Google ranking factors

فاکتورهای رتبه بندی گوگل (۷ فاکتور اثبات شده)

زمان مطالعه 4 دقیقه
فاکتورهای رتبه بندی گوگل (۷ فاکتور اثبات شده)

خیلی چیزها در مورد فاکتورهای رتبه بندی گوگل می گویند. اما در حقیقت گوگل هرگز آنها را تایید نکرده است.

0
()

گفته های اینچنینی منجر به بسیاری از مقالات با اطلاعات نادرست شده است. در این راهنما، ما هفت عامل مهم رتبه‌بندی در گوگل را با استناد به یک مقاله در وب سایت اچرفز، نوشتیم. اچرفز می گوید می داند که گوگل از آنها استفاده می‌کند، بررسی می‌کنیم.


۷ مورد از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل

بک‌ لینک

بک لینک‌، لینک کلیک شونده از وب سایت دیگران به وب سایت ما است.

یک بک لینک چطور کار می کند؟
یک بک لینک چطور کار می کند؟

در سال 2016، آندری لیپاتسف از گوگل تایید کرد که بک لینک‌ ها یکی از قوی ترین و مهمترین فاکتور رتبه بندی گوگل هستند. اما همه بک لینک ها برابر نیستند. برخی از این بک لینک ها بیش از دیگران سوزن گیر کرده را جهش می‌دهند.

هیچ کس نمی‌داند چه چیزی بک لینک کامل شما را بی نقص می‌کند، اما گوگل می‌گوید که باید آنها را از سایر وب سایت های برجسته در آن موضوع خاص بگیرید.


ارتباط

گوگل سیستم هایی دارد که به آن کمک می کند بفهمد جستجوگران در آن چه می خواهند. شما هم اگر می خواهید رتبه بندی گوگل را فتح کنید، باید نحوه عملکرد این سیستم ها را درک کنید.

چگونه؟ هیچ فرمول ثابتی برای اینکار وجود ندارد، اما نتایج گوگل در رتبه‌بندی های بالاتر، سرنخ‌هایی برای شما است و با بررسی آنها می توانید عملکرد این سیستم ها را بهتر درک کنید.

به عنوان مثال، بیشتر نتایج برتر برای «نشا» پست‌های وبلاگ با مضمون چیست؟ هستند. این نشان می دهد که جستجوگران در حالت تحقیق بر روی این کلمه هستند و نیت خرید ندارند. در نتیجه، احتمالاً هدف قرار دادن این کلمه کلیدی با یک پست وبلاگ منطقی است.

مردم با جستجوی "نشا" به دنبال تحقیق هستند نه خرید
مردم با جستجوی “نشا” به دنبال تحقیق هستند نه خرید

اگر این صفحات را اگر به ابزار گپ محتوا متصل کنید، می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی رایج آنها را مشاهده کنید. این کار اغلب موضوعات فرعی مهمی را آشکار می‌کند.


تازگی محتوا (Freshness)

تازگی محتوا یک فاکتور رتبه بندی وابسته به کوئری (عبارت جستجو) است. برای عبارت‌های جستجویی که نتایج تازه را می طلبند قویتر کار می‌کند. به همین دلیل است که نتایج برتر برای «فیلم های جدید» کاملاً محتوای جدید است، اما نتایج «چگونه مکعب روبیک را حل کنیم» قدیمی است.

باید ببینید: اگر تازگی محتوا برای کلمه کلیدی هدف شما مهم است، صفحه خود را اغلب بروز کنید یا مقالات جدیدی را منتشر کنید تا با تقاضا مطابقت داشته باشد.


HTTPS

HTTPS امنیت بازدیدکنندگان وب سایت شما را بهبود می بخشد. از سال 2014، LightWeight یک فاکتور مهم در رتبه بندی گوگل بوده است. اگر وب سایت شما از HTTPS استفاده نکند، یک اخطار «ناامن» را در مرورگر خود خواهید دید.

هشدار ناامن در گوگل کروم- برای رفع مشکل https نصب کنید
هشدار ناامن در گوگل کروم- برای رفع مشکل https نصب کنید

ریسپانسیو (سازگاری با موبایل)

ریسپانسیو برای تلفن همراه از سال 2015 به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی در تلفن همراه بوده است. هنگامی که Google در سال 2019 به سمت ایندکس با اولویت اول صفحات بهینه شده برای موبایل رفت، این فاکتور در دسکتاپ نیز به یک عامل رتبه‌بندی تبدیل شد.

از گزارش Mobile Usability در سرچ کنسول گوگل استفاده کنید و ببینید مشکلی دارید یا خیر.

بررسی Mobile Usability در سرچ کنسول گوگل
بررسی Mobile Usability در سرچ کنسول گوگل

سرعت صفحه

سرعت صفحه از سال 2010 در دسکتاپ و از سال 2018 در موبایل یک فاکتور رتبه بندی در گوگل بوده است.
گوگل طی سال‌ها از سیگنال‌های مختلفی برای اندازه‌گیری سرعت صفحه استفاده کرده است، اما جان مولر اخیراً تأیید کرده است که اکنون فقط از Core Web Vitals (CWV) استفاده می‌کند.

نه، همه چیز در حال حاضر cwv است.

-StaplerLife @JohnMu8 اکتبر 2022

Core Web Vitals عملکرد بارگذاری، تعامل و ثبات بصری صفحه را اندازه گیری می‌کند. گوگل برای انجام این کار از سه معیار استفاده می کند: بزرگترین عنصر محتوای صفحه (LCP)، تاخیر اولین ورودی داده (FID) و جابجایی غیرمنتظره المان های مختلف صفحه سایت هنگام لود شدن (CLS).

در اینجا یک راه سریع برای درک عملکرد CWV سایت شما وجود دارد:

  • یک حساب رایگان Ahrefs Webmaster Tools (AWT) بسازید.
  • با استفاده از Site Audit (بخش ممیزی سایت) خزش ممیزی را شروع کنید.
  • به بخش Performance بروید
  • بخش “Core Web Vitals” را بررسی کنید
بررسی Core Web Vitals با Ahrefs
گزارش “Core Web Vitals” در کنسول جستجوی گوگل نیز نمای کلی خوبی ارائه می دهد.

به خاطر داشته باشید که وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، بازی بر سر سریعترین وب سایت‌ها نیست، همین که به اندازه کافی وب سایت شما سریع باشد کافی است. چون گوگل رتبه بندی صفحاتی را که کندترین تجربه را به کاربران ارائه می‌دهند، کاهش می‌دهد.


Intrusive interstitials

الگوریتم Intrusive interstitials گوگل با تجربه کاربری وب سایت شما کار دارد. هنگامی که چیزی در صفحه سایت مانع دید محتوا برای کاربر می شود، گوگل آنها را مزاحم می بیند. چون وقفه زمانی برای کاربران ایجاد می کند و آنها را ناامید می کند که در نهایت منجر به تجربه کاربری ضعیف می‌شود.

نمونه های Intrusive interstitials
نمونه های Intrusive interstitials

گوگل در سال 2017، عناصر مزاحم در یک مطلب را به یک عامل رتبه بندی منفی تبدیل کرد. حالا این مزاحمت ها در صفحه وب بخشی از سیگنال‌های تجربه کاربری صفحه وب هستند.

در اینجا توصیه Google در مورد تبلیغات مزاحم در صفحه وب ببینید:

  • به جای اینگونه تبلیغات از بنرها استفاده کنید.
  • کل صفحه را با موارد مزاحم برای چشم مبهم نکنید.
  • کاربر را برای اهداف مختلف به صفحات دیگر ریدایرکت نکنید.

کلام آخر

با جستجوی عبارت “فاکتورهای رتبه بندی گوگل” فاکتورهای زیادی لیست شده اند. هدف ما از این مقاله ارائه 7 فاکتور تایید شده و کلی بود. اگر شما هم در این مورد نظری دارید با ما و خوانندگان وب سایت مطرح کنید.

میانگین امتیاز : / 5. تعدا آرا :

ثبت امتیاز شما به این مطلب

شما نظری در این مورد ندارید؟