گاهی اوقات می تواند باعث بهبود سئو سایت و افزایش رتبه سایت شود که می تواند وسوسه انگیز باشد.

مزیت رقابتی: در صنایع بسیار رقابتی، برخی بر این باورند که استفاده از تکنیک های بک هت می تواند به آنها کمک کند تا به طور موقت از رقبا پیشی بگیرند، حتی اگر این کار پایدار نباشد.

صرفه جویی در هزینه: روش های سئو کلاه سیاه معمولاً در مقایسه با تلاش های سئو خاکستری و سفید، به سرمایه گذاری کمتری از نظر زمان و منابع نیاز دارند، در نتیجه برای افرادی که بودجه کمی دارند جذاب است.

عدم درک: گاهی اوقات استفاده از سئو کلاه سیاه عمدی نیست. بسیاری از مردم ممکن است متوجه نباشند که هر نوع لینک سازی در واقع کلاه سیاه در نظر گرفته می شود.

انگیزه های مخرب: کلاهبرداری های آنلاین، پخش غیرقانونی کالاهای غیر مجاز، قمار، دزدی دریایی و فحشا، همگی دلایلی هستند که چرا ممکن است شخصی از سئو کلاه سیاه برای افزایش بازدید سایت استفاده کند. این وب‌سایت‌ها به خرید دامنه‌های بسیار متنوعی با پسوندهای دامنه مختلف مانند .io، .xyz، .to، .abc معروف هستند تا در صورت بسته شدن دامنه قبلی، بتوانند به سرعت به دامنه دیگری بروند.

بریم با 15 تا از بهترین تکنیک های سئو آشنا شویم.

امیرحسین ستاری
24 ساعته آنلاین هستیم

تماس آنی کارشناسان با شما


    تکنیک های محبوب سئو کلاه سیاه

    باید بدانیم یکی از مهمترین بخش های سئو سایت سئو تکنیکال است که می تواند اثر بسزایی را بصورت کلاه سفید در نتایج مدنظر بگذارد. حالا بریم تکنیک های سئو کلاه سیاه را دقیقتر بررسی کنیم، امروزه افراد از چه نوع سئو کلاه سیاه استفاده می کنند و چرا؟

    1. PBNS (شبکه بلاگ خصوصی)

    PBN یا شبکه وبلاگ خصوصی یک روش کلاه سیاه رایج برای دریافت پیوند از وب سایت های با DR بالا به سایت های با DR کم است.

    PBN ها می توانند وسوسه انگیز باشند زیرا کنترل بر روی متن لنگر (Anchor Text) و قرار دادن بک لینک ها را ارائه می دهند و امکان بهینه سازی دستکاری را فراهم می کنند. با این حال، موتورهای جستجو مانند گوگل به طور فزاینده ای در شناسایی و جریمه کردن PBN ها ماهر شده اند.

    استفاده از روش PBN در سئو کلاه سیاه
    استفاده از روش PBN در سئو کلاه سیاه

    در صورت شناسایی، PBN ها می توانند منجر به جریمه های شدید در رتبه بندی وب سایت استفاده کننده از این روش شوند و در نهایت به اعتبار وب سایت آسیب وارد کنند.

    2. خرید لینک

    خرید لینک شامل تبادل پولی یا انگیزه های دیگر برای به دست آوردن بک لینک هایی است که رتبه صفحه مبدا را به شما منتقل می کند. این عمل نقض آشکار دستورالعمل های موتورهای جستجو است. در حالی که ممکن است راهی آسان برای افزایش اعتبار و رتبه سایت به نظر برسد، اما یک تکنیک کلاه سیاه در نظر گرفته می شود.

    موتورهای جستجو بر اساس کیفیت و ارتباط محتوا و همینطور سئو محتوا، بک لینک های طبیعی و ارگانیک را در اولویت قرار می دهند. زمانی که وب سایت ها لینک را خریداری می کنند، این فرآیند طبیعی لینک سازی را دستکاری می کنند. بیایید واقع بین باشیم. همه این کار را انجام می دهند. تقریباً غیرممکن است که وب سایت خود را از ابتدا بدون بک لینک بسازیم.

    نکته کلیدی : بهتر است با ارائه ارزش به صاحب وب سایت لینک دهنده، این کار را با دقت و به درستی انجام دهید تا مجبور نباشید برای خرید بک لینک هزینه ای پرداخت کنید. به همین دلیل است که نوشتن پست مهمان یک روش محبوب و قابل قبول برای ایجاد لینک در شبکه اینترنت بین المللی است. در ایران وب سایت های خوبی جهت فروش ریپورتاژ و بک لینک وجود دارند.

    3. محتوای هوش مصنوعی (SORTA)

    زمانی محتوای هوش مصنوعی مستقیماً دستورالعمل‌های موتورهای جستجو را نقض می‌کرد.

    تولید محتوا با هوش مصنوعی در بلک هت سئو
    تولید محتوا با هوش مصنوعی در بلک هت سئو

    محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی یک منطقه خاکستری در سئو است. در حالی که ذاتاً کلاه سیاه نیست، استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا صرفاً با هدف دستکاری رتبه‌بندی موتورهای جستجو می‌تواند وارد قلمرو غیر اخلاقی از دیدگاه دستورالعمل های موتورهای جستجو شود. برخی ممکن است از تولیدکننده‌های محتوای هوش مصنوعی برای ایجاد حجم زیادی از محتوای کم‌کیفیت و پر از کلمات کلیدی اسپم استفاده کنند، به این امید که رتبه‌بندی خود را بهبود بخشند.

    حتماً اگر از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می‌کنید باید محتوای ارزشمندی تولید کنید که چشمان انسان آن را بررسی کند و بخواند.

    4. حمله به سئو رقیب

    حمله به سئو، که اغلب به عنوان سئو منفی شناخته می‌شود : آسیب رساندن عمدی به رتبه‌بندی موتور جستجوی وب‌سایت رقیب است.

    این تکنیک بلک هت سئو می‌تواند شامل ایجاد بک لینک‌های اسپم به سایت رقیب، کپی کردن محتوای آن‌ها یا انتشار اطلاعات نادرست در مورد آن‌ها به صورت آنلاین باشد. هدف این است که جریمه‌های موتور جستجو در مورد سایت رقیب فعال شود تا رتبه صفحات وب سایت هدف کاهش پیدا کند.

    این استراتژی مخالف قوانین گوگل است و حتی می تواند منجر به عواقب قانونی مانند اتهامات مختلفی شود. برای موفقیت در وب سایت، نیازی به آسیب رساندن به وب سایت دیگران ندارید!

    5. تبادل بیش از حد لینک

    لینک سازی بیش از حد شامل تبادل مکرر لینک ها بین وب سایت های مشابه است که از طریق شبکه های وبلاگ شخصی انجام می شود. در حالی که بسیاری از تبادل لینک ها قانونی هستند، اگر از آن سوء استفاده شود، احتمالاً گوگل متوجه خواهد شد و این می تواند منجر به جریمه شود.

    من توصیه می کنم بر روی دریافت بک لینک سالم از وب سایت ها و ارسال پست های مهمان تمرکز کنید. لینک سازی داخلی را در اولویت قرار دهید.

    6. سئو پارازیت

    سئوی پارازیت یک استراتژی در بلک هت سئو است که در آن محتوا بر روی پلتفرم‌های شخص ثالث با قدرت دامنه بالا، مانند سایت‌های شبکه های اجتماعی، انجمن‌ها، یا دیگر پلت‌فرم‌های مبتنی بر سوشال، برای افزایش رتبه‌بندی کلمات کلیدی خاص ایجاد می‌شود و هدف آن کاهش ترافیک و هدایت آن به وب سایت اصلی یا تبلیغ محصولات وابسته است.

    در حالی که این تکنیک ممکن است سود کوتاه مدت داشته باشد اما کلاه سیاه تلقی شده و می تواند منجر به تعلیق حساب یا حذف محتوا در پلتفرم میزبانی شود.

    به خاطر داشته باشید که استراتژی‌هایی مانند این نیز تضمین بلندمدتی بر موفقیت شما ندارند، زیرا شما در واقع مالک ترافیکی نیستید که دریافت می‌کنید. شما به سادگی آن را از پلتفرم دیگری قرض می گیرید و اگر زمانی از آن حذف شوید، می توانید انتظار داشته باشید که تمام ترافیک خود را از دست بدهید.


    سئو کلاه سیاه در مقابل سئوی کلاه خاکستری

    شاید شنیده باشید که برخی از تکنیک ها جز رسته سئو کلاه خاکستری هستند که یک راه میانی امن است. در سئو خاکستری کارهایی انجام می شود که ممکن است کمی مرزها را جابجا کند، اما وقتی با دقت انجام می شوند می توانند بدون اینکه حساسیتی از سمت گوگل ایجاد شود، مزیتی را که می خواهید بدست آورید.

    تکنیک های سئو کلاه خاکستری می تواند شامل خرید دامنه های منقضی شده، خرید لینک یا استفاده از ابزارهای اتوماتیک برای تولید محتوا باشد. اگرچه خطرات کمتری نسبت به روش‌های بلک هت سئو دارند، اما همچنان می‌توانند منجر به جریمه شوند و در طول بروزرسانی‌های گوگل، احتمالاً نوسانات ترافیکی را تجربه خواهید کرد.


    سخن نهایی

    با توجه به مطالب گفته شده، نظر شما در مورد سئو کلاه سیاه چیست؟

    برخی از تکنیک‌ها مانند لینک‌سازی، PBN و تولید محتوا با هوش مصنوعی هرگز از بین نمی‌روند، اما به شما توصیه می کنم که به روش های کلاه خاکستری و سئو کلاه سفید بپردازید. گوگل به طور مداوم در حال یافتن راه هایی برای ردیابی سئو کلاه سیاه و کاهش ایندکس این نوع از وب سایت هاست، پس تلاش کن تا یکی از آنها نباشی! با دیجیتال مارکتینگ آوادیس همراه باشید.

    میانگین امتیاز : 5 / 5. تعدا آرا : 1

    ثبت امتیاز شما به این مطلب

    f780105412c33f21337b001dd35e5655
    نویسنده
    امیرسام
    حدود 15 سال هست که با علاقه به فرانت و CSS HTML Java Script شروع کردم و بعد از آن در زمینه برنامه نویسی PHP و لاراول مشغول فعالیت هستم. در زمینه استارتاپ، سئو و راهکارهای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم و بصورت روزانه مطالعه می‌کنم.

    نظر خود را ثبت کنید