what is google bounce rate

بانس ریت (Bounce Rate) یا نرخ پرش چیست؟

زمان مطالعه 2 دقیقه
بانس ریت (Bounce Rate) یا نرخ پرش چیست؟

یکی از پارامتر های مهم برای صاحبان سایت در آنالیز رفتار کاربران وب سایت در صفحات مختلف، بانس ریت یا نرخ پرش (Bounce Rate) می باشد.

0
()

Bounce Rate به شما می گوید که چند درصد از بازدیدکنندگان آن صفحه از وب سایت، قبل از کلیک کردن بر روی صفحه دوم در داخل سایت شما وب سایت را ترک کرده اند.

یکی از پارامتر های مهم برای صاحبان سایت در آنالیز رفتار کاربران وب سایت در صفحات مختلف، بانس ریت یا نرخ پرش (Bounce Rate) می باشد. Bounce Rate به شما می گوید که چند درصد از بازدیدکنندگان آن صفحه از وب سایت، قبل از کلیک کردن بر روی صفحه دوم در داخل سایت شما وب سایت را ترک کرده اند.

Bounce Rate یا همان پرش از سایت به چند دلیل اتفاق می افتد:

  • بازدید کننده دکمه بازگشت را برروی مرورگر خود کلیک می کند.
  • بازدید کننده مرورگر خود را با دکمه Close می بندد.
  • بازدید کننده بر روی یکی از تبلیغات وب سایت کلیک می کند.
  • بازدید کننده بر روی یکی از لینک های خارجی وب سایت کلیک می کند.
  • بازدید کننده از باکس جستجو بر روی مرورگر خود استفاده می کند.
  • بازدید کننده یک URL جدید در مرورگر می نویسد و از صفحه خارج می شود.

انجام موارد بالا توسط بازدید کننده که باعث ترک وب سایت پس از دیدن یک صفحه از وب سایت و وارد نشدن به صفحه دوم از وب سایت خواهد شدبه عنوان Bounce Rate آن صفحه محاسبه خواهد شد.

بصورت کلی فرمول محاسبه Bounce Rate یک صفحه از وب سایت به این صورت است:

Bounce Rate = تعداد بازدید از آن صفحه و ترک قبل از کلیک بر روی صفحه دوم تقسیم بر تعداد کل بازدیدکننده آن صفحه از وب سایت برای مثال، اگر در طول یک ماه خاص 120000 بازدیدکننده داشته باشید، که 80000 بازدید از یک صفحه بوده است، نحوه محاسبه آن 120000 تقسیم بر 80000 که برابر است با 0.66 (و یا 66٪) خواهد بود.
برای اینکار شما می توانید از گوگل آنالایتیک برای اینکار استفاده کنید و آمار دقیقی از Bounce Rate کلیه صفحات خود داشته باشید. بدیهی است که هر چه نرخ Bounce Rate پایین تر باشد یعنی وب سایت شما کارآمدتر و مفیدتر برای کاربران بوده است و کاربری که وارد وب سایت شما شده است با ورود به یک صفحه از وب سایت شما درگیر لینک های وب سایت شما شده است و صفحات دیگر وب سایت شما را نیز خوانده است و این باعث کاهش نرخ Bounce Rate آن صفحه خواهد شد.


همچنین با آمار دقیق Bounce Rate شما از نقاط ضعف صفحات وب سایت خود باخبر خواهید شد و آنها را بهبود می بخشید. وب سایت ما در حال حاضر از نرخ Bounce Rate بالایی برخوردار هست و بزودی پلن جدید بهمراه قالب جدید وب سایت آوادیس آماده خواهد شد و به افتتاح خواهد رسید. در مقالات بعدی در مورد دیگر پارامترهای مهم سئوی وب سایت صحبت خواهیم کرد.

میانگین امتیاز : / 5. تعدا آرا :

ثبت امتیاز شما به این مطلب

شما نظری در این مورد ندارید؟