How to create free website

طراحی سایت رایگان (معرفی 7 سایت ساز رایگان + مزایا و معایب)

زمان مطالعه 6 دقیقه
ر

در روزگار جدید داشتن یک وب‌سایت شخصی و یا یک وب‌سایت حرفه‌ای برای بسیاری از افراد، تبدیل به یک دغدغه شده است و از طرفی تمامی افراد نیاز به‌صرف هزینه و یا مراجعه به طراحان حرفه‌ای سایت یا شرکت طراحی سایت را ندارند.

5
(1)

 این روزها سرویس‌های بسیاری هستند که امکان طراحی سایت رایگان را به شما می‌دهند. در ادامه برخی از این سرویس‌ها و امکانات را در آموزش ساخت سایت رایگان آنها را معرفی می‌کنیم. قرار است در مورد طراحی سایت رایگان صحبت کنیم و راههایی را معرفی کنیم تا بسرعت سایت خودتان را طراحی کنید و بتوانید از آن کسب درآمد کنید. تا انتهای مقاله با ما باشید و نظرات خودتان را از ما دریغ نکنید.

اگر تا به امروز فکر می کردید که برای سایت ساز رایگان نیاز به شخص یا یک شرکت برنامه نویسی دارید، با خواندن این مقاله می بینید که اشتباه کرده اید. ما به شما کمک کنیم بتوانید یکی از بهترین و لذتبخش ترین تجربه های خود را در طراحی سایت داشته باشید. 

در این مقاله قصد داریم 7 سایت ساز داخلی و خارجی را معرفی کنیم که امکان ساخت و طراحی سایت رایگان را برای شما فراهم می آورند و از بهترین ابزارهای طراحی سایت رایگان به شمار می آیند، پیشنهاد می کنیم برای شروع ساخت سایت رایگان یکی از این سایت سازها را انتخاب کنید، چون با‌استفاده از یکی از سایت‌سازها می توانید با چگونگی کار سایت سازهای دیگر نیز آشنا شوید و آنها را فرا بگیرید.


طراحی سایت رایگان با سایت ساز گوگل

طراحی سایت رایگان با سایت ساز گوگل
طراحی سایت رایگان با سایت ساز گوگل

سرویس سایت ساز گوگل یکی از بهترین و مطمئن‌ترین سرویس‌‌های طراحی سایت رایگان برای ایجاد سایت شخصی است. امکان بارگذاری فایل، عکس و صوت را به شما می‌دهد و می‌توانید با چند‌دقیقه صرف زمان، یک وب‌سایت با آدرس دلخواه ایجاد کنید. این سرویس برای معلمان و اساتید دانشگاه که نیازمند بارگذاری فایل‌های درسی هستند نیز بسیار مناسب است.

به بخش جدید در sites.google.com بروید. قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید، محتوای مورد نظر را به قالب انتخاب شده اضافه کنید و در آخر دکمه پابلیش را بزنید.

امیرحسین ستاری
24 ساعته آنلاین هستیم

تماس آنی کارشناسان با شما


    سایت ساز رایگان ایرانی وبزی

    ساخت سایت رایگان با سرویس وبزی
    ساخت سایت رایگان با سرویس وبزی

    با استفاده از سایت ساز ایرانی وبزی براحتی می توانید ظاهر دلخواهتان را با چند کلیک طراحی کنید و هر انچه نیاز دارید مثل متن‌ها، تصاویر، گالری و … را به سایت خودتان اضافه کنید. طراحی سایت رایگان خود را انجام دهید، به سایت خودتان وبلاگ اضافه کنید و یا فروشگاه اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید. شما همزمان با رشد وب سایت خودتان می توانید امکانات بیشتری به وب سایت خودتان اضافه نمایید.

    از اینجا می توانید طراحی سایت رایگان با وبزی شروع کنید.


    طراحی سایت رایگان با سایت ساز Wix.com

    طراحی و ساخت سایت رایگان با سایت ساز ویکس
    طراحی و ساخت سایت رایگان با سایت ساز ویکس

    سایت ساز ویکس به عنوان سایت ساز مجانی در نوع خود شاهکار است. ویکس امکان ایجاد سایت‌های فلش، آلبوم عکس فلش، اسلایدهای فلش و …  را با چند کلیک برای شما فراهم می‌کند. پس از ثبت‌نام در سایت Wix، ده‌ها قالب آماده وجود دارد که می‌توانید آنها را ویرایش کنید.

    متن، عکس، پس زمینه، انیمیشن، منو، آیکون، صدا، فیلم و … به آنها اضافه کنید تا به شکل مورد نظرتان در آید. این سایت گالری کاملی نیز از کلیپ آرت‌ها دارد که برای کامل کردن طرح شما بسیار مفید خواهد بود.

    سایت ساز Wix، یک ابزار طراحی سایت رایگان آنلاین است، که از طریق مرورگر وب در دسترس می باشد. کمپانی Wix یکی از قدیمی ترین کمپانی های سایت‌ساز در دنیاست. اخیراً این کمپانی برای اینکه کاربران خود را راضی نگه دارد، 500 مگابایت فضای هاستینگ برای ذخیره فایل‌ها و یک زیر‌دامنه (Sub domain) ، به‌همراه تبلیغات برای مشتریان خود در نظر گرفته است. 

    از مزیت‌هایی ساخت سایت رایگان در ویکس، امکان دسترسی به تمامی بخش‌هاست که باعث می‌شود با استفاده از یک اکانت رایگان تجربه استفاده از این سیستم را برای همیشه به یاد بسپارید. به این ترتیب اگر واقعاً تصمیم گرفتید سایت خود را توسعه دهید و بر روی آن کار کنید می توانید از پلن های تجاری این سایت ساز استفاده کنید.


    طراحی سایت مجانی با سایت ساز Weebly.com

    سایت ساز رایگان وبلی
    سایت ساز رایگان وبلی

    سرویس سایت ساز وبلی به عنوان یک سرویس طراحی سایت رایگان، قالب‌های آماده‌ی بسیاری دارد که می‌توانید یکی را انتخاب کنید و آن را مطابق میل خود تغییر دهید. این سایت اجازه‌ی بارگذاری انواع فایل را نیز به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید سایت خود را به‌صورت دستی تغییر دهید و کدهای دلخواه خود را نیز به سایت اضافه کنید.

    با سایت ساز رایگان Weebly به طرح های قابل تنظیم، ابزارهای مفید برای طراحی و ساخت سایت رایگان و رشد کسب و کار ایده آل خود دسترسی پیدا می کنید. به راحتی یک وب سایت رایگان می سازید و به شما کمک کند تا مشتریان خود را کشف کنید و به سبک خود کسب و کار آنلاین خود را رشد دهید.


    ساخت سایت رایگان با سایت ساز Weblium

    ایجاد سایت رایگان با سرویس وبلیوم
    ایجاد سایت رایگان با سرویس وبلیوم

    سرویس طراحی سایت رایگان Weblium به شما اجازه می دهد بدون نیاز به مهارت‌های کدنویسی یا طراحی،وب سایت خود را در یک چشم به هم زدن ایجاد کنید!  سایت ساز وبلیوم امکان ایجاد یک وب سایت رایگان را با امکاناتی از قبیل ایجاد بخش خصوصی در سایت، ایجاد وبلاگ، صندوق پستی، آپلود فیلم و صوت، افزودن نظرسنجی را برای شما فراهم می‌کند.

    Weblium یک وب سایت ساز مجانی و بدون دردسر است که به مهارت خاصی نیاز ندارد. با رابط بصری آن شما به راحتی می توانید یکی از قالب‌های از پیش ساخته شده وبلیوم را انتخاب کنید یا طرح خود را از ابتدا با بلوک‌های موجود آن ایجاد کنید.

    اگر می خواهید با موبایل خود سریع یک وب سایت بسازید: آموزش طراحی سایت با گوشی را بخوانید.


    ساخت وب سایت بدون هزینه با سایت ساز WebStarts.com

    ساخت سایت رایگان با سایت ساز وب استارتز
    ساخت سایت رایگان با سایت ساز وب استارتز

    سرویس وب استارتز امکان ایجاد یک وب‌ سایت با امکاناتی مانند اشتراک‌ گذاری فایل‌ های PDF، موزیک و فیلم را برای شما فراهم می‌کند. همچنین یک بانک از انواع ویجتها در این سایت وجود دارد که می‌ توانید آنها را به سایت خود اضافه کنید، مثلاً وبلاگ و … در این صفحه می‌توانید قالب‌های رایگان این سایت را ببینید و در صورت تمایل یکی را انتخاب کرده و طراحی سایت رایگان خود را به صورت آنلاین را شروع کنید.


    سیستم مدیریت محتوا سایت ساز وردپرس

    استفاده از وردپرس برای ساخت سایت های رایگان
    استفاده از وردپرس برای ساخت سایت های رایگان

    گرچه وردپرس یک سرویس وبلاگ است، اما آن‌قدر امکانات جذاب به این سایت اضافه‌ شده است که برای راه‌اندازی یک سایت شخصی بصورت رایگان می‌تواند انتخاب خوبی باشد. امکان آپلود عکس، آهنگ، فایل‌هایPDF می‌تواند در بسیاری موارد نیاز شمارا برآورده سازد.

    وردپرس یک بسته آنلاین نرم افزاری رایگان اپن‌سورس است که می توانید توسط آن وب سایت های مختلفی را به سرعت بسازید. یکی از ویژگی‌هایی که درباره این سایت ساز قوی می توان نام برد این است که این نرم افزار فقط بر روی یک وب‌سرور نصب‌و‌اجرا می شود و قابل نصب به صورت نرم افزاری بر روی سیستم عامل نیست. 

    می توانید از وردپرس برای ساخت وب سایت‌ها، وبلاگ‌ها، فروشگاه‌های آنلاین، انواع وب‌سایت های کسب‌و‌کار، انجمن ها، شبکه‌های اجتماعی و هر مدل وب سایت دیگری استفاده کنید. 


    داشتن یک وب سایت رایگان ممکن است برای بسیاری از افراد یا کسب و کارهایی که شروع به کار کرده اند گزینه جذابی به نظر برسد، اما مزایا و معایبی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در اینجا برخی از مزایا و معایب داشتن یک وب سایت رایگان آورده شده است:

    مزایای طراحی سایت رایگان

    • مقرون به صرفه: مهمترین مزیت داشتن یک وب سایت رایگان این است که ایجاد یا نگهداری آن هزینه ای ندارد. این می تواند یک مزیت بزرگ برای مشاغل کوچک، سازمان های غیرانتفاعی یا افرادی باشد که دارای بودجه محدود هستند.
    • راه اندازی آسان: سازندگان وب سایت رایگان یک رابط کاربر پسند ارائه می دهند که ایجاد و طراحی وب سایت را آسان می کند. برای راه اندازی یک وب سایت نیازی به تخصص یا دانش فنی ندارید و این روند ساده است.
    • بدون نیاز به تعمیر و نگهداری: از آنجایی که سازندگان وب سایت رایگان میزبانی، امنیت و نگهداری وب سایت را بر عهده دارند، لازم نیست نگران مشکلات فنی که ممکن است پیش بیاید باشید.

    معایب طراحی سایت رایگان

    • سفارشی سازی محدود: سازندگان وب سایت رایگان اغلب گزینه های سفارشی سازی محدودی را ارائه می دهند. این به این معنی است که وب سایت شما ممکن است شبیه به وب سایت های دیگری باشد که از همان قالب استفاده می کنند و شما نتوانید آن را مطابق میل خود شخصی سازی کنید.
    • ویژگی های محدود: سازندگان وب سایت رایگان ممکن است تمام ویژگی ها و عملکردهایی را که برای ایجاد یک وب سایت حرفه ای نیاز دارید ارائه ندهند. این ممکن است پتانسیل وب سایت شما را برای رشد و مقیاس با رشد کسب و کار شما محدود کند.
    • عدم کنترل: از آنجایی که کنترل کاملی بر وب سایت خود ندارید، ممکن است مشمول شرایط و ضوابط سازنده وب سایت رایگان باشید. آنها ممکن است تبلیغات را در وب سایت شما قرار دهند، پهنای باند یا فضای ذخیره سازی شما را محدود کنند، یا حتی اگر شرایط آنها را نقض کنید، وب سایت شما را تعطیل کنند.
      تصویر غیرحرفه ای: یک وب سایت رایگان ممکن است بهترین تصور را به بازدیدکنندگان شما ندهد. آنها ممکن است وب سایت شما را غیرحرفه ای یا غیرقابل اعتماد بدانند که می تواند بر کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد.

    چرا از سایت ساز رایگان استفاده کنیم؟

    طراحی سایت رایگان در شروع بعضی از کسب و کارها شاید کمی کار کند. اما نباید از این اصل غافل شویم که قالب های اختصاصی می توانند اثرات ماندگارتری در ذهن و روح مخاطب بجا بگذارند. سایت ساز رایگان در شروع شاید مجانی باشد اما در ادامه با آگاهی مدیر سایت از نیازهایش جای خود را به سرویس تجاری باید بدهد. در هر صورت با توجه به بودجه ای که در نظر دارید می توانید تصمیم بگیرید که بهترین راه حل کدام است.

    اگر برای انتخاب اینکه بین سرویس های رایگان یا تجاری کدام یک را انتخاب کنید می توانید از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ آوادیس کمک بگیرید.

    میانگین امتیاز : 5 / 5. تعدا آرا : 1

    ثبت امتیاز شما به این مطلب

    سوالات متداول طراحی سایت رایگان

    طراحی سایت رایگان؟ اصلاً داریم مگه؟

    بله داریم، همه مواردی که در این لیست عنوان کردیم برای ساخت وب سایت رایگان استفاده می شود. اولین مورد مربوط به گوگل هست : Google Sites یک پلتفرم همه کاره است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به مهارت های کدنویسی یا بودجه هنگفت، یک وب سایت حرفه ای بسازید.

    مزایای یک وب سایت رایگان چیست؟

    • مقرون به صرفه: مهمترین مزیت داشتن یک وب سایت رایگان این است که ایجاد یا نگهداری آن هزینه ای ندارد. این می تواند یک مزیت بزرگ برای مشاغل کوچک، سازمان های غیرانتفاعی یا افرادی باشد که دارای بودجه محدود هستند.
    • راه اندازی آسان: سازندگان وب سایت رایگان یک رابط کاربر پسند ارائه می دهند که ایجاد و طراحی وب سایت را آسان می کند. برای راه اندازی یک وب سایت نیازی به تخصص یا دانش فنی ندارید و این روند ساده است.
    • بدون نیاز به تعمیر و نگهداری: از آنجایی که سازندگان وب سایت رایگان میزبانی، امنیت و نگهداری وب سایت را بر عهده دارند، لازم نیست نگران مشکلات فنی که ممکن است پیش بیاید باشید.

    معایب استفاده از سایت سازهای مجانی چیست؟

    • سفارشی سازی محدود: سازندگان وب سایت رایگان اغلب گزینه های سفارشی سازی محدودی را ارائه می دهند. این به این معنی است که وب سایت شما ممکن است شبیه به وب سایت های دیگری باشد که از همان قالب استفاده می کنند و شما نتوانید آن را مطابق میل خود شخصی سازی کنید.
    • ویژگی های محدود: سازندگان وب سایت رایگان ممکن است تمام ویژگی ها و عملکردهایی را که برای ایجاد یک وب سایت حرفه ای نیاز دارید ارائه ندهند. این ممکن است پتانسیل وب سایت شما را برای رشد و مقیاس با رشد کسب و کار شما محدود کند.
    • عدم کنترل: از آنجایی که کنترل کاملی بر وب سایت خود ندارید، ممکن است مشمول شرایط و ضوابط سازنده وب سایت رایگان باشید. آنها ممکن است تبلیغات را در وب سایت شما قرار دهند، پهنای باند یا فضای ذخیره سازی شما را محدود کنند، یا حتی اگر شرایط آنها را نقض کنید، وب سایت شما را تعطیل کنند.
      تصویر غیرحرفه ای: یک وب سایت رایگان ممکن است بهترین تصور را به بازدیدکنندگان شما ندهد. آنها ممکن است وب سایت شما را غیرحرفه ای یا غیرقابل اعتماد بدانند که می تواند بر کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد.

    نظرات کاربران

    گلناز احسانی3 اردیبهشت 1403

    سلام بنظر شما هاستینگ رایگان چطوره؟

      آوادیس3 اردیبهشت 1403

      سلام، هاستینگ های رایگان می تواند برای وب سایت ها و وبلاگ های شخصی، آزمایش های برنامه نویسی، راه اندازی سایت های جانبی خوب کار کند. با این حال، استفاده از هاست های کم‌هزینه معمولاً برای کاربران مبتدی و وب‌سایت‌های تجاری کاربرپسندتر و قابل اعتمادتر هستند.

    شما نظری در این مورد ندارید؟