Google ranking factors

آشنایی با فاکتورهای نحوه رتبه بندی گوگل (9 فاکتور اثبات شده)

زمان مطالعه 7 دقیقه
فاکتورهای نحوه رتبه بندی در گوگل (۷ فاکتور اثبات شده)

خیلی چیزها در مورد فاکتورهای رتبه بندی در گوگل می گویند. اما در حقیقت گوگل هرگز آنها را تایید نکرده است. 7 عامل مهم رتبه بندی گوگل کدامند و چرا اهمیت دارند؟

0
(0)

گفته های اینچنینی منجر به بسیاری از مقالات با اطلاعات نادرست شده است. در این راهنما، ما هفت عامل مهم نحوه رتبه بندی در گوگل را با استناد به یک مقاله در وب سایت اچرفز، نوشتیم. اچرفز می گوید می داند که گوگل از آنها استفاده می‌کند، بررسی می‌کنیم.


9 مورد از مهمترین فاکتورهای نحوه رتبه بندی در گوگل

1. بک‌ لینک

بک لینک‌، لینک کلیک شونده از وب سایت دیگران به وب سایت ما است. در سال 2016، آندری لیپاتسف از گوگل تایید کرد که بک لینک‌ ها یکی از قوی ترین و مهمترین فاکتور رتبه بندی گوگل هستند. اما همه بک لینک ها برابر نیستند. برخی از این بک لینک ها بیش از دیگران سوزن گیر کرده را جهش می‌دهند.

بک لینک چطور باعث کسب رتبه بندی بالاتر در گوگل می شود؟
بک لینک چطور باعث کسب رتبه بندی بالاتر در گوگل می شود؟

هیچ کس نمی‌داند چه چیزی بک لینک کامل شما را بی نقص می‌کند، اما گوگل می‌گوید که باید آنها را از سایر وب سایت های برجسته در آن موضوع خاص بک لینک خود را دریافت کنید.


2. ارتباط معنایی و انتخاب نوع محتوا

گوگل سیستم هایی دارد که به آن کمک می کند بفهمد جستجوگران در آن چه می خواهند. شما هم اگر می خواهید رتبه بندی گوگل را فتح کنید، باید نحوه عملکرد این سیستم ها را درک کنید.

چگونه؟ هیچ فرمول ثابتی برای اینکار وجود ندارد، اما نتایج رتبه های بالاتر در گوگل ، سرنخ‌هایی برای شما است و با بررسی آنها می توانید عملکرد این سیستم ها را بهتر درک کنید.

مردم با جستجوی "نشا" به دنبال تحقیق هستند نه خرید، از فاکتورهای رتبه بندی گوگل
مردم با جستجوی “نشا” به دنبال تحقیق هستند نه خرید، از فاکتورهای رتبه بندی گوگل

به عنوان مثال، بیشتر نتایج برتر برای «نشا» پست‌های وبلاگ با مضمون چیست؟ هستند. این نشان می دهد که جستجوگران در حالت تحقیق بر روی این کلمه هستند و نیت خرید ندارند. در نتیجه، احتمالاً هدف قرار دادن این کلمه کلیدی با یک پست وبلاگ منطقی است.

اگر این صفحات را اگر به ابزار گپ محتوا متصل کنید، می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی رایج آنها را مشاهده کنید. این کار اغلب موضوعات فرعی مهمی را آشکار می‌کند.


3. تازگی محتوا (Freshness)

تازگی محتوا یک فاکتور رتبه بندی گوگل سایت است که وابسته به کوئری (عبارت جستجو) است. برای عبارت‌های جستجویی که نتایج تازه را می طلبند قویتر کار می‌کند. به همین دلیل است که نتایج برتر برای «فیلم های جدید» کاملاً محتوای جدید است، اما نتایج «چگونه مکعب روبیک را حل کنیم» قدیمی است.

باید ببینید: اگر تازگی محتوا برای کلمه کلیدی هدف شما مهم است، صفحه خود را اغلب بروز کنید یا مقالات جدیدی را منتشر کنید تا با تقاضا مطابقت داشته باشد.


4. HTTPS

HTTPS امنیت بازدیدکنندگان وب سایت شما را بهبود می بخشد. از سال 2014، LightWeight یک فاکتور مهم در نحوه رتبه بندی در گوگل بوده است. اگر وب سایت شما از HTTPS استفاده نکند، یک اخطار «ناامن» را در مرورگر خود خواهید دید.

هشدار ناامن در گوگل کروم- برای رفع مشکل https نصب کنید
هشدار ناامن در گوگل کروم- برای رفع مشکل https نصب کنید

5. ریسپانسیو (سازگاری با موبایل)

ریسپانسیو برای تلفن همراه از سال 2015 به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی در تلفن همراه بوده است. هنگامی که Google در سال 2019 به سمت ایندکس با اولویت اول صفحات بهینه شده برای موبایل رفت، این فاکتور در دسکتاپ نیز به یک عامل رتبه‌بندی تبدیل شد. یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی در گوگل همین واکنشگرایی سایت است.

از گزارش Mobile Usability در سرچ کنسول گوگل استفاده کنید و ببینید مشکلی دارید یا خیر.

بررسی Mobile Usability در سرچ کنسول گوگل
بررسی Mobile Usability در سرچ کنسول گوگل

6. سرعت صفحه

سرعت صفحه از سال 2010 در دسکتاپ و از سال 2018 در موبایل یک فاکتور رتبه بندی در گوگل بوده است.
گوگل طی سال‌ها از سیگنال‌های مختلفی برای اندازه‌گیری سرعت صفحه استفاده کرده است، اما جان مولر اخیراً تأیید کرده است که اکنون فقط از Core Web Vitals (CWV) استفاده می‌کند.

نه، همه چیز در حال حاضر cwv است.

-StaplerLife @JohnMu8 اکتبر 2022

Core Web Vitals عملکرد بارگذاری، تعامل و ثبات بصری صفحه را اندازه گیری می‌کند. گوگل برای انجام این کار از سه معیار استفاده می کند: بزرگترین عنصر محتوای صفحه (LCP)، تاخیر اولین ورودی داده (FID) و جابجایی غیرمنتظره المان های مختلف صفحه سایت هنگام لود شدن (CLS).

در اینجا یک راه سریع برای درک عملکرد CWV سایت شما وجود دارد:

  • یک حساب رایگان Ahrefs Webmaster Tools (AWT) بسازید.
  • با استفاده از Site Audit (بخش ممیزی سایت) خزش ممیزی را شروع کنید.
  • به بخش Performance بروید
  • بخش “Core Web Vitals” را بررسی کنید
بررسی Core Web Vitals با Ahrefs
گزارش “Core Web Vitals” در کنسول جستجوی گوگل نیز نمای کلی خوبی ارائه می دهد.

به خاطر داشته باشید که وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، بازی بر سر سریعترین وب سایت‌ها نیست، همین که به اندازه کافی وب سایت شما سریع باشد کافی است. چون گوگل رتبه بندی صفحاتی را که کندترین تجربه را به کاربران ارائه می‌دهند، کاهش می‌دهد.


7. بهینه سازی کلمات کلیدی

در کنار انتشار محتوای اصلی و دریافت بک لینک، یکی از شناخته شده ترین عوامل رتبه بندی استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت ها است.

کلمات کلیدی باید با عبارات جستجویی که کاربران در موتورهای جستجو تایپ می کنند مطابقت داشته باشد. بنابراین، مهم است که صفحات وب شما حاوی کلمات کلیدی مورد جستجوی مخاطبان باشد، علاوه بر اینکه با هدف جستجوی آنها مطابقت داشته باشد و بر رتبه بندی کلمات کلیدی شما نظارت داشته باشد. به این ترتیب، گوگل می تواند صفحه شما را در نتایج جستجوی خود نمایش دهد.

برای اطمینان از اینکه وب سایت شما کلمات کلیدی بهینه شده است، در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • برچسب‌های عنوان : کلیدواژه هدف خود را در ابتدای برچسب‌های عنوان سئوی پست‌های خود قرار دهید.
    توضیحات متا – توضیحات متا غیر قابل مقاومت بنویسید و کلمه کلیدی تمرکز خود را اضافه کنید تا کاربران بدانند صفحه شما در مورد چیست و روی آن کلیک کنند.
  • متن جایگزین تصویر (Alt) : از آنجایی که گوگل نمی‌تواند تصاویر را بخواند، می‌توانید کلمات کلیدی خود را در بخش متن جایگزین تصویر اضافه کنید تا بگویید تصویر در مورد چیست.
  • Anchor Text : گوگل از Anchor Text استفاده می کند تا بفهمد صفحه مربوط به چه چیزی است، بنابراین می توانید هنگام پیوند دادن صفحات خود از کلمات کلیدی خود برای انکر تکست استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید : اگرچه صفحه وب شما ممکن است بر روی یک کلمه کلیدی اصلی تمرکز کند، متوجه خواهید شد که افراد بسیاری از عبارات مرتبط را جستجو می کنند. این کلمات کلیدی اضافی، کلمات کلیدی LSI (نمایه سازی معنایی پنهان) نامیده می شوند. کلمات کلیدی LSI به گوگل کمک می کنند تا بفهمد محتوای شما دقیقاً در مورد چیست. این کلمات همچنین به گوگل نشان می دهد که شما یک موضوع را به طور کامل پوشش می دهید.
  • از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید : بهینه سازی کلمات کلیدی به این معنا نیست که عبارت جستجوی اصلی خود را بارها و بارها تکرار کنید. به آن پر کردن کلمات کلیدی می گویند، و این یک عمل سئو موثر نیست. سعی کنید کلمه کلیدی تمرکز خود را چند بار وارد کنید و همه چیز را با تغییرات و کلمات کلیدی ثانویه مخلوط کنید.
  • کلمات کلیدی را در H2 و H3 قرار دهید : می توانید با استفاده از تغییرات کلمه کلیدی و کلمات کلیدی LSI در سرفصل های H2 و H3 پست خود، محتوا را بیشتر بهینه کنید.
  • کلمه کلیدی را در URL اضافه کنید: در حالت ایده آل، کلمه کلیدی اصلی شما در URL صفحه وب قرار می گیرد. بنابراین، برای یک مقاله آموزشی که در آن عبارت کلیدی شما «چگونه بهترین مسواک را انتخاب کنیم؟» است، URL ممکن است چیزی شبیه https://avadis.net/blog/google-ranking-factors باشد.

8. Intrusive interstitials

الگوریتم Intrusive interstitials گوگل با تجربه کاربری وب سایت شما کار دارد. هنگامی که چیزی در صفحه سایت مانع دید محتوا برای کاربر می شود، گوگل آنها را مزاحم می بیند. چون وقفه زمانی برای کاربران ایجاد می کند و آنها را ناامید می کند که در نهایت منجر به تجربه کاربری ضعیف می‌شود.

نمونه های Intrusive interstitials
نمونه های Intrusive interstitials

گوگل در سال 2017، عناصر مزاحم در یک مطلب را به یک عامل رتبه بندی منفی تبدیل کرد. حالا این مزاحمت ها در صفحه وب بخشی از سیگنال‌های تجربه کاربری صفحه وب هستند.

در اینجا توصیه Google در مورد تبلیغات مزاحم در صفحه وب ببینید:

  • به جای اینگونه تبلیغات از بنرها استفاده کنید.
  • کل صفحه را با موارد مزاحم برای چشم مبهم نکنید.
  • کاربر را برای اهداف مختلف به صفحات دیگر ریدایرکت نکنید.

9. ساختار وب سایت

در حالی که بهینه سازی کلمات کلیدی مهم است، عامل دیگری که باید در نظر بگیرید ساختار سایت شما است، به خصوص اگر در حال راه اندازی یک سایت جدید هستید. معماری وب سایت شما از منظر خزش ربات های گوگل و ایندکسینگ مهم است. یک ساختار ساده، بدون زیردایرکتوری‌های زیاد، می‌تواند به خزنده‌های گوگل در فهرست کردن وب‌سایت و صفحات آن کمک کند.

برای سرعت بخشیدن به ایندکس مطالب جدید و به روز شده، می توانید با ایجاد نقشه سایت در وردپرس شروع کنید. نقشه سایت شامل تمام صفحات مهمی است که می خواهید موتور جستجو در مورد آنها بداند.

نقشه سایت به خزنده گوگل کمک می کند تا در وب سایت شما حرکت کند، محتوای جدید را کشف کند و صفحات شما را فهرست کند که از عوامل مهم نحوه رتبه بندی در گوگل است.

نقشه XLM وب سایت آوادیس
نقشه XLM وب سایت آوادیس

نقشه سایت XML از طریق All in One SEO در وردپرس

سایت شما می تواند بیش از یک نقشه سایت داشته باشد. در واقع اگر از افزونه وردپرس All in One SEO استفاده کنید، به راحتی می توانید نقشه های سایت ویژه ای برای محتوای ویدئویی و خبری تهیه کنید. این می تواند رتبه شما را برای انواع خاصی از محتوا در جستجوی گوگل افزایش دهد.

یک راه دیگر برای کمک به گوگل برای ایندکس کردن وب سایت شما، بهینه سازی فایل robots.txt وردپرس شماست. یک فایل robots.txt مسیری را برای ربات‌های گوگل فراهم می‌کند و به آن‌ها می‌گوید چگونه وب‌سایت شما را بخزند و ایندکس کنند. مشخص می کند که عنکبوت های موتور جستجو کدام صفحات را باید بخزند و از کدام صفحات اجتناب کنند. در نتیجه، سهمیه خزیدن را ذخیره می‌کنید و ربات‌ها از صفحاتی که ضروری نیستند، مانند صفحه مدیریت، عبور نمی‌کنند.


کلام آخر

با جستجوی عبارت فاکتورهای رتبه بندی در گوگل فاکتورهای زیادی برای کسب رتبه های بالاتر در گوگل لیست شده اند. هدف ما از این مقاله ارائه 9 فاکتور تایید شده! و کلی بود. اگر شما هم در این مورد نظری دارید با ما و خوانندگان وب سایت مطرح کنید. برای مشاوره در مورد خدمات دیجیتال مارکتینگ آوادیس با ما تماس بگیرید.

میانگین امتیاز : 0 / 5. تعدا آرا : 0

ثبت امتیاز شما به این مطلب

photo 2023 09 11 00 00 54
نویسنده
امیرحسین ستاری
حدود 15 سال هست که با علاقه به فرانت و CSS HTML Java Script شروع کردم و بعد از آن در زمینه برنامه نویسی PHP و لاراول مشغول فعالیت هستم. در زمینه استارتاپ، سئو و راهکارهای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم و بصورت روزانه مطالعه می‌کنم.

سوالات مهم نحوه رتبه بندی در گوگل

3 فاکتور اصلی رتبه بندی که گوگل در الگوریتم خود استفاده می کند چیست؟

  • Meaning
  • Relevance
  • Quality
  • Usability
  • Context

کدام فاکتور به عنوان مهمترین فاکتور رتبه بندی در گوگل در نظر گرفته می شود؟

محتوای با کیفیت  مهمترین عامل سئو است. گوگل می خواهد محتوای باکیفیت، آموزنده و مرتبط را به کاربران نشان دهد. بک لینک: پیوندهایی از سایر وب سایت ها به وب سایت شما.

چه چیزی باعث افزایش واقعی رتبه گوگل سایت می شود؟

همانطور که قبلاً گفتیم: الگوریتم گوگل تا حد زیادی بر اساس بک لینک است. هرچه بک لینک های سایت شما بیشتر باشد، رتبه بالاتری خواهید داشت. و بهترین راه برای ایجاد بک لینک به سایت شما چیست؟ محتوایی را منتشر کنید که مردم واقعاً به آن لینک دهند.

شما نظری در این مورد ندارید؟