What is Google Discover ?

گوگل دیسکاور چیست و چه تاثیر روی سئو دارد؟

زمان مطالعه 4 دقیقه
گوگل دیسکاور چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟

گوگل دیسکاور، الگوریتم بهینه سازی محتوا در موتور جستجوگر گوگل است. این الگوریتم آنچه را که مورد علاقه کاربران است، کشف می کند و دسترسی را به آن آسان می کند. اما باید بدانیم گوگل دیسکاور فراتر از این تعریف است.

0
(0)

گوگل دیسکاور (google discover) ویژگی جدیدی نیست، اما شروع دوره جدیدی در سئو و بهینه سازی سایت است. دیسکاور گوگل به نوعی جستجوی بدون جستجو به شمار می آید! بگذارید با این سوال شروع کنیم: گوگل دیسکاور چیست؟

گوگل دیسکاور چیست؟

این ویژگی اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، گوگل دیسکاور (که قبلا با عنوان فید شناخته می شد) به یک ویژگی ممتاز در اپلیکیشن موبایل گوگل کروم و به عنوان یک ویژگی در دستگاه های اندروید تبدیل شد. ویژگی «دیسکاور» در اصل یک منبع اطلاعاتی است که شامل موارد زیر است:

  1. اخبار
  2. مقالات
  3. فیلم
  4. تبلیغات
  5. نتایج ویژه موتور جستجوگر گوگل مانند نتایج زنده مسابقات

گوگل دیسکاور ، ویدیو‌های یوتیوب و همچنین اطلاعاتی که از طریق یک سرچ ساده، بدست می آورید را شخصی سازی می کند. این ویژگی با هوش مصنوعی گوگل ترکیب میشود تا محتوای جدید، مرتبط و جالب به کاربر توسط گوگل نمایش داده شود.

این روش دقیقاً همانند مکانیزمی است که فیسبوک برای نمایش محتوای خبری بدون ترتیب زمانی وقوع نمایش می دهد. این ویژگی یک چالش جدید برای سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجوگر نیز به حساب می آید. قبلاً می توانستید با اشکال مختلف بهینه سازی محتوا، یک منشأ تولید کنید که معمولاً به شکل کلمه کلیدی یا مجموعه ای از کلمات کلیدی مهم بود. سپس با استفاده از مهندسی معکوس، محتوا ایجاد می کردید و تجربه کاربری متناسب با آن کلمه کلیدی صورت می گرفت. بدین ترتیب، هدف مورد نظر برای آن کلمه کلیدی برآورده میشد.اما با فید دیسکاور گوگل ، دیگر نیازی به منشأ وجود ندارد.

بخش های مختلف ( از Fintech تا Publishing) پس از آزمون و خطا در وب سایت ها، با عملکرد خوب «گوگل دیسکاور» مرتبط هستند، هر چند در مقیاس بزرگی شناخته نشده اند. در ادامه با برخی از بهینه سازی هایی، با عملکرد ارتباطی قوی آشنا خواهید شد:


تاثیر گوگل دیسکاور بر سئو

هنگامی که صحبت از گوگل دیسکاور می‌شود، هیچ چیز جدید و خلاقانه ای وجود ندارد. اما چون گوگل به اطلاعات زیادی دسترسی دارد عملکرد خود را بر فیلتر محتوا برای کاربران برنامه ریزی می‌کند تا محتوای مورد نظر و مناسب کاربران را ارایه کند.


سئو موبایل برای Google Discover

از آنجا که گوگل دیسکاور فقط در تلفن های هوشمند و تبلت ها موجود است، مهم است که محتوای شما از طریق تلفن همراه قابل دسترسی باشد. با توجه به اینکه چندین سال است گوگل بر جستجوی تلفن همراه تاکید دارد، مشاهده تعداد وب سایت هایی که برای استفاده از طریق تلفن همراه طراحی نشده اند (وب سایت  های ریسپانسیو و واکنش گرا) و یا طراحی وب سایت جداگانه برای تلفن همراه m-dot، تعجب آور است. برای اینکه در بازی باشید و جایگاهی برای در «گوگل دیسکاور» داشته باشید، باید در خلق تجربه کاربری تلفن همرا ه (UI & UX) بکوشید تا وب سایت شما مشابه دسکتاپ در این دستگاهها هم موثر عمل کند. این بدان معنی است که:

  • تجربه کاربری در موبایل تبلیغات مزاحم یا پاپ آپ‌های مزاحم نداشته باشد.
  • سایز مناسب تصاویر بر اساس استانداردهای گوگل دیسکاور رعایت شود. در غیراینصورت امکان بزرگنمایی تصویر برای کاربر وجود داشته باشد.

تولید محتوای با کیفیت و کاربردی در دستگاه های تلفن همراه، تنها بخشی از معادله موبایل فرندلی است، بخش مهم دیگر سرعت سایت است. قطعاً بین محتوایی که سریع لود می شود و ظاهرش در فید نمایشی گوگل خوب است ارتباط عالی وجود دارد. وب سایت های خبری و مجلاتی که از AMP استفاده می‌کنند، همبستگی در طراحی سایت موبایل آنها وجود دارد.


سئو تصویر برای گوگل دیسکاور

“برودی کلارک” در مطالعه موردی خود در مورد تصاویر و تأثیر نمایش آنها در«گوگل دیسکاور»  بیان کرده است که تصاویر نقش مهمی را در افزایش ترافیک سایت از طریق «گوگل دیسکاور» دارند و داشتن تصاویر خوب با ظاهر شدن آنها در «گوگل دیسکاور» ارتباط مستقیمی دارد.

تجربه همچنین نشان می دهد هنگامی که از تصاویر سئو شده و انحصاری استفاده می کنید و آن را در دل متن قرار می دهید، محتوا نمود بهتری خواهد داشت (و شانس بیشتری برای نمایش در فید «دیسکاور» خواهد داشت).

همچنین مهم است که برای تصاویر بهترین شیوه های SEO را انتخاب کنیم و اطمینان حاصل کنیم که موارد زیر رعایت می شوند:

  • اندازه فایل تصویر تا جائی که آسیب نبیند فشرده شود (برای بهبود سرعت سایت خود فقط به CDN متکی نباشید)
  • یک نام مناسب برای فایل تصویر داشته باشید
  • متن توصیفی (Alt text) مناسب
  • یک عنوان توصیفی

استراتژی محتوایی برای گوگل دیسکاور

صرف نظر از نمایش مقالات و سایر ویژگی های محتوایی که گوگل (مانند نتایج زنده مسابقات ورزشی و اطلاعات) ، به نمایش می گذارد ، یوتیوب هم از گوگل دیسکاور خوبی برخوردار است.

این یعنی ترکیب از انواع رسانه ها و روش ها برای استراتژی و بازاریابی محتوایی شما می باشد. هنگامی که کاربران در گوگل جستجو می کنند و با «دیسکاور» تعامل می کنند، آن درباره شما و علایق شما چیزهای زیادی می آموزد و سعی می کند به محتوایی بپردازد که تصور نمی شود قبلاً با آنها درگیر بوده اید. یادگیری می تواند مدتی طول بکشد.

به عنوان مثال ، من در تیم های ورزشی زیادی جستجو می کنم تا به نتیجیه ای مطبوب دست پیدا کنم. با استفاده از «دیسکاور» ، گوگل این جستجو را به عنوان علاقه مندی من به آن تیم ها تفسیر کرده است. برای ارسال اطلاعات به درد بخور به من، شروع می کند به ارسال نتایج و امتیازات و تا چند هفته یادآورهایی از آن تیم ها برای من ارسال می کند.

برای موفقیت در استراتژی خوب گوگل دیسکاور خود، محتوای شما باید ترکیبی از موارد زیر باشد:

  • همیشه محتوای بروز و سبز برای انعکاس اطلاعات دقیق خود داشته باشید.
  • محتوایی که آخرین ترند یک صنعت را دنبال می کند.
  • اخبار مربوط به مباحث جاری و ایجاد بخش های آموزنده در مورد آنها.

همچنین در نظر داشته باشید محتوای تجاری و غیررایگان در فید «دیسکاور» ظاهر می شود.


حساسیت زمان و محتوای زمان واقعی در سئو

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که «دیسکاور» نتایج Real-time و حساس به زمان را به همراه دارد. این امر در استراتژی شما اهمیت دارد، چرا که کاربران به احتمال زیاد سرگرمی و علاقه زیادی دارند. همپوشانی بین علاقه ها و محتوای شما تنها بخش کوچکی از طیف علاقه عمومی آنها خواهد بود. این بدان معناست که درک مخاطبان و اینکه علایق گسترده تر آنها چیست، مهم است. این را به استراتژی خود اضافه کنید.


تعیین انتظارات مشتری

اگر به دنبال به دست آوردن پوشش خوب در «گوگل دیسکاور» هستید، مهم است که انتظارات مشتریانتان را تعیین مشخص کنید. به احتمال زیاد، تقریباً مانند هر شکل دیگری از بازاریابی تغییر شکل نخواهد داد. همانطور که از نمودارهای به اشتراک گذاشته شده در ابتدای این پست مشاهده می کنید، برداشت ها و کلیک ها فراز و فرودهای نامنظم دارند و به مانند یک منحنی رشد پایدار که از روش های سنتی سئو و بهینه سازی وب سایت، بازاریابی وتبلیغات پولی و حتی بازاریابی شبکه های اجتماعی انتظار دارید (یا دوست دارید) نیست. از تجزیه و تحلیلها می شود دریافت که میانگین طول عمر یک پست در فید «دیسکاور» بین ۲ تا ۳ روز است. این همچنین با یافته های “برودی کلارک” در مطالعه تصویر خوب گوگل دیسکاور مطابقت دارد.

میانگین امتیاز : 0 / 5. تعدا آرا : 0

ثبت امتیاز شما به این مطلب

شما نظری در این مورد ندارید؟