ways to get traffic from google

13 راه افزایش بازدید سایت از گوگل

زمان مطالعه 7 دقیقه
۱۳ راه افزایش بازدید سایت از گوگل

با اینکه عوامل خارج صفحه مانند لینک بیلدینگ، اثربخشی بیشتری نسبت به فعالیت های داخل صفحه (Insite Seo)، در صفحه نتایج جست و جوی گوگل دارند، متخصصین سئو امروزه چندین روش دیگر برای کسب ترافیک بیشتر را حتی بدون لینک سازی در اختیار دارند.

0
()

فعالیت در هر صنعتی نیازمند توجه به بازاریابی درونگراست. قدم اول استراتژی inbound موفق مربوط به افزایش بازدید سایت از گوگل است که باید این موضوع را در اولویت های خود قرار دهید. در این نوشته به طرح راه های افزایش ترافیک سایت از گوگل پرداختیم.


۱.تولید مقالات با کیفیت و مفید برای خواننده

بر اساس نمودار MozCast، شش درصد از نتایج جستجوی گوگل، حاوی مقالات با کیفیت و کاربردی هستند. مقالات واجد شرایط، باعث رشد قابل توجه و افزایش بازدید سایت از گوگل می‌شود. با اضافه کردن سیگنال به HTML خود، تولید محتوای با کیفیت شما می تواند واجد شرایط نشان داده شدن محتوا در صفحه نتایج شود. این اسنیپت مارک آپ ها توسط گوگل پیشنهاد می‌شود:

  • اضافه کردن مارک آپ مقاله به محتوا.
  • اضافه کردن مارک آپ لوگو
  • بررسی صفحات واجد شرایط برای کانونیکال کردن (Pagination ها و استفاده از rel=Canonical)

۲.اهمیت بهبود رضایت کاربر برای افزایش بازدید سایت از گوگل

آیا می توانیم با بهبود تجربه کاربران، رتبه بندی خود در گوگل را افزایش دهیم؟ جواب در بسیاری از موارد “بلی” است و تجربه چندین متخصص سئو نشان می دهد که تأثیرات آن می تواند بیشتر از حد انتظار شما باشد. ما می دانیم که الگوریتم پاندای گوگل وب سایت های “کم کیفیت” را جریمه می کند. همین طور می دانیم که گوگل بر اساس میزان کلیک های کاربر در روی سایت، رضایت وی را اندازه گیری می کند.

گوگل می تواند میزان رضایت کاربر را ببیند. بهترین علامت رضایت آنها، “کلیک طولانی” است. این زمانی رخ می دهد که فرد می خواهد نتیجه جست و جو، به صورت ایده آل در بالا را دیده و دیگر برنگردد.این ایده برگشت به صفحه نتایج جستجو نامیده می‌شود و اگر بخواهید ان را کاهش دهید، باید بازدیدکنندگان را داخل سایت راضی نگه داشته “یا حداقل به گوگل برنگردانید تا در جای دیگر به دنبال جواب بگردد). بسیاری از متخصصین سئو باور دارند که گوگل به همین خاطر، رتبه های بالاتری در نتایج جست و جو، به شما ارائه می‌کند.

استفان لوی در کتابش چنین نوشته است.


با اینکه، ما هیچ شواهد مستقیمی از برگشت به صفحه نتایج در جستجوی گوگل نداریم، اما مصاحبه‌ها و تحلیل‌های زیادی را دیده‌ایم که احتمالاً نسبت به سایر روش‌های سئوی امروزی، کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

تیم گریس از branded3 در گزارشش در مورد آژانس سئوی خود توضیح داده است.

۳.استفاده از ریچ اسنیپت‌ (Rich Snippet)

گوگل مدام در حال توسعه اسنیپت هایی است که در صفحه نتایج جستجو نشان می‌دهد و شامل رویدادها، آهنگ‌ها و ویدیوها است. دو نوع مارک آپ محبوب ما برای افزایش کلیک، ریچ اسنیپت های ویدیو و تصاویر هستند که در بخش های پایینتر مورد بحث قرار می‌گیرند.


۴. بهینه سازی اسنیپت های ویدیو

در هر پیکسل، مانند محلی برای جذب ترافیک جست و جو بوده و اثربخشی بسیار بیشتری نسبت به سایر اسنیپت های غنی دارند، حتی بیشتر از عکس های نویسنده. تحقیقات نشان می دهد که چشمان ما اول بر فیلم تمرکز می کند.
اسنیپت های ویدیو ، برخلاف عکس ها، معمولاً راحت تر نشان داده می شوند و اتصال به حساب گوگل+ لازم نیست.

اسنیپت های ویدیو معمولاً به ایجاد و ساخت نقشه سایت XML و اضافه کردن مارک آپ فیلم Schema.org نیاز دارند. برای ساده کردن مسایل، بسیاری از خدمات شخص ثالث، مسئولیت جزئیات فنی را به جای شما، قبول خواهد کرد. می توانید برا سایت نقشه سایت از Wistia استفاده کنید و مارک آپ Shcema.org را خودبخود اضافه می کند.

نکته مهم: هم Schema.org و هم نقشه سایت XML به شما اجازه می دهد تا تصاویر کوچک را تعریف کنید که در نتایج جستجو ظاهر می شوند. تصاویر کوچک اثربخشی زیادی در کلیک ها دارد، پس دقت داشته باشید.


۵.بهبود و افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت، نه تنها رضایت کاربر را بهبود می‌بخشد، بلکه می تواند تأثیر مستقیم بر رتبه بندی جستجوی گوگل داشته باشد. در واقع، سرعت سایت یکی از چند عامل رتبه بندی است که گوگل آن را تأیید کرده است. یکی از مسایل جالب این است که سرعت لودینگ واقعی صفحه می تواند بسیار کمتر از زمان اولین بیت(TIBF) باشد. TIBF مد زمانی است که سرور به درخواست پاسخ می دهد.

همان قدر که سرعت برای جستجوی دستگاه های کامپیوتر روی میزی مهم است، این سرعت در موبایل های اندروید، اهمیت بیشتری در گوگل دارد. به آخرین باری فکر کنید که سعی کرده اید با یک سیگنال و کانکشن ضعیف، صفحه ای را روی موبایل خود باز کنید. بهینه سازی زمان بارگذاری یک صفحه در تلفن های هوشمند، مخصوصاً زمانی مهم است که شبکه های داده موبایل های هوشمند به آن متصل شوند.


۶. سئو سایت های موبایل

علاوه بر سرعت، اگر وب سایت شما تنظیمات مناسب برای تلفن های هوشمند را نداشته باشد، احتمالاً رتبه شما در کوئری های موبایل گوگل کاهش پیدا می کند. گوگل تأیید کرده است که خطاهای تلفن هوشمند می تواند به معنای رتبه بندی موبایلی کمتر باشد.
خطای تلفن هوشمند چیست؟ خطاهای شامل موارد زیر:

  • ریدایرکت کردن بازدیدکنندگان به URL موبایل اشتباه
  • قرار دادن فیلمی که در تلفن های خاص (برای مثال، فیلم فلش در آی فون ها) پخش نمی شود.
  • پاپ آپ هایی که به راحتی در موبایل بسته نمی شوند.
  • کلیدها یا فونت هایی که در موبایل، بیش از حد کوچک نشان داده می شوند.

۷.افزایش بازدیدکنندگان بین المللی از طریق گوگل

آیا وب سایت شما، ترافیک احتمالی خارج از کشورهای متفاوت/ یا دارای زبان متفاوت دارد؟
اکثر اوقات، فرصت برای نشان داده شدن در نتایج جست و جوی بین الملل، بسیار بیشتر از ماندن در مرزهای کشور خودتان است، و رقابت نیز می تواند در فضای بین الملل کمتر باشد. 

امیرحسین ستاری
24 ساعته آنلاین هستیم

تماس آنی کارشناسان با شما


    ۸. بهینه سازی متاتگ ها

    بهینه سازی متا تگ پایه و بهینه سازی تگ عنوان اثربخشی بالایی دارد. گوگل حداکثر طول تگ های عنوان را تغییر داده است تا دیگر به تعداد حروف وابسته نباشد، بلکه به تعداد پیکسل های استفاده شده مربوط می شود، که معمولاً حدود 500 پیکسل است.

    • شما می توانید یا یک متا تگ توضیح خاص داشته، یا اصل متا تگ توضیح استفاده نکنید.
    • با توجه به اینکه متاتگ های توضیح تکراری، تنها یکی از موارد پیشنهادات HTML است که گوگل سرچ کنسول مشخص می شوند، آیا واضح نیست که این مسئله می تواند در رتبه گیری صفحه نتایج جستجوی گوگل، منفی به نظر برسد؟

    ۹.بروزرسانی محتوای موجود

    وب سایت هایی که دیگر لینک های جدید دریافت نمی‌کنند، معمولاْ با افت رتبه در صفحه نتایج جستجوی گوگل روبرو می شوند. در همین بین، سایت هایی که هرگز محتوای جدید ایجاد نکرده یا اجازه می دهند صفحاتشان کهنه شوند، کلاً اعتبار خود را از دست می دهند. بروزرسانی محتوا، حتماً باعث ارتقا رتبه نمی شود، اما در بعضی از انواع خاص کلمات یا عبارات کلیدی، قعطاً این کار اثربخشی بسیار خوبی خواهد داشت. گوگل تازگی روش های متفاوتی را بررسی کرده که شامل موارد زیر می تواند باشد:

    • تاریخ تولید یا بروزرسانی محتوا
    • درصد تغییرات محتوا
    • مدت زمانی که محتوای خود را به روز رسانی می‌کنید.
    • تعداد صفحات جدید که در طول زمان می سازید.
    • تغییرات محتوای مهم (متن صفحه اصلی) در مقایسه با محتوای غیر مهم (لینک های فوتر).

    ۱۰.سئو داخلی صفحه

    عواملی که در اینجا لیست شده اند، تنها بخش کوچکی از حیطه وسیع هستند که باعث می شوند در صفحه نتایج جست و جوی گوگل رتبه بیاورید. مسایلی مثل شاخص گذاری، کراولینگ، کانونیزاسیون، محتوای تکراری، معماری سایت، آنالیز کلمات کلیدی، ساختار لینک درونی، سئو و بهینه سازی تصاویر سایت و هزاران چیز دیگر می تواند باعث تغییر قابل توجه در رتبه بندی گوگل شوند.


    ۱۱. وب سایت شما یک مرجع مفید باشد

    به منظور تاثیر گذاری بر روی گوگل می توانید، متن های غنی از کلمات کلیدی را در وب سایت خود قرار دهید. این گونه متن ها می توانند در سطح جهانی مطرح شوند. از این رو، این کار به کسب و کار شما کمک شایان توجهی خواهد کرد. پس به آنالیز کلمات کلیدی بپردازید.

    به علاوه، محتوای وب سایت شما می تواند در فهرست نرم افزارهای جمع آوری محتوا قرار گیرد. لذا محتوای وب سایت شما در معرض دید افراد بیشتری قرار خواهد گرفت و مخاطبینی که هدف شما را تشکیل می دهند نیز به آن دسترسی خواهند یافت. اما پیش از همه این کارها، لازم است محتوای تولید شده بسیار با کیفیت و مرتبط با کسب و کار شما باشد، به خوبی نگارش شده باشد و همچنین آموزنده و مفید باشد.


    ۱۲. مشارکت و تعامل در شبکه های اجتماعی

    در طول ده سال گذشته، شاهد آن بودیم که در قسمت ثبت نظرات و یا انجمن های آنلاین، کسب و کارهای مختلف در میان انبوهی از مکالمات غیرمرتبط، به درج لینک وب سایت خود پرداخته اند. اگرچه این قبیل رفتارها نظم موجود را بر هم می زند، اما استفاده از کامنت ها برای قرار دادن لینک وب سایت اگر به خوبی انجام شود، می تواند موثر و هوشمندانه باشد.

    پُست ها را به خوبی مطالعه کرده و از ارتباط موضوع آن با کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید، با نام واقعی خود وارد وب سایت شوید و سپس به درج نظر خود بپردازید. اگر کامنت شما به قدر کافی جذاب باشد، توجه افراد به آن جلب خواهد شد. بنابراین لازم است از روش های بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب مهارت در این زمینه استفاده کنید.

    یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی داخلی، نوشتن پُست در بخش بلاگ در وب سایت های مرتبط است. اگر شما در زمینه کاری خود تخصص کافی دارید و می توانید تخصص خود را تبدیل به محتوائی سرگرم کننده کنید، آنگاه می توانید بلاگ های سایت های محبوب و مرتبط به کسب و کارتان را به طور فعالانه دنبال کنید و به عنوان مهمان به درج پُست بپردازید.

    یک وبلاگ نویس میهمان به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود، می بایست به خوبی به معرفی خود و کسب و کارش بپردازد. این بدان معناست که مشتریان در هنگام جستجوی محصولات و یا خدمات شما به یاد شما بیفتند و به دنبال آدرس وب سایت شما باشند.


    ۱۳. تخصص در آموزش های ویدیویی  

    هرچند نسل های قبلی زیاد به این مبحث علاقمند نبودند، اما باید گفت این روزها بازاریابی ویدئوئی به طور کامل وب را تحت تاثیر خود قرار داده است. تجهیز کردن Youtube برای برگرداندن کاربران و افزایش بازدید سایت شما، درست به اندازه شبکه های اجتماعی موثر است. یکی از انواع ویدئو هائی که همواره محبوب می باشد، ویدئو های آموزشی است. یک موضوع مرتبط با حرفه خود بیابید و شروع به تصویر برداری از آن کنید. کافی است یک ویدئوی آموزشی کوتاه و واضح بسازید که افراد در حال صحبت کردن در آن باشند.

    آن را در یوتیوب قرار داده و لینک وب سایت خود را در آن درج کنید تا باعث شود مشاهده کنندگان ویدئو به بازدید وبسایت شما نیز اقدام کنند. در حقیقت، تهیه این گونه محتواهای ویدئوئی زمان بیشتری نسبت به محتوای متنی به خود اختصاص می دهند و ترافیک بیشتری را نیز وارد وب سایت شما می کنند.

    اگر راهکارهای هوشمندانه سئو و بهینه سازی وب سایت را برای ارتقاءِ رتبه وب سایت خود در گوگل مورد استفاده قرار می دهید و آن را تاکتیکی دقیق می دانید، این نکته را در نظر بگیرید که نباید تمامی تلاش های شما در زمینه بازاریابی اینترنی به سئو ختم شود. بنابراین بهتر است از استراتژی های جایگزین دیگر نیز استفاده کنید و افزایش بازدید سایت ایجاد کنید.

    میانگین امتیاز : / 5. تعدا آرا :

    ثبت امتیاز شما به این مطلب

    شما نظری در این مورد ندارید؟